سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین‌تیرخلاص‌وزارت‌اطلاعات به شرکت‌های‌هرمی
مدیر بخش مبارزه با شرکتهای هرمی وزارت اطلاعات آغاز عملیات ضربتی و برخورد با بیش از 400 دفتر شرکت هرمی را آخرین تیر خلاص وزارت اطلاعات به این شرکتها عنوان کرد و گفت: بیش از دو میلیون نفر عضو این شرکتها هستند که تمام اعضای آن شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر بخش مبارزه با شرکتهای هرمی وزارت اطلاعات عصر پنجشنبه در نشست خبری که در محل فرماندهی تهران بزرگ برگزار شد در رابطه با نوع فعالیت این 400 شرکت هرمی گفت: این شرکتها با عنوان خرید و فروش محصول و سهام که همه غیر واقعی هستند و وجود خارجی ندارند کار خود را آغاز کرده و حتی اخیرا به نام ایجاد شغل حق عضویت از اعضای خود دریافت می کردند و همه آنها نیز هرمی بودن خود را تکذیب می کنند.

وی با بیان اینکه مرکز اصلی تمام این شرکتها شهر تهران است، افزود: بیشتر این شرکتها در غرب تهران مستقر هستند و مراکز خارجی آنها در کشورهایی همچون مالزی، امارات و هنگ کنگ است.

مدیر بخش مبارزه با شرکتهای هرمی وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه این شرکتها مشخصا در فضای سایبری فعالیت می کنند، اظهار داشت: سران شرکتهای هرمی به ندرت در تهران حضور دارند.

وی ادامه داد: دو میلیون نفر عضو این شرکتها شده اند که 88 درصد آنها مالباخته اند و سرمایه خود را از دست داده اند.

مدیر بخش مبارزه با شرکتهای هرمی وزارت اطلاعات با بیان اینکه 35 درصد از اعضای شرکتهای هرمی را زنان و مابقی را مردان تشکیل می دهند اظهار داشت: اطلاعات مستند و کاملی از وضعیت سران این شرکتها و اعضای آن استخراج کرده ایم و مشخصات کامل اعضا را نیز برای دستگیری در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: از این پس همه شرکتهایی که ادعای بازاریابی دارند باید از وزارت بازرگانی مجوز دریافت کنند؛ البته تا کنون هیچ تقاضایی در این زمینه از سوی این شرکتها ارائه نشده است.

وی درباره فعالیت شرکت هرمی "اوریفلین" که اقدام به فروش وسایل آرایشی و بهداشتی می کند نیز گفت: این شرکت نیز هیچ مجوزی برای بازاریابی خود از وزارت بازرگانی ندارد و باید هر چه سریعتر برای دریافت مجوز اقدام کند در غیر این صورت با این شرکت نیز برخورد می کنیم.