سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

قرار دادن عکس دکتر محمود احمدی نژاد در کنار چند دیکتاتور منقرض شده در یک برنامه خبری تحلیلی در کشور چین .بی احترامی محض و دهن کجی به مقامات عالی رتبه کشور و قراردادن ایران در ردیف کشور های دیکتاتور ی است. که باید دید چه واکنشی در داخل کشور به این موضوع داده میشود


علی مطهری که از نمایندگی مجلس استعفا داده بود، متن استعفانامه خود را منتشر کرد.       بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با اهداء سلام، همان طور که مستحضر هستید نامه سؤال از رئیس جمهور با امضای صد تن از نمایندگان محترم در تاریخ 5/4/90 - پس از یک انتظار طولانی برای فرا رسیدن وقت مناسب از نظر رعایت شرایط کشور- به رئیس وقت جلسه علنی مجلس جناب آقای مهندس باهنر تحویل داده شد و ایشان نیز در بالای آن اعلام وصول نمودند. اما روز بعد، در جلسه هیئت رئیسه، یکی از اعضا مأمور شد که امضاها را پس بگیرد و عضو دیگر نیز مأمور شد که طی مصاحبه‌ای مخالفت هیئت رئیسه مجلس با سؤال از رئیس جمهور را در رسانه‌ها اعلام کند. یعنی به جای آنکه هیئت رئیسه محترم پس از دریافت نامه سؤال، طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس بلافاصله آن را به جریان اندازد و سؤالات را به کمیسیون‌های مربوط ارسال کند، درصدد انهدام طرح سؤال برآمد.

 البته پس از نامه محرمانه اینجانب به جناب عالی- که رونوشت آن به سایر اعضای هیئت رئیسه تقدیم شد- و تهدید به استعفا در صورت ادامه این روند، این عملیات ویژه متوقف شد. در آن یورشِ هیئت رئیسه 14 نفر از امضاکنندگان امضای خود را پس گرفتند و غالبا افرادی بودند که از ابتدا هم محکم نبودند. البته برخی از همان افراد اکنون می گویند ما آن زمان را مناسب نمی دانستیم و امروز را مناسب می دانیم و در واقع امضای خود را پس نگرفته ایم.

به هر حال، پس از مذاکره با هیئت رئیسه بنا شد این سؤال در فرصت مناسب به جریان افتد اما مدتی گذشت و خبری نشد. کم‌کم بهانه‌هایی مطرح شد که مثلا آقای احمدی‌نژاد اکنون زخم خورده است و ممکن است در صحن علنی پروژه‌ای مانند مناظرات انتخاباتی را پیاده کند و شاید رهبر انقلاب نیز به خاطر همین ملاحظات مخالف باشند. برای رفع این نگرانی‌ها تعدادی از امضاکنندگان پیشنهاد دادیم که هیئت رئیسه سؤالات را به کمیسیون‌ها ارجاع نماید تا طبق آیین‌نامه، نماینده رئیس جمهور در حضور نماینده سؤال‌کنندگان پاسخ گوید. اگر همچنان 72 نفر از امضاکنندگان قانع نشدند و قرار بر حضور رئیس جمهور محترم در صحن علنی شد، آنگاه می‌توان برای رفع آن نگرانی‌ها به درخواست چندتن از امضاکنندگان و تصویب مجلس، رئیس جمهور در جلسه غیرعلنی حضور یابد.

این پیشنهاد را تقدیم جناب عالی کردم و شما تلقی به قبول نمودید و قول دادید که اقدام نمایید. تا این که از چند روز پیش زمزمه‌هایی از سوی برخی اعضای هیئت رئیسه در رسانه‌ها به گوش می‌رسد که تعداد امضاها از حد نصاب کمتر است و هرگاه به حد نصاب برسد مطرح می‌شود. در حالی که اساسا امضاکنندگان به فکر پس گرفتن امضا نبوده‌اند و اگر امضای جدیدی پس گرفته شده باز با طراحی هیئت رئیسه بوده است که به جای اجرای آیین‌نامه درصدد انهدام طرح سؤال برآمده است. همچنین گفتند بسیاری از امضاها در زمان خانه نشینی آقای رئیس جمهور جمع شده و بعد از آن، امضاکنندگان منصرف شده اند، در حالی که تنها دوازده امضا از صد امضا در آن روزها گرفته شد.

اکنون عرض می‌کنم که ما حاضریم حتی یک سؤال از آن ده سؤال به کمیسیون مربوط ارجاع شود و اگر منجر به حضور رئیس جمهور در صحن علنی گردید و آن نگرانی‌ها وجود داشت باز حاضریم درخواست جلسه غیرعلنی بدهیم. آیا بیش از این می‌توان کوتاه آمد؟!

در مقابل رئیس جمهوری که علنا می‌گوید فلان قانون را اجرا نمی‌کنم، آیا ما حق یک سؤال نداریم؟! آن هم سئوالی که رای گیری برای قانع شدن یا نشدن مجلس ندارد. آیا امضای صد نماینده ارزش توجه ندارد؟! تحقق سئوال از رئیس جمهور در هر شرایطی، نشانه استحکام نظام جمهوری اسلامی و وجود دموکراسی واقعی در این نظام است.

اصلاح امور تنها با استقلال و اقتدار مجلس تحقق می یابد. مجلس قوی به نفع کل نظام است. این که برخی سخن از مخالفت رهبر انقلاب به میان می آورند، مخالفت ایشان برای من قطعی نیست و بعید است که ایشان برای امضای صد نماینده ارزشی قائل نباشند. فرضا مخالف باشند، باید نظر ایشان با توجه به سهل‌گیری فوق‌الذکر ما معلوم شود و البته دخالت دادن رهبر انقلاب در این گونه مسائل را به صلاح کشور نمی‌دانم. در عین حال برای دفع بهانه این گونه افراد، اینجانب نامه‌ای را حدود یک ماه پیش برای معظم‌له ارسال داشتم و از ایشان تقاضا کردم که دست مجلس را در موضوع سئوال از رئیس جمهور باز بگذارند. تا کنون پاسخی نیامده و سکوت ایشان را دلیل رضایت و لااقل بی نظری می‌دانم.

اصولا اگر رهبر انقلاب در چنین موضوعاتی نظر مخالف داشته باشند در نطق عمومی خود اعلام می نمایند و همه از طریق صداوسیما و سایر رسانه ها با خبر می شویم. ایشان مسئله ای پنهان از مردم ندارند و اگر نظری در چنین اموری داشته باشند مانند امام خمینی(ره) مسئولیت انجام یا عدم انجام امر مورد نظر را به عهده می گیرند. علاوه بر این که اساسا اجرای طرح سؤال از رئیس جمهور موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس خواهد شد و حتی بیشتر به نفع رئیس جمهور است که فرصتی می‌یابد تا سوء تفاهمات وکدورتها را برطرف نماید. قبلا گفته‌ام دو گروه با طرح سؤال از رئیس جمهور مخالفند، یکی دوستان نادان رئیس جمهور و دولت و دیگر دشمنان دانای آنها.

به هرحال با توجه به این که هیئت رئیسه محترم بر خلاف قانون آئین نامه داخلی مجلس همچنان درصدد منتفی کردن طرح سؤال است و مجلس قادر به استفاده از اختیارات قانونی خود در انجام کارهای اساسی نیست، بدین وسیله استعفای خود را از نمایندگی مردم تهران، شهرری، اسلام‌شهر و شمیرانات – که قادر به استیفای حقوق آنها نیستم – اعلام می‌نمایم. مستدعی است اقدام قانونی انجام گردد.

با تقدیم احترام
20/7/90
علی مطهری

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان درباره طرح سوال از رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی، این طرح با امضای بیش از یک سوم نمایندگان تهیه شد و برای اعلام وصول، در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار گرفت و قرار است در پایان تعطیلات دو هفته ای مجلس، این طرح در هیأت رئیسه بررسی و درباره آن تصمیم گیری شود.

به گزارش «تابناک» تاکنون بنا بر برخی ملاحظات اسامی نمایندگان امضا کننده این طرح اعلام نشده و به جز نمایندگان مذکور و محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که مسئولیت پیگیری آن را در هیأت رئیسه دارد کسی از هویت امضاکنندگان اطلاعی ندارد، ضمن اینکه بر اساس رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب بهتر آن است که دولت و مجلس در تعامل بیشتر و سازنده تر با یکدیگر، بدون تسری تنش به جامعه و در کمال متانت و رعایت موازین اخلاقی که در شأن کارگزاران جمهوری اسلامی ایران است، بتوانند ابهامات موجود را برطرف کرده و جامعه را در مسیر اهداف اصلی و عالیه نظام رهنمون شوند. البته تاکنون بارها مجلس از وزرا سوالاتی مطرح کرده و دولت ، به ویژه رییس محترم جمهور ، از پاسخگویی وزرا در کمیسیونها و صحن علنی مجلس حمایت و استقبال کرده اند .

