سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

یاد حاجی فیروزها به خیر

 


،محمد مایلی کهن در مورد حرف و حدیث های اخیر یادداشتی رانوشته و در اختیار سایتهای خبری قرارداده است. متن این یادداشت به شرح زیر است:

یاد حاجی فیروز ها به خیر
قدیم ها نزدیک سال نو، عده ای با دل پاک، صورت خود را سیاه می کردند و کارهایی می کردند و حرف هایی می زدند که هم مردم را بخندانند و هم از این راه روز گاری بگذارنند و امرار معاش کنند.
ای وای بر این دنیا که امروز عده ای دیگر بر خلاف قدیم، به جای آنکه صورت خود را سیاه کنند، دیگران را سیاه می کنند و نه برای تامین معاش روزانه، بلکه برای زندگی ظاهری بهتر، کارهایی می کنند که اگر مردم بدانند نه تنها نمی خندند که بر این همه ظلم و فساد وارد شده توسط آنها و دوستانشان گریه می کنند.
تنها نقطه اشتراک اینها با قدیمی ها این است که با حرف هایشان مردم را می خندانند.
واقعا اگر در این دنیا و به زعم آقایان، من دیوانه ام، زهی سعادت که عاقلان این دنیای ساختگی، همان هایی هستند که به زور آمپول و ناسزا گفتن و دیدن این و آن و... به دنبال پیروزی در زمین کوچک فوتبال هستند.
و چه کوچک است این مستطیل سبز و چه گذرا است این دنیا، غافل از اینکه در این دنیای کوچک، هر چیز از نازک شدن گسسته می شود الا ظلم که هر چه ستبرتر می شود، به زوال نزدیک تر است.


در گفت و گو با فارس
مایلی کهن: از توهین کنندگان به ناموسم نمی‌گذرم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: از توهین کنندگان به ناموسم نمی‌گذرم و همواره بر روی عقیده‌ام هستم.


محمد مایلی کهن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد درگیری با امیر قلعه نویی اظهار داشت: تنها چیزی که می‌توانم در این مورد بگویم این است که از توهین کنندگان به ناموسوم نمی‌گذرم. در 8 سال جنگ شماری از مردم به خاطر مذهب به جبهه‌ رفتند اما برخی نیز برای دفاع از ناموس خود به جبهه ها رفتند.
وی ادامه داد: اگر زمان به عقب برگردد و دیدار استقلال و سایپا مجددا تکرار شود، من دیگر مانند آن روز بی رگ و بی غیرت و ساکت نمی نشینم که به ناموسم توهین شود. همانطور که در گذشته هم گفتم آن روز بی غیرت بودم که ورزشگاه آزادی را به آتش نکشیدم.
مایلی کهن با اشاره به شعار هواداران استقلال علیه مدیرعامل این باشگاه در تمرین امروز عنوان کرد: آقای مدیرعامل به شما تبریک می گویم. شما از هوادارانی حمایت کردید که امروز علیه خود شما شعار می‌دهند.


انصاری فرد به فارس خبر داد:
لغو سفر به امارات و واریز شدن 3 امتیاز به حساب پرسپولیس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از لغو سفر این تیم به امارات برای دیدار مقابل الشارجه خبر داد.


عباس انصاری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، عنوان کرد: در نامه‌ای که لحظاتی پیش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به امور بین الملل ما ارسال شده با انصراف الشارجه امارات از لیگ قهرمانان آسیا موافقت شده است.
وی ادامه داد: در این نامه آمده است که الشارجه در ادامه لیگ قهرمان آسیا حضور نخواهد یافت و به این ترتیب بازی روز چهارشنبه ما برابر این تیم لغو و با اعلام نتیجه 3 بر صفر؛ 3 امتیاز از آن ما شد.


پس از ده سال مشخص شد؛
نامه بیل کلینتون به سیدمحمد خاتمی

 
بیل کلینتون شخصا به سیدمحمد خاتمی نامه نوشته بود.

