سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

راه اندازی سایت اطلاع‌رسانی شورای

 هماهنگی جبهه اصلاحات + رایزنی اقلیت

 مجلس با سایر اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات

ایسنا نوشت:

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در اطلاعیه‌ای خبر داد:این سایت به آدرس www.eslahat76.ir به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است و طی روزهای آتی رسما کار خود را شروع می‌کند. در این سایت ضمن پاسداشت، گسترش و ترویج اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بر هویت دینی و ملی ملت ایران تاکید خواهد شد و براساس اصل 8 قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر را که وظیفه همگانی و متقابل دولت و حاکمیت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت و حاکمیت است، در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار خواهد داد.
در این سایت همچنین قرار است آخرین اخبار مربوط به همایش سراسری هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان و نیز آخرین اخبار، اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها و مواضع رسمی اصلاح‌طلبان منتشر شود.
 همچنین فارس به نقل از سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس  نوشت: فراکسیون اقلیت مقرر کرده است که رایزنی بیشتری با سایر گروه‌های اصلاح‌طلب جهت حضور در انتخابات آینده انجام دهد.
 

داریش قنبری نماینده مردم ایلام و سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی به جلسه اخیر اعضای این فراکسیون در مجلس اشاره کرد و گفت: طبق روال معمول اعضای فراکسیون اقلیت روز گذشته تشکیل جلسه دادند.

وی در این باره افزود: این جلسه به بررسی اخبار روز کشور اختصاص داشت و اعضای فراکسیون نظرات خود را در رابطه با این اخبار مطرح کردند.

قنبری ادامه داد: در ادامه جلسه مباحثی نیز در خصوص حضور اعضای فراکسیون اقلیت در انتخابات آینده مطرح و اعضا نظر خود را در رابطه با این موضوع اعلام کردند.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس گفت: در جلسه روز گذشته مقرر شد که فراکسیون اقلیت رایزنی بیشتری را با سایر گروه‌های اصلاح‌طلب جهت حضور در انتخابات آینده انجام دهد.
 


 

 هکرها سایت شخصی علی کریمی را هک کردند.

سایت شخصی علی کریمی امروز هک شد. اگر این سایت را باز کنید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که به جای مطالب منتشر شده در این سایت به نمایش درخواهد آمد.

 


کواکبیان که به لوگوی این شبکه چشم دوخته بود، فکر کرد که خبرنگار شبکه الجزیره است و خطاب به این خبرنگار گفت: الجزیره، الخطرناک. الجزیره، الخطرناک.
مصطفی کواکبیان نماینده سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس، روز چهارشنبه 20 مهر در راهروهای مجلس حضور یافت و با برخی از خبرنگاران مصاحبه کرد.

به گزارش «جهان» هنگامی که وی از حلقه خبرنگاران خارج می شد، خبرنگار شبکه العالم با لوگوی این شبکه راه کواکبیان را سد کرد و خواستار مصاحبه با وی شد.

این خبرنگار از کواکبیان در خصوص دستگیری 2 نفر در آمریکا به اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان در این کشور و بمب گذاری در سفارت اسرائیل و مرتبط دانستن آن با ایران سوال پرسید.

کواکبیان که به لوگوی این شبکه چشم دوخته بود، فکر کرد که خبرنگار شبکه الجزیره است و خطاب به این خبرنگار گفت: الجزیره، الخطرناک. الجزیره، الخطرناک.

کواکبیان در حالی که می خندید راه خود را ادامه داد و از کنار خبرنگار العالم عبور کرد اما این خبرنگار با لوگویش به دنبال کواکبیان دوان دوان رفت و گفت که این لوگوی العالم است نه الجزیره.

کواکبیان وقتی متوجه شد که اشتباه کرده، ایستاد و با خبرنگار العالم مصاحبه کرد


این مستندساز چندی پیش به همراه چند مستندساز دیگر به اتهام همکاری با شبکه‌ بی‌بی‌سی فارسی دستگیر شده بود.
«هادی آفریده» یکی از مستندسازان بازداشت شده اخیر به اتهام همکاری با شبکه بی‌بی‌سی فارسی با قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، انجمن مستندسازان سینمای ایران اعلام کرد: «هادی آفریده» عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران با قید وثیقه آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این مستندساز چندی پیش به همراه چند مستندساز دیگر به اتهام همکاری با شبکه‌ بی‌بی‌سی فارسی دستگیر شده بود.

