سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

سیزدهم شهریورماه جلسه دوم رسیدگی به پرونده دوپینگ سعید‌ علی‌حسینی در فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری برگزار می‌شود. 

علی‌حسینی در مسابقات جهانی 2009 بود که اجازه پیدا نکرد روی صحنه برود و وزنه بزند. 

در شرایطی که او در اردوهای تیم ملی رکودهای حسین رضازاده را جابه‌جا کرده بود، به نظر می‌رسد که مدال طلای او در سنگین وزن قطعی باشد.

در کره جنوبی یک روز قبل از آغاز مسابقات سنگین وزن گفته شد که علی‌حسینی مصدوم شده است. عکس‌هایی که به ایران ارسال شده بود، این موضوع را تائید می‌کرد. اما بعد از چند ماه معلوم شد همه‌ آن عکس‌ها صحنه‌سازی بوده است، چرا که داراب ریاحی، دبیر فدراسیون مدعی شد مشکل علی‌حسینی دوپینگ بوده است.

علی‌حسینی و پدرش در همه روزهای 9 ماهی که گذشته، بارها تاکید کرده‌اند که سعید از هیچ داروی غیر مجاز استفاده نکرده است. آنها پیش از این رضازاده را مقصر همه این اتفاقات معرفی کرده بودند.

اما دیروز پدر سعید علی‌حسینی در تازه‌ترین اظهارات خود بهرام افشارزاده، دبیر کمیته ملی المپیک را که سال 2009 ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را هم به عهده داشت، مسئول محرومیت 9 ماهه سعید از وزنه‌زدن دانست و گفت: «بهرام افشارزاده فرزندش را سپر بلا کرده است».

او درباره پشت پرده پرونده فرزندش می گوید:« واقعیت این است که فدراسیون ایران به دلیل دوپینگی‌هایی که داشت، محروم بود. افشارزاده با این شعار که می‌خواهد وزنه‌برداری را پاکسازی کند‏، رییس فدارسیون شد، زمانی که دید نتوانسته این کار را انجام بده، مشکل را با سپربلا کردن سعید حل کرد. درمسابقات کره ایران با داشتن پنج دوپینگی محروم بود و نمی‌توانست در مسابقات شرکت کند. اما سعید شانس قهرمانی بود. اگر سعید وزنه می‌زد‏، حتما روی سکو می‌رفت. در این شرایط کشورهای دیگر معترض می‌شدند و همه می‌فهمیدند که ایران محروم است».

این وزنه بردار پیش کسوت درباره اینکه آیا این حرف ها را به گوش مدیران سازمان تربیت بدنی رسانده، گفت: مسئولان سازمان تربیت بدنی خودشان می‌دانند، اما متاسفانه به حرف ما توجهی ندارند.