سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شبکه خبری بی بی سی انگلیس امروز سه شنبه به خاطر آنکه یکی از گویندگان رادیو، به شوخی اعلام کرده بود ملکه الیزابت دوم در گذشته است از مردم عذر خواهی کرد .

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دانی کلی گوینده سی و نه ساله شبکه رادیویی بی بی سی دبلیوام که برنامه های خود را در شهر بیرمنگام در مرکز انگلیس منتشر می کند بعد از آنکه سرود ملی انگلیس را پخش کرد اعلام کرد ، ملکه الیزابت دوم دیگر در بین ما نیست.

سخنگوی شبکه خبری بی بی سی گفت : هر چند که مجری این رادیو این خبر را در بخش طنز آن اعلام کرده است و بلافاصله هم آن را اصلاح کرده است اما این گونه اقدامات در بی بی سی کاملا ناسنجیده و نادرست است .

نیروی انتظامی که در سال های اخیر پیش قراول برخود با مفاسد و بی بند و باری اجتماعی بوده این بار ترجیح داده است در برابر این خواسته عمومی سکوت کند چه آنکه برای راه اندازی گشت ارشاد تعلل بیش از اندازه به خرج می دهد.
به گزارش سرویس جامعه جهان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی که به عنوان برنامه اجرایی نیروی انتظامی دراستای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان بخشی از طرح توسعه فرهنگ حجاب و عفاف تا قبل از انتخابات نهم ریاست جمهوری با جدیت پیگیری می شد، همزمان با اجرابا انتقادهایی مواجه شد که این مساله با شعارها و برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری نهم که هر کدام برای پیشی گرفتن از رقیب، مخالفت و نقد جدی طرح را در دستور کار تبلیغاتی خود قرار داده بودند به اوج رسید.

همزمان با این انتقادها که بیشتر رنگ تبلیغاتی به خود گرفته بود برخی خبرگزاری ها خبر دادند که فرمانده نیروی انتظامی در نامه ای به یک مقام بلند پایه نظام از کم کاری 22 دستگاه، وزارتخانه و نهاد مهم کشور که در بحث حجاب به نوعی دخیل هستند، به شدت ابراز گلایه کرده است.

" احمدی مقدم" که خود نیز ارسال این نامه گلایه آمیز را تایید کرده در آن نامه آورده بود که نیروی انتظامی تنها نهادی است که یک تنه در برابر موضوع بدحجابی وارد میدان شده است و نه تنها از جانب سایر دستگاه‌ها مورد حمایت قرار نگرفته بلکه به شدت مورد انتقاد مخالفان قرار گرفته است.

در پی ارسال این نامه، ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی در بحث اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در موضوع مفاسد اجتماعی، مدیران سایر دستگاه های مسئول در طرح "عفاف و حجاب" با تذکری شدید روبرو شده و درخصوص برگزاری جلساتی ویژه با حضور این مدیران تا حصول نتیجه تاکید شد.

شنیده های خبرنگار جهان حاکی است، نیروی انتظامی و وزارت کشور در ماههای اخیر با مسکوت گذاشتن طرح امنیت اجتماعی، قصد دارند عموم جامعه و نخبگان کشور را به اجماع در برخورد با مفاسد اجتماعی و حل ریشه ای موضوع برسانند و اصطلاحا جامعه را برای برخورد انتظامی با ناهنجاری های اجتماعی تشنه کنند.

به نظر می رسد هم اکنون با توجه به افزایش بی بندو باری و بدحجابی در سطح جامعه و نیز اعلام نظر مثبت رهبر انقلاب در باره اجرای طرح عفاف و حجاب که از زبان حسینیان؛ عضو مجمع نمایندگان روحانی بیان شد، جامعه به سمت احساس نیاز در اجرای طرح و برخورد انتظامی با مظاهر مفاسد اجتماعی پیش می رود.

اخیرا پس از برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز مردم تهران و چند شهرستان دیگر که بعد از اقامه نماز جمعه برگزار شد و اعتراض گسترده ائمه جمعه همچنین اعلام نظر برخی از مراجع از جمله آیت الله مکارم شیرازی، برخورد با مفاسد اجتماعی تقریبا به یک خواست عمومی تبدیل شده و نامه 236 نماینده ملت به وزارت کشور و نیروی انتظامی در برخورد با بد حجابی، گواه این مدعاست. 

