سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

اخیراً برخی از مهمانداران یک شرکت هواپیمایی در پرواز برگشتی از برخی کشورهای جنوب‌شرق آسیا اقدام به واردکردن CDهای مبتذل و مستهجن به کشور می‌کنند.

شنیده‌ها حاکی‌است، واردکنندگان این سی‌دی‌های مستهجن را که در پک‌های 100تایی قرار دارند به قیمت 150هزار تومان در بازار سیاه به فروش می‌رسانند.

این فیلم‌های غیراخلاقی پس از ورود به بازار به شکل گسترده‌ای در بین جوانان و نوجوانان عرضه می‌شود.


سینماهای تهران به مناسبت عزاداری ایام عزاداری امام حسین(ع) و یارانش چهار روز تعطیل خواهند بود.

سجادپور مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: سینماهای کشور از بعدازظهر جمعه 4 دی ماه تعطیل می‌شوند و صبح چهارشنبه 9 دی بازخواهند شد.

در ادامه مسابقات قهرمان کشوری فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولین؛
4 تیم بوشهر را به نشانه اعتراض ترک کردند
در ادامه مسابقات قهرمان کشوری فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولین عصر دیروز 29 آذر چهار تیم به نشانه اعتراض بازیهای خود را نیمه تمام رها کرده و به استانهای خود بازگشتند.

«مهدی جاویدپور» سخنگوی امور ارتباطات مسابقات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: شانزدهمین دوره مسابقات قهرمان کشوری فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولین در حالی در حال پیگیری است که عصر دیروز 29 آذر چهار تیم از تیم های شرکت کننده به نشانه اعتراض به نحوه قضاوت ها و کلاس بندی های پزشکی ورزشی، استان بوشهر میزبان رقابتها را ترک کردند.
وی افزود: در ادامه این روند و از آن جا که تیم های شرکت کننده علاوه بر اعتراض به داوریها و کلاس بندیها، از میزبانی نیز رضایت چندانی ندارند، فردا اول دی، تیم های قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و تبریز رقابتهای خود را نیمه کاره رها کرده و راهی استان های خود خواهند شد.
جاویدپور تصریح کرد: دقایقی پیش در آخرین بازیها تیم کرمانشاه با نتیجه هفت بر یک لرستان را شکست داد، تیم های زنجان و خوزستان یک بر یک مساوی شدند، گیلان با نتیجه چهار بر صفر قم را مغلوب خود کرد، بوشهر دو بر صفر قزوین را شکست داد، آذربایجان غربی با نتیجه سه بر یک مغلوب تهران الف شد، تیم اصفهان با نتیجه 11 بر دو تهران ب را شکست داد، تیم فارس با نتیجه 15 بر یک خراسان جنوبی را شکست داد و نتیجه بازی استان مرکزی و خراسان رضوی هفت بر یک به نفع تیم مرکزی تمام شد.
وی خاطرنشان کرد: در این رقابتها کلاس بندیهای پزشکی ورزشی انجام شد و فقط به نفع تیم های فارس، زنجان، خوزستان و کرمانشاه بود که همین امر اعتراض دیگر تیم ها را به همراه داشت./س


حال عمومی ایشان در سه روز اخیر ناخوش بوده است و احمد آقا نیز دیشب کنار ایشان بوده اند.
خبر: آخرین فرزند آیت الله منتظری گفت:در سه روز اخیر حال عمومی ایشان ناخوش بوده است.

سعید منتظری افزود:ایشان وصیت نامه مختصری دارند که در اختیار برادر بزرگ تر است و هنوز باز نشده است.

به گفته وی مراسم ختم آیت الله منتظری فردا شب -دوشنبه - بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزارمی شود .

فرزند کوچک آیت الله منتظری درباره آخرین ساعات زندگی وی تصریح کرد:حال عمومی ایشان در سه روز اخیر ناخوش بوده است و احمد آقا نیز دیشب کنار ایشان بوده اند.حتی آقا ساعت دو نیمه شب تجدید وضو هم کردند و مجدد می خوابندکه بعد از آن از دنیا می روند.

هرچند مراجع عظام تقلید در مراسم خاکسپاری آقای منتظری شرکت نکردند اما پس از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، هر یک از آنان هم در پیامی، درگذشت وی را تسلیت گفتند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در پیامی درگذشت آقای منتظری که به گفته او "مدتی از عمر خود را نیز در مبارزه با طاغوت گذراندند" را، به بازماندگان او تسلیت گفت.

آیت‌الله صافی گلپایگانی هم با صدور پیامی، ارتحال آقای منتظری را ضایعه‌ مهم علمی برای حوزه‌های علمیه و روحانیت دانست.

