سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

کلهر: تعطیلی کل روزنامه به خاطر یک مقاله عدالت نیست
خبرگزاری فارس: مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: زندگی اصلی مطبوعات بر دوش نویسندگان آن است مثلا وقتی روزنامه را بخاطر یک مقاله خلاف امنیت ملی تعطیل می‌کنند این عدالت نیست چرا که تایپست و عکاس در این مورد نقشی نداشته‌اند و نویسنده مقاله و جریان فکری او چند روز بعد رسانه‌ دیگری راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مهدی کلهر معاون رسانه‌‌ای و نماینده رئیس جمهور در شورای عالی نظارت بر صدا و سیما که قبل از ظهر امروز جهارشنبه در حاشیه هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در خصوص مصوبه‌ای که دستگاه‌های دولتی را موظف کرده آگاهی‌های خود را به روزنامه ایران بدهند چه نظری دارید؟ گفت: قسمت مطبوعات و رسانه‌ها مربوط به وزارت ارشاد است اما از زمان حضور بنده در سمت مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور نیز بیشتر رصد کردن و ارتباط با رسانه‌های خارجی جزء حوزه مسئولیت بنده بوده و هست.
وی با بیان اینکه قوانین مطبوعات داخل کشور عمدتا قوانین ترجمه شده قرن 19 و 20 غرب است، یادآور شد: برخی از این قوانین شاید تعارضی جدی با دین اسلام دارد و متأسفانه بعضی از این قوانین نیز به صدا و سیما هم سرایت کرده است.
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور افزود: روزنامه‌ها نیازمند حمایت جدی هستند اما در کشور طوری شده که خیلی از روزنامه‌ها نقش احزاب سیاسی را بازی می‌کنند هر چند بنده با آن روزنامه‌هایی که اسم احزاب را بر روی خود دارند بیشتر می‌پسندم و آنها نیز می‌توانند با اعضای حزب خود ارتباط برقرار کرده و نظراتشان را منعکس کنند اما روزنامه‌هایی را هم داریم که به نظر آزاد هستند ولی تبعا وابستگی حزبی دارند.
کلهر خاطرنشان کرد: یک نگاه جامعی نسبت به مطبوعات باید صورت گیرد چرا که مشکل مطبوعات ما با حل یک مصوبه در مورد آگهی حل نخواهد شد.
وی با بیان اینکه عدالت در حوزه مطبوعات حمایت از کل مطبوعات کشور است اظهار داشت: همه کشور تهران نیست و بنده خبرنگاران استانی سراغ دارم که کمتر از خبرنگاران تهرانی نیستند و جرمشان این است که فقط خبرنگار استانی هستند بنابراین راه‌حل این نیست که فقط راجع به توزیع آگهی صحبت کنیم بلکه باید قوانین مطبوعات کلا مورد بررسی قرار گیرند.
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدم زندگی اصلی مطبوعات بر دوش نویسندگان مطبوعات است مثلا وقتی یک روزنامه را به خاطر یک مقاله خلاف امنیت ملی تعطیل می‌کنند این عدالت نیست چرا که تایپست و عکاس در این مورد نقشی نداشته‌اند و شاهد هستیم که نویسنده این مقاله و جریان فکری او بعد از چند روز رسانه‌ دیگری را راه‌اندازی می‌کنند.
کلهر با تأکید بر اینکه اشکالات بزرگتری در کل قانون مطبوعات ما وجود دارد یادآور شد: قانون مطبوعات ما باید عمومی و براساس دین ما تنظیم شود و قانون مطبوعات باید برای کل ایران باشد.