سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

جزئیات تازه از نحوه دریافت تسهیلات بانکی توسط گروه امیر منصور آریا

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس جزئیات تازه‌ای از نحوه دریافت تسهیلات بانکی توسط گروه امیر منصور آریا را مطرح کرد.

خبرگزاری فارس: جزئیات تازه از نحوه دریافت تسهیلات بانکی توسط گروه امیر منصور آریا

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: طبق قانون اگر شرکتی به بخش خصوصی واگذار شود برای دریافت تسهیلات بانکی می‌تواند اموال خود را به عنوان وثیقه به بانک ارائه دهد. 
وی افزود: شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی می‌توانند با موافقت سازمان خصوصی‌سازی برای دریافت تسهیلات بانکی، اموال خود را به عنوان وثیقه به بانک ارائه دهند. 
فولادگر با بیان اینکه در زمان رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، گروه امیرمنصور آریا برای دریافت 3 فقره تسهیلات از بانک صنعت و معدن توانست موافقت سازمان خصوصی‌سازی را جهت ارائه وثیقه از اموال خود دریافت کند، اظهار داشت: این مسئله طبق روال قانونی انجام شده و گروه امیر منصور آریا توانسته با ارائه وثیقه برای 4 شرکت زیر مجموعه خود تسهیلات بانکی دریافت کند.
فولادگر ادامه داد: در دوره جدید سازمان خصوصی‌سازی نیز این گروه برای دریافت تسهیلات از بانک پاسارگاد درخواست داده بود که با توجه به معوقات بانکی‌اش، رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی با این مسئله موافقت نکرده بود.
وی ادامه داد: اگر بانکها بخواهند از منابع داخلی خود به یک بنگاه اقتصادی تسهیلات دهند، نیازی نیست که وزارت صنعت این واحد را به بانک معرفی کند ولی اگر قرار باشد از تسهیلات یارانه ای یا وجوه اداره شده بخش صنعت مبلغی نصیب یک بنگاه شود باید وزارت صنایع آن بنگاه را به سیستم بانکی معرفی کند. 
عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه سیستم بانکی براساس شناختی که از مشتریان خود دارد اقدام به ارائه تسهیلات می‌کند، افزود: گروه امیر منصور آریا با تبانی، کارهای خود را جلو برده و ممکن است در این راستا در وزارت صنایع نیز افرادی را داشته باشند که گیر کارشان را برطرف کرده باشند.
وی با تأکید بر ضعف نظارتی بر عملکرد سیستم بانکی، سهل‌انگاری در اجرای قوانین و شفاف نبودن برخی مناقصه‌ها تصریح کرد: فشارهای یک جریان سیاسی، بیشترین حمایت را از این گروه به دنبال داشته است.