چند روز قبل «ناصر صفاریان» و «محسن شهنازدار» - دو مستندساز بازداشت شده دیگر - نیز آزاد شدند

سیر تحول خودروهای پلیس  طی 70 سال اخیر جالب است.

به گزارش «قدس آنلاین»، از دهه 1320 که خودروهای آلمانی، انگلیسی و آمریکایی به خدمت شهربانی کل کشور درآمدند تا امروز که از بنز، پژو و زانتیا برای کارهای مربوطه استفاده می‌شود. شاید کمتر کسی به نوع خودروها و تجهیزات به کار رفته در آنها توجه کرده باشد ولی آنچه مسلم است اینکه صرف‌نظر از قدمت طولانی استفاده از خودرو در این بخش تنها ظرف چند سال اخیر شاهد ارتقای تجهیزات در این خودروها بوده‌ایم به عبارت دیگر خودروهای پلیس شاید بیش از 60 سال جز به چراغ‌های گردان، بی‌سیم و بلندگو به چیز دیگری مجهز نبوده‌اند اما امروز به سیستم‌هایی نظیر دوربین‌های خودکار، دستگاه‌های GPS، لوازم تشخیص مصرف نوشابه‌های الکلی توسط رانندگان، امکانات ماهواره ای، رایانه‌ای و ... تجهیز شده‌اند. در ادامه به سیر تحول این خودروها اشاره می‌کنیم.

دهه 1320

 مدلی از بنز قدیمی، حدود 67 سال پیش یعنی در سال 1940 میلادی ساخته و برای به کارگیری در شهربانی روانه تهران شد. در آن روزگار هنوز خودروهای پلیس به چرا‌غ‌های گردان، بی‌سیم و بلندگو مجهز نشده بودند.

دهه 1330


 فولکس‌واگن قورباغه‌ای شکل با دو رنگ مشکی و سفید که به یک چراغ‌گردان آبی‌رنگ و یک دستگاه بی‌سیم با برد محدود مجهز شده بود از جمله وسایل نقلیه مورد استفاده پلیس راهنمایی و رانندگی در آن زمان بود. این خودرو هم‌اکنون در پارکینگ نیروی انتظامی خاک می‌خورد.


 خودرو دیگری که در این دهه به کار گرفته شد، بنز بود. در این دو دهه شهربانی کل کشور تقریباً تمام دوران حکومت پهلوی اول و ابتدای دوره پهلوی دوم را با خودروهای آلمانی سپری کرد.

دهه 1340


دهه 1340 را باید تقریباً آغاز دوباره ورود خودروهای آمریکایی به این عرصه دانست دوج‌های کرنت شش‌سیلندر ساخت کشور آمریکا با پلاک‌های سه‌رقمی دست‌نویس که حداکثر سرعت آنها به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسید از سال 1346 تا 1354 مورد استفاده قرار گرفتند. دوج کرنت دارای یک بلندگوی کوچک بود که بر روی گلگیر جلو و کنار کاپوت نصب می‌شد و مجهز به یک بی‌سیم دستی، چند پروژکتور و یک چراغ گردان ثابت بود. دهه 40 همان دهه‌ای است که افسران زن با موتورسیکلت در سطح شهر تهران تردد می‌کردند (سال 1346) و ضمن راهنمایی خودروها بعضاً آنها را جریمه نیز می‌کردند.

دهه 1350


در تمام دهه 1350 در کنار لندرور انگلیسی خودروهای آمریکایی بیوک، شورولت رویال و بنز230 به کار گرفته شدند. بنز230 با چراغ‌های جلو عمودی شش‌سیلندر بودند و حداکثر سرعت آنها برای این کار 220 کیلومتر در ساعت تنظیم شده بود این خودروهای آلمانی از سال 1350 تا 1356 در شهربانی ایران خدمت کردند.


بنزهای 230 پلیس بر روی سقف خود و در وسط آن دارای یک بلندگو بودند که با اهرمی از داخل اتاق به سمت چپ و راست حرکت می‌کرد. پلاک این خودروها نیز دست‌نویس و چهاررقمی بودند. این خودرو هم همچون دوج کرنت از یک بی‌سیم بلندگو و بی‌سیم موتورلا آمریکایی بهره می‌جست. از رنجرور انگلیسی که دارای هشت‌سیلندر و توان حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت بود از سال 1354 تا سال 1359 در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استفاده شد رنجرورها مجهز به کولرهای سقفی بودند ولی در همان سال‌ها یک دستورالعمل قانونی در حال تبدیل‌کردن خودروهای پلیس به شورولت رویال بود. براساس آن دستورالعمل دستگاه‌های دولتی و نظامی ملزم شده بودند از کالاهای ساخت داخل استفاده کنند و از آنجا که شورولت آمریکایی در ایران مونتاژ می‌شد بنابراین از سال 1356 تا سال 1362 از این خودرو شش‌سیلندر با توان رسیدن به سرعت 220 کیلومتر در ساعت استفاده شد.

