سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

دولت باید پاسخگو باشد که چگونه یک تولید کننده برای دریافت وام‌های اندک با هزاران مانع روبه‌رو می‌شود، حال آن که در دولتی که شعار عدالت آن، گوش همگان را کر کرده است، عده‌ای با رانت مقامات همان دولت، هزاران میلیارد تومان از اموال بیت‌المال را به یغما می‌برند؟!
سرویس مجلس «تابناک» ـ هنگامی که سه قوه مقننه و مجریه و قضاییه روی یک پرونده مهم مانند جریان اختلاس اخیر، متمرکز هستند، چگونه ممکن است که یک مظنون از مرزهای کشور بگریزد؟!

بهمن اخوان با بیان این پرسش گفت: در سال 1390 امید داشتیم، بخش‌های گوناگون نظام، به ویژه دولت و مجلس، با الهام از سخنان مقام معظم رهبری، در راستای تحقق شعار جهاد اقتصادی گام بردارند، ولی متأسفانه، چیزی که در عمل دیدیم، مغایر با این خواسته ملت و رهبری بود.

این عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی، با انتقاد از رویکرد انفعالی دولت نسبت به منویات رهبری، اظهار داشت: دولت باید پاسخگو باشد که چگونه یک تولید کننده برای دریافت وام‌های اندک با هزاران مانع روبه‌رو می‌شود، حال آن که در دولتی که شعار عدالت آن، گوش همگان را کر کرده است، عده‌ای با رانت مقامات همان دولت، هزاران میلیارد تومان از اموال بیت‌المال را به یغما می‌برند؟!

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به بیکاری جوانان، گفت: مگر نه این است که در آغاز سال، رهبر انقلاب خطاب به مسئولین فرمودند، که در راستای رفع مشکل بیکاری و معیشتی مردم تلاش کنند؟ مگر نه این که ایشان بارها تأکید کرده‌اند، دست از شعار دادن برداشته شود؟ پس چگونه است که دولت کوچکترین تلاشی ندارد؟ چگونه دولت ادعا می‌کند، بیش از یک میلیون شغل در نیمه نخست سال ایجاد کرده است، در حالی که در حوزه انتخابیه بنده، هیچ مصداقی از تحقق این وعده را نمی‌بینیم؟ دولت تا کی می‌تواند به این مردم دروغ بگوید؟

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم، با اشاره به استقبال تاریخی مردم کرمانشاه از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: آقای احمدی نژاد، اگر می‌خواهید محبوبیت واقعی را ببینید، به سفر رهبری به کرمانشاه دقت کنید! نه اینکه با تعطیل کردن مدارس و ادارات، عده‌ای را به زور مدیران استانی به استقبال خود بیاورید.

اخوان با انتقاد از رویکرد یک‌جانبه بانک‌ها گفت:  بانکها نباید تر و خشک را با هم بسوزانند. بسیاری از مردم ما برای تولید و چرخاندن چرخ اقتصاد این کشور، روی منابع بانکها حساب کرده‌اند، ولی اکنون برخی از بانک‌ها با سوءاستفاده از اوضاع کنونی، به کارشکنی و همکاری نکردن با صنعتگران روی آورده‌اند. بانک‌ها در حالی سخن از نبود اعتبار می‌گویند که پیش از کشف این اختلاس هم مدعی نبود اعتبار لازم بودند و اکنون که این اختلاس سه هزار میلیارد تومانی کشف شد، غیرواقعی بودن ادعاهای آنان برای مردم آشکار گشته است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، خطاب به مدیران بانک‌ها افزود: انتظار می‌رود بانک‌ها و مدیران، از این پس به جای تخصیص اعتبارات به آشنایان و افراد سفارش شده، برای رضای خدا و پرهیز از عاقبت ناگوار اختلاس‌گران، به افراد و شرکت‌های دارای صلاحیت، تسهیلات لازم و کافی را دهند.