با این حال هنوز معلوم نیست که چرا ناجا در راه اندازی نسخه اصلاح شده گشت ارشاد هنوز تعلل به خرج می دهد.اگر چه برخی اخبار حاکی از آن است که گرایشات مختلفی برای اجرای گشت ارشاد در دولت وجود دارد اما به نظر می رسد با تاکید رهبر انقلاب برای اجرای تام و تمام قانون عفاف و حجاب، حجت بر همه تمام شده باشد.

بازخوانی نامه چندی پیش فرمانده ناجا به رهبر انقلاب ،طرح این نگرانی است که نکند بار دیگر برخی مقاومت ها در وزارت کشور و بدنه دولت عرصه را بر نیروی انتظامی چنان تنگ کند که وظایف اصلی این سازمان به فراموشی سپرده شود.

این ماجرا وقتی نگران کننده تر می شود که فرمانده ناجا می گوید زمانی گشت ارشاد را مجددا راها ندازی می کنیم که دیگر کسی به ما انتقاد نکند.
طرح توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در سال ???? توسط شورای فرهنگی، اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که بر اساس آن وظایفی بر عهده 23 دستگاه، وزارتخانه و نهاد برای ارتقای عفاف و حجاب گذاشته شد اما سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت از ابلاغ آن خودداری کرد. پس از گذشت چند سال از تصویب طرح مقرر شد در سال ?? به ادارات و سازمان های سراسر کشور ابلاغ شود، اما در سال ?? خبر تعطیلی طرح از سوی رئیس جمهور در رسانه ها منتشر شد.این طرح وظایف دستگاه های کشور و نقش آن ها را در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف مشخص کرده است و بر اساس آن 21 وظیفه برای نیروی انتظامی و ?? وظیفه برای صداوسیما تعریف شده که آنان را موظف می کند برای توسعه فرهنگ عفاف آن ها را اجرا کند. علاوه بر این برای همه دستگاه های فرهنگی دیگر نیز وظایف خاصی تعریف شده است.


قوه قضائیه، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ملی جوانان، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، شورای فرهنگ عمومی، دفتر مطالعات زنان حوزه علمیه، مرکز امور زنان و خانواده، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و ... از جمله نهادهای درگیر در امر ساماندهی حجاب و عفاف در کشور هستند که برای هر کدام از آنان در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی مشخص شده است.

رباط کریم فرهنگی ترین جای کشور است
یادواره 500 شهید شهرستان رباط کریم با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با شرکت گسترده مردم مومن و ولایتمدار منطقه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم ، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های شهیدان در طول 8 سال دفاع مقدس گفت : اگر امروز ایران مانند ابرقدرتی در مقابل شیطان صفتان دنیا ایستاده ؛ همه مرهون خون فرزندان این مرز و بوم است که زمانی به جبهه های جنگ رفتند و مردانه از کشور دفاع کردند .
مهندس مسعود زریبافان افزود : به برکت خون شهیدان نظام اسلامی با عزت و اقتدار در عرصه های مختلف علمی ؛ سیاسی ؛ پژوهشی و انرژی هسته ای مطرح است و مسیری را که دیگران سالیان طولانی طی می کردند ؛ در مدت کوتاهی پیموده است .
معاون رییس جمهور با بیان موفقیت های دولت و نظام اسلامی در میادین جهانی ؛ اظهار داشت : زندگی در نظامی که مردمش پس از سی سال در تمامی عرصه ها حاضرند و فتنه ها را خنثی می کنند و راه شهدا را ادامه می دهند ، جای شکر و سپاس دارد .
وی همچنین تصریح کرد :مردم شهرستان رباط کریم به ویژه خانواد ه های معظم شهدا در همه جریانات و آزمونها حضور جدی داشته اند که همگی بیانگر هوشمندی این ملت آگاه است .
زریبافان با تاکید بر بهبود شرایط رفاهی و معیشتی مردم شهرستان رباط کریم ادامه داد : شرایط فرهنگی این منطقه به گونه ای است که امکان فتنه و اخلال و ترویج فرهنگ غیر اسلامی وجود ندارد و فضای فرهنگی شهرستان رباط کریم از سایر نقاط کشور بسیار بالاتر است .
فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در یادواره 500 شهید والامقام این شهرستان گفت : یاد شهدا نوری است که راه ما را روشن و نمایان می کند و به اهداف و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی نزدیک می کند .
حسین کاشانی پور با بیان اینکه بهترین توصیف ها را از شهدا مردان الهی چون امام خمینی و مقام معظم رهبری داشته اند ؛ اضافه کرد : باید با نام و یاد و تفکر شهدا جامعه را بسازیم و برگزاری یادواره ها برای نیل به این اهداف و بازخوانی اندیشه های متعالی آنهاست .
به گفته وی ؛ یاد و راه شهیدان می تواند همه بحران ها و موانع را از میان بردارد و در تمامی صحنه ها موجب پیروزی و سرفرازی ما شود .
فرماندار رباط کریم تاکید کرد : یادواره شهدا فرصتی ارزشمند برای تجدید میثاق با شهیدان گلگون کفن انقلاب و قرار گرفتن عمل گرایانه در مسیر نورانی آنهاست .