دهه 1360




بنز 250 هم از جمله خودروهایی بود که در دهه‌های 50 تا 70 مورد استفاده پلیس قرار گرفت. این خودرو آلمانی شش سیلندر بود و با چراغ‌های افقی قادر بود 200 کیلومتر در ساعت را بپیماید. بنزهای 250 که اول به صورت دنده فرمان (دنده رول) بودند بعدها انواع گیربکسی آن هم وارد کشور شد و مورد استفاده قرار گرفت.

دهه 1370




 اما دهه 1370 را باید زمان ورود خودروهای شرقی به ناوگان پلیس دانست به طوری که کم‌کم سروکله تویوتا کریسیدا ژاپنی هم پیدا شد این خودرو چهارسیلندر بود و قادر بود 200 کیلومتر مسافت را طی یک ساعت بپیماید. از تویوتا کریسیدا بین سال‌های 1370 تا 1379 استفاده شد. اواسط دهه 70 یعنی از سال 1374 به بعد پاجرو هم آمد و مورد استفاده پلیس راه کشور قرار گرفت. پاجرو ژاپنی شش‌سیلندر بود و 200 کیلومتر در ساعت سرعت می‌گرفت.

دهه 1380


دهه 1380 عصر به کارگیری خودروهای سمند، زانتیا، پژو 206 و بنز 240E. خودروهایی که به ایربگ، سیستم‌های ترمز ABS و بی‌سیم‌های دوربرد و بلندگوهای پیشرفته، رایانه و امکانات ماهواره‌ای مجهز شده‌اند.

منبع: قدس

خبرنگار «نسیم» که در کرمانشاه به سر می برد حاشیه ای از استقبال مردم از رهبر بزرگوار انقلاب به شرح زیر نگاشته است:

صبحش قبل از راه افتادن عبارت "سفر مقام معظم رهبری" به کرمانشاه را سرچ کردم؛ نتیجه جالب انگیز بود: 361 هزار نتیجه. مشغول حساب و کتاب بودم که محتوای منتشر شده چه است؟ چنین پدیده هایی جان می دهند برای تحلیل محتوا. غرق حساب و کتاب های این چنینی بودم که فرمان حرکت رسید. ظاهرا باید تا لحظاتی دیگر میدان آزادی باشیم.

نیم ساعتی طول می کشد تا خودمان را به میدان برسانیم. تبلیغات و پلاکاردها، منظم و چشم نواز به چشم می آیند و ظواهر حکم می کند از شلختگی و بی سلقیگی خبری نیست. جالب آنکه روی بخش قابل توجهی از پلاکاردهای تعاونی ها و شرکتهای غیردولتی، "جهاد اقتصادی" به شکل قابل توجهی برجسته شده است؛ یعنی که یعنی!

وانت حامل خبرنگاران چند باری مسیر استقبال را می رود و می آید و البته لابلای این رفت آمدها سر وکله اهالی پشت وانت لابلای شاخ و برگهای کنار خیابان صفایی هم داده می شود. حسینی بای، خبرنگار واحد مرکزی خبر چهره نسبتا شاخص اهالی پشت وانت است که جماعت استقبال کننده با دیدنش سوت و کفی حواله اش می کنند که شاخصه ای است از محبوبیت نسل جدید خبرنگاران واحد مرکزی که سبک ژورنالیستی خاص خود را دارند. نوجوان 17-16 ساله ای می رود جلو و با لهجه غلیظ کرمانشاهی، بای را صدا می زند:

- آقای حسینی؟
بای، خودش را به لبه وانت نزدیک می کند:
- جانم!
- آقای حسینی! شما خبرنگاری؟
- بله عزیزم!
- خو به ما چه!


