سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

مدیرکل شعب موسسه مالی و اعتباری قم از تبدیل موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک مهر اقتصاد خبر داد.


به گزارش ایسنا احمد براتی در جمع خبرنگاران توضیح داد: موسسه مالی و اعتباری مهر با مجوز بانک مرکزی از مهرماه تبدیل به بانک مهر اقتصاد خواهد شد.


وی با بیان این‌که این موسسه در حال حاضر 700 شعبه در سراسر کشور دارد، اظهار کرد: این موسسه در حال حاضر هشت شعبه در قم دارد که 300 هزار نفر در آن سپرده گذاری کرده‌اند.


براتی تاکید کرد: با بانک شدن این موسسه، تغییری در روند ارایه تسهیلات به وجود نمی‌آید، مگر آن‌که قوانین موجود کشور در امر بانکداری محدودیتی ایجاد کند.


وی با اشاره به دیدار دست اندرکاران موسسه مالی و اعتباری مهر با مراجع تقلید، افزود: ما چه قبل و چه بعد از دیدار معتقد بودیم اگر فعالیتمان مبتنی بر رباخواری باشد حتی یک لحظه هم در این سمت نمی‌مانیم.


براتی بیان کرد: ما دائما در همایش‌ها و جلسات بر این موضوع تاکید داریم و آموزش‌هایی را نیز با هدف تبیین عقود اسلامی برای کارکنان و مدیران شعب داریم.


وی افزود: موسسه مالی و اعتباری مهر بر اساس فتوای مراجع معظم برای تاخیر در پرداخت وام، جریمه‌ای دریافت نمی‌کند و آنچه در ازای آن جریمه دیرکرد دریافت می‌شود "تسهیلات" است که در قالب عقود اسلامی با مشتری بانک امضاء می‌شود.


مدیرکل شعب مالی و اعتباری مهر بیان کرد: تمامی کسانی که اقساط معوق دارند در صورتی که تا نیمه شعبان مراجعه و اقساط را بپردازند شامل بخشودگی تاخیر دیرکرد خواهند شد.


وی با بیان این‌که جریمه دیرکرد تسهیلات مشمول ربا نیست، تصریح کرد: موسسه مالی و اعتباری مهر استان قم آمادگی دارد تا تسهیلات کلانی را بدون سپرده انتظاری با عنوان عقود مبادله‌ای تا 100 میلیون تومان و تسهیلات مشارکتی تا سقف 150 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار دهد.


وی ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.qom.mebank.ir تقاضای خود را اعلام و ثبت نام کنند.


براتی تصریح کرد: هر قدر نرخ بهره در کشوری پائین تر باشد رونق اقتصادی بیشتر است، البته این به آن معنا نیست که هر قدر نرخ بهره پائین تر است آن کشور اسلامی تر است.


وی همچنین به رواج واسطه گری در دریافت تسهیلات هشدار داد و تاکید کرد: موسسه مهر هیچ نماینده‌ای به عنوان واسطه ندارد و متقاضیان می‌توانند بدون واسطه تسهیلات دریافت کنند.


براتی همچنین از استخدام موسسه مهر استان طی سه ماه آینده خبر داد و بیان کرد: آزمون استخدامی 25 تیرماه برگزار می‌شود.


وی با اشاره به مشارکت این موسسه در برنامه‌های فرهنگی، تصریح کرد: این موسسه در برپایی مسابقات و جشنواره‌های قرآنی، برگزاری آئین‌های یادواره شهدا، اعیاد ائمه و مناسبت‌های دینی با نهادهای مختلف همکاری دارد.