به گزارش "الف"، شبکه تلویزیونی الجزیره در جریان یک مستند تلویزیونی، از نامه بیل کلینتون به خاتمی درپی انفجارهای الخبر خبر داده و اعلام کرد: بیل کلینتون با دست خط خود  نامه‌ای به رییس جمهور ایران، خاتمی، ارسال کرده بود.
بنابراین گزارش، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در برنامه ایران و غرب در حالی که تصاویری از برج‌های ویران شده الخبر عربستان در انفجارهای سال 1996 پخش می شد، گفت: یک سال قبل از آن که محمد خاتمی رئیس جمهور ایران شود، حمله با کامیون بمب گذاری شده به اقامتگاه نظامیان امریکایی در منطقه الخبر عربستان منجر به مرگ نوزده نظامی امریکایی و زخمی شدن سیصد و هفتاد و دو نفر شد
وارن کریستوفر وزیر امور خارجه امریکا در سالهای 1993 تا 1997 در این برنامه گفت: زمانی که خبر را شنیدم بلافاصله با هواپیما رهسپار عربستان سعودی شدم و از محل حادثه دیدن کردم. نمای ساختمان کاملا فروریخته بود و امکان مشاهده داخل همه اتاقها وجود داشت. شرایط در الخبر شبیه به فیلمی وحشتناک بود که داستان ویرانی وحشتناکی را روایت می کرد.
الجزیره اظهارات بیل کلینتون را در زمان حادثه اعلام کرد که به خبرنگاران گفت: اجازه بدهید واضح صحبت کنم. ما تا زمانی که عاملان این اقدام زشت را دستگیر و مجازات نکنیم آرام نخواهیم نشست.
وارن کریستوفر ادامه داد: دلایلی مبنی بر دست داشتن ایران در این حادثه وجود داشت، از این رو خیلی ها خواستار اتخاذ تدابیری علیه این کشور شدند.
الجزیره افزود، چهل نفر از کارشناسان پلیس فدرال امریکا اف بی ای برای تحقیق راهی عربستان شدند. پس از سه سال تحقیق کارشناسان اف بی ای گمان کردند که مدرکی پیدا کرده اند. مارتین ایندایک معاون وزیر امور خارجه امریکا گفت: محققان امریکایی از زندانهای عربستان دیدن کردند و در آنجا مدارکی پیدا کردیم که نشان می داد ایران عامل انفجار برجهای الخبر است. ما در آن زمان درباره واکنشی که باید نشان دهیم فکر کردیم.
مادلین البرایت وزیر امور خارجه سابق امریکا گفت: در آن زمان لازم بود بین خاتمی و اقدامات قبلی تمایز قائل شویم و مسئولیت اقدامات گذشته را بر دوش خاتمی نیندازیم.
مارتین ایندایک در ادامه این برنامه گفت: به این نتیجه رسیدیم که بهتر است به فکر پاسخ دادن به کسانی باشیم که عامل آن انفجار بودند.
الجزیره افزود، از این رو بیل کلینتون دو نفر از دستیارانش را مامور کرد که با سلطان عمان در فرانسه ملاقات کنند.
بروس رایدل عضو سابق شورای امنیت ملی امریکا در ادامه برنامه گفت: محل قرار ما تقریبا یک ساعت رانندگی تا پاریس فاصله داشت. این مکان که منزل بزرگی بود در میان کشتزارها در حاشیه رودخانه سن قرار داشت .
الجزیره افزود: این منزل در واقع تفریحگاه تابستانی سلطان عمان بود که دوست روسای جمهور هر دو کشور امریکا و ایران بود.
مارتین ایندایک گفت: من به سلطان عمان گفتم کلینتون ما را فرستاده است و حامل این پیام هستیم که می خواهیم شما راهی برای خروج ما از این تنگنا پیدا کنید.
یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجه عمان گفت: فرستادگان کلینتون سپس از ما پرسیدند که آیا می توانیم نامه ای را به شخص پرزیدنت خاتمی برسانیم.
مارتین ایندایک افزود: مایل بودیم این مسئله تضمین شود که فقط شخص خاتمی از این نامه آگاه شود، زیرا به نظر ما تندروها در تهران با همه توان تلاش می کردند مانع تحقق یافتن خواسته های خاتمی برای عادی سازی روابط با آمریکا شوند.
یوسف بن علوی افزود: ولی ما می خواستیم بدانیم حامل چه پیامی هستیم، اگر این پیام حاوی تهدیداتی بود ما متاسفانه نمی توانستیم حامل چنین پیامی باشیم.
مارتین ایندایک گفت: به او یوسف بن علوی گفتم در نامه آمده است که امریکا خواستار داشتن روابط مثبت با ایران است، ولی در این میان مشکلی وجود دارد.
بروس رایدل گفت: ما می دانیم که ایران رابطه ای مستقیم با عملیاتی تروریستی دارد که در آن نوزده آمریکایی کشته شدند و مایلیم از مسئولان ایرانی تعهد بگیریم که طراح این عملیات دستگیر و محاکمه می شود.
یوسف بن علوی گفت: سلطان عمان گفت ما هر کار بتوانیم انجام خواهیم داد.
مدتی بعد یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان که حامل نامه پرزیدنت کلینتون بود، به تهران سفر کرد.
یوسف بن علوی گفت: در این نامه مطالب مهمی وجود دارد و این یک فرصت و دری برای افزایش تماسها است.
نامه عادی نبود، آن را کلینتون شخصا نوشته بود. لحن پیام مودبانه بود، ولی در بردارنده تهدید ضمنی بود.
یوسف بن علوی گفت: پرزیدنت خاتمی با جدیت گفت ایران هیچ نقشی در انفجار الخبر ندارد.
 محمد خاتمی گفت: اتهامی که در این نامه ذکر شده بود نادرست و غیرقابل قبول بود.
الجزیره افزود: ایران تاکید می‏کند، صرفنظر از این که چه کسی پشت پرده انفجار الخبر بوده است، سازمان القاعده مسئول این انفجار است و درخواست امریکاییها از ایران برای تحقیق درباره عاملان این انفجار به معنای به چالش طلبیدن بانفوذترین قدرتها در ایران است.
محمد خاتمی گفت: امریکاییها شرایط ایران را درک نمی کردند، از این رو اشتباهات آشکاری مرتکب شدند. برای ما فرصتی برای بهبود روابط پیدا شده بود ولی آنها این فرصت را از بین بردند.
بروس رایدل گفت: پاسخ نامه را از عمانیها دریافت کردیم که پاسخی ناامید کننده بود.