انفجار خنده جوانک و رفقا و خبرنگاران برای لحظاتی فضا جدی کار را به حاشیه می کشاند. چهره بای هم نشان از آن دارد که با جو همراه است. پسرک دوری می زند و پیشانی بند "جانم فدای رهبر"ش را مرتب می کند و بر می گردد و دوباره با همان لهجه غلیظ کرمانشاهی اش خطاب به بای می گوید: آقای حسینی شوخی کردیم ها! و "ها" را مانند همشهریان کرمانشاهی اش می کشد.

آرام آرام فضا شلوغ می شود و رفت و آمدها هم بیشتر؛ شاخصه ای از اینکه خبری هست و استیشن حفاظت که پرگاز به میدان آزادی نزدیک می شود این فرضیه را تقویت می کند. جوان‌ترها به دو به سمت بالای میدان می دوند و طولی نمی کشد که مینی بوس آقا از دور نمایان می شود و به زحمت خود را تا میدان می رساند و اما دور میدان که می رسد رسما بین جمعیت محو می شود! مجری مراسم با بلندگوهای پرقدرتی که در اختیار دارد برای همراهی مردم با شعارهایش در حال خودکشی است اما گوش کسی بدهکار نیست و هوش و حواس ها جای دیگری است.

 دیگر نه از سربازان حفاظت خیابان کاری ساخته است و نه از داربست هایی که جلوی جمعیت کشیده اند. وقتی سرباز یگان حفاظت خود به ماشین کاروان «آقا» آویزان می شود دیگر چه انتظاری هست از مردم! آن دیگری که سرپستش دست رو صورتش گرفته و شانه هایش ریز ریز تکان می خورند. داربست ها می خواهند که را از آقا جدا کنند که اصلا فلسفه امام با امت گره خورده! امام را لاجرم امتی هست و امت را هم لاجرم امامی و این رابطه‌ای‌ست دوسویه که داربست و حفاظ کنار خیابان هیچ نقشی در این معادله ندارد پس لاجرم سرباز مراسم و ارکستر نظامی ارتش هم باید خود مثل مردم شوند و اولی از ماشین آویزان شود و دومی هم هنگام عبور مینی بوس ناخودآگاه جز یکی دو نفرشان دست از کار بکشند!

در این افکار غوطه ورم که مینی بوس آقا تکان محکمی می خورد و می ایستد! تکان ها بیش از آنکه حاصل گاز و ترمزهای گاه و بیگاه باشند، حاصل فشار جمعیت اند. رگه هایی از اضطراب در چهره راننده حس می شود، چهره آقا اما آرام است و بشاش. عبایش از روی دوشش افتاده، دست راستش روی زانوست و با دست دیگر پاسخگوی ابراز احساسات امتش است. "دست های بی نیازتان را پناه مان کنید ای رهبر عالم" دخترک پشت نامه اش نوشته بود...


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکراتش با علی مطهری برای پس گرفتن استعفایش گفت: مطهری شروطی را برای پس گرفتن استعفایش مطرح کرده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکراتش با علی مطهری برای پس گرفتن استعفایش گفت: مطهری شروطی را برای پس گرفتن استعفایش مطرح کرده است.

محمد دهقان در گفت‌وگو با مهر گفت: در مذاکراتی که با علی مطهری صورت گرفت، وی اعلام کرد در صورتی استعفای خود را پس می گیرد که هفته آینده سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس با تاکید بر اینکه مطهری هنوز به صورت رسمی استعفا نداده است، افزود: استعفای مطهری زمانی رسمی خواهد شد که این استعفا به رئیس مجلس شورای اسلامی تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه علت استعفای مطهری اعتراض وی به عملکرد هیأت رئیسه در به جریان نینداختن سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس است، گفت: مطهری معتقد است هیأت رئیسه اجازه نداده سوال از رئیس جمهور در صحن به جریان بیفتد و هیأت رئیسه امضای نمایندگان را از طرح سوال پس گرفتند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه انصراف نمایندگان از طرح سوال از رئیس جمهور مانع از طرح این سوال در صحن علنی مجلس شده است، گفت: استعفای مطهری برای رسمیت یافتن باید به رئیس مجلس تقدیم شود؛ بنابراین خبرهای موجود درباره تقدیم استعفای وی به هیأت رئیسه نمایانگر رسمیت یافتن استعفای مطهری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز علی مطهری استعفای خود را تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده است.

طرح سوال از رئیس جمهور 5 تیرماه با 100 امضا توسط علی مطهری از طراحان اصلی این سوال، به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد. این طرح طبق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با امضای یک چهارم نمایندگان یعنی 73 نفر قابل طرح است

نابسامانی خطوط تلفن?های همراه، وزیر ارتباطات را به جلسه علنی امروز مجلس کشاند.