: این 2 آگهی در 2 روزنامه جداگانه منتشر شده است. اولی مربوط به یکی از روزنامه‌های سیرجان  و دومی برای روزنامه همشهری است. این چند روایت از معصوم را هم می توانید کنار این آگهی ها بخوانید.

علی (علیه السلام): و ما اخذ الله علی العلما ان لایقاروا علی کظه ظالم و لاسغب مظلوم
خداوند از عالمان پیمان گرفته است که نه پر خوری ظالم را تحمل کنند و نه گرسنگی مظلوم را
نهج البلاغه صفحه 52

امام علی (علیه السلام): والثقة منهم بما عودتهم من عدلک علیهم
هنگامی می توانی به اعتماد مردم به حکومت تکیه کنی که آنان را از اجرای عدالت خاطر جمع ساخته باشی
نهج البلاغه صفحه 1014

امام باقر (علیه السلام) به نقل از رسول الله (صلی الله علیه و آله): ما آمن بی من بات شبعان و جاره جائع
آن کس که سیر بخوابد در حالیکه همسایه اش گرسنه باشد به من ایمان نیاورده است
الحیاه جلد 6 صفحه 10

                        
                                   


                                   
دانیم که منظور از مفاصل محل اتصال دو استخوان است و ساختار ویژه آن به ما این امکان را می دهد که زانو، مچ دست و... را خم و راست کنیم. برای اطرفیان خود دست تکان دهیم، سر خود را به اطراف حرکت دهیم. این عملکردهای قابل توجه محصول فعالیت این بخش حساس بدن است و سلامت آن مسلما حائز اهمیت می باشد. بافت نرم مفاصل از جمله غضروف و مایع مخصوص سینویوم در این محل تشکیل لایه ای را می دهند که از سائیده شدن سر استخوان ها در این محل ممانعت به عمل آید. به مرور افزایش سن آسیب پذیری مفاصل بیشتر می شوند و حتی بد نشستن و یا برداشتن بار بیش از اندازه باعث آسیب آن می شود و به این ترتیب التهاب و سایر مشکلات مفاصل بروز می کند.
مجله پزشکی - ویژه گروه اینترنتی پرشین استار
در این مقاله سعی شده به شرح بعضی از موثرترین روش های حفاظت از مفاصل در برابر انواع آسیب ها و بیماری ها به طور مختصر بپردازیم. بهترین روش برای مراقبت از مفاصل حفظ قدرت و سلامت ماهیچه ها، استخوان و رباط ها می باشد و بهترین روش برای رسیدن به این هدف عبارتند از:

1. مراقبت از وزن مناسب:
وزن خود را کنترل کنید، این بهترین کمک برای حفظ سلامت مفاصل شماست. از جمله مهمترین مفاصلی که وزن شما را تحمل می کنند عبارتند از: زانوها، استخوان لگن و کمر. شاید به همین خاطر است که اغلب مشکلات مفصلی نیز در همین نواحی بروز می کند. به موازات افزایش وزن و به مرور زمان فرسودگی مفاصل دو چندان می شود. در حالی که کاهش وزن، فشار وارد به این نواحی را در حد قابل توجهی کاهش می دهد.