الجزیره در ادامه در حالی که تصاویری از افغانستان پخش می شد افزود: اما جایی وجود داشت که در آن منافع امریکا و ایران به یکدیگر گره می خورد و آنجا افغانستان بود قدرت حاکم بر افغانستان یعنی گروه طالبان جنبشی بود که به شدت با شیعیان که حاکمان ایران نیز جز آنان هستند دشمن بود. محمد خاتمی گفت طالبان ایران را دشمن می دانست. آنها مذهب ما را قبول نداشتند و حضور طالبان در مرزهای ما خطر بزرگی برای ایران بود.
 الجزیره افزود: نیروهای طالبان شش دیپلمات ایرانی از جمله کنسول ایران را کشتند.
 الجزیره افزود بسیاری از فرماندهان نظامی در ایران در این خصوص توافق داشتند که باید با قدرت به این اقدام طالبان پاسخ داده شود.
 الجزیره در حالی که تصاویری از ستونهای تانک نیروهای ایرانی و تاریخ هشتم سپتامبر 1998 را نشان می داد افزود، ایران برای گرفتن انتقام خون دیپلماتهایش آماده شد.
الجزیره سپس اظهارات جیمز روبین سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا را در آن زمان پخش کرد که می گفت اطلاع یافتیم که ایران شمار زیادی از سربازان و تجهیزات نظامی را در مرزهای خود با افغانستان مستقر کرده است. این اقدام طبعا نگرانی زیادی ایجاد می کرد و ما از نزدیک اوضاع را دنبال می کردیم.
الجزیره افزود خاتمی و وزیر امور خارجه اش برای جلوگیری از شروع جنگ راهی محل برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد شدند تا جامعه بین المللی را برای مداخله متقاعد کنند. دبیرکل سازمان ملل متحد کوفی عنان کمیته ای را برای حل مشکل افغانستان تشکیل داده بود. این کمیته تنها جایی بود که آمریکا و ایران می توانستند رسما با یکدیگر تماس برقرار کنند.
مادلین البرایت گفت: کوفی عنان من را فراخواند و به من گفت بد نیست که در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل کمیته افغانستان در سطح وزیران امور خارجه تشکیل جلسه دهد، به این ترتیب من و وزیر امور خارجه ایران در یک اتاق می نشستیم. محمد خاتمی گفت این پیشنهاد به عنوان پیشنهادی خوب مورد توجه ما قرار گرفت و ما تلاش کردیم تشکیل این نشست گامی به سوی بهبود روابط با امریکا باشد.
آلبرایت گفت: من خود را برای دستیابی به پیشرفت ملموس آماده کرده بودم، زیرا این نخستین باری بود که نشستی در سطح وزیران با ایرانی ها برگزار می شد. من به محلی که برایم در نظر گرفته شده بود رفتم و لبخند زدم.
جیمز روبین گفت: البرایت برای کاستن از تنشها و آغاز مذاکرات تلاش می کرد. وزیر امور خارجه آن زمان ایران قبلا نماینده کشورش در سازمان ملل متحد بود. آلبرایت در ابتدای این جلسه گفت: چه خوب است که دیپلماتهایی که در سازمان ملل خدمت کرده اند به وزارت امور خارجه برسند. آلبرایت گفت: پاسخی به این اظهارات من داده نشد و من گمان کردم که مترجم نتوانسته است آنچه را من گفته ام به خوبی ترجمه کند.
محمد جواد ظریف گفت برخی از ما در سازمان ملل بودیم و بعد از ان وزیر امور خارجه شدیم.
آلبرایت افزود: فهمیدم قیافه کسی که در نشست حضور دارد با نماینده سابق ایران در سازمان ملل تفاوت دارد. با این حال با خودم گفتم خوب مردم تغییر می کنند. بالاخره از کارشناسانی که همراهم بودند پرسیدم آیا این شخص خرازی است. جیمز روبین گفت: در پاسخ به آلبرایت همه ما که همراه او در نشست بودیم بازوهایمان را به نشانه بی اطلاع بودن حرکت دادیم. ما هیچ کارشناسی را با خودمان به سالن نیاورده بودیم زیرا همه مسئولان وزارت خارجه می خواستند در این نشست حضور داشته باشند و فقط برای پنج نفر صندلی وجود داشت. ما نفهمیدیم کسی که در مقابل ما است واقعا وزیر امور خارجه ایران است یا خیر.
محمد جواد ظریف گفت: من قرائت متنی را آغاز کردم که حاوی دیدگاههای ایران بود و مواردی را که منافع ما به یکدیگر نزدیک بود نشان می داد.
آلبرایت گفت: کوفی عنان گفت آیا این خوب نیست که وقتی وزیر امور خارجه ایران نتوانسته است در این نشست شرکت کند معاونش شرکت کرده است.
بروس رایدل عضو سابق شورای امنیت ملی امریکا گفت: زمانی که از نشست ویژه افغانستان خارج می شدیم البرایت بر سر ما داد زد و گفت باید این گونه می شد. ما نمی دانستیم که ایرانیها ما را فریب خواهند داد.
الجزیره بخشی از مصاحبه خبرنگاران را با محمد جواد ظریف پس از تشکیل نشست یاد شده پخش کرد که درباره علت حضور نیافتن خرازی در این نشست صحبت می‌کرد.
خاتمی گفت: کسانی که به دنبال ایجاد دردسر برای من بودند می توانستند از این نشست علیه من بهره برداری کنند. از این رو من کارمندی را که در رتبه ای پائین تر از وزیر قرار داشت به این نشست اعزام کردم.
محمد جواد ظریف گفت: قطعا کسانی که انتظار داشتند وزیر امور خارجه ایران در نشست مربوط به افغانستان شرکت کند ناامید شدند ولی این نشست نه تنها منفی نبود بلکه برای مسئله افغانستان سازنده هم بود.
الجزیره افزود: امریکاییها از نفوذ خود در منطقه استفاده کردند تا گروه طالبان را مهار کنند.
الجزیره در حالی که تصاویری از کمال خرازی در کنار ظریف پخش می شد افزود: زمانی که خاتمی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کرد، وزیر امور خارجه ایران در این مجمع حضور یافت تا نمایندگان کشورها فرصت پیدا کنند وزیر امور خارجه ایران را در کنار معاونش طریف ببینند و آنها را از یکدیگر تشخیص دهند.

