سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

پس از مربیان و مدیران متخلف نوبت به مسؤولان می‌رسد
شاهدان پرونده فساد فوتبال شهادت دادند

: حدود 10 روز پیش بود که مجتبی شریفی طی فراخوانی از بازیکنان خواست تا دلال‌ها را معرفی کنند در این فراخوان بیشتر اشاره رییس کمیته انضباطی به مربیانی بود که علاوه بر کار مربیگری در جابه‌جایی بازیکنان و گرفتن قیمتی از مبلغ قراردادها نقش داشتند.


شبکه ایران نوشت؛ شریفی در این فراخوان به بازیکنان این امنیت را داد که اگر نام مربیان متخلف را فاش کنند هیچ خطری متوجه آنها نخواهد بود. به دنبال این فراخوان دیگر مسؤولان فدراسیون هم اعلام کردند به صورت جدی پیگیر این قضایا خواهند بود و از باشگاه‌ها خواستند که برای فصل آتی با مربیان متخلف قرارداد نبندند.
البته علاوه بر مسؤولان فدراسیون، مراجع قضایی هم به طور مستقل پیگیر عملکرد افراد خاطی هستند و قرار است به شدت با آنها برخورد کنند. اما نکته جالب اینجاست که این پیگیری‌ها فقط متوجه مربیان نیست بلکه بازیکنان، مدیرعامل‌ها و حتی مسؤولان فدراسیون هم شامل خواهد شد.
بعد از به میان آوردن نام 6 مربی خاطی که نامشان به صورت مخفف برده شد پای سه مدیرعامل نیز این روزها وسط کشیده شده است. گرچه گفته می‌شود شاهدان حتی به تلفن‌هایشان هم جواب نمی‌دهند و حاضر به شهادت‌ دادن نشدند اما به صورت مخفیانه با شاهدان در ساعت‌های غیر اداری جلسه گذاشته می‌شود و تا کنون بعضی از آنها علیه مربیان خاطی شهادت داده‌اند و مدارکی هم علیه آنها ترتیب داده شده است. این را هم باید متذکر شد در میان فسادهای مالی، اشاراتی به فسادهای اخلاقی برخی مربیان شده است که مسؤولان به دنبال اثبات این مسائل هستند.
دامنه این پیگردها در روزهای اخیر حتی از سطح باشگاهی نیز فراتر رفته و گفته می‌شود بین برخی از اعضای فدراسیون هم رسوخ پیدا شده و پای بعضی از مسؤولان فدراسیون گیر است. این طور که خبر می‌رسد برخی از مسؤولان فدراسیون که احتمال برخورد جدی با آنها وجود دارد این روزها در فدراسیون آفتابی نمی‌شوند و خبری از آنها نیست. تا بیش از گذشته انگشت اتهامات به سوی آنها نشانه برود.
اخبار موثق از فدراسیون فوتبال حکایت از این مسأله دارد که اعضا کار گروه پیگیر این پرونده علی رغم مخالفت‌های برخی سران فدراسیون از جمله علی کفاشیان همچنان با جدیت به دنبال برخورد قاطعانه با مربیان و مدیران متخلف هستند و در همین رابطه اعضای این کارگروه امروز عصر با دعوت از فراهانی مدیر کل حراست سازمان تربیت بدنی زمینه صدور رای را فراهم کردند تا در این راستا با مقاومت برخی مخالفان این پروسه روبه‌رو نشود.
مخالفان اجرای این طرح با کمک گرفتن از برخی دوستان رسانه‌ای خود، نظیر... آنلاین و یکی از خبرگزاری‌های نزدیک به یکی از کاندیداهای اصلاح طلب در تلاشند مسؤولانی که پیگیر این مسأله هستند را متهم به فضاسازی کاذب کنند تا شاید آنها از پیگیری‌های بی‌دریغ خود دست بکشند اما غافل از این که اعضای کار گروه این پرونده به هیچ وجه قصد عقب‌نشینی ندارد و با جدیت به کار خود ادامه می‌دهند.


