سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد ادامه همکاری با افشین قطبی به نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بستگی دارد.

به گزارش فارس، علی کفاشیان پس از بازگشت از مالزی درباره جلسه اخیرش در کمیته امتیازدهی لیگ قهرمانان آسیا و بازدیدش از اردوی تیم ملی بانوان زیر 19 سال و همچنین نشست مشترک با محمد بن همام رئیس کنفدارسیون فوتبال آسیا صحبت هایی را مطرح کرد.

کفاشیان با اشاره به اینکه مدت زمان سهمیه دهی به کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مثل گذشته 2 ساله است، گفت:

کمیته امتیازدهی لیگ قهرمانان آسیا 6 عضو دارد که از کشورهای ژاپن، استرالیا، ایران، کره جنوبی، قزاقستان و تایلند است که برای امتیازدهی به کشورها کار کارشناسی را انجام می دهند. این کارشناسی براساس 11 شاخصه مهم که باز هم این 11 شاخصه 140 زیر شاخه دارد انجام خواهد شد و اعضاء کمیته به دقت به این موارد براساس بررسی ها و گزارش ها امتیاز می دهند.

 امتیاز نهایی که براساس آن سهمیه داده می شود 850 امتیاز است و این ماکسیمم امتیازی است که هر کشور می تواند در صورت کامل بودن معیارها و امتیازات بدست آورد البته فعلا این امتیاز نهایی و تصویب نشده و قرار شده تا در جلسه آینده این کمیته در این باره بحث شود.

کفاشیان با معرفی 11 شاخصه اظهار داشت: 11 شاخصه امتیازدهی، استانداردهای فنی، تماشاگران، نظارت و ارزیابی، بازاریابی و ارتقاء، ابعاد تجاری، برگزاری مسابقات، رسانه ها، ورزشگاه ها، باشگاه ها و زیر ساخت ها هستند که 140 شاخصه زیر مجموعه دارد که ما در جلسه پنج ساعت و نیمه که یکی از جلسات طولانی AFC بود درباره بند بند این شاخصه بحث کردیم و اعتراضاتی هم به سیستم امتیازدهی جدید مثلا درباره شاخصه ورزشگاه ها داشتیم که امتیاز آن از 20 به 100 رسیده در واقع این کمیته امتیازدهی را در بخش های مختلف افزایش داده است.

وی ادامه داد: در بخش شاخصه سازماندهی از 20 به 50 رسیده، نظارت و ارزیابی از 50 به 100، بازاریابی و ارتقاء از 20 به 50، رسانه ها از 20 به 50 ، ورزشگاه ها از 20 به 100 ، باشگاه ها از 50 به 100 و زیرساخت ها که قبلا امتیازی نداشت از صفر به 50 رسیده است. همانطور که گفتم به برخی از این شاخصه ها و افزایش امتیازاتشان اعتراض کردیم اما قرار است در جلسه بعدی که 20 نوامبر (29 آبان) برگزار خواهد شد در این باره تصمیم نهایی را بگیریم.

رئیس فدراسیون در ادامه گفت: به احتمال قریب به یقین سهمیه ما و حتی دیگر کشورهایی که قبلا تعیین شده بود همان تعداد باقی خواهد ماند و ایران 4 سهیمه را دارا خواهد بود اما قطعا در مواردی که نقص داریم باید باشگاه ها همکاری کنند و این موارد ناقصی را رفع کند.

وی افزود: پس از پایان جلسه، نشستی با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتم و درباره طرح آسیا ویژن و توسعه آنها در استان ها بحث کردیم و به رئیس AFC گزارش مفصل از فعالیت آسیا ویژن در ایران ارائه کردم و به بن همام تاکید کردم که سرعت ایران در توسعه آسیا ویژن کند است و به دلخواه ما نیست.

 می خواهیم که این سرعت بیشتر شود به همین دلیل بن همام قول داد در تسریع آسیا ویژن همکاری های لازم را انجام دهد و حتی من اعلام کردم که ایران حاضر است سمیناری برای هیات ها و مسئول آسیا ویژن برگزار کند و به خوبی توجیه شوند و راهکارها را بررسی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شایعات مختلفی که درباره وضعیت سرمربی تیم ملی به گوش می رسد گفت: برخلاف شایعاتی که منتشر شده از افشین قطبی حمایت می کنیم و ایشان با ما قرارداد دارد و تا جام ملت ها سرمربی تیم ملی است اما اینکه از همین اکنون بخواهیم برای بعد از جام ملت ها تصمیم گیری کنیم درست نیست.

وی افزود: همه چیز اول بستگی به کسب نتیجه در این رقابت ها دارد. ممکن است تیم ملی در این رقابت ها در جمع 4 تیم قرار بگیرد و یا شاید قهرمان شود اما قطبی ممکن است پس از پایان جام ملت ها خودش تمایلی نداشته باشد که در تیم ملی بماند اما این درست نیست که ما از همین الان به فکر طراحی دعوای آینده باشیم.

وی تاکید کرد: خود من تا اوایل زمستان 90 رئیس فدراسیون هستیم و تا زمانی که رئیس فدراسیون هستم تمام وظایفم را به خوبی انجام می دهم البته این به شرط حیات است و کسی از آینده خبر ندارد اینکه من به فکر این باشم که آیا فروردین 91 رئیس فدراسیون هستم یا نیستم درست نیست چرا که انتخابات فدراسیون زمستان 90 برگزار می شود.

کفاشیان تصریح کرد: دو ماه و نیم به این رقابت ها مانده و باید در این مدت تیم ملی را تقویت کنیم. چکار به آینده دارید؟ اگر تیم ملی در جام ملت ها قهرمان شود و نمایش مناسبی در این جام داشته باشد مطمئنا قطبی یکی از گزینه ها خواهد بود اما همانطور که گفتم همه چیز به مذاکره و تفاهم بستگی دارد.

کفاشیان درباره بلوکه شدن بودجه فدراسیون در فیفا گفت: ما از طریق بانک مرکزی و قوانین مربوط به این ماجرا پیگیر هستیم و نهایت تلاشمان را برای رفع بلوکه شدن انجام خواهیم داد. علاوه بر این پیگیر حکمی که در پی شکایت داریوش مصطفوی از فدراسیون صادر شده هستیم و به مراجع قانونی اعتراض کردیم و تمام تلاشمان را برای بازگشت پول به بیت المال انجام می دهیم و اگر مراجع قانونی ما را محق دانستند که پول به بیت المال برمی گردد و اگر ندانستد پول باز نمی گردد.