به گزارش خبرآنلاین، سوال چندماه پیش علی?اکبر اولیا بود که سبب شد رضا تقی?پور امروز به مجلس بیاید.

این نماینده یزد در شرح سوالش با بیان اینکه کمتر از 20 سال از عمر خدمات تلفن همراه در کشور می?گذرد، از کاهش قیمت?ها با حضور اپراتور نوع دوم و ایجاد اندک فضای رقابتی در این عرصه تقدیر کرد و یادآورشد که هنوز تا ارائه خدمات بهینه فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به تفاوت قیمت خدمات در ایرانسل و همراه اول، گفت: این تفاوت قیمت به ازاء چه خدماتی است؟ چرا مردم باید بهایی به گزاف بپردازند؟

به گفته وی، سخنان وزیر ارتباطات در خصوص ارائه خدمات مخابراتی در سراسر کشور به گواه نمایندگان صحیح نیست و گویا گزارشات نادرستی به ایشان می?دهند که چنین تصوری دارند.

چرا که نمایندگان از وضعیت ارتباطات تلفنی سیار رد سراسر کشور خبر دارند و همگی بر اختلالات آن صحه می گذارند. اساسا علت قطع تلفن?ها حین مکالمات چیست؟ چرا سیستم?های مخابراتی ما پاسخگوی تعداد خطوط فروخته شده نیستند؟

 نماینده یزد همچنین از افزایش ارسال پیامک?های غیرضرور به نمایندگان و دیگر اقشار مردم، گلایه کرد و گفت: انتظار می?رود که این موضوع اصلاح شود. البته برخی کلمات در پیامک?ها هم منجر به عدم ارسالش می?شود که وزیر رارتباطات می گوید به او ربطی ندارد. پس این موضوع به کسی ربط دارد؟ چرا مثلا تا چندی پیش وقتی در پیامکی از کلمه «جلسه» استفاده می?شد، این پیامک ارسال نمی?شد؟

رضا تقی?پور وزیر ارتباطات هم با بیان اینکه تزاحم کانال?های ترافیکی حداکثر دو درصد است، از ارائه 11 تذکر به مخابرات و 5 تذکر به ایرانسل به دلیل ضعف در خدمات ارتباطاتی از سوی وزارتخانه متبوعش خبر داد. او در عین حال تاکید کرد که حد مجاز قطع مکالمات دو درصد است که در سال 90 به نیم درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات که می?گفت ارائه خدمات مخابراتی در ایران منطبق با استانداردهای بین ?المللی است گفت که برخی مجوزها برای ایجاد ایستگاه?های ارتباطاتی BTS معمولا با مخالفت?هایی در شهرداری مواجه می?شود که خواهشمند همکاری بیشتر از سوی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه 70 میلیون سیم?کارت فروخته شده در حالیکه فقط 56 تای آن از سوی مردم فعال شده? و استفاده می?شود، گفت: با افزایش مابقی ظرفیت باید به فکر ارائه خدمات بیشتر باشیم. به گفته وی، اپراتورها حق ندارند از مکالمات تلفنی?ای که در کمتر از سه دقیقه به علت نقص سیستم?های مخابراتی قطع می?شود، هزینه?ای دریافت کنند.

تقی?پور، عدم ارسال پیامک?ها را به دلیل ویروس?های موجود و تفاوت فونت?های گوشی?های همراه خواند و بیآنکه بگوید چرا برخی پیامک?ها با کلمات خاص ارسال نمی?شوند، گفت: در صورتی که پیامکی دوبار و به شکل تکراری برای مخاطبی ارسال شود، فقط یکبار هزینه آن از کاربر اخذ می شود. سکوت وزیر در این ارتباط در حالی صورت گرفت که اولیا به نقل از وی گفت: وزیر ارتباطات در جلسه کمیسیون صنایع اعلام کرده است که عدم ارسال پیامک?هایی با برخی لغات خاص، به او ربطی ندارد.

اولیا نهایتا با امید به اینکه مطابق وعده?های وزیر ارتباطات با ورود اپراتور سوم، خدمات مخابراتی افزایش یابد و وزیر نیز هر شش ماه یکبار به مجلس گزارش دهد، از اظهارات تقی?پور اعلام رضایت کرد.

تقی?پور هم اعلام کرد که اگر اولیا بخواهد می?تواند هفتگی هم به مجلس گزارش دهد