اما نکته تامل برانگیزی که در پیام های تسلیت برخی مراجع تقلید و بزرگترین تشکل روحانی کشور به چشم می خورد، اشاره به مواضع آقای منتظری در سال‌های پایانی عمر امام خمینی(ه) است که در تقابل با تاکیدات امام راحل بود.

رهبر معظم انقلاب هم در پیام تسلیت خود، این برهه حساس از زندگی منتظری را با عنوان "امتحانی دشوار و خطیر" یاد و از خداوند متعال خواستند که آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند.

پس از پیام رهبر انقلاب، آیت‌الله مکارم شیرازی، از دیگر مراجع عظام تقلید نیز، همزمان با تسلیت ارتحال آقای منتظری، حمایت‌های او از برادر دامادش، مهدی هاشمی، که اتهامات فراوانی متوجه او بود را این چنین مورد اشاره قرار داد: "بخشی از مواضع ایشان مخصوصا در اواخر حیات امام راحل قدس سره مورد قبول نبود."

با این حال او نیز همانند رهبری از خداوند برای آقای منتظری طلب رحمت کرد.

رویکرد منتظری در تقابل با امام راحل، در پیام تسلیت بزرگترین تشکل روحانی کشور نیز مورد اشاره قرار گرفت.

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال آقای منتظری را تسلیت گفت اما در عین حال در بخشی از پیام خود عنوان کرد که "مواضع ایشان در سال‌های پایانی عمر پربرکت امام راحل(ره) و پس از آن، خاطرات تلخی را پدید آورد."

این موضوع باعث شد که جامعه مدرسین در ادامه برای مرحوم  منتظری آرزوی "غفران الهی" کند.

گفتنی است آقای منتظری پس از یک زندگی پر فراز و نشیب سیاسی، سرانجام نیمه شب 29 آذر دنیا را وداع گفت.

بنابر اظهارات شخصیت های مختلف، حساس ترین بخش زندگی آقای منتظری به اواخر حیات امام راحل بر می گردد که حمایت‌های او از برادر دامادش، مهدی هاشمی، که حتی به جرم خود نیز اعتراف کرد، باعث شد که امام خمینی (ه) او را قائم مقامی خود عزل و به کناره گیری از عرصه سیاست توصیه کند.



دومین جلسه‌ رسیدگی به اتهامات فریدون وردی‌نژاد مدیرمسوول وقت روزنامه‌ «ایران» که قرار بود روز گذشته در شعبه 1083 دادگاه عمومی تهران برگزار شود، تجدید و به وقت دیگری موکول شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده روزنامه ایران، پنجم مهر ماه در شعبه‌ ‌1083 دادگاه عمومی تهران برگزار شد و قاضی حسینیان، بیست‌ونهم آذر ماه را برای ادامه رسیدگی به پرونده مذکور تعیین کرده بود که این جلسه برگزار نشد و رسیدگی به پرونده مذکور به وقت دیگری موکول شد.

شاکیان این پرونده را معاون وقت رییس کل دادگستری استان تهران و نماینده مدعی‌العموم، فرمانده وقت نیروی مقاومت بسیج، دبیر انصار حزب‌الله مشهد، تعدادی از نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و چند شاکی خصوصی تشکیل می‌دهند که در جلسه نخست، مدیر کل وقت دفتر حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی لایحه‌ای از شکایت خود صرف‌نظر کرد.

اتهامات مدیر مسوول وقت روزنامه ایران، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر، استفاده‌ی ابزاری از تصاویر زن و توهین و افترا عنوان شده است.

یکر آیت الله منتظری در شهر قم تشییع شد.ده ها هزار نفر از دوستداران آیت الله منتظری در تشییع جنازه ایشان حاضر بودند. آیت‌الله شبیری زنجانی نماز میت بر پیکر آیت الله منتظری اقامه کرد.
-پیکر آیت الله منتظری در شهر قم تشییع شد.ده ها هزار نفر از دوستداران آیت الله منتظری در تشییع جنازه ایشان حاضر بودند. آیت‌الله شبیری زنجانی نماز میت بر پیکر آیت الله منتظری اقامه کرد.

بر اساس گزارشخبرنگار «فرارو» از قم،جمعیت عزادار از ساعات ابتدایی امروز صبح در مقابل بیت آیت الله منتظری حضور یافته و منتظرتشییع پیکر آیت الله منتظری بودند.



ساعت 9 صبح خودروی حامل پیکر آیت الله منتظری به میان جمعیت رفت و تشییع جنازه آغاز شد.