دیسک جدید 500 گیگا بایتی که با ظرفیت 100 عدد دیسک دی وی دی برابر است، ساخته شد.
  

قسمت تحقیق و پژوهش شرکت جنرال الکتریک موفق شده است دیسکهایی مثل دی وی دی یا بلو ری بسازد که قابلیت ضبط 500 گیگا بایت اطلاعات را دارد. این مقدار یعنی به اندازه 100 عدد دی وی دی و یا 20 تا دیسک بلو ری. این دیسکها از سیستم میکروهولوگرافیک استفاده میکنند. دیسکهای دی وی دی و یا بلو ری فقط از سطح روی دیسک استفاده میکنند ولی دیسک های جدید شرکت جی ای از تمام دیسک استفاده میکند یعنی اطلاعات را بصورت 3 بعدی و به اصطلاح میکرو هولوگرافیک بر داخل دیسک مینویسد. به گفته این شرکت دستگاههای پخش این دیسکها زیاد با دستگاههای فعلی در بازار فرق نمیکند و خیلی گران قیمت نیستند. این انقلاب در تولید دیسکهای نسل جدید با ظرفیت 500 گیگا بایت محصول 6 سال تحقیق و پژوهش دانشمندان شرکت معروف جنرال الکتریک میباشد. به گفته سخنگوی شرکت ، هدف آنها تولید دیسکهایی با ظرفیت یک ترابایت میباشد. وقتی در یک دیسک 100 فیلم سینمایی با کیفیت دی وی دی جا بشود ، مشکل ضبط و بایگانی برای خیلی ها آسانتر میشود. ما میتوانیم تمام فیلم ها و عکسها و مدارک تمام زندگیمان را بر روی یک دیسک داشته باشیم و همه جا آن را همراه داشته باشیم.

منبع: marketwatch.com،


جمهوریت: کشته شدن هفت دانش آموز در راه استقبال از احمدی نژاد
  

جمهوریت- هفت دانش آموز در شهرستان فسا در استان فارس، بر اثر حادثه تصادف کشته شدند.
 
گفتنی است این دانش آموزان برای استقبال از محمود احمدی نژاد که در سفرهای استانی خود به شیراز رفته است، در مسیر فسا به این شهر بر اثر تصادف رانندگی جان باختند.

 

«علی دولت خواه» دانش آموز سال سوم دبیرستان که همزمان در حاال تحصیل در دوره پیش دانشگاهی است و «ابراهیم نادری» راننده اتوبوس از جمله کشته شدگان این حادثه رانندگی است.

علی دولت خواه که از دانش آموزان ممتاز شهرستان فسا است، بدلیل فوت پدرش مسئولیت خانواده را نیز بر عهده داشت.

قرار بود دانش آموزان این اتوبوس در مراسم استقبال از رئیس جمهور در شیراز شرکت کنند که صبح امروز در حوالی دریاچه مهارلو وازگون شد و 40 نفر مصدوم و 2 نفر کشته برجای گذاشت. حال تعدادی از مصدومان وخیم گزارش می شود.

مسئولان استان تا کنون از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده و خبرگزاری ها نیز تا کنون خبری در این خصوص مخابره نکرده اند.


خلیج فارس جزء آثار ملی ایران شد

: خلیج همیشه فارس همزمان با روز ملی آن، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.


همزمان با روز ملی خلیج فارس و در همایش ملی این روز که با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور برگزار شد، نام خلیج فارس در فهرست آثار ملی کشورمان ثبت شد.
رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این همایش گفت: با موافقت دکتر احمدی نژاد، روز دهم اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
تمبر خلیج‌فارس نیز در این همایش توسط رئیس‌جمهور کشورمان رونمایی و ممهور شد.


مربیان هلندی تیم ملی فردا به امارات می روند
دیدار قطبی با لژیونرها و رضایت نسبی از عملکرد زندی

خبرگزاری فارس: دو دستیار هلندی افشین قطبی به همراه فیزیوتراپ جدید تیم ملی فردا از اروپا وارد دبی می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس، دستیاران هلندی افشین قطبی پس از زیرنظر گرفتن عملکرد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی، فردا به همراه فیزیوتراپ جدید وارد دبی شده و بازی پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال مقابل مس رفسنجان را از طریق ماهواره تماشا می‌کنند.

* رضایت قطبی از عملکرد زندی
افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال گزارش های لازم در خصوص وضعیت فریدون زندی را از طریق تماس تلفنی از دستیاران خود دریافت کرد.
وی رضایت خود را از وضعیت هافبک ایرانی تیم آلکی قبرس اعلام کرده است.

قطبی ابتدا به دیدار هاشمیان می‌رود
افشین قطبی قصد دارد پس از پایان بازی پرسپولیس و سپاهان راهی اروپا شود و در اولین مرحله سفر خود دیداری با وحید هاشمیان داشته باشد.
تیم هاشمیان (بوخوم) یکشنبه در بوندس لیگا به میدان می رود.
همچنین قرار است قطبی با مهدی مهدوی کیا نیز دیداری داشته باشد.
قطبی پس از آن به اسپانیا سفر کرده و در دیدار با مسعود شجاعی و جواد نکونام از آخرین وضعیت آنها باخبر می شود.
سرمربی تیم ملی سپس راهی انگلیس خواهد شد تا با آندرانیک تیموریان دیدار کند.

* دستیار قطبی با تیموریان دیدار می‌کند
دستیار افشین قطبی قصد دارد روز یکشنبه راهی انگلیسی شود و با آندرانیک تیموریان جلسه ای را برگزار کند.
وی در صورت فراهم شدن شرایط، بازی او را از نزدیک در لیگ دسته اول انگلیس با پیراهن بارنزلی تماشا کند.