2. تحرک و ورزش را فراموش نکنید:
ورزش موجب کاهش وزن می شود، تحقیقات نشان می دهد که تمرینات ایروبیک باعث کاهش التهاب مفاصل می شود. از طرفی عدم تحرک، اعتیاد به کامپیوتر و تلویزیون باعث بروز درد مفاصل می شود. عدم تحرک به معنای سفت و سختی مفاصل است. پس تحرک را فراموش نکنید.

3. تقویت ساختمان ماهیچه ای:
ماهیچه های قوی محافظ مفاصل هستند، اگر ماهیچه کافی ندارید و به اندازه کافی قوی نیستند، به مفاصل ضربه و فشار وارد می کنید، به خصوص زانوها که باید تمام وزن بدن را تحمل کنند. ورزش های ویژه قدرتی به ساختمان سازی ماهیچه ای کمک به سزایی می کند.

4. ماهیچه های شکمی و بخش مرکزی بدن را تقویت کنید:

اختصاص ورزش های ویژه برای تقویت این بخش لازم است. تقویت ماهیچه های شکمی نیز باعث حفظ تعادل می شود و از آسیب به مفاصل جلوگیری می کند.

5. محدودیت ها و ناتوانی های خود را بشناسید:

بعضی از فعالیت ها و ورزش ها برای بعضی از مفاصل سخت و آسیب رسان است و بنابر این ممکن است بعد از انجام آن احساس درد کنید. به طور کلی گفته می شود که چنانچه بعد از انجام تمرینات بیش از 45 دقیقه درد در نواحی فعال احساس کردید باید در دفعات بعدی به طور سبک تر و ملایم تر اجرا کنید. این دردها به این معنا است که مفاصل شما بیش از اندازه در هنگام ورزش تحت فشار بوده است و این هدف ما نیست.

6. مراقب وضع و یا فرم بدن خود باشید:

خمیدگی و عدم استواری برای مفاصل خوب نیست. سعی کنید چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده، استواری و راست قامتی خود را حفظ کنید. این حالت استوار موجب حفاظت از مفاصل گردن تا زانو می شود. حتی در هنگام حمل اشیا نیز استواری خود را حفظ کنید. مثلا اگر کوله پشتی به دوش دارید روی دو شانه خود وزن آن را توزیع کنید.

7. از یخ استفاده کنید:

یخ نقش به سزایی در کاهش درد مفاصل دارد. از تورم و درد مفاصل می کاهد. اگر در بخش مفاصل دچار زخم و جراحت شدید، از کیسه یخ به مدت کمتر از 20 دقیقه استفاده کنید.البته توجه داشته باشید یخ را در پارچه یا کیسه قرار داده و روی مفاصل بگذارید.

8. تغذیه مناسب:

تغذیه مناسب و سالم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. در رژیم غذایی روزانه خود به قدر کافی از غذای کلیسم دار تناول کنید. به عنوان مثال ماست، کلم بروکلی و ساده و انجیر سرشار از کلیسم است. بعلاوه ویتامین C در کاهش احتمال پوکی استخوان نقش موثری دارد، پس از خوردن پرتقال که سرشار از ویتامین C است غافل نشوید.

هفت نکته مهم در رابطه با آرایش و لوازم آرایشی ::.
در دوران گذشته، در عصر ملکه الیزابت اول و همچنین زمان سلطنت قاجار، رنگ پریده به قدری جذاب بود که زنان برای داشتن صورتی به سفیدی ظروف چینی، جان خود را به خطر میانداختند. آنها چهره خود را با پودری سفید رنگ به نام سریوس (ceruse) یا همان سفیداب میپوشاندند که ترکیبی بسیار سمی از سرب بود. امروزه خطر استفاده از لوازم آرایش تا این حد جدی و مرگ آور نیست اما هنوز هم مشکلات و بیماریهایی وجود دارند که از طریق یک خط چشم ساده یا کرم پودر منتقل میشوند. تبخال، کهیر، جوشهای متورم و گل مژه تنها چند نمونه کوچک از شرایط ناگواری هستند که با لوازم آرایش نامرتب و عدم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در آرایش ایجاد میشوند.

