سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

کارت‏های سوخت امشب شارژ می‏شوند

مدیر سوخت و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشورگفت : سهمیه سوخت سه ماهه آخر سال دارندگان خودرو امشب شارژ می شود .

"امیر رضا رجبی"  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امشب کارت های سوخت خودروهای شخصی به میزان 240 لیتر برای سه ماه آخر سال شارژ می شوند.

گفتنی است در دوره پیش میزان سهمیه سه ماهه سوخت این خودروها به ازای هر ماه 100 لیتر بود که این رقم به 80 لیتر کاهش یافته است.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشورهمچنین امروز از شارژ ماهانه سوخت تاکسی های دو گانه سوز خبر داده بود .

در دوره های پیش سهمیه سوخت تاکسی های دوگانه سوز به صورت روزانه شارژ می شد.

میرحسین موسوی در پیامی خطاب به فرزند آیت االله العظمی منتظری ضایعه در گذشت ایشان را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

دوست گرامی جناب حجت الاسلام و المسلمین احمد منتظری

با سلام درگذشت فقیه مبارز مرحوم آیت الله العظمی منتظری را به حضرتعالی و بیت مکرم منتظری تسلیت عرض می‌کنم واز خداوند منان برای آن عالم بزرگ علو درجات و مغفرت و رحمت آرزومندم. این ضایعه عظیمی است که مجموعه علمای دین باید نسبت به جبران آن اقدام کنند. وجود کسانی چون آیت‌الله العظمی منتظری برای نسل جوان این کشور مدرکی بود که آنان را به برخوردی عمیق‌تر با نیازهایشان برای بهره‌مندی از پشتوانه‌های روحانیت آگاه متقاعد می‌کرد. امیدوارم اینک که او از میان ما رفته است دانشمندانی دیگر این ضرورت انکارناپذیر را پاسخ بگویند و اجازه ندهند که وسوسه‌ها و زمزمه‌ها آنان را از تکالیفی که نسبت به اسلام و نسل‌های امروز و فردا دارند منصرف کند.
میرحسین موسوی


پیام تسلیت سید حسن خمینی
یادگار امام راحل ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پیامی رحلت آیت‌الله منتظری را تسلیت گفت.

متن پیام یادگار امام (ره) خطاب به فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری بدین شرح است:

بسمه تعالی
جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ احمد منتظری دامت برکاته

درگذشت فقیه عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی منتظری طاب ثراه و قدس سره که سال‌های بسیاری از عمر شریف خویش را در مسیر پیشبرد اهداف عالیه اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی سپری کرد، بی‌شک ضایعه‌ای بر جان حوزه‌های علمیه است. اینجانب این مصیبت سنگین را خدمت ولی الله الاعظم، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از خداوند متعال علو درجات مسئلت می‌نمایم.

سیدحسن خمینی
 
بنابراین گزارش توصیه های ویژه رهبری بزرگوار انقلاب به مسئولین حرم مطهر حضرت معصومه رضایت بیت آیت الله منتظری را در پی داشته است.
رهبر انقلاب اسلامی برای برنامه تدفین آیت الله منتظری توصیه های ویژه ای به متصدیان برنامه تشییع ایشان نمودند.

به گزارش «فردا» و به نقل از منابع آگاه، آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب به برگزارکنندگان و متصدیان برنامه تشییع و تدفین آیت الله منتظری در حرم حضرت معصومه (س) توصیه نموده اند تا برای تدفین پیکر این فقیه برجسته تدابیر ویژه ای در نظر گرفته شود و محل مناسبی برای تدفین ایشان در نظر گرفته شود.

بنابراین گزارش توصیه های ویژه رهبری بزرگوار انقلاب به مسئولین حرم مطهر حضرت معصومه رضایت بیت آیت الله منتظری را در پی داشته است.