* قطبی با بازیکنان اماراتی دیدار کرد
افشین قطبی در 2 روز گذشته با بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ امارات دیدار و گفت و گو کرد.

* دستیاران قطبی پنج شنبه هفته آینده وارد ایران می‌شوند
3 دستیار هلندی افشین قطبی پنج شنبه هفته آینده وارد ایران می‌شوند.


هدایتی: دیگر دنبال سهام پرسپولیس نیستم

: رئیس هیات‌ مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: دوست ندارم شرایط را برای پرسپولیس بحرانی کنم اما دیگر دنبال سهام این باشگاه نیستم.


حسین هدایتی در گفت و گویی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره مسائل اخیر باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.
گفت و گوی فارس با هدایتی را در زیر می خوانید.

*باشگاه نامه‌ای به من نداده است
هیچ گونه نامه‌ای از سوی باشگاه برای بخشش 10 درصد از جریمه بازیکنان به من ارسال نشده است و نمی‌دانم این خبر چگونه از سوی مدیرعامل اعلام شده است البته آقای انصاری فرد با تصمیم هیات مدیره برای بخشش جریمه موافقت کرده‌اند.

*جریمه‌ها بخشیده می‌شود
با نظر هیات‌مدیره پرسپولیس تصمیماتی برای بازیکنان در خصوص جرایم بازی با الغرافه گرفته شده است.
پس از بازی با راه‌آهن تصمیم گرفتیم که در مرحله اول مقداری از جریمه 10 درصدی بازیکنان را که پس از نتیجه نامطلوب مقابل الغرافه اتخاذ کرده بودیم؛ کم کنیم و حسن نیت اعضای هیات مدیره را در هنگام برد به بازیکنان ثابت کنیم و روحیه آنها را برای دیدارهای بعدی بالا ببریم.

*برای برد سپاهان پاداش ویژه‌ای در نظر داریم
دوست داریم به هر نحوی که شده دل هواداران را به دست آوریم. به همین دلیل به بازیکنان و کادر فنی اعلام کرده‌ایم در صورت پیروزی مقابل سپاهان و جلب رضایت هواداران جریمه بازی با الغرافه بخشیده می‌شود و پاداش ویژه‌ای نیز به بازیکنان خواهیم داد.

*پول‌های بازیکنان را دادم
5 بازیکن پرسپولیس بودند که بخشی از مبلغ قراردادشان را دریافت نکرده ‌بودند که با کمک سازمان تربیت بدنی به دو نفر آنها مطالباتشان را دادیم. 3 نفر دیگر که باقی مانده‌اند که حداکثر تا روز شنبه هفته آینده تسویه حساب خواهیم کرد تا به قولمان وفا کنیم. امیدوارم مدیرعامل باشگاه نیز با وصول مطالبات اسپانسر در لیگ قهرمانان آسیا تلاش کند تا به قولمان نسبت به این بازیکنان عمل کنیم.

*تا دلتان بخواهد عکس با لباس ورزشی دارم
دوست ندارم خودم را برابر فردی قرار دهم اما فقط به خاطر هواداران که به آنها ثابت کنم برخی از حرف ها درست نیست و فقط در حد شایعه است باید بگویم که از 11 سالگی در تیمی محلی در شرق تهران به نام رز تا 20 سالگی در رده‌های نوجوانان و جوانان توپ زده‌ام و تا دلتان بخواهد با لباس و شورت ورزشی عکس دارم. اگر لازم باشد از طریق رسانه‌ها آن را منتشر می‌کنم تا دوستان بدانند که در محله بزرگ تهران در چه تیمی توپ زده‌ام. حالا خدا خواسته تا عشق و علاقه من را تا اینجا بکشد تا به پرسپولیس و هواداران خدمت کنم.

*با پروین قهر نبوده‌ام
علی پروین از اسطوره‌های فوتبال و بزرگ پرسپولیس است. من هرگز با او قهر نکرده‌ام و همواره در مسائل مختلف با او در ارتباط بوده‌ام چون او عاشق پرسپولیس و فوتبال است.

*نمی‌توانم در پرسپولیس و استیل آذین باشم
دوست ندارم با گفتن برخی حرف ها باز هم مسئله استعفایم بر سر زبان ها بیفتد. چون شرایط حساسی داریم اما با توجه به اینکه استیل آذین مدعی درجه یک صعود به لیگ برتر است من نمی‌توانم در پرسپولیس و استیل آذین به صورت همزمان باشم پس مجبورم تصمیم جدیدی بگیرم البته در این مورد اگر راه‌حلی است می‌توانم بشنوم.

*پرسپولیس خانه من است
من افتخار می‌کنم که در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس هستم و به میلیون ها جوان خدمت می‌کنم. قول می‌دهم اگر دیگر در پرسپولیس نباشم هرگونه کمک مادی و معنوی را برای این باشگاه فراموش نکنم چون این تیم خانه من است.

*هیچ بازیکنی از پرسپولیس به استیل آذین نمی‌رود
در وهله بعدی علاقه دارم که تلاشم در استیل آذین جواب دهد و این تیم به لیگ برتر صعود کند اما برعکس حرف های که زده می‌شود به هواداران قول می‌دهم بازیکنی از پرسپولیس به استیل آذین نمی‌رود مگر اینکه در لیست مازاد قرمز‌پوشان باشد و ما در استیل آذین به او نیاز داشته باشیم اما برای حضور پرقدرت تیم پرسپولیس همیشه تمام تلاشم را می‌کنم.