چگونه میتوان لوازم آرایش را تمیز نگه داشت و سلامت و قابلیت استفاده از آنها را حفظ کرد؟
در اینجا به هفت قانون ساده در این زمینه اشاره میکنیم:


1. استفاده مشترک ممنوع!

به اشتراک گذاشتن لوازم آرایش، چه با دوستان نزدیک و چه با مشتریان غریبه آرایشگاه و کسانی که از جعبه تست لوازم آرایش در فروشگاه استفاده میکنند، یکی از ساده ترین روشهای پخش باکتری است. استفاده از روژ لب دیگران میتواند به سادگی شما را به تبخال مبتلا کند. ابتلا به تورم و خشکی لب هم بسیار بالاست. اما از همه خطرناکتر محصولات آرایش چشم هستند.

استفاده مشترک از ریمل یا هرگونه وسیله آرایش چشم میتواند به سادگی موجب خارش و سرخ شدن پلک و حتی بدتر از آن، ابتلا به شپش مژه شود. اگر قصد دارید در فروشگاه یک محصول آرایشی را امتحان کنید، حتما از برس جداگانه استفاده کنید یا حتی یکی دو گوش پاک کن همراه ببرید و برای تست سایه و محصولات دیگر از آن استفاده کنید.

2. لوازم کهنه را دور بریزید.

آیا کشوی میزتان پر از لوازم آرایش نیمه استفاده شده است؟ هرچه زودتر آنها را دور بریزید. مواد نگهدارنده موجود در محصولات آرایشی به مرور زمان خاصیت خود را از دست میدهند و محصول فاسد میشود. محصولات کهنه موجب تورم و خارش پوست میشوند. معمولا اگر میخواهید لوازم آرایشتان عمر بیشتری داشته باشند، باید آنها را در محلی خنک و دور از نور و گرمای ناگهانی قرار دهید.
قرار دادن لوازم آرایش در اتوموبیل، به خصوص در فصل نابستان موجب فاسد شدن سریع آنها میشود. بسیاری از مواد آرایشی دارای تاریخ مصرف هستند که از شش ماه تا یک سال متغیر است. یک روش فوق ساده برای آزمودن کیفیت مواد آرایشی، بوییدن آن است. اگر رنگ و جنس محصول تغییر کرده و به خصوص بوی آن مانند همیشه نبود، این ماده دیگر برای مصرف مناسب نیست.

3. مراقب نفوذ آب به لوازم آرایش باشید.
دهان ما حاوی انواع باکتریهاست که وجود آنها در دهان مشکلی ایجاد نمیکند اما این باکتریها نباید بر روی چشم منتقل شوند. افزودن آب معمولی به لوازم آرایش خشک نیز ممنوع است. آب میتواند مواد نگه دارنده موجود در محصول آرایشی را رقیق کرده و به این ترتیب میکروبها در درون این مواد رشد کرده و موجب عفونت چشم میشوند.
 
4. اپلیکاتورهای لوازم آرایشی را تعویض کنید.
هر محصول آرایشی با وسیله ای اعم از بالشتکهای پودر، قلمهای نوک اسفنجی سایه چشم، برس مخصوص ریمل و قلم خط چشم به چهره افزوده میشود. این اپلیکاتورها باید زود به زود تعویض شده یا به خوبی شسته و خشک شده و مجددا مورد استفاده قرار گیرند زیرا باکتریها به سادگی در آنها باقی مانده و تکثیر میشوند و در مرتبه بعد مجددا به چشم یا صورت شما باز میگردند. اسفنجهای مخصوص کرم پودر بهتر است هر هفته و برسهای لوازم آرایش چشم هر ماه تعویض یا با شامپو بچه یا صابون ملایم به خوبی شسته و خشک شوند.

5. درب آنها را ببندید.

بسیاری از لوازم آرایش حاوی مواد نگهدارنده ای هستند که باکتریها را از بین برده و عمر مفید کالا در فروشگاه را افزایش میدهد. اما به محض اینکه درب این محصول گشوده شده و در معرض محیط خارج قرار بگیرد، در معرض میکروبها و باکتریها قرار میگیرد. این حالت یا عمر مفید محصول را کاهش میدهد یا اینکه محصول را در معرض باکتریهایی قرار میدهد که مواد نگهدارنده نمیتوانند با آن مقابله کنند. هرچه درب این محصول بیشتر باز و بسته شود یا درب آن باز بماند، ارگانیسمهای بیشتری وارد آن میشوند. پس همواره درب لوازم آرایشی و بهداشتی خود را محکم ببندید.
مجله پزشکی - ویژه گروه اینترنتی پرشین استار

6. لوازم آرایشی طبیعی را بشناسید.