با تساوی مقابل آرسنال در هفته سی و هفتم
منچستر یونایتد قهرمان لیگ برتر انگلیس شد

: تیم فوتبال منچستریونایتد با کسب کسب تساوی بدون گل برابر آرسنال بار دیگر به مقام قهرمانی لیگ برتر انگلیس رسید.


این دیدار عصر امروز در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد و منچستر با کسب این مساوی بار دیگر به مقام قهرمانی رسید.
در این دیدار 5 بازیکن آرسنال (فان پرسی، فابرگاس، نصری، آرشاوین و بیلونگ) در این مسابقه اخطار گرفتند.
سایر دیدارهای هفته سی و هفتم در در جریان است.
به این ترتیب در آغاز هفته سی و هفتم لیگ برتر شیاطین سرخ با 87 امتیاز به مقام قهرمانی رسیدند.
لیورپول با 80 امتیاز در مکان دوم است و چلسی هم با 77 امتیاز در رده سوم قرار دارد.
منچستر یونایتد به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم صعود کرده و روز 6 خرداد در شهر رم به دیدار بارسلونای اسپانیا خواهد رفت.


در سه نیمه 30 دقیقه‌ای و پشت درهای بسته
تیم ملی با قطبی به اولین پیروزی رسید

: تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی با نتیجه 3 بر صفر تیم امید را شکست داد.


تیم ملی فوتبال امروز در دیداری تدارکاتی پشت درهای بسته به مصاف تیم امید رفت.
در 30 دقیقه نخست تیم ایران با گل محسن خلیلی به برتری رسید. در 30 دقیقه دوم دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و در 30 دقیقه سوم تیم ملی با گل های علی کریمی و محمدرضا خلعتبری پیروز شد تا در نهایت سه بر صفر برنده شود.
این نخستین برد تیم ملی با سرمربیگری افشین قطبی است.


با اشاره به برگزاری همایش برترین‌های اخلاق اعلام شد:
یک درصد فوتبالیست‌ها تحصیل ‌کرده، 64 درصد زیر دیپلم‌

: رئیس کمیته فرهنگی سازمان لیگ برتر فوتبال با اشاره به برگزاری همایش برترین‌های اخلاق گفت: فقط یک درصد فوتبالیست‌ها تحصیل ‌کرده‌ هستند.


حمیدرضا احمدی درباره برگزاری همایش برترین های اخلاق لیگ هشتم فوتبال اظهار داشت: در طول مسابقات لیگ برتر هشتم هر هفته کمیته فرهنگی سازمان لیگ برترین‌های اخلاق را تعیین و معرفی می‌کرد و به این افراد لوح‌ تقدیر اهدا می‌شد.
رئیس کمیته فرهنگی سازمان لیگ ادامه داد: برترین‌‌های اخلاق‌ از سوی کارگروهی انتخاب می‌شدند و معیار آن نیز منشور اخلاقی سازمان لیگ بود. قصد داشتیم با این حرکت فضای معنوی و اخلاقی در فوتبال ایجاد کنیم.
احمدی افزود: در نیمه اول تیرماه همایشی با حضور برترین‌های اخلاق لیگ هشتم در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. برای تمامی نفرات برگزیده دعوت‌نامه ارسال خواهد شد تا در این مراسم شرکت کنند. آستان قدس رضوی و اداره اوقاف مشهد به اتفاق میزبان این همایش هستند. در این مراسم معاون فرهنگی آستان قدس، معاون فرهنگی اداره اوقاف، مسئولین فرهنگی سازمان تربیت بدنی و مدیرکل تربیت بدنی استان حاضر خواهند شد.
رئیس کمیته فرهنگی سازمان لیگ با اشاره به سطح سواد فوتبالیست‌های ایرانی عنوان کرد: متاسفانه با آماری که در این زمینه استخراج کردیم متوجه شدیم فقط یک درصد فوتبالیست‌های ما تحصیل کرده هستند و 64 درصد آنها در سطح زیر دیپلم قرار دارند. با توجه به فقر سواد در فوتبال تلاش کردیم تا از نظر معنوی این خلأ را پر کنیم.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم برای بازیکنانی که امکان ادامه تحصیل دارند تسهیلاتی ایجاد کنیم تا آنها به تحصیل خود ادامه دهند.