مسیر تشییع جنازه از طرف میدان شهید محمد منتظری به سمت میدان شهدا بود، در مسیر حرکت در خیابان ارم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س)خیابان مملو از جمعیت بود.



در ساعت 10 صبح جمعیت تشییع کننده جهت اقامه نماز میت در صحن حرم مطهر حضور یافتند، صحن حرم مطهر کاملا پر شده ودر خیابان های اطراف جمعیتقابل توجه ای پراکنده بود.

آیت الله شبیری زنجانی نماز میت را اقامه کردند.

قبل از اقامه نماز، پیام تسلیت مقام معظم رهبری خوانده شد.

پس از اقامه نماز احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری از مردم و مسئولین تشکر کرد و اعلام نمود که مراسم ختمامشب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

پس از سخنان احمد منتظری مراسم تدفین در حرم مطهر آغاز شد و درهای حرم در این زمان بسته شد و کسی اجازه حضور در حرم را نداشت.آیت الله منتظری در جوار مزار آیت الله بهجت و فرزندش شهید محمد منتظری به خاک سپرده شد.



حاشیه های تشییع پیکر آیت الله منتظری

-در این مراسم آیت الله امینی، آیت الله صانعی، آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله طاهری اصفهانی، حجت الاسلام موسوی لاری، حجت الاسلام مهدی کروبی، حجت الاسلام عبدالله نوری، حجت الاسلام محسن رهامی، میرحسین موسوی، عماد الدین باقی، محمد رضا خاتمی، مهندس الویری،اردشیر امیر ارجمند، محمد راسخ و... حضور داشتند.

-هنگامی که تشییع جنازه آغاز شد میرحسین موسوی قصد خروج از بیت آیت الله منتظری را داشت که با انبوه جمعیت در مقابل در پشتی بیت مواجه شد، محافظان او را به داخل بیت باز گرداندند.



-در هنگام اقامه نمازقسمت هایی از صحن حرم مطهر سبز پوش بود.

-خیابان های اطراف حرم حضرت معصومه مملو از جمعیت بود. با این حال نیروی انتظامی توانست آرامش کامل مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری را حفظ کند.

-بیت آیت الله صانعی که در همسایگی بیت آیت الله منتظری قرار دارد نیز به نشانه سوگواری پرچم های مشکی و تصاویری از آیت الله منتظری را نصب کرده بود.برخی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع بعد از اتمام مراسم در مقابل این مکان تجمع کردند.

- در این مراسم عده ای از تشییع کنندگان شعارهای تند سر می دادند.

-برآوردها از تعداد جمعیت حاضر در مراسم تشییع آیت الله منتظری حکایت از حضور صدها هزار نفر در اینمراسم را دارد؛ هر چند که برخی آن را میلیونی می نامند.

-با اتمام مراسم خاکسپای و به علت ازدحام شدید جمعیت، درهای حرم مطهر حضرت معصومه(س) بسته شد و مردم در خیابان های اطراف حرم، تجمع کرده و در حال شعار دادن هستند. پلیس عکس العملی نشان نمی دهد.

- بر اساس گزارش های رسیده پس از اتمام مراسم جمعیت تشییع کننده در خیابان ها اطراف حضور پیدا کردو بعضا با شعار دادن راهپیمایی کردند، نیروی انتظامی در واکنش جمعیت را پراکنده کرد.



معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار و پوشش اخبار مربوط به جنبش سبز به خبرگزاری کار ایران، ایلنا تذکر داد.

شنیده‌های خبرنگار پارلمان‌نیوز، حاکی از آن است که بعد از  پیگیری چند پرونده با موضوع آسیب‌شناسی جنبش سبز و همچنین توجه این خبرگزاری به اخبار مربوط به این جنبش این عملکرد موجب نارضایتی وزارت ارشاد شده است.

این وزارتخانه  هفته گذشته در تذکری به ایلنا از این خبرگزاری خواسته است تا در راستای جلوگیری از تفرقه و مواردی از این دست از تولید و پوشش اخباری که مشخصا مربوط به جنبش سبز است خودداری کند.

 
یک مرسدس مدل 220 ساخت 1951 پس از 40 سال خاک خوردن در پارکینگ خانه‌ای در تهران، برای بازسازی (تیونیگ) به تعمیرگاه منتقل می‌شود.اخیرا صنعت بازسازی خودروهای قدیمی و اسپرت سازی خودرو با گرایش روز افزون مردم و به خصوص نسل جوان مواجه شده است و تبدیل به یک صنعت پرسود شده است، اتوموبیل های کلاسیک و قدیمی بازسازی شده در مجالس عروسی با قیمت هایی بسیار بالایی برای تنها یک شب کرایه داده می شود.