لوازم آرایشی که با عنوان "طبیعی" یا natural عرضه میشوند، معمولا برای اشخاص دارای پوست حساس یا دارای آلرژی و یا افرادی که اصولا علاقه ای به استفاده از مواد شیمیایی ندارند بسیار مناسب است. اما این محصولات یک نقطه ضعف هم دارند. زیرا این محصولات دارای مواد نگهدارنده شیمیایی نیستند و طبعا نسبت به محصولات شیمیایی عمر کوتاهتری هم دارند.

7. قبل از خواب صورت خود را پاک کنید.

هنگام خواب، به پوست و مژه های خود هم استراحت بدهید. اگر ریمل را در طول شب بر روی مژه ها باقی بگذارید، این امکان وجود دارد که ریمل خرد شده و داخل چشم برود و موجب سرخی و خارش چشم و پلک شود. یک برنامه ساده شستشو و پاک کردن آرایش در شب میتواند تضمین کند که شما صبح با نشاط درونی و بیرونی از خواب بیدار شوید و اثری از چشمان خون گرفته و پوست متورم در چهره شما دیده نشود.

.:: تاثیر عذرخواهی در سلامت مردان و زنان ! ::.


مجله پزشکی - ویژه گروه اینترنتی پرشین استار

بیان "متاسفم" شاید یکی از سخت ترین کارهایی باشد که یک مرد می تواند در زندگی خود انجام دهد اما دانشمندان به تازگی اعلام کرده اند معذرت خواهی کردن از زنان می تواند سلامت آنها را بهبود بخشد.

به گزارش تلگراف، زنانی که در برابر رفتاری آزار دهنده و بی ادبانه از یک مرد در انتظار معذرت خواهی وی بسر می برد در واقع به فشار خون بالا مبتلا می شوند که این اختلال می تواند خطر حمله قلبی یا سکته را در آنها افزایش دهد اما زنانی که در موقعیتی به جا و مناسب از آنها معذرت خواهی می شود به سرعت به حالت عادی باز می گردند. به بیانی دیگر فشار خون این افراد 20 درصد سریعتر از دیگر حالت ها به وضعیت معمول باز می گردد.

در مقابل مردان پس از شنیدن معذرت خواهی به 20 درصد زمان بیشتری برای متعادل سازی فشار خون نیاز دارند و این تاییدی بر این حقیقت است که مردان پس از شنیدن پذیرش جرم از جانب فردی، بیشتر هیجان زده می شوند.

دانشمندان دانشگاه ماساچوست با اندازه گیری فشار خون قلبی عروقی 29 مرد و 59 زن پی به این نتایج جالب توجه بردند. فشار خون قلبی عروقی، میزان فشار خون در فواصل میاز ضربان قلب است که در صورت بالا بودن می تواند احتمال حمله های قلبی و سکته را در افراد افزایش دهد. از هر دو گروه خواسته شده بود که مسئاله ریاضی را در پنج دقیقه حل کنند که در این پنج دقیقه سه بار برای آنها مزاحمت ایجاد شد و با عصبانیت از آنها خواسته شده بود تا عجله کنند.

در انتهای این آزمایش به تمامی آنها گفته شد: "کاملا واضح است که هیچ یک از شما از شایستگی کافی برخوردار نیستید" دو دقیقه بعد محققان به خاطر رفتار بی ادبانه خود از نیمی از مردان و زنان داوطلب معذرت خواهی کردند. نتیجه نشان داد زنانی که از آنها به موقع معذرت خواهی شده بود بسیار سریعتر از مردان آرام شده و فشار خون آنها کاهش پیدا کرد. به بیانی دیگر مردان پس از شنیدن معذرت خواهی بیشتر تهییج شدند و فشار خون آنها پایین نیامد.

محققان بر اساس یافته های خود اعلام کردند این مطالعه تاییدی بر این واقعیت است که بخشش و معذرت خواهی از فواید سودمندی برای سلامت افراد برخوردار است.