مظلومی: مدیرعامل باشگاه مس قراردادم را پاره کرد

: سرمربی سابق تیم فوتبال مس کرمان گفت: برهانی‌نژاد قرارداد داخلی که با باشگاه امضا کرده بودم را پاره کرد.


پرویز مظلومی در مورد اینکه پس از امضای قرارداد؛‌مهدی محمدی سرمربی مس شد،‌عنوان کرد: با باشگاه مس قرارداد داخلی امضا کردم اما در مدت 24 ساعت همه چیز تغییر کرد. با هر پیشنهاد مالی که باشگاه مس داد؛ موافقت کردم اما نمی‌دانم چرا شرایط به گونه‌ دیگری رقم خورد. با این حال برای باشگاه مس آرزوی موفقیت می‌کنم. هر چند در مدت 24 ساعت ناگهان اعلام شد که سیاست باشگاه استفاده از نیروهای بومی است.
وی ادامه داد: با باشگاه مس روابط دوستانه دارم و هر کاری از دستم برآید برایشان انجام می‌دهم. عادت ندارم زمانی که باشگاهی را ترک کنم بگویم چه بود و چه نبود. من با مردم خوب کرمان و کانون هواداران و باشگاه مس ارتباطم را قطع نخواهم کرد.
سرمربی مس کرمان در مورد قرارداد داخلی‌اش گفت: قراردادی که امضا کردم با امضای مدیرعامل همراه و قرار بود ایشان این قرارداد را نزد رئیس هیات مدیره باشگاه ببرد اما گفته شد رئیس هیات مدیره با برخی از بندها موافقت نبوده است. در حالی که ما 10 روز وقت گذاشتیم و روی تک تک بندها موافقت کردیم. آدم‌هایی که بخواهند حقیقت را کتمان کنند به خدا واگذار می‌کنم.
مظلومی درمورد اینکه سازمان لیگ اعلام کرده قراردادهای داخلی معتبر است اظهار داشت: آقای برهانی‌نژاد با دست خودشان هر دو نسخه را پاره کردند و گفتند به توافق نمی‌رسیم. در فوتبال خیلی چیزها دارد دستگیرم می‌شود و می‌فهمم همه چیز فوتبال این نیست که صداقت داشته باشی و ذهنت را برای کار در زمین فوتبال به کار بگیری. خیلی چیزهای دیگر هم هست که من آنها را ندارم.
وی در مورد آینده کاری خود تاکید کرد:‌ سه باشگاه با من تماس گرفتند اما به هیچ کدام پاسخ ندادم. روز اول که چنین اتفاقی برایم افتاد دلخور شدم اما بعد با خودم گفتم چرا باید دلخور شوم. فوتبال ایران همین است اگر بخواهم حرف بزنم برخی دیگر نمی‌توانند در کرمان زندگی کنند.
مظلومی درباره شایعه حضور در استقلال تصریح کرد: هیچ صحبتی با من نشده و قرار نیست سرمربی استقلال شوم چرا که تا دیروز کارم با مس تمام شده بود.


روایتـی از دنیـای 1 بـام و 2 هــوا ... !

ای قوم به حج رفته کجایید کجایید، معشوق همین جاست بیایید بیایید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار، در بادیه سرگشته شما در چه هوایید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گر صورت بی?صورت معشوق ببینید، هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ده بار از آن راه بدان خانه برفتید، یک بار از این خانه بر این بام برآیید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آن خانه لطیفست نشان?هاش بگفتید، از خواجه آن خانه نشانی بنمایید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدیت، یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

با این همه آن رنج شما گنج شما باد، افسوس که بر گنج شما پرده شمایید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اى فرزندان آدم جامه خود را در هر نمازى برگیرید و بخورید و بیاشامید ولى زیاده‏ روى مکنید که او اسرافکاران را دوست نمی دارد (اعراف آیه 31)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

.
.
.
.
.
.
.


