سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

امسال تلویزیون با یک سریال طنز به استقبال رمضان می‌رود

: پخش مجموعه‌های تلویزیونی سیما در ماه مبارک رمضان در حالی از فردا شب آغاز می‌شود که تنها یک سریال از این 5 سریال در قالب طنز ساخته شده است.


، پخش مجموعه‌های رمضانی سیما از فردا پنجشنبه -21 مردادماه- آغاز می‌شود. امسال تلویزیون 5 سریال برای پخش در نظر گرفته است که از این میان یک سریال در قالب طنز ساخته شده است و چهار سریال دیگر از مضامینی اجتماعی و ماورایی برخوردارند.
این انتخاب ژانرها در حالی صورت گرفته که پیش از ماه رمضان نیز دو سریال «فاصله‌ها» و «زیر هشت» با مضامین غیر طنز روی آنتن رفتند و طی سال‌های اخیر ساخت سریال‌های طنز در تلویزیون کاهش یافته است و باید دید تنها سریال طنز تلویزیون می‌تواند نیاز مخاطبان علاقه‌مند به این مقوله را برطرف کند یا خیر.
این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که در تلویزیون عرف بود سریال‌های طنز بیشتری ساخته و از یکی از شبکه‌های سراسری پخش شود، اما پس از پخش مجموعه «بزنگاه» به کارگردانی «رضا عطاران» که با ابراز نظرهای مختلفی روبرو شد، مدیران تلویزیون تصمیم گرفتند با احتیاط بیشتری نسبت به ساخت و پخش سریال‌های طنز اقدام کنند. تا جایی که امسال فقط سریال «نون و ریحون» به کارگردانی «فرزاد موتمن» از شبکه تهران که یک شبکه استانی است پخش می‌شود.
صداوسیما امسال پخش سریال‌های خود را از ساعت 19:15 آغاز و با یک ساعت وقفه تا 23:45 ادامه می‌دهد که آخرین سریال پس از پخش چهار سریال نفس‌گیر، سریال «نون و ریحون» با فضایی طنز است که آن هم فقط ویژه تهرانی‌ها به روی آنتن می‌رود.
البته صداوسیما این سنت را داشته که سریال‌های مناسبتی شبکه تهران را از شبکه‌های استانی نیز پخش کند.