*استیل آذین برای قهرمانی آسیا بسته می‌شود
در صورتی که به لیگ برتر صعود کنیم 6 بازیکن از لیگ برتر و 4 بازیکن خارجی می‌توانیم جذب کنیم. به شما قول می‌دهم بهترین ها را به استیل آذین بیاورم تا برای قهرمانی در لیگ برتر و آسیا قدم محکمی بردارم.

*25 درصد از سهام استیل آذین را به هواداران می‌دهم
با توجه به اینکه دوست دارم استیل آذین برای مردم باشد قصد دارم در صورتی که این تیم به لیگ برتر صعود کند 25 درصد از سهام آن را به جوانان عزیز کشورمان بدون دریافت وجهی تقدیم کنم تا آنها نیز سهامدار باشند. اگر به لیگ برتر صعود کنیم این موضوع را در قالب طرحی به اطلاع هواداران می‌رسانم.

*تا زنده هستم پرسپولیسی می‌مانم
خودم را در سطحی نمی‌بینم که درباره هواداران حرف بزنم اما از مردم می‌خواهم تیم محبوبشان و بازیکنان پرسپولیس را در دیدارهای آینده تشویق کنند تا تجدید قوایی برای نتایج درخشان آینده این تیم باشد. من همیشه خودم را خدمتگذار پرسپولیس می‌دانم و دوست ندارم در این تیم تفرقه ببینم؛ حداقل تا روزی که زنده هستم و پرسپولیس وجود دارد.

*با انصاری فرد مشکلی ندارم
با انصاری فرد هیچ مشکلی ندارم و فقط تقاضا دارم هر فردی که در این باشگاه بزرگ پا می‌گذارد فقط به فکر خدمت به مردم و رضایت خدا باشد و با تلاش صادقانه برای رضای خدا و خدمت به مردم و هواداران پرسپولیس تلاش کند تا شادی در بین جوانان که سرمایه‌های اصلی ایران است به وجود آید.

*کمک‌هایم به پرسپولیس را به عنوان شاخه گلی سرخ به هواداران تقدیم می‌کنم
دوست ندارم هرگز درباره خدمتی که به پرسپولیس کرده‌ام حرفی بزنم اما مواردی است که باید علاقه‌مندان به باشگاه پرسپولیس بدانند. من کلا پس از خرج‌هایی که برای باشگاه داشته‌ام 780 میلیون تومان نقدا بابت طلبم از باشگاه دریافت کرده‌ام و یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نیز چک‌ از باشگاه دارم که تاریخ وصولش از برج 10 امسال تا سال 1390 است؛ یعنی سه سال آینده.
متاسفانه تعدادی از آنها که برای ‌مدتی پیش بوده برگشت خورده است. حدود دو میلیارد و نیم نیز جدا و بدون مسائل چک و غیره به صورت مازاد برای باشگاه هزینه کرده‌ام که این کمک را به عنوان شاخ گلی سرخ به هواداران پرسپولیس تقدیم می‌کنم و هیچ حرفی درباره آنها نمی‌زنم.
بعضی‌ها که ادعا می‌کنند که پول هایم را از باشگاه دریافت کرده‌ام باید در حرف های خود تجدید نظر کنند و با دقت‌تر از قلم‌ خود استفاده کنند. البته این مبالغی را که هزینه کرده‌ام همه با اسناد و مدارک بوده و مسئول مالی باشگاه پرسپولیس می‌تواند آن را شهادت دهد. امیدوارم با این کار خیر‌خواهانه بخشی از خوشحالی جوانان را رقم زده باشم چون معتقدم این کار مثل هر سال رفتن من به مکه است.

*کمک دولت نهم نباید فراموش شود
کمک‌های بنده هدیه کوچک برای هواداران بوده است اما نباید از کمک‌های دولت نهم برای موفقیت پرسپولیس چشم‌پوشی کرد. آنها نسبت به فصل‌های قبل کمک‌های خود را چند برابر کردند تا تیم دچار مشکل نشود. باید از آنها تشکر کنم که به من اعتماد کردند و اجازه خدمت به تیم بزرگ پرسپولیس را دادند. مسئولان زحمتکش دولت نهم زحمات زیادی برای ورزش و باشگاه پرسپولیس کشیده اند که فراموش نشدنی است و نباید آنها را نادیده گرفت.

*برای دیدار با سپاهان به ورزشگاه آزادی می‌روم
امیدوارم هواداران فهیم پرسپولیس باخت مقابل الغرافه قطر را فراموش کرده و برای حمایت تیم مردمی پرسپولیس مقابل سپاهان در جام حذفی بپردازند و با تشویق‌های خود بازیکنان را یاری کنند. من نیز بنا بر وظیفه ام به ورزشگاه آزادی می‌روم و مانند یک هوادار در کنار مردم می‌نشینم اما هرگز به جایگاه ویژه نخواهم رفت.

*اگر دنبال تبلیغ بودم، هر روز به رسانه‌ها می‌رفتم
من در پرسپولیس هرگز دنبال مطرح شدن نبودم چون با این هزینه‌هایی که عاشقانه برای تیم محبوب ایران و هوادارانش انجام می دهم می‌توانستم کارهای دیگری انجام بدهم تا محبوب مردم شوم. مطمئن باشید با توجه به لطف دوستان رسانه‌ای و رادیو و تلویزیونی اگر دنبال تبلیغ بودم هر روز به یک رسانه می‌رفتم و در برنامه‌های پربیننده تلویزیونی شرکت می‌کردم. آیا فردی یک بار این کار را از من دیده است؟ تنها وقتی که هیات مدیره به من تکلیف می‌کرد تا مردم از ناراحتی درآیند با رسانه‌ها گفت و گو می‌کردند.