و قسمت دوم این داستان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تصاویری عجیب و باورنکردنی از شهر پمپی ایتالیا


حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است.

همان طور که خدا می گوید در سنت الهی تغییر وجود ندارد "مشرکان با نهایت تأکید به خدا سوگند خوردند که اگر پیامبرى انذارکننده به سراغشان آید، هدایت یافته‏ترین امّتها خواهند بود امّا چون پیامبرى براى آنان آمد، جز فرار و فاصله‏گرفتن از (حق) چیزى بر آنها نیفزود اینها همه بخاطر استکبار در زمین و نیرنگهاى بدشان بود امّا این نیرنگها تنها دامان صاحبانش را مى‏گیرد آیا آنها چیزى جز سنّت پیشینیان و (عذابهاى دردناک آنان) را انتظار دارند؟! هرگز براى سنّت خدا تبدیل نخواهى یافت، و هرگز براى سنّت الهى تغییرى نمى‏یابى"(سوره فاطر 42-43) البته هیچ تغییری در سنت و قانون الهی پیدا نخواهد شد. هر کس در مقابل این سنت بایستد و عصیان کند مشمول همین قانون خواهد شد. شهر پمپی که نمایشی از انحطاط و سقوط اخلاقی امپراطوری روم بود به سرانجامی همانند قوم لوط دچار گردید.

این شهر نیز به وسیله انفجارهای آتشفشانی کوه "وزوو" نابود شد آتشفشان وزوو سمبل کشور ایتالیا و قبل از آن نشانه شهر ناپل است. کوه آتشفشانی وزوو اگرچه طی دو هزار سال گذشته آرام بوده است اما نام آن را کوه اخطار گذارده اند. چنین نامی به دلیل فجایع و حوادثی بوده است که در تاریخ از این کوه به ثبت رسیده است. فاجعه ای که برای "سدوم و عمورا" روی داد شباهت زیادی به حوادث تخریب گر شهر پمپی داشته است. در سمت راست وزوو شهر ناپل و سمت شرق آن شهر پمپی قرار دارد. مذاب و خاکستر ناشی از فوران آتشفشانی که دو هزار سال پیش روی داد حیات را از این شهر برچید.

اینکه شهر پمپی از صفحه زمین با چنین بلایی محو شد، بی هدف و اتفاقی نبوده است. اسناد تاریخی نشان می دهد که این مرکز هرزگی و فساد به آنچنان فحشایی محشور بود که حتی فاحشه خانه ها هم چنین شهرتی نداشته اند. مردان به شکل کاملا عریان بر در فاحشه خانه ها می ایستادند. بر اساس سنتی که ریشه اش اعتقادات میتراپرستی بوده است اندام انسان و مقاربتهای جنسی نبایستی پوشیده باشند بلکه باید کاملا آشکارا به نمایش درآیند.

شهر پمپی در روز ?? اوت سال ?? میلادی در پی فعالیت آتشفشانی کوه وزوو که ?? ساعت ادامه داشت به زیر ? متر کوهی از مواد مذاب و خاکستر آتشفشانی رفت. از ??هزار نفر جمعیت پمپی دو هزار نفر ناپدید شدند و مابقی آرام آرام مذاب و به تلی از مجسمه های سنگی تبدیل شدند.

مذاب کوه وزوو به آنی تمامی شهر را از نقشه منطقه جاروب کرد. جالب ترین جنبه این حادثه آن است که هیچ کس نتوانسته است در مقابل فوران آتشفشان وحشتناک وزوو بگریزد. یک خانواده در حال صرف غذا در یک لحظه تبدیل به سنگ شده اند. زوجهای بسیاری پیدا شدند که در حین انجام عمل مقاربت تبدیل به سنگ شده بودند. از همه جالبتر آن است که این زوجها هر دو از یک جنس و یا زوجهایی از دختران و پسران کم سن و سال بوده اند. صورت برخی از اجساد انسانهای سنگ شده که از داخل زمین کشف شده اند همچنان سالم و صحیح باقی مانده است صورت آنها حالت گیج و منگ دارد.