نامه محرمانه خاتمی به رهبر انقلاب
سید محمد خاتمی اخیراً دریکی از دیدارهای خود از نامه محرمانه ‌اش به رهبر انقلاب خبر داده است.سید محمد خاتمی اخیراً دریکی از دیدارهای خود از نامه محرمانه ‌اش به رهبر انقلاب خبر داده است.به گزارش آینده رییس دولت اصلاحات در این دیدار با اظهار این‌که نامه مشروحی درباره حوادث پس از انتخابات به صورت محرمانه برای رهبر انقلاب ارسال کرده است، افزود: آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعه این نامه اظهار داشته‌اند که نامه خاتمی را دو بار خواندم، نامه نجیبانه نوشته شده بود؛ اما آقای خاتمی ناآگاهی دارد که باید به وی اطلاعات صحیح داده شود.خاتمی همچنین در این دیدار نسبت به هزینه کردن از رهبری برای حل مسایل و مشکلات جزئی ابراز نگرانی کرده است و تأکید نموده که باید شأن رهبر انقلاب در مدیریت کلان و عالی کشور حفظ شود.

جزییات نامه خاتمی به رهبر انقلاب
خاتمی در نامه‌‌ای که سه هفته پیش به محضر رهبرمعظم انقلاب ارسال نموده است به گزارش جهان، وی اخیراً در جمعی از نگارش نامه دومش هم به رهبر معظم انقلاب خبر داد.وی در نامه اول خود آورده است:

"یک گروهی در برخی نهادها هستند که نمی‌خواهند رابطه ما با شما خوب باشد و در صدد بر هم زدن این رابطه هستند "و استنادهایی به سخنان برخی مسئولین می‌نماید.وی در ادامه نامه خود می نویسد: ما به زندگی در زیر پرچم ولایت قائلیم و افتخار می‌کنیم که زیر نظر ولایت فقیه زندگی می‌کنیم.وی در بخش دیگری از این نامه می نویسد:" مشکل ما با شما نیست بلکه با احمدی نژاد است . ما احمدی‌نژاد را قبول نداریم و معتقدیم مدیریت وی و طرز تفکر و مدیریت ایشان غلط است و کشور را به سمت پرتگاه پیش می‌برد؛ و شما هم به ما تکلیف نکرده اید که با احمدی‌نژاد وارد این قضایا نشویم. بالاخره در یک رقابت سیاسی این حرفها پیش می‌آید و تند‌روی‌هایی بروز می‌کند که از هر دو طرف است. من هم قبول دارم از طرف اصلاح‌طلبان تندروی‌هایی شده و مباحث بدی مطرح شده است. البته برخی چیزها سوء تفاهم است چون برخی واسطه‌ها این مطالب را منتقل نموده‌اند."

خاتمی در بخش دیگری از نامه نوشته است:
"در برخی موارد دوستان ما حرمت شما را نگه نداشتند حرمت امام را نگه نداشتند و من واقعاً ناراحت هستم و به آنها تذکر دادم. من با آقای کروبی بحث تندی داشتم به اقای موسوی خیلی انتقادهای تندی داشته‌ام. .... ما به قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد داریم. مجمع روحانیون تمام حرفش این است که ما نمی‌خواهیم به نظام و رهبری نظام ضربه وارد شود. شماحساب آقای موسوی را از ماجدا بدانید.... من جلو تندروی های موسوی را گرفته ام و تاحدودی کنترلش کرده ام و گرنه از این بدتر می کرد. بارها به وی گفتم که حداقل ادبیاتت را طوری تنظیم کن که با بیگانگان مشترک نباشد. که این اواخر پایبندی به قانون اساسی را مطرح کرد." وی همچنین شرایط کشور را ازلحاظ اجتماعی، اقتصادی، بین‌المللی و هسته‌ای و فاصله‌ طبقاتی و فاصله‌ بین نخبگان و دولت را تشریح نموده و می افزاید: ما واقعا با شما مشکلی نداریم ولی عده‌ای سعی دارند اینطور تلقی کنند که مشکل ما با شما است. شما خودتان بهتر می‌دانید که نگاه من به شما چگونه است. خاتمی در نامه احساسی و محترمانه خود به رهبر انقلاب آورده است :" در این مدت خیلی به ما و به خانواده ما و بزرگان ما توهین شد ولی ما به خاطر نظام سکوت کرده‌ایم.ما خیلی دلمان پر است می‌خواهیم بیاییم و حرفهایمان را بزنیم و گلایه هامان را مطرح کنیم و اجازه بدهید ما به ملاقات شما بیاییم." وی در پایان خواستار ملاقات با رهبر انقلاب شده است.


