سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرچمدار زن ایرانی حاضر در بیست و یکمین دوره بازیهای المپیک زمستانی ونکوور 2010 از گفتگو با شبکه BBC خود داری کرد.

مرجان کلهر پرچمدار کاروان ایران در بازی های 2010 و نخستین بانوی محجبه ایرانی در بازی های المپیک زمستانی هم چنان مورد توجه رسانه هایی گروهی دنیا است.
کلهر که از ابتدای حضورش در دهکده بازی های المپیک زمستانی 2010 ونکوور توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرده است با درخواست‌های متعدد شبکه های تلویزیونی و خبرگزاری ها برای انجام گفت وگو روبرو شده است.

به گزارش خبر آنلاین به دنبال درخواست های متعدد رسانه ها عصر سه شنبه، کلهر با حضور در محل اقامت نمایندگان رسانه ای ایران در بازی های المپیک ونکوور با خبرگزاری رویترز و US TODAY گفت و گو کرد.
اغلب سوالات خبرنگاران این رسانه ها در مورد نحوه فعالیت ورزشی کلهر در ایران، پرچمداری ایران در المپیک، وضعیت ورزش بانوان در ایران و حضور در المپیک زمستانی به عنوان نخستین دختر ایرانی بود.
کلهر همچنین در محل دهکده بازی ها در برنامه گفت و گو با یکی از خبرگزاری های آلمان شرکت کرد. همچنین مسوولان کاروان ایران به دنبال ممنوعیت گفت و گو با BBC با انجام مصاحبه مرجان کلهر با این رسانه مخالفت کردند.
بنابراین گزارش، شبکه تلویزیون کانادا (CTV) که 24 ساعته به پخش برنامه های المپیک اختصاص دارد با دعوت از مرجان کلهر قصد انجام گفت و گو با وی در استودیو این شبکه را داشت که به دلیل تداخل این برنامه با گفت و گوی کلهر با رویترز و US TODAY حضور پرچمدار ایران در این برنامه منتفی
رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تجدید جلسه رسیدگی به اتهامات یک فرمانده سابق نیروی انتظامی در دادگاه کیفری استان تهران، گفت: ادامه رسیدگی به این پرونده به اسفندماه موکول شد.
سید علیرضا آوایی اظهار کرد: با توجه به وجود نواقصی در پرونده و لزوم استماع شکایت شکات و همچنین با توجه به این‌که لازمه رسیدگی به این پرونده بررسی توامان به کلیه جرایم است، قضات شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی را به زمان دیگری موکول کردند.
وی همچنین درباره تعلیق قضات متهم در ارتباط با پرونده کهریزک، گفت: تا الان تعلیقی صورت نگرفته است.
رییس کل دادگستری استان تهران درباره ضرورت تعیین سخنگوی قوه قضاییه به ایسنا گفت: در قوه قضاییه سخنگو نیاز داریم. در حال حاضر مسوولیت زیادی بر دوش دستگاه قضایی است و این دستگاه دارای یکسری نقاط قوت و اشکال است که اشکالات ما را همه از جمله روزنامه‌ها، مطبوعات، دولت و دیگران می‌گویند، حق‌شان است که بگویند ما هم استقبال می‌کنیم. برای اینکه بیان اشکالات اگر صادقانه و منطقی باشد برای رفع اشکالات به ما کمک می‌کند و متوقع نیستیم که کسی اشکالات ما را نگویید اما ما جایی که اقدام مثبت، زحمات و تلاش همکاری قضایی را منعکس کند، را نداریم.

وی در ادامه گفت: دستگاه قضایی روزنامه و نشریه ندارد و تنها یک نشریه داخلی دارد. یک قوه هستیم در حالی که هیچ ابزار تبلیغاتی در اختیار ما نیست و حتی سخنگویی نیز نداریم که بیاید و بگوید ما در تشکیلات این اشکال را داریم اما کارهای خوبی نیز انجام داده‌ایم، به نظرم وجود سخنگو در قوه قضاییه
اگر آشتیانی هم برود به استقلال برنمی گردم / یک بازیکن باعث شکست ما شد
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با بیان اینکه از چند تیم عربی پیشنهاد دارد، برای ماندن در سپاهان ابراز تمایل کرد و گفت: حتی اگر واعظی آشتیانی فصل بعد از استقلال برود به این تیم برنمی گردم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی پس از شکست تیمش در شهرآورد اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: عملکرد بازیکنان تیم خود را پیش از گل ذوب آهن ستایش می کنم اما آنها پس از گل برتری حریف احساسی بازی کرده و 5-6 موقعیت خوب گلزنی را به راحتی از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: گل تیم ذوب آهن درحالی به ثمر رسید که یکی از بازیکنان ما روی کرنر ارسالی حریف اشتباهی انجام داد، بازیکنی که نمی خواهم نام آن را ببرم و همین گل باعث شکست ما شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با بیان اینکه تیمش در نیمه دوم این دیدار بازی هجومی و به مراتب بهتر از ذوب آهن را ارائه داد، افزود: ما تا قهرمانی در لیگ برتر7 فینال مهم دیگر پیش رو داریم و برای رسیدن به این موفقیت بازی به بازی جلو می رویم، گرچه با این شکست حاشیه قهرمانی ما در لیگ کم شد.

وی با اشاره به اینکه موقعیت‌های گل ما در جریان این دیدار بیش از ذوب آهن بود اما تیم ما در این دیدار بدشانس بود، تاکید کرد: در مجموع ما 7 امتیاز از تیم‌ ذوب آهن جلو هستیم نه 6 امتیاز زیرا تفاضل گل ما بهتر از آنها بوده و همین مساله در روزهای پایانی به ما کمک شایانی می کند.

قلعه نویی در پایان گفت: فصل آینده اگر در ایران باشم دوست دارم در سپاهان بمانم و به استقلال نمی روم حتی اگر واعظ آشتیانی از این تیم برود. در حال حاضر مدیر برنامه‌هایم با چند باشگاه عربی مذاکراتی انجام داده است که فعلا نام آنها را نمی گویم و در پایان فصل در خصوص تیم آینده ام تصمیم گیری می کنم.

شهرآورد اصفهان که عصر امروز(چهارشنبه) در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، با برتری یک بر صفر ذوب آهن برابر سپاهان به پایان رسید.


کسی از من نمی‌ترسد / چه کسی گفته دستیار قطبی دلال است
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که "شاید اعضای مجمع هیئت فوتبال استان تهران از شما واهمه داشتند که همگی به شیرازی رای دادند" گفت: من جذابیت لازم را ندارم که کسی از من بترسد!

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان در پایان مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان تهران با بیان این مطلب افزود: رایی که امروز به آقای شیرازی داده شد به نوعی تایید کننده عملکرد ایشان در زمان سرپرستی هیئت فوتبال استان تهران بوده است. من ضمن تبریک به آقای شیرازی باید بگویم مسئولیت ایشان با رای اعتمادی که از اعضای مجمع کسب کرد بیشتر و بیشتر از قبل شد.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه فوتبال تهران به یکی از جایگاه‌های فوتبال در کشور تبدیل شود، تاکید کرد: فدارسیون فوتبال همه گونه همکاری را با هیئت فوتبال خواهد داشت تا فوتبال در پایتخت به جایگاه اصلی خود برسد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اشکالاتی که در آیین نامه انتخابات هیئت‌های فوتبال سراسر کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: درحال حاضر آیین نامه‌ای که برای انتخابات هیئت های فوتبال سراسر کشور جاری است اشکالاتی دارد که در آیین نامه جدید فدراسیون فوتبال که اتفاقا مورد تایید فیفا و AFC هم هست این اشکالات برطرف شده است. از سال آینده انتخابات هیئت فوتبال استان‌ها در سراسر کشور بر اساس آیین نامه جدید انجام خواهد شد.

وی با طرح این موضوع که آیین نامه پیشین انتخابات هیئت‌های فوتبال سراسر کشور شبهاتی دارد، گفت: بطور مثال داوری که در انتخابات مجمع هیئت فوتبال شرکت می کند باید از سوی کانون داوران انتخاب شود و نمایندگان باشگاه‌های حاضر در مجمع نیز باید منتخب تمامی باشگاه‌ها باشند. موردی که در آیین نامه جدید به آن توجه شده و در آینده اعتراضاتی که در این مجمع شاهد آن بودیم، تکرار نخواهد شد.

کفاشیان ادامه داد: در انتخابات هیئت فوتبال استان تهران باشگاه‌های سایپا کرج و نفت تهران به عنوان نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری و دسته اولی استان تهران انتخاب شده بودند. در عین حال در انتخاب مربیان، بازیکنان و داوران نیز دقت عمل لازم صورت گرفته بود.

وی تاکید کرد: هر کدام از انتخاب‌ها با برخی سلیقه‌ها جور در می آید و شاید مورد قبول دیگران نباشد. با این حال نفرات خوبی برای حضور در مجمع استان تهران انتخاب شده بودند اما در اساسنامه آتی انتخابات هیئت‌های فوتبال سراسر کشور این مشکل حل شده و بیش از 10 باشگاه  به طور مثال می تواند در انتخابات هیئت فوتبال استان تهران شرکت کند و برای انتخاب داور و مربی عملکرد و درجه آنها لحاظ می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه این فدراسیون در امور هیئت فوتبال استان تهران دخالت نمی کند و به مسئولان این هیئت امر و نهی نخواهد کرد، افزود: سیاست‌ها و مقرراتی که از سوی فدراسیون فوتبال برای هیئت فوتبال تعیین شده است باید اجرا شود. از آنجایی که هیئت فوتبال استان تهران در پایتخت واقع شده است مقداری از کارهای اجرایی این هیئت طی سال‌های گذشته توسط فدارسیون انجام شده است که ما تاکید داریم از این به بعد هیئت فوتبال استان تهران باید این امور را هم بر عهده گیرد و فدراسیون فوتبال به کارهای نظارتی بپردازد.

کفاشیان با اشاره به گستردگی استان تهران خاطرنشان کرد: تهران به اندازه چند استان است به همین خاطر فعالیت‌های هیئت فوتبال نباید صرفا اجرایی باشد و باید کارهای نظارتی را هم بر عهده این هیئت گذاشت.

وی خطاب به کاندیداهای معترضی که از حضور در انتخابات هیئت فوتبال استان تهران خودداری کردند، گفت: به هر صورت این انتخابات برگزار و آقای شیرازی به عنوان رئیس هیئت استان تهران انتخاب شد. ما اگر دل‌مان برای فوتبال تهران و پایتخت می سوزد باید همه دست در دست هم بدهیم و برای رشد فوتبال پایتخت به یکدیگر کمک کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که چرا حسین شمس به عنوان نماینده مربیان در انتخابات هیئت فوتبال استان تهران شرکت کرد، گفت: حسین شمس یکی از مربیان خوب فوتبال ماست که در تهران کار کرده و در پایتخت اقامت دارد. تفاوتی نمی کند که او در تیم باشگاهی کار می کند یا تیم ملی. ما در مجمع امروز از مربیان زیادی دعوت کرده بودم که در انتخابات امروز شرکت کنند اما مشغله کاری باعث شد تنها حسین شمس در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال تهران حضور یابد.

کفاشیان در خصوص انتخاب اعضای مجمع هیئت فوتبال استان تهران و حمایت آنها از حبیب الله شیرازی نیز گفت: در انتخابات امروز 19 نفر به آقای شیرازی رای دادند. آنها می توانستند به این کاندیدا رای ندهند. مطمئن باشید اگر در انتخابات هیئت فوتبال استان تهران کمتر از 10 نفر به آقای شیرازی رای می دادند مجددا انتخابات را برگزار می کردیم.

وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت" شاید اعضای مجمع از شما واهمه داشتند که همگی به حبیب الله شیرازی رای دادند"، گفت: جذابیت لازم را ندارم که کسی از من بترسد. من هم مانند سایر اعضای مجمع یک رای داشتم که آن رای را هم به آقای شیرازی دادم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب دستیاران افشین قطبی هم گفت: دستیاران قطبی به زودی مشخص می شوند ما باید با او مذاکره کنیم و در جلسه کمیته تیم‌های ملی بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و به اجرا درآوریم.

کفاشیان در خصوص اینکه گفته می شود دستیار اول افشین قطبی یک دلال بازیکن است، گفت: چه کسی گفته او دلال است. این مربی در حال حاضر که به کار مربیگری می پردازد.

وی با رد این شایعه که دستیاران ایرانی برای حضور در کادر فنی تیم ملی انتخاب شده است تمام این گزینه‌ها که مطرح است صحت ندارد و هنوز دستیاری برای افشین قطبی انتخاب نکرده‌ایم.


بازی خداحافظی مهدوی کیا در آلمان لغو شد
دیدار خداحافظی مهدی مهدوی کیا کاپیتان تیم فوتبال باشگاه استیل آذین که قرار بود در آلمان برگزار شود لغو شد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از سایت باشگاه استیل آذین، مهدی مهدوی کیا کاپیتان تیم فوتبال استیل آذین برای تسویه حساب با باشگاه اینتراخت فرانکفورت و حضور در بازی خداحافظی 4 روز پیش راهی آلمان شد و بامداد امروز چهارشنبه به ایران بازگشت.
مهدوی کیا در آلمان در بین دو نیمه بازی اینتراخت فرانکفورت و فرایبورگ آلمان با اهدای دسته گلی از سوی مسئولان باشگاه آلمانی و حتی نماینده باشگاه هامبورگ رسما از فوتبال وهواداران آلمانی که با صدای بلند نام / میدی / را فریاد می زدنند خداحافظی کرد و در ورزشگاه اختصاصی اینتراخت دور افتخار زد.
مهدوی کیا که پس از 11 سال از فوتبال آلمان جدا می شد با چشمانی اشک بار در آغوش بازیکنان و مسوولان تیم فوتبال اینتراخت قرار گرفت و طی صحبتی برای تیم اینتراخت در آینده آرزوی موفقیت کرد.
پیش از این طی هماهنگی هایی قرار بود تیم دوم هامبورگ واینتراخت در دیداری دوستانه به خاطر مهدوی کیا به میدان بروند اما بنابر دلایلی و توافق طرفین این بازی بر گزار نشد.

سیزدهم آگوست 2009- شرکت Samsung Digital جدیدترین مدل دوربین‌های خود با نام‌های ST500 و ST1000 را به مجموعه دوربین‌های دیجیتال ساخت این شرکت اضافه کرد.







به کارگیری ویژگی‌های جدید و خلاقانه، آخرین فناوری‌های روز، سادگی استفاده و طراحی زیبا این سه مدل را از دیگر دوربین‌ها متمایز کرده است. ST500 و ST1000 با ارائه گزینه‌های تازه در عکاسی، قدم بعدی را در پیشرفت و تحولات دوربین‌های دیجیتال برداشته است.

قابلیت‌های جالب توجه و ویژگی‌های سرگرم‌کننده دوربین‌های ST500 دو برابر هر دوربین کامپکت دیگر است، به طوری باعث می‌شود عکاس در کانون توجه همگان قرار گیرد. مدل‌های ST500 دو صفحه‌نمایش در جلو و پشت دوربین دارند. مدل ST1000 نیز برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، قابلیت‌های اتصال بی‌نظیری را در این دوربین فراهم کرده که شامل Bluetooth 2.0، Geo Tagging (ثبت موقعیت جغرافیایی محلی که عکس در آنجا گرفته شده)، DLNA، Wi-Fi* و امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها می‌شوند.

Sang Jin Park مدیر اجرایی بخش تصاویر دیجیتال سامسونگ در این باره گفت: «معرفی این محصولات نقطه عطفی برای سامسونگ به شمار می‌آید و موقعیت ما را به عنوان یک تولید‌کننده خلاق بازار دوربین‌های دیجتال مستحکم‌تر ساخته و استاندارد‌های جدیدی را در زمینه فناوری‌های دیجیتال معرفی کرده است. هدف ما قرار گرفتن در صدر این تحولات و همزمان ارائه بهترین‌ دوربین‌های هوشمند در زمینه سادگی استفاده و طراحی است. ما به نیاز مشتریان که بیشتر شامل سایت‌های شبکه‌های اجتماعی است گوش کرده و امیدواریم آخرین محصولات ما بتواند سخت‌گیرانه‌ترین نیازهای یک عکاس امروزی را برآورده کرده و انواع ویژگی‌های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز را برایشان فراهم کند.»

ST500
دوربین‌های ST500 آخرین فناوری‌های موجود در دوربین‌های دیجیتال کامپکت را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. دو صفحه‌نمایش LCD در این دوربین وجود دارد که به کاربر امکان گرفتن عکس‌هایی را می‌دهد که قبلاً قادر به گرفتن آنها نبوده است. افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا تعداد بیشتری از افراد با برگرداندن دوربین به سمت خود، عکس مورد نیازشان برای قرار دادن در پروفایل خود تهیه کنند و در واقع خود سوژه عکس خود می‌شوند.







اکنون با صفحه‌نمایش 5/1 اینچی که در جلوی این دو دوربین قرار گرفته، می‌توان به سادگی و با دیدن صفحه‌نمایش جلویی، عکس‌های دلخواهمان را آن طور که مد نظرمان است تهیه کنیمحساسیت سنسور این دوربین 2/12 مگاپیکسل و از نوع CCD بوده و لنز KREIZNACH و 27 میلی‌متری واید آن که ساخت شرکت Schenider است، تا 6/4 برابر بزرگنمایی اپتیکال را در اختیار کاربر می‌گذارد تا بتوان در فاصله کمتر، گستره بیشتری را در عکس جای داد و نتیجه نهایی عکسی دقیق و پرجزییات بوده و دقت تصویر در مرکز و کناره‌های عکس متعادل باشد.

ویژگی جالب دیگری که در دوربین‌های ST500 دیده می‌شود، رابط کاربری هوشمند و سنسور جاذبه تعبیه شده درون دوربین است. یک ضربه کوچک روی صفحه نمایش، دوربین را با قرار گرفتن در حالت عکاسی روشن می‌کند. فناوری‌های دیگر سامسونگ مانند Smile Shot (گرفتن عکس در زمان لبخند زدن)، تشخیص صورت هوشمند و سیستم Smart Auto (خودکار هوشمند) نیز در هر چه ساده‌تر شدن عکاسی موثر خواهند بود.

Samsung ST1000
عکسی و به اشتراک گذشتن خاطرات ثبت شده توسط این دوربین، به طور واقعی شما را به دوستان و خانواده متصل می‌کند. در ابعاد کوچک این دوربین، فناوری‌های مختلفی از جمله Geo Tagging، Bluetooth 2.0، DLNA و اتصال Wi-Fi را قرار داده است. اتصال بی‌سیم در این دوربین اجازه گرفتن عکس و ارسال تقریباً همزمان آن را به عکاس می‌دهد. GPS نیز علاوه بر نشان دادن مسیر حرکت کاربر، امکان دسته‌بندی و مرتب‌سازی عکس‌ها براساس موقعیت جغرافیایی هر عکس که در فایل EXIF آنها ذخیره می‌شود را برآورده می‌سازد. با افزایش اهمیت به اشتراک‌گذاری اطلاعات، ST1000 در این زمینه تجربه‌ای غیرقابل رقابت را برای کسانی که می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی همواره فعال باشند ایجاد می‌کند.