مجهول ترین جنبه این حادثه در اینجاست که چگونه هزاران انسان بی آنکه چیزی بشنوند و یا ببینند منتظر می مانند تا مرگ آنها را دریابد. این بعد حادثه نشان می دهد که نابودی و محو شهر پمپی دقیقا مشابه همان حوادث ویرانگری است که در قرآن به آنها اشاره شده، زیرا قرآن زمانی که این حوادث را بازگو می کند به "نابودی ناگهانی" اشاره دارد. به عنوان مثال در سوره (یس) چنین توصیفی است : همه سکنه شهر به یک لحظه هلاک شدند. این وضعیت در آیه 29 این سوره چنین می آید : " (بلکه) فقط یک صیحه آسمانى بود، ناگهان همگى خاموش شدند!" ؛ آیه 31 سوره قمر وقتی تخریب و نابودی قوم ثمود را بازگو می کند مجدادا به نابودی آنی اشاره می کند "ما فقط یک صیحه [صاعقه عظیم‏] بر آنها فرستادیم و بدنبال آن همگى بصورت گیاه خشکى درآمدند"

مرگ مردم پمپی در یک لحظه رخ داد، همان گونه که در آیات بالا نقل شد. فاجعه هرچه بود، همه چیز به همان حالت اولیه و بدون تغییر باقیمانده است. در سال ???? نیمی از این شهر از زیر خاکستر بیرون کشیده شد ولی هنوز هم دو پنجم این شهر سوخته در زیر زمین است. هر ساله جمعیت زیادی از موزه طبیعی پمپی دیدن می کنند و این شهر به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است اما متاسفانه جایی از دیده عبرت در این نگاه ها یافت نمی شود. نواحی ناپل که فساد و هرزگی در آن شیوع دارد از مراکز و نواحی بی بند وباری شهر پمپی دست کمی ندارد. جزیره کاپری پایگاهی برای همجنس بازی و برهنگی گرایی است و در صنعت توریسم به بهشت همجنس بازی شهرت دارد. نه تنها در کاپری و ایتالیا بلکه تقریبا در تمامی دنیا چنین انحطاط اخلاقی وجود دارد و مردم هم هیچ توجه و اصراری به پند گیری از تجربیات تلخ مردم گذشته ندارند. در سوره سجده درباره همین مردم می فرماید : "و اگر اینان روی بگردانند به آنها بگو شما را از صاعقه عاد و ثمود بیم می دهم."

منبع : کتاب اقوام هلاک شده نوشته هارون یحیی و ترجمه مژگان دستوری (انتشارات کیهان) با اضافات
 

مردم سنگ شده شهر پمپی در موزه طبیعی شهر پمپی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اجساد سنگ شده که از دل خاک در شهر پمپی بیرون آورده شده (تصاویر کتاب)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تصویری از زندگی لوکس و تجملی مردم شهر پمپی قبل از وقوع حادثه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

باستان شناسان در شهر پمپی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پس از دیدار صبح امروز
استیلی: با قطبی خاطرات گذشته را مرور کردیم

 مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با افشین قطبی خاطرات گذشته و قهرمانی در لیگ برتر را مرور کردیم.