حکم محکومیت مشایی تایید شد
در مرداد ماه سالجاری، اسفندیار رحیم مشایی به اتهام تخلفات مالی در دوران تصدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری محکوم به دو ماه انفصال از خدمات دولتی شده بود به این حکم اعتراض کرد و محکومیت وی مجددا تایید شد.به گزارش اصول نیوز، مشایی به خاطر ادامه تفویض غیرقانونی اختیار مالی به فردی در دوران مسوولیت خویش به دو ماه انفصال از خدمت و نیز به دلیل تخلفات مالی دیگر به توبیخ با درج در پرونده و کسر از حقوق محکوم شده است.

نامه کروبی به لاریجانی
به گزارش تغییر ، شیخ مهدی کروبی در نامه ای به ملت ایران به اظهارات رئیس قوه قضائیه که اخیرا سران اصلاحات و یاران واقعی امام (ره) را منافق خوانده و از آنها با عنوان “سران فتنه” یاده ، پاسخ داد.

در بخشی از نامه کروبی آمده است: آقای لاریجانی از سران فتنه سخن می گوید و آنها را با منافقین قیاس می گیرد. حال آنکه مگر می توان موج سه میلیونی معترضین در خیابانهای پایتخت که تنها شعارشان سکوت بود و صرفا به نتیجه انتخابات معترض و خواهان بازنگری بودند را منافق خواند؟ مگر می توان عملکرد چنین جنبش مدنی ای را که نسبتی با خشونت نداشت -اما از قضا بسیار خشونت دید- با عملکرد فرقه ای مقایسه کرد که کارش ترور و خون ریختن بود؟ عجبا که موج مردم را با اقلیتی منافق مقایسه می کنند.


 دبیر‌کل حزب سبز تاکید کرد: عده‌ای با تهاجم به آقای هاشمی و استوانه‌های نظام، قصد تضعیف پایه‌های ولایت را دارند.
حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری تاکنون همیشه از جایگاه رهبری به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی بوده‌اند، اظهار داشت: ایشان همواره درمواضع خود سعی کردند که جلوی افراطی‌گری گرفته شود و در دفاع از شخصیت‌های نظام نیز پیش قدم بودند.
وی با بیان اینکه دفاعی که مقام معظم رهبری از هاشمی کردند در مورد هیچ کس دیگری سابقه نداشته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از سیاسیون با تمسک به برخی اشارات رهبری به دنبال بهره‌برداری از بیانات ایشان برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود هستند و حیات سیاسی خود را در فضای غبارآلود می‌بینند.
دبیر‌کل حزب سبز ادامه داد: عده‌ای به دنبال این هستند که برای تثبیت جایگاه خود، پایه‌های اصلی نظام که توانسته‌اند در بحران‌ها کشور را از آسیب حفظ کنند، ترور شخصیتی کنند.
کنعانی مقدم ادامه داد: این روش‌های سیاسی در برخی کشورها که تفکر ماکیاولیستی دارند، قابل توجیه است، اما تاریخ نشان داده است که شخصیت‌هایی که در نظام و انقلاب رشد کردند و خدماتی را داشته‌اند، هرگز از ذهن مردم پاک نمی‌شوند‌. نمونه بارز آن امام (ره) است، همان طور که در زمان پیامبر (ص) و ائمه اطهار عده‌ای فکر می‌کردند با فوت آنها راه آنها تمام می‌شود، ولی امروز 1400 سال است که این راه روز به روز رهروان بیشتری می‌یابد.
دبیر‌کل حزب سبز با تاکید بر اینکه تهاجمی که علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته است، نتیجه تسلیم شدن برخی عناصر سیاسی در مقابل جنگ روانی دشمن است، تصریح کرد: دشمن احساس می‌کند برای ضربه به عمود خیمه انقلاب که ولایت است، باید حمایت‌کنندگان این عمود را هدف قرار دهد تا فشار بر روی محور اصلی که ولایت است، بیشتر شود.
کنعانی مقدم تاکید کرد: متاسفانه این افراد با تهاجم به آقای هاشمی و استوانه‌های نظام‏، قصد دارند که پایه‌های ولایت را تضعیف کنند.


 کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران اسامی 25 بازیکن را برای حضور در تورنمنت قطر اعلام کرد.
به گزارش ایلنا، فهرست 25 نفره تیم ملی برای حضور در رقابت‌های چهارجانبه قطر از سوی کادر فنی به شرح زیر اعلام شد:
مهدی رحمتی، وحید طالب‌لو، هادی عقیلی، سپهر حیدری، سیدجلال حسینی، مهرزاد معدنچی، کریم انصار‌ی‌فرد، هاشم‌ بیگ‌زاده، امیرحسین فشنگ‌چی، مجید غلام‌نژاد، احسان حاج‌صفی، خسرو حیدری، حسین کعبی، محمد رضا خلعتبری، محسن خلیلی، سوشا مکانی، میلاد میداودی، محرم نویدکیا، محمد نصرتی، محمد نوری، پژمان نوری، غلامرضا رضایی، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی و میلاد زنیدپور
جواد نکونام و مسعود شجاعی دو بازیکن تیم فوتبال اوساسونا اسپانیا از سوی کادر فنی این تیم اجازه حضور در تیم ملی را نیافتند.
این نفرات باید حداکثر تا ساعت 1 بامداد روز پنجشنبه خود را به کادر فنی در هتل کمپ تیم‌های ملی معرفی کنند.


سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) اظهار داشت: این هجمه‌ها به موسسه نشر و تنظیم آثار امام (ره) و بیت امام نشان از تناقض موجود در گفتار و رفتار کسانی دارد که واقعا هدفشان دفاع از امام (ره) و آرمان‌های ایشان نیست.
داریوش قنبری نماینده ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به انتقادات و اعتراضاتی که اخیرا در مورد موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی از سوی حامیان دولت مطرح شده است، گفت: این هجمه‌ها عدم صداقت افرادی را می‌‌رساند که در ظاهر به بهانه دفاع از امام و حفظ حرمت ایشان با حمله به بیت امام و موسسه نشر و آثار امام (ره) را هدف خود قرار دادند.
وی ادامه داد: این حرکت‌ها نشان از تناقض موجود در گفتار و رفتار این افراد، دارد و این را می‌رساند که آنها واقعا به دنبال دفاع از امام (ره) و آرمان‌های ایشان نیستند. این افراد دلسوزان امام (ره) نیستند و اگر دلسوز امام (ره) باشند‏، بیت امام را مورد حمله قرار نمی‌دهند.
عضو کمیسیون اجتماعی، در خصوص بحثی که در مورد تحقیق و تفحص از موسسه نشر و آثار امام (ره) مطرح شده است، گفت: این موسسه نسبت به بسیاری از موسساتی که مورد حمایت دولت و به شکلی طرفدار دولت هستند و به خاطر دفاع از دولت پول‌های هنگفتی را در بودجه‌های سالیانه منظور می‌کنند، اعتباری ناچیز است.
قنبری با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی به موسسات حامی دولت چند برابر اعتباراتی است که به موسسه نشر و اثار امام (ره) داده می‌شود، گفت: اعتبار چندانی به موسسه امام(ره) داده نمی‌شود که بعضی‌ها بحث تحقیق و تفحص را مطرح می‌کنند. امیدوارم تحقیق‌وتفحص از این موسسه، در فضایی عاری از بغض‌ها و دعواهای سیاسی صورت بپذیرد. در چنین شرایطی مشخص می‌شود که چقدر سلامت بر این موسسه حکم فرماست.
وی با اشاره به آشنایی خاصی که با موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) دارد، ادامه داد: می‌دانم چه مدیران پاک دستی مخلصانه در آنجا کار می‌کنند.
عضو فراکسیون خط امام (ره) یادآور شد: کسانی که به دنبال تحقیق و تفحص واقعی و به دنبال هرز نرفتن پول هستند، باید تحقیق و تفحص را از موسسات ظاهرا پژوهشی که حامیان دولت در آنجا هستند، انجام دهند.
قنبری تاکید کرد : کسانی که بحث تحقیق و تفحص را مطرح کردند‏، به لحاظ سوابق انقلابی از سوابق محکم و طولانی برخوردار نبوده و اساسا قابل قیاس با کسانی که در موسسه نشر و آثار امام (ره) کار می‌کنند، نیستند.
وی با بیان اینکه نیروهایی که در موسسه نشر و آثار امام (ره) کار می‌کنند، نیروهای وفادار به اندیشه‌های امام (ره) مبارز و انقلابی هستند، تصریح کرد: تک تک افرادی که در این موسسه فعالیت می‌کنند واقعا سوابق انقلابی درخشان و مشخصی دارند. نمی‌توان با هجمه خاصی که بعضی‌ها علیه این موسسه به راه می‌اندازند، خدمات این افراد که سال‌ها در رژیم گذشته مبارزه کردند را نادیده گرفت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای سالامی خاطرنشان کرد: کسانی که در این موسسه فعالیت دارند بیشتر به لحاظ مسایل اعتقادی است و این اشخاص به دنبال این نبودند که به لحاظ مادی به منفعتی برسند.
قنبری با تاکید بر اینکه شخصیت‌های دلسوز نظام، همواره در حمایت از موسسه نشر و آثار امام (ره) ابراز نظر کرده و سکوت نمی‌کنند، یادآور شد: شاید برخی نیز این مسایل را دارای اهمیت نمی‌دانند که به این مسایل پاسخ دهند.
وی ادامه داد: موسسه نشر و آثار امام (ره) و کسانی که مرتبط با این موسسه هستند، آنقدر افراد مبرایی هستند که نمی‌توان چیزی را به آنها نسبت داد و برخی‌شان این موسسه را فراتر از این می‌دانند که به اظهار نظرها درباره این موسسه پاسخ دهند و ارزشی برای این اظهار نظرها قائل نیستند.
عضو فراکسیون خط امام (ره) با بیان اینکه بحث تحقیق و تفحص از موسسه نشر و آثار امام (ره) کاملا سیاسی است نه در راستای انجام وظیفه مجلس و اعمال نقش نظارتی مجلس، اظهار داشت: مشخص است که در چه فضایی بحث تحقیق و تفحص مطرح شده و همه می‌دانند که کسانی مدعی این تحقیق وتفحص هستند، به دنبال چه اهدافی می‌گردند.
قنبری یادآور شد که هنوز که طرحی برای این منظور تدوین نشده اما همه می‌دانند که محتوای این طرح چه می‌تواند باشد و با چه هدفی صورت می‌گیرد.
نماینده ایلام تصریح کرد: چرا افرادی که واقعا به دنبال تحقیق و تفحص هستند در ارتباط با مبالغ میلیاردی که عنوان شد از بودجه سال 85 مفقود شده، بحث تحقیق و تفحص را مطرح نکردند؟ چرا در رابطه با موارد مشابهی که نارسایی‌هایی در سیسستم اجرایی وجود دارد و موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است، کسی بحث تحقیق و تفحص را مطرح نمی‌کند؟
وی خاطرنشان کرد: به هر حال مشخص است که انگیزه چیست و هدف در کل استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس نیست وتنها برای سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) با بیان اینکه بعید می‌دانم که مجلس با چنین طرح تحقیق و تفحصی موافقت کند، تاکید کرد: نمایندگان مجلس اطلاعاتی از موسسه نشر و آثار امام (ره) و فعالیت‌های این مرکز دارند و به همین خاطر مناسب نیست در چنین فضایی مجلس وارد بحث‌های مربوط به دعاوی سیاسی شود.
قنبری با بیان اینکه شان و اعتبار مجلس بالاتر از آن است که وارد این دسته از مناقشات سیاسی شود، اظهار داشت: مجلس کارهای مهمتری در پیش دارد که باید به آنها بپردازد. کسانی که واقعا می‌خواهند قانونی عمل کنند، بیایند و به این مسایل بپردازند که چرا دولت لایحه برنامه و لایحه بودجه را هنوز به مجلس ارایه نکرده است.
به گفته وی اگر واقعا کسانی به دنبال اقتدار مجلس هستند باید به دنبال وظایف مجلس بروند، نه اینکه مجلس را سیاسی کنند. این افراد دعاوی خاص گروهی و سیاسی خود را جای دیگری باید حل کنند.
قنبری با اشاره به اینکه مجلس باید در گیر مسائل مهمتری همچون بررسی لایحه برنامه پنجم و بودجه 89 شود، تصریح کرد: دولتی که ادعا کرد برنامه‌های گذشته بر مبنای لیبرالیسم تدوین شده و می‌خواهد برنامه جدیدش را برمبنای راهبردهای اسلامی تدوین کند، هنوز هیچ برنامه‌ای ارایه نکرده وفقط تخریب را پیش گرفته است .
وی با بیان اینکه دولت تنها وجه سلبی داشته و هیچ وجه ایجابی از او مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: نمایندگان باید وارد بحث‌های مهم شوند و فکری به حال اداره کشور کنند. چرا که بدین شیوه، رسیدن به اهدافی که برای کشورمان تعیین کرده‌ایم امکان پذیر نخواهد بود.