دسته گل کاشانی برای ساکت و شعار علیه فردوسی‌پور / ناراحتی قلعه‌نویی
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان پس از توقف تیمش برابر پرسپولیس به مدیرعامل این باشگاه تهرانی گله کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان که با تساوی یک بر یک همراه بود، تماشاگران منتسب به باشگاه پرسپولیس علیه سرمربی تیم سپاهان شعار دادند که امیر قلعه نویی هم به خاطر این مساله حبیب کاشانی گله کرد.

از سوی دیگر تعدادی از هواداران پرسپولیس هم با شعارهای قهرمانی تیم سپاهان را به مسائل مادی و تبانی ربط می دادند که سرپرست این باشگاه آنها را به آرامش دعوت کرد.

همچنین در زمان برگزاری مراسم جشن قهرمانی سپاهان، کاشانی دسته گلی را به نشانه قهرمانی سپاهان گردن ساکت انداخت. ضمن اینکه عزیز محمدی و ساکت گفتگوی بسیار دوستانه ای را داشتند که توجه همه را به خود جلب کرد.

در این بین تعدادی از هواداران پرسپولیس باقیمانده بودند تا این جشن را تماشا کنند که سایر هواداران هم با شعار "بی غیرت بیا بالا" علیه این تماشاگران شعار دادند.

امیرقلعه نویی که در جشن قهرمانی حضور نداشت، در پایان این جشن به محوطه ورزشگاه آزادی بازگشت تا به هواداران سپاهان و تعدادی از هواداران استقلال ادای احترام کند که در این هنگام حبیب کاشانی دسته گلی را به گردن وی انداخت. البته وی این دسته گل را به سمت طرفداران پرسپولیس پرتاب کرد.

از سوی دیگر درگیری یکی از منتسبین به باشگاه پرسپولیس با یکی از نزدیکان امیر قلعه نویی تنها نقطه منفی این جشن بود.

در نهایت هم طرفداران تیم سپاهان به خاطر خاموش شدن پروژکتورهای ورزشگاه آزادی به شدت به مسئولان این ورزشگاه اعتراض کردند. ضمن اینکه برخی تماشاگران سپاهان با سردادن شعارهایی علیه عادل فردوسی پور موضع گیری کردند.


کارم با سپاهان تمام است و به استقلال نمی‌روم/ شاگرد پروین هم نیستم!
سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه کارش با سپاهان تمام شده است، گفت: تمام فکر و ذکرم به مجموعه سپاهان معطوف است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی سه شنبه شب در پایان جشن قهرمانی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: من این قهرمانی را به طرفداران سپاهان، مردم اصفهان و همه کارگران کارخانه فولادمبارکه تبریک می گویم و دست تک تک آنها را می بوسم. همیشه در این مواقع از مدیران تشکر می کنند اما من امروز وظیفه خود دانستم از کارگران کارخانه تشکر کنم.

وی افزود: سال پرفشاری را پشت سرگذاشتم که همدلی و مدتی که بین همه دست اندرکاران باشگاه و تیم برقرار بود، باعث این قهرمانی شد. از راس هرم که رجایی بود تا به پائین همه چیز در باشگاه خوب بود و من در نهایت کمترین نقش را در این قهرمانی داشتم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در اینکه رکوردهایش با علی پروین برابر شده است، خاطرنشان کرد: ما مخلص علی آقا هم هستیم. ما کجا و ایشان کجا. من حتی شاگرد علی پروین هم نیستم.

وی در خصوص آخرین وضعیت همکاری اش با باشگاه سپاهان اظهار داشت: بنده همه فکر و ذکرم معطوف به مجموعه سپاهان است ولی باید بگویم برای همیشه هواداران استقلال در قلبم قرار دارند. قلعه نویی هیچ چیزی نیست ولی هرچه دارد از همین هواداران است. من به این استقلال کاری ندارم اما همیشه به هوادارانش فکر می کنم.

قلعه نویی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر از استقلال پیشنهاد داشته باشد، چه تصمیمی خواهد گرفت، گفت: نه اصلا به این مساله فکر نمی کنم و باید بگویم کارم با سپاهان تقریبا تمام شده است.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان با کسب 67 امتیاز از سی و چهار بازی خود در رقابت‌‍های نهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد.