سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

مدیریت پیامبران و هدیه 60 میلیون تومانی!

سیاست > دولت  - اظهارات جدید آقای اسفندیار رحیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مشائی درباره مدیریت پیامبران بحثهای جدیدی را پیرامون این مرد پر حاشیه دولت آقای احمدی‌نژاد پدید آورده است. مدیریت پیامبران و هدیه 60 میلیون تومانی!

آقای مشائی گفته است  پیامبران مدیریت بلد نبودند یا مدیریت نکردند  وگرنه اوضاع  در دوره مثلا حضرت نوح  (ع) این‌گونه نبود که  950 سال نبوت داشته باشد  ولی کار  هدایت مردم به سامان نرسد و بعد  هم ایشان تاکید کرده که اینها را از خودش درنیاورده بلکه قرآن چنین گفته است!

البته  آقای رحیم‌مشائی درست گفته‌اند، پیامبران از علم مدیریت به شیوه ایشان بی‌بهره بودند چون اساسا انبیای الهی معتقد نبودند هدف، به‌کارگیری هر وسیله‌ای را توجیه می‌کند؛ مدیریت الهی پیامبران اقتضاء نمی‌کرد از کیسه بیت‌المال هدیه های 60میلیون تومانی حاتم بخشی بشود. پیامبران عظام با احترام به حریم‌های وضع شده از جانب پروردگار، انداختن عکس یادگاری با زنان هنرپیشه را حرام می‌‌‌‌‌‌دانستند. مدیریت پیامبران مخالف این بود که کتاب الهی را با دف و آلات موسیقی و رقص‌کنان بچرخانند؛ پیامبران الهی هیچ‌گاه دست دوستی به سوی دشمنان خداوند که حق مظلومان را غصب کرده‌اند و دستشان تا مرفق به خون مردمان بیگناه - فلسطین - آغشته است، دراز نکرده اند؛ پیامبران الهی هیچ‌گاه ... بگذریم.

اما آقای مشائی این را هم بداند که حق و انصاف این نیست که بر صندلی یک مسئول دولت اسلامی بنشیند و هر کلامی را بر زبان بیاورد  و یا هر کار و تصمیمی را انجام دهد و هزینه آن را بر گردن دولت اسلامی و جریان اصولگرایی بگذارد. به هر حال مردم همیشه این را ثابت کرده‌اند که در راه حفظ نظام و ارزش‌های آن با احدی عهد اخوت نبسته‌‌‌‌‌اند. وقتی بدون ملاحظه و تعارف کسانی را که عمری در نظام اسلامی زحمتی کشیده‌اند به‌خاطر خطاهای رنج‌آورشان طرد می‌کنند، کنار گذاردن امثال اقای مشائی برایشان سهل و بی‌زحمت خواهد بود.

 وقتش که برسد آنچه حق باشد عمل خواهند کرد.