قابلیت Geo Tagging جزییات مربوط به مکان و زمان گرفتن هر عکس را ثبت می‌کند. با اتصال Bluetooth 2.0، می‌توان بدون نیاز به سیم عکس‌ها را به دستگاه‌های دیگری که به فناوری بلوتوث مجهز هستند ارسال کرد و به کمک WiFi کاربران می‌توانند عکس‌ها و فیلمهایشان را مستقیماً از طریق دوربین ایمیل کرده و یا به سایت‌های شبکه‌های اجتمای از جمله Facebook، Picasa و YouTube ارسال کنند. فناوری DLNA نیز اجازه اتصال بی‌سیم دوربین به دستگاه‌هایی که این فناوری را دارند (مانند برخی مدل‌های HDTV) می‌دهد تا در یک شبکه خانگی بتوان به لحظه‌های ثبت شده دسترسی داشت. دوربین‌های ST550، ST500 و ST1000 به طور همزمان طی مراسمی در شهرهای نیویورک، پکن، بانکوک، لندن و سئول معرفی شدند و از آگوست سال 2009 در دسترس خریداران خواهد بود.

می گوید تا به حال 5 بار بینی اش شکسته است اما آن را عمل نکرده است.او این بار هم به خاطر پرسپولیس همین تصمیم را گرفته است.باقریها: فعلا بینی ام را عمل نمی کنم

نبی الله باقری ها پس از آسیب دیدگی اش در تمرین امروز گفت«نمی خواهم بینی ام را عمل جراحی کنم»
او که از ناحیه بینی دچار شکستگی شده است این را می گوید و ادامه می دهد« تا به حال 4، 5 بار بینی‌ام شکسته اما فقط جا انداخته ام و عمل نکردم. در حال حاضر هم قصد عمل ندارم،چون پرسپولیس در کوران بازیها است و در پایان فصل راجع به عمل جراحی بینی اقدام خواهم کرد.»


دادستان تهران از دستگیری پنج تبعه خارجی در حاشیه‌ راهپیمایی روز 22 بهمن خبر داد و گفت: تبعه روسی و فرانسوی و یک خبرنگار ژاپنی به لحاظ عدم توجه اتهام آزاد شدند.

عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پنج تبعه خارجی شامل دو روسی، یک تبعه فرانسه، یک تبعه ژاپنی و یک افغان در حاشیه‌ راهپیمایی روز 22 بهمن دستگیر شدند که سه تبعه روسی، فرانسوی و ژاپنی به دلیل عدم توجه اتهام آزاد شدند.

وی با بیان این‌که خبرنگار ژاپنی به لحاظ عدم توجه اتهام آزاد شد، گفت: یک تبعه افغان به اتهام شرکت در تجمع غیرقانونی در حاشیه راهپیمایی روز 22 بهمن در صادقیه دستگیر شد و در حال حاضر به مرجع قضایی تحویل شده است.

دادستان تهران همچنین اظهار کرد که تبعه‌ روسی نیز به اتهام ورود غیرمجاز به کشور دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شده که پرونده وی در دادسرای انقلاب در حال بررسی است.
 

باشگاه استقلال به بازیکنانش دستور اکید داده که از این پس مقابل دوربین برنامه نود مصاحبه ای انجام ندهند و این برنامه را تحریم کنند.

به گزارش جهان به گفته یکی از مسئولان در استقلال، مدیرعامل این باشگاه از تمامی اعضای تیم خواسته تا در مقابل دوربین نود قرارنگیرند و عادل فردوسی پور را به نوعی تحریم کنند.

واعظ آشتیانی پیش از این به دلیل صحبتهایی که در برنامه نود بین او و عادل فردوسی پور رد و بدل شد با تهیه کننده این برنامه دچار مشکل شد و از تمامی اعضای تیمش خواست که از این پس، با شرایطی خاص مقابل دوربین نود حاضر شوند و حتی برای دعوت به برنامه نود نیز، بدون هماهنگی اقدامی انجام ندهند.