*دیگر دنبال سهام پرسپولیس نیستم
امیدوارم استیل آذین به لیگ برتر صعود کند تا یک تیم مردمی در مرکز کشور در بخش خصوصی و در سطح اول فوتبال ایران شروع به کار کند. به همین دلیل از الان می‌گویم دیگر هرگز دنبال سهام پرسپولیس نیستم ولی همیشه این تیم خانه اول و استیل آذین خانه دوم من است؛ حتی اگر از پرسپولیس جدا شوم.

*افرادی که شیطنت کرده‌اند باید جوابگوی خدا باشند
با هیچ کدام از اعضای هیات‌مدیره مشکلی ندارم و طبق اصول لازم برای موفقیت پرسپولیس خدمت خودم را انجام داده‌ام. بعضی‌ها که شیطنت کرده‌اند و نوشتند من فقط 300 میلیون‌ تومان به باشگاه کمک کرده‌ام را به خدا واگذار می‌کنم و نمی‌دانم اینها واقعا چه سودی می‌برند.

*جایزه ویژه جام حذفی را در رختکن می‌دهم
در صورت قهرمانی پرسپولیس در جام‌حذفی جایزه‌ ویژه‌ای که یک خودرو است به بازیکنان اهدا خواهم کرد و مطمئن باشید این کار را در رختکن و پس از قهرمانی انجام خواهم داد.