روزنامه «یومیوری» ژاپن به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که احتمال می‌رود رهبر کره‌شمالی ماه ژانویه یا فوریه آینده برای نخستین‌بار طی چهار سال، به چین سفر کند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، روزنامه یومیوری نوشت که «کیم جونگ ایل» تصمیم دارد در جریان سفر خود به چین با «هو جین‌تائو»، رئیس‌جمهوری و سایر مقام‌های این کشور دیدار کند.
بنا بر این گزارش، یکی از مقام‌های بلندپایه کره‌شمالی از ماه گذشته میلادی برای فراهم کردن مقدمات سفر کیم به پکن، در چین به‌سر می‌برد.
احتمال می‌رود مقام‌های چین با سفر کیم به پکن که آخرین سفر وی بعد از ماه ژانویه سال 2006 میلادی است موافقت کنند.
یومیوری همچنین نوشت که مقام‌های چینی در گفت‌وگو با کیم تاکید خواهند کرد که چنانچه وی بازگشت به مذاکرات شش‌جانبه و توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای را نپذیرد، کمک‌های اقتصادی به کره‌شمالی را قطع می‌کنند.


 صبح امروز با حضور گروهی از دوستداران آیت‌الله منتظری پیکر مطهر ایشان تشیع شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، از ساعت 9 صبح امروز دوستداران آیت‌الله منتظری با حضور در مقابل بیت ایشان پیکر پاک و مطهر ایشان را به سمت حرم مطهر حضرت معصومه تشیع کردند. نماز میت ایشان به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی خوانده شده و گروه کثیری از مراجع اعظام نیز حضور داشتند.
قبل از اقامه نماز، پیام تسلیت مقام معظم رهبری خوانده شد. پس از آن پیام احمد منتظری پسر آیت‌الله منتظری برای حضار در مراسم خاکسپاری ایشان قرائت شد.
بعد از اقامه نماز احمد منتظری از سوگواران درخواست کرد که صحن حضرت معصومه را ترک کنند و در مراسمی که امشب در حسینیه آیت‌الله منتظری برگزار می‌شود، شرکت کنند. وی همچنین از حضور پرشور مردم تشکر و قدردانی کرد.
پیکر آیت‌الله منتظری در صحن حرم و در کنار فرزندش محمد منتظری به خاک سپرده شد و این مراسم تا ساعت 11 ادامه داشت.
بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، شرکت کنندگان در این مراسم شعارهای مرتبط با ایام سوگواری محرم سر دادند. خیابان‌های منتهی به حرم حضرت معصومه مملو از جمعیت بود و پیکر مطهر آیت‌الله منتظری از چهارراه بیمارستان تا حرم حضرت معصومه که مسیر اصلی این مراسم بود، تشیع شد.
میرحسین موسوی، مهدی کروبی، عبدالله‌نوری، موسوی لاری، محسن آرمین، سیدهادی خامنه‌ای و غلامحسن کرباسچی در این مراسم حضور داشتند. محمدشریعتی دهاقان نیز از جانب سید محمد خاتمی در این مراسم حضور یافت.
طبق این گزارش حضور نیروی انتظامی در برقراری فضای بسیار آرام‏، مثبت و موثر بود.
عزاداران از شهرهای دیگری نیز حضور یافتند و از شب‌ گذشته خود را برای برگزاری این مراسم آماده کرده بودند.


: هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاههای ایران فردا با انجام سه دیدار در شهرهای قزوین، اهواز وتهران پیگیری خواهد شد و در حساس‌ترین دیدار روز اول این هفته تیم استقلال اهواز میزبان تیم سپاهان اصفهان خواهد بود، دیداری که می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد.
پیکان ـ سایپا
جدال دیدنی خودروسازان
خودروسازان پایتخت فردا در قزوین جدالی دیدنی را برگزار خواهند کرد تا نشان دهند، تا چه اندازه گذشت زمان در پیشرفت آنها تاثیر گذاشته است.
پیکانی‌ها هفته گذشته در انزلی با یک گل ملوان را شکست دادند و سایپایی‌ها هم با حساب دو بر یک لکومتیورانان را از پیش رو برداشتند تا با روحیه بهتری گام به دیدار بیست و یکم خود بگذارند.
دو تیم متحول پایتخت طی هفته‌های اخیر فراز و فرودهای بسیاری داشته‌اند، اما چنین به نظر می‌رسد که این دیدار و نتیجه آن با بقیه دیدارهای لیگ فرق داشته باشد. در پیکان همه نگاه‌ها به محمدرضا طهماسبی است و در سایپا هم همگان روی بازی خوب کریم انصاری‌فرد حساب ویژه‌ای را باز کرده‌اند.
استقلال اهواز ـ سپاهان
قلعه‌نویی در مقابل تیم سابق خودش
استقلال اهواز تیم سابق امیر قلعه‌نویی فردا در اهواز میزبان تیم امروز قلعه‌نویی و سپاهان اصفهان است، تیمی که هفته‌هاست با کسب امتیازات لازم در صدر جدول رده‌بندی لیگ روزگار می‌گذراند و به نظر می رسد همه چیز دست به دست هم داده تا تیم پر هزینه سپاهان را بار دیگر به قهرمانی لیگ برتر برساند. در همین راستا اگر چه شهرام شفیع زاده مدیر عامل استقلال با احتیاط از داوری صحبت کرده اما به نوعی اخطار داده که مراقب داوری بازی با سپاهان باشند.
استقلال اهواز در آخرین بازی خود در لیگ با دو گل مغلوب تیم مس کرمان شد و این در شرایطی بود که تیم سپاهان در یک دیدار نیمه‌تمام در مقابل مقاومت سپاسی در اصفهان به نتایج تساوی یک بر یک در پایان نیمه اول دست یافت.
مجید باقری‌نیا مربی استقلال اهواز خوب می‌داند، که تیمش نباید به شکست عادت کند وهمین طرز تفکر باعث می‌شود تا او فردا تیمش را برای پیروزی و کسب سه امتیاز به میدان حریفش بفرستد، که این مساله قطعا کار را برای سپاهانی‌ها سخت‌تر خواهد کرد. اما برگ برنده تیم اصفهانی در این دیدار امیرقلعه‌نویی است. او که در اهواز از محبوبیت خاصی برخودار است به واسطه حضورش در استقلال اهواز در سال‌های دشوار این تیم چنین به نظر می‌آید که اهوازی‌ها را بهتر از تیم خودش می‌شناسد و این مسئله می‌تواند انگیزه اصفهانی‌ها را برای بازی فردا دوچندان کند. دیداری که شاید ارزش سه امتیاز آن در آینده‌ای نه چندان دور تعیین‌کننده باشد.
استقلال تهران ـ ملوان
آبی‌ها به دنبال پیروزی- مرفاوی به دنبال تثبیت
سه امتیاز بازی با ملوان در ورزشگاه بزرگ آزادی از نان شب هم برای آبی‌ها واجب‌تر است، تیمی که علی‌رغم مهره‌هایی که در اختیار دارد، الان چند صباحی است که خوب نتیجه نمی‌گیرد و همین عدم نتیجه‌گیری باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای این تیم شده است.
صمد مرفاوی و تیمش در بازی آخر خود با فولاد شانس آوردند، که نباختند و گرنه معلوم نبود که در این دیدار چه بر سر آنها می‌آمد.
آبی‌پوشان تهرانی در بازی فردا محکوم به پیروزی هستند و همین مسئله باعث شده تا صمد مرفاوی طی روزهای گذشته تمرینات ویژه‌ای را برای این منظور برای بازیکنان تیمش در نظر بگیرد. او وقتی متوجه این مهم شد که دستش برای حریفان در مهار خسرو حیدری باز شده است، یکبار دیگر مهدی امیر‌آبادی را به میدان فرا خواند تا قدرت جناح چپ تیمش نیز به اندازه، جناح راست شود، چیزی که به نظر می‌رسد در بازی با فولاد جواب داد و توانست مرفاوی را راضی کند.
دیدار دو تیم استقلال تهران و ملوان همیشه از بازی‌های جذاب و دیدنی لیگ بوده است و این بار نیز قطعا مستثنی از دفعات قبل نخواهد بود. اما حریف آبی‌پوشان هم حریف چندان دست و پا بسته‌ای نیست. این تیم اگرچه به لحاظ عدم حضور چند هفته‌ای محمد احمدزاده بر روی نیمکت‌ تیمش با مشکلات بسیاری روبرو شد اما حالا با بازگشت او چنین به نظر می‌آید که آرامش نیز به این تیم بازگشته است.
آرامشی که ملوانان چند هفته‌ای از آن بی‌نصیب بودند.
قهر و آشتی‌های محمد احمدزاده و مشکلات او با مدیریت باشگاه اگرچه هنوز هم ادامه دارد، اما بازی با استقلال و اعتبار آن باعث شده تا درگیری‌ها برای کوتاه مدت هم که شده فیصه یافته تلقی شود.
احمدزاده خوب می‌داند که یک پیروزی و یا حداقل یک تساوی می‌تواند،‌به نوعی اعتباری دوباره به او و تیمش بخشیده و غیبت چند جلسه‌ای او را موجه نشان دهد، اما اگر عکس آن اتفاق بیفتد،‌باید منتظر ماجراهای جدید در اطراف این تیم بود.