سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

پس از مربیان و مدیران متخلف نوبت به مسؤولان می‌رسد
شاهدان پرونده فساد فوتبال شهادت دادند

: حدود 10 روز پیش بود که مجتبی شریفی طی فراخوانی از بازیکنان خواست تا دلال‌ها را معرفی کنند در این فراخوان بیشتر اشاره رییس کمیته انضباطی به مربیانی بود که علاوه بر کار مربیگری در جابه‌جایی بازیکنان و گرفتن قیمتی از مبلغ قراردادها نقش داشتند.


شبکه ایران نوشت؛ شریفی در این فراخوان به بازیکنان این امنیت را داد که اگر نام مربیان متخلف را فاش کنند هیچ خطری متوجه آنها نخواهد بود. به دنبال این فراخوان دیگر مسؤولان فدراسیون هم اعلام کردند به صورت جدی پیگیر این قضایا خواهند بود و از باشگاه‌ها خواستند که برای فصل آتی با مربیان متخلف قرارداد نبندند.
البته علاوه بر مسؤولان فدراسیون، مراجع قضایی هم به طور مستقل پیگیر عملکرد افراد خاطی هستند و قرار است به شدت با آنها برخورد کنند. اما نکته جالب اینجاست که این پیگیری‌ها فقط متوجه مربیان نیست بلکه بازیکنان، مدیرعامل‌ها و حتی مسؤولان فدراسیون هم شامل خواهد شد.
بعد از به میان آوردن نام 6 مربی خاطی که نامشان به صورت مخفف برده شد پای سه مدیرعامل نیز این روزها وسط کشیده شده است. گرچه گفته می‌شود شاهدان حتی به تلفن‌هایشان هم جواب نمی‌دهند و حاضر به شهادت‌ دادن نشدند اما به صورت مخفیانه با شاهدان در ساعت‌های غیر اداری جلسه گذاشته می‌شود و تا کنون بعضی از آنها علیه مربیان خاطی شهادت داده‌اند و مدارکی هم علیه آنها ترتیب داده شده است. این را هم باید متذکر شد در میان فسادهای مالی، اشاراتی به فسادهای اخلاقی برخی مربیان شده است که مسؤولان به دنبال اثبات این مسائل هستند.
دامنه این پیگردها در روزهای اخیر حتی از سطح باشگاهی نیز فراتر رفته و گفته می‌شود بین برخی از اعضای فدراسیون هم رسوخ پیدا شده و پای بعضی از مسؤولان فدراسیون گیر است. این طور که خبر می‌رسد برخی از مسؤولان فدراسیون که احتمال برخورد جدی با آنها وجود دارد این روزها در فدراسیون آفتابی نمی‌شوند و خبری از آنها نیست. تا بیش از گذشته انگشت اتهامات به سوی آنها نشانه برود.
اخبار موثق از فدراسیون فوتبال حکایت از این مسأله دارد که اعضا کار گروه پیگیر این پرونده علی رغم مخالفت‌های برخی سران فدراسیون از جمله علی کفاشیان همچنان با جدیت به دنبال برخورد قاطعانه با مربیان و مدیران متخلف هستند و در همین رابطه اعضای این کارگروه امروز عصر با دعوت از فراهانی مدیر کل حراست سازمان تربیت بدنی زمینه صدور رای را فراهم کردند تا در این راستا با مقاومت برخی مخالفان این پروسه روبه‌رو نشود.
مخالفان اجرای این طرح با کمک گرفتن از برخی دوستان رسانه‌ای خود، نظیر... آنلاین و یکی از خبرگزاری‌های نزدیک به یکی از کاندیداهای اصلاح طلب در تلاشند مسؤولانی که پیگیر این مسأله هستند را متهم به فضاسازی کاذب کنند تا شاید آنها از پیگیری‌های بی‌دریغ خود دست بکشند اما غافل از این که اعضای کار گروه این پرونده به هیچ وجه قصد عقب‌نشینی ندارد و با جدیت به کار خود ادامه می‌دهند.