گاف های گزارشگران صدا و سیما!به نظر شما جالبترین اشتباه کدام یک است؟

image

**آخرین باری که نوانکو کانو پیراهن ارسنال را پوشید کی بود؟آنچه مسلم است اینکه هواداران توپچی ها خاطره حضور مهاجم نیجریه ای در لندن را از یاد برده اند پیمان یوسفی در بازی ارسنال و واتفورد 40 دقیقه ادبایور را کانو خطاب کرد و وقتی او را در جریان تماس های تلفنی مردم قرار دادند گفت(واقعا عذر میخوام اسم این اقا ادبایور است کانو دیگر در ارسنال بازی نمیکند)
**در جریان بازی سپاهان و ذوب اهن در جام حذفی از یکی از داوران قدیمی کشور به نام عرب براقی تقدیر شد . پس از سوت پایان بازی عباس بهروان دوان دوان خودش را به او رساند و گفت :*بینندگان عزیز در خدمت زنده یاد (!) عرب براقی هستیم*
**دقایق پایانی بازی برزیل و هلند در مرحله نهایی جام جهانی 98بود داور به نشانه خطا سوت زد و بهرام شفیع گفت:((و این هم سوت پایان بازی)) برزیلی ها ضربه خطا را زدند و گزارشگر به امید اینکه داور خیلی زود خاتمه بازی را اعلام کند سکوت کرد یک دقیقه هم گذشت اما داور سوت نزد شفیع هم بدون انکه خم به ابرو بیاورد سکوت را شکست و گفت ((حالا رونالدو صاحب توپ میشه ))
**اسکندر کوتی تهیه کننده برنامه ای بود به نام [جنگ فوتبال اروپا] اینکه او در این برنامه به جای پیر و جوان و پیرزن و کودک بحث میکرد به جای خود اما حکایت بررسی بازیهای لیگ هلند توسط کوتی را هرگز فراموش نمیکنیم . در جدول رده بندی اکثر تیم ها به صورت مخفف و با سه حرف اختصاری مشخص میشدند اما کوتی
(ایند هوون)را تیم پی اس وی psv
را ای جی ایکس معرفی میکرد Ajx (اژاکس)
**در جام جهانی 1990تیم ملی ایتالیا گلزنی به نام سالواتوره اسکیلاچی رو کرد . در جریان برگزاری مسابقات هرکدام از گزارشگران به شیوه متفاوتی نام او را تلفظ میکردند. در یکی از بازیهای وقتی او دروازه حریف را باز کرد بهرام شفیع گفت((حالا اسکیلاچی ،اسکلاچی ،اشیلاچی،شیلاچی یا هر اسم دیگه ای داره من نمیدونم! به هر حال گل خودش را زد))
**در یکی از بازیهای تیم مراکش در جام جهانی 98 نام بازیکن این تیم به همراه پرچم قرمز رنگ مراکش روی صفحه تلویزیون حک شد. بهرام شفیع با هیجان فریاد زد ((بله،نفهمیدیم چی شد اما در هر صورت داور بازیکن مراکش را اخراج کرد و حالا این تیم باید ده نفره به بازی ادامه بده))
**در روزهایی که دانمارک تا مراحل پایانی جام ملت های 1992 پیش رفته بود و علاقمندان فوتبال نام بازیکنان نه چندان مطرح این تیم را از هم میپرسیدند ، بهرام شفیع یکی دیگر از شاهکارهایش را رو کرد . مربی دانمارک دست به تعویض زد و کارگردان تلویزیونی نام بازیکن تازه وارد و بازیکن تعویضی را به همراه عبارت  DENMARK روی انتن فرستاد شفیع اسم بازیکنی که به سمت نیمکت ذخیره ها حرکت میکرد را درست تلفظ کرد اما...(( و به جای او دن مارک وارد زمین میشه!))
**در جریان یکی از بازیهای پرسپولیس در فصل گذشته که پس از افطار برگزار میشد مجید خدایی کشتی گیر ملی پوش ایرانی در میان تماشاگران حاضر شده بود وقتی تلویزیون چهره او را به تصویر کشید عادل فردوسی پور گفت((این هم مجید خدایی کشتی گیر تیم ملی فوتبال ایران))
**عباس بهروان در حین گزارش استقلال و سپاهان در تورنمنت نقش جهان اصفهان ((همان طوری که مشاهده میکنید شرایط جوی اصلا مناسب نیست. وزش باران و بارش باد امکان برگزاری یک بازی زیبا را از بین برده))
**بازی نیمه نهایی جام جهانی 94بین برزیل و سوئد برگزار میشد و باز هم عباس بهروانپشت میز گزارش نشسته بود.در دقیقه 9 ضربه مازینهو به تور کناری دروازه اصابت کرد و به اوت رفت ((توی دروازه ...توی دروازه..این گل میتونه نوید یک بازی پر گل و زیبا رو باشه برزیل 1 سوئد 0))البته پانزده دقیقه بعد جهانگیر کوثری که به عنوان کارشناس در استودیو حضور داشت گفت:((البته مثل اینکه ان توپ گل نشده بود .ضمن عذر خواهی از بینندگان عزیز بازی کماکان 0_0 دنبال میشه))
**اسکندر کوتی در حال گزارش بازی غیر زنده تیم ملی اتریش و یک تیم دیگر بود. بالای صفحه تلویزیون در محل مربوط به درج نام تیم ها و نتیجه بازی نام لاتین اتریش (Austria)درج شده بود و جناب گزارشگر این تیم را استرالیا خطاب میکرد.کار به جایی رسید که پس از پایان پخش این بازی ضبط شده مجری شبکه سه با اشاره به تماس های پر تعداد مردمی ضمن عذر خواهی ،اشتباه گزارشگر را تصحیح کرد.
**چلسی گل زد و جواد خیابانی در لا به لای فریادهایش گفت((بدون شک الان مردم شهر چلسی خیلی خوشحال هستند)) او بعدها این واقعیت را که در کل بریتانیا شهری تحت عنوان چلسی وجود ندارد پذیرفت. اما به عنوان اخرین دفاعیه اش مدعی شد چلسی نام محله ای در لندن و منظور گزارشگر هم اشاره به ان محله بوده است.مثل این می ماند که گزارشگر بعد از گل استقلال بگوید((الان اهالی میدان استقلال سر از پا نمی شناسند))
**کریم باقری بازیکن ارمینا بیله فلد پشت یک ضربه ایستگاهی از فاصله 30-40 متری ایستاد و مزدک میرزایی که دو مانیتور را پیش روی خود داشت برای نواخته شدن ضربه لحظه شماری میکرد . یکی از مانیتور ها مربوط به پخش مستقیم و بدون تاخیر بود و دیگری با حدود 15-10 ثانیه تاخیر تصاویر مربوط به شبکه سه را روی انتن می فرستاد.کریم در مانیتور شماره یک ضربه را زد و گزارشگر با هیجان بسیار زیاد شوت او را استثنایی لقب داد .تماشاگر تلویزیونی اما هنوز باقری را در حالی که دست به کمر زده بود و دیوار دفاعی حریف را بر انداز میکرد میدید.عکس العمل مزدک خیلی جالب بود((البته این ضربه لحظاتی بعد زده شد))
**این یکی را محمد دادکان به خاطر می اورد . قبل از اینکه رییس فدراسین فوتبال شود در یکی از برنامه های کارشناسی سیما با اجرای عباس بهروان شرکت کرد .مجری گفت((شما خیلی ساکت نشستین اقای کانداد ... ببخشید اقای دادکان))
**دوستان نزدیک هنوز اورا پولی اوف صدا میزنند داستان از این قرار است که ایشان پیش از انکه این واژه Play off سر زبان ها بیفتد لغت فارسی ان را در جایی خوانده بود و در جریان یکی از گزارش هایش گفت((اگر همین نتیجه حفظ شود سرنوشت در بازی پولی اوف مشخص خواهد شد.
**این یکی فوتبالی نیست اما خیلی قشنگه . یدالله اعتصامی در جریان گزارش مستقیم یکی از جدال های داخلی در حالی که از نمایش پسر یکی از کشتی گیران قدیمی به وجد امده بود تصمیم گرفت احساسش را در قالب یک بیت شعر بیان کند
((پسر کو ندارد نشان از پدر ...نشاید که نامش نهند آدمی!!!))
البته بسیاری از کارشناسان ادبیات معتقدند قدیم ها مصراع دوم این بیت ((تو بیگانه خوانش نخوانش پسر))بوده
**بازی پرسپولیس و تراکتور سازی بود.تابلوی تعویض بالا رفت و غلام حسین دین محمدی قصد داشت برای تراکتور وارد زمین شود .جواد خیابانی اما ناگهان تمام تماشاگران تلویزیونی را در جای خود میخکوب کرد ((حالا غلام حسین دین محمدی برادر بزرگتر رسول خطیبی وارد زمین میشه )) او بعد ها مدعی شد نسبت خانوادگی حسین و رسول خطیبی و سیروس و غلامحسین دین محمدی را قاطی کرده.
**تمام دنیا مهاجم یوگسلاو تیم ایندهوون را ماتیو کژمان صدا میزنند اما از انجایی که جنگ فوتبال اروپا قوانین خاص خودش را دارد و املای لاتین او Kazmen بود اسکندر کوتی در عرض یک دقیقه هشت بار گفت ((ماتیو کازمن))ان روزها کاظمیان هنوز معروف نشده بود وگرنه میشد احتمال داد که این دو بازیکن را با هم اشتباه گرفته.
**و دفتر داستان های شیرین سوتی های گزارشگران را با خاطره ای ازگزارش غلامعلی پیر ایرانیدر زمان برگزاری مسابقات دسته فوق سنگین وزنه برداری بازی های اسیایی دوحه می بندیم((حالا،حسین رضا زاده وزنه 205 کیلو متری را بالای سر می برد ))این مورد البته از رادیو انتخاب شده بود
به نظر شما بهترین سوتی کدام یک است؟