رسول تقی‌گنجی زمانی رییس هیات‌مدیره گروه تولیدی مهرام، رییس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ملت، عضو هیات‌مدیره شرکت صنعتی مینو، عضو هیات مدیره کربن ایران، سیمرغ و موسس ??شرکت تولیدی و صنعتی، موسس و عضو هیات مدیره بانک خصوصی کارآفرین، عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران، عضو هیات نمایندگان در اتاق تهران و ایران، عضو هیات رییسه اتاق ایران و بلژیک، عضو هیات رییسه اتاق اکو، عضو هیات‌رییسه اتاق ایران و انگلیس، عضو اتاق‌های مشترک ایران، ایتالیا و ایران، آلمان و ... مدیران عامل ?? شرکت تولیدی، هفت بازرگانی، خدماتی، بانک و بیمه با ????? نفر پرسنل در داخل کشور و دوازده شرکت تولیدی، بازرگانی و خدماتی در امارات متحده عربی، آلمان، انگلیس، آمریکا و ژاپن که در زمینه‌های گوناگون مالی و صنعتی فعالیت می‌کنند و‌... بود، او فکرش را هم نمی‌کرد حال در دورانی که قسمت زیادی از بینایی‌اش را هم از دست داده و با ویلچر رفت‌وآمد می‌کند، از سرمایه گذاری ملت که زمانی آن را 42 میلیارد تومان در سال 81 خرید اخراج شود. اما بدهی‌های سر‌سام‌آور و حاشیه‌هایی که هر روز خواسته یا ناخواسته برای او درست می‌شد سرانجام کار وی را در قسمتی از بیزینس گسترده‌اش به پایان رساند.

 

روز گذشته تیر خلاص به شقیقه یکی از مردان پرحاشیه بورس، مردی که زمانی دو میلیارد دلار دارایی داشت، شلیک شد. مردی که هم‌اکنون در آمریکا روزهای ساکت خود را می‌گذراند از چندی پیش منتظر و شاید مطمئن بود که سرانجام روزی خواهد رسید که با حکم رسمی دادگاه از عضویت در هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری ملت خارج شود. چرخ روزگار تا بوده همین‌طور بوده «گهی زین به پشت و گهی پشت به زین.» شاید گنجی روزی که در بیان یکی از خاطراتش گفت:«روزگاری پول نداشتم، ارتباط نداشتم ولی جوانی داشتم، اما حالا پول دارم، ارتباط دارم، جوانی ندارم» به همه چیز فکر کرده بود، غیر از غرق شدن در دارایی‌های کاغذی که خود گفته بود بخش عمده‌ای از آن در آینده از دستش می‌رود. آن روز اگر این یک بلوف نبود اما امروز عین واقعیت زندگی مردی شده است که دیگر از او خبر خاصی نیست، جز بدهی‌های کلان و میلیاردی.

خرید «سرمایه‌گذاری ملت»

حاشیه‌های خرید شرکت «سرمایه‌گذاری ملت» از سوی گنجی از همان ابتدای مالکیت او شروع شد؛ درست زمانی که سر‌و‌صدا و هیاهوی زیادی راجع به «بنیاد‌الزهرا» برپا شد. گنجی این شرکت را 42‌میلیارد تومان می‌خرد که آن روزها رقم زیادی محسوب می‌شد. آن هنگام که روزنامه بهار، نام گنجی را به بنیاد الزهرا پیوند زد که معلوم نشد آیا دست‌های پشت پرده باعث آن بودند یا یک شیطنت رسانه‌ای، اما در هر حال در این میان اسمی از چند چهره سیاسی صاحب نفوذ هم برده می‌شود.چند روز بعد از آن، روزنامه بهار توقیف می‌شود و این شائبه به وجود می‌آید که جریان قدرتمندی پشت «بنیاد الزهرا» بهار را توقیف کرده است تا این داستان بیشتر از حد مجاز خودش باز نشود و ... البته خود گنجی درمورد ارتباط این بنیاد با وی همیشه گفته است: اصلا من چیزی به نام «بنیاد الزهرا» نمی‌شناسم. ما چنین چیزی نداریم. من هیچ وقت هیچ معامله‌ای با «بنیاد الزهرا» نداشتم. و از این گام هیچ وقت جلوتر نیامد تا شاید برای خود در آینده یک کارت بازی داشته باشد که گذشت زمان نشان داد کارت بازی وی ارزشی نداشت.