حمید استیلی درباره شایعه حضورش در سپاهان اظهار داشت: تاکنون از سوی مسئولان این باشگاه هیچ تماسی با من گرفته نشده است.
وی ادامه داد: سپاهان تیم بزرگی است و در سال های اخیر افتخارات بزرگی در ایران و آسیا به دست آورده است، بنابراین فعالیت در چنین باشگاهی خواسته هر مربی است. خوشحالم که نام من به عنوان یکی از نامزدهای مورد نظر سپاهان مطرح است. البته این بحث را فقط در رسانه ها شنیده ام و تاکنون هیچ صحبتی در این مورد با مسئولان سپاهان نداشته ام.
مربی سابق پرسپولیس درباره برنامه های آینده خود عنوان کرد: چند پیشنهاد خوب دارم و قصد دارم فصل آینده در یک تیم لیگ برتری مربیگری خواهم کرد.
وی درباره حضورش در آکادمی ملی المپیک و دیدارش با سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: به صورت اتفاقی با هم روبرو شدیم و برای دقایقی در مورد قهرمانی فصل گذشته صحبت و خاطرات خوش گذشته را بار دیگر زنده کردیم. صحبت های امروزم با قطبی اصلا به مسایل فنی مربوط نمی شد و ما فقط دوستانه با هم حرف زدیم.
استیلی در مورد کلاس آموزش مربیگری روته مولر عنوان کرد: این مربی آلمان معلم بسیار خوبی است و علاوه بر مسایل فنی، وی به معنای واقعی یک معلم اخلاق است و در زمینه های فنی و اخلاقی نکات خوبی را به ما آموخت. در هفته ای که گذشت مربیان ایرانی چیزهای زیادی را از مولر آموختند که در آینده می تواند همه آنها را در خدمت فوتبال ایران قرار دهند.
استیلی درباره احتمال حضور مولر در فوتبال ایران به عنوان مشاور فنی تاکید کرد: به هر حال مولر مربی با دانش و فرد شناخته شده ای در فوتبال دنیا است و معتقدم مشاوره فنی این مربی آلمانی می تواند کمک حال تیم ملی ما در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 باشد.


پس از ناکامی در لیگ برتر
پرسپولیس با جام حذفی هم وداع کرد

 تیم فوتبال پاس همدان برابر پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.


دیدار تیم‌های پاس همدان و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از ساعت 17در ورزشگاه قدس همدان برگزار شد و در پایان پاس با نتیجه 2 بر یک از سد پرسپولیس گذشت.
جوزف ادیشون در دقیقه 12 و محمد غلامی در دقیقه 31 برای پاس همدان گلزنی کردند. تک گل پرسپولیس را بهادر عبدی در دقیقه 80 به ثمر رساند.
در این دیدار علیرضا فغانی داور مسابقه به مجید غلام‌نژاد، ابوالفضل حاجی زاده، وحید علی آبادیو جواد شیرزاد از پاس همدان کارت زرد و به جوزف ادیشون(دقیقه 69) و وحید علی آبادی(دقیقه 79) کارت قرمز نشان داد.
محمد منصوری نیز از تیم پرسپولیس با دریافت یک کارت زرد جریمه شد.

* ترکیب پاس همدان:
سوشا مکانی، جواد شیرزاد، ابوالفضل حاجی زاده، حنیف عمران زاده، مجید غلام‌نژاد، سید محمد علوی، وحید علی آبادی، مهرداد کریمیان (84 مقداد قباخلو)، جوزف ادیشون، مصطفی چتر آبگون(78 اویس کردجهان) و محمد غلامی(77 شهباز ارگینوف).
سرمربی: وینگو بگوویچ

* ترکیب پرسپولیس:
مهدی واعظی، سپهر حیدری، رحمان رضایی(60 بهادر عبدی)، مجتبی شیری، علیرضا محمد، ایوان پتروویچ(37 فرهاد خیرخواه)، علی کریمی، مازیار زارع، پژمان نوری، ابراهیم توره و علیرضا نیکبخت واحدی(71 محمد منصوری).
سرمربی: نلو وینگادا
پاس پنجشنبه هفته جاری در مرحله نیمه نهایی به مصاف راه آهن خواهد رفت وپرسپولیس پس از اینکه در لیگ برتر پنجم شد و از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ناکام ماند از جام حذفی هم کنار رفت تا ناکامی هایش در رقابت های داخلی کامل شود.