ورود بنیاد فاطمیه

گنجی و حاشیه‌های او با «بنیاد فاطمیه» هم در روزگاری که شرکت «سرمایه‌گذاری ملت» را خرید، وی را بر سر زبان‌ها انداخت، هر چند که وی در این مورد هم زیاد شفاف صحبت نمی‌کرد و فقط می‌گفت زمانی وجود داشت که بعد ورشکست شد و از بین رفت. من با بنیاد فاطمیه هم از طریق جواد نادر‌شاهی که مشاور وزیر اقتصاد بود آشنا شدم. بعد به بورس رفتم و سهام آنجا را خریدم و بعد از آن هم ارتباطی با آنجا نداشتم. یک بار هم آقای یزدی را در زمان ریاست قوه قضائیه در دفترشان دیدم که مربوط به کار دیگری بود. من صرفا بخش خصوصی هستم. من همانی هستم که برای شما معرفی کردم. وام‌دار کسی هم نیستم. فقط مقداری به بانک‌ها بدهکارم! هر چه دارم متعلق به خودم وخانواده‌ام است. با کسی هم شریک نیستم.

بهمن 88

حال مرد دو میلیارد دلاری سابق که خود حاشیه ساز بود این روزها اخبار بدهی‌ها، حکم زندان و اخراج شدنش از شرکت‌های کوچک و بزرگ به دلیل بدهی‌های سرسام آورش حاشیه ساز شده است، به‌طوری که درباره آخرین حکم صادر شده برای او رییس نظارت بر ناشران بورس به خبرگزاری ایلنا گفت: بعد از صدور حکم دادگاه انقلاب اسلامی برای اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ملت، از جمله گنجی و ولی‌زاده، این افراد از
هیات مدیره سرمایه‌گذاری ملت خارج شدند و هم اکنون مصطفی نیری مدیریت این شرکت را به عهده دارد. امیر حمزه مالمیر در تشریح وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری ملت گفت: هم اکنون اعضای هیات مدیره این شرکت که برایشان حکم دادگاه صادر شده بود خارج از کشورند. امیرحمزه مالمیر با اشاره به بسته بودن نماد این شرکت افزود: نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملت به دلیل خروج شرکت از فعالیت‌های اصلی، متوقف است چرا که موضوع فعالیت اصلی شرکت، سرمایه‌گذاری است و در حال حاضر سرمایه‌گذاری ملت به غیر از شرکت هیچ سرمایه‌گذار دیگری ندارد. وی با اشاره به دارایی‌های فعلی شرکت سرمایه‌گذاری ملت افزود: ساختمان ملک چاتاناگا در خیابان ولیعصر، تنها دارایی این شرکت است. این ملک هم بابت یکی از مطالبات شرکت از گنجی دریافت شده چراکه این شرکت مبالغ بالایی از گنجی طلب داشت، تا آنجا که سرمایه‌گذاری ملت یک سهم بانک کار آفرین را به شرکت پرشیا استحکام که متعلق به گنجی بود منتقل کرد. وی همچنین گفت: این شرکت هم سهام بانک کار آفرین را به غیر فروخت و مبالغ آن را به سرمایه‌گذاری ملت پرداخت نکرد. با توجه به این بدهی، ملک چاتاناگا را به سرمایه‌گذاری ملت دادند. به گفته این مقام مسئول سازمان بورس، ساختمان چاتاناگا در حال ساخت بوده که در حال حاضر فعالیت ساخت و ساز آن متوقف شده است. وی افزود: نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملت در 21 فروردین 87 معادل 670 روز است که در بازار سهام متوقف شده است و در حال بررسی هستیم که نماد آن را چگونه باز کنیم چرا که تعداد سهامداران این شرکت زیاد است و باید بخشی از حق و حقوق آنها را پرداخت کنیم بنابراین نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملت را بعد از بررسی باز می‌کنیم. البته امکان خروج آن از بازار هم وجود دارد. به گفته مالمیر، سازمان بورس از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری وضعیت این شرکت است.