بنا بر این گزارش، متن کامل سوال از رئیس جمهور که در اختیار «تابناک» قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با اهدای سلام، به استناد اصل هشتاد و هشتم قانون اساسی و ماده 196 و 197 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از خدمات فراوان دولت در حوزه های مختلف، بدین وسیله سئوالات زیر از رئیس جمهور محترم با یکصد امضا جهت طی مراحل قانونی و روشن شدن اذهان نمایندگان محترم و رفع سوء تفاهمات و به منظور تقویت نظام جمهوری اسلامی ارایه می شود:
 
1 ـ چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلان شهرها و حمل و نقل عمومی سایر شهرها، علی رغم نیاز مبرم این شهرها به روان سازی ترافیک، خصوصا با آغاز هدفمند شدن یارانه حامل های انرژی، ابلاغ و اجرا نشد؟

2 ـ وزیر ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان با نامه ای غیر معمول به مجلس معرفی شد، آیا این امر نوعی تلاش برای گریز از اجرای قانون نیست؟

3 ـ بنا بر آمار رسمی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 89 زیر 1% بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول را بپذیریم حدود 3% بوده است، در حالی که طبق برنامه باید دست کم 8% باشد. آیا این امر حاکی از ضعف مدیریت اقتصادی کشور نیست؟ همچنین با این نرخ رشد، آیا ممکن است یک میلیون و ششصد هزار شغل در کشور ایجاد شده باشد؟

4 ـ مبلغ 1500 میلیارد تومان بودجه ارتقای شاخص های فرهنگی کشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزینه شده است؟

5 ـ قانون هدفمند کردن یارانه ها پنج ساله بوده است، در حالی که میزان افزایش بهای برخی حامل های انرژی نشان می دهد که دولت مدت اجرای آن را کمتر از سه سال در نظر گرفته است. در نتیجه مردم باید فشار غیر لازمی را در پرداخت بهای مثلا گاز مصرفی تحمل نمایند. همچنین سهم بخش تولید صنعتی و کشاورزی تاکنون به درستی پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزینه تولید کالا و محصول شده است. چرا دولت مقید به اجرای قانون مجلس نیست؟

6 ـ مقاومت یازده روزه جناب عالی در مقابل حکم حکومتی رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ابقای حجت الاسلام مصلحی وزیر محترم اطلاعات چه توجیهی دارد؟
           
7 ـ چه ضرورتی وجود داشت که آقای منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت خود به سنگال عزل شود، به گونه ای که علاوه بر تحقیر شخصیت ایشان، نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان آسیب ببیند؟

8 ـ این سخن جناب عالی که مجلس در رأس امور نیست، چه هدفی را دنبال می کند؟

9 ـ چرا جناب عالی با علم به اینکه انتقاد از برخی مجریان «قانون عفاف و حجاب» در رسانه ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی مجریان این قانون، بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب که راهکار این مسأله منحصر به کار فرهنگی است، از دولت سلب مسئولیت نمودید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام کردید که سخن من همان است که گفتم. این رفتار شما چگونه توجیه می شود؟

10 ـ چرا نظریه «ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام» را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد به رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تأیید و بر آن تأکید نموده، باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوءاستفاده مخالفان وحدت اسلامی گردیدید؟ اصولا چرا از گروه موسوم به «جریان انحرافی» به رغم هشدار و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی کنید بلکه از این افراد دفاع می نمایید؟


دولت در قانون بودجه موظف بوده بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت را که به خزانه واریز می‌شود به موارد خاصی مانند بخش بهداشت و سلامت، جوایز صادراتی، حمایت از صندوق بیمه کشاورزی، یارانه سود بانکی و... اختصاص دهد که تاکنون دولت نه تنها بخشی از مازاد این درآمد را به حساب خزانه واریز نکرده بلکه از اختصاص بودجه به موارد یاد شده نیز سر باز زده است
تهران امروز نوشت:

«مجلس قصد دارد برای اجرا نکردن قانون بودجه 90 از دولت شکایت کند.» این تمامی حرفی است که قادری سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نتیجه مذاکرات و رایزنی با دولت برای اجرای قوانین بودجه 90 می‌گوید. این در حالی است که هفت ماه از آغاز سال 90 و نزدیک به شش ماه از ابلاغ قانون بودجه 90 می‌گذرد.

دولت در قانون بودجه موظف بوده بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت را که به خزانه واریز می‌شود به موارد خاصی مانند بخش بهداشت و سلامت، جوایز صادراتی، حمایت از صندوق بیمه کشاورزی، یارانه سود بانکی و... اختصاص دهد که تاکنون دولت نه تنها بخشی از مازاد این درآمد را به حساب خزانه واریز نکرده بلکه از اختصاص بودجه به موارد یاد شده نیز سر باز زده است

 در این بین دیوان محاسبات کشور برای تسریع در امر رسیدگی به نحوه اجرای قانون سعی کرده تا تفریغ بودجه را به روز کرده و از دستگاه‌های اجرایی خواسته تا گزارش‌ امور جاری را به سرعت در اختیار دیوان قرار دهند اما به نظر می‌رسد که دولت در مورد اجرای این مصوبات قانونی اقدامی نکرده است. مجلس نیز گزارشی در این مورد تهیه کرده و در صورت اصرار دولت بر عدم اجرای این مصوبات طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان مجلس می‌توانند از دولت به قوه قضائیه شکایت کند.

حال جعفر قادری سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس از بی‌نتیجه بودن مذاکره با دولت برای اجرای قانون بودجه سال 90 می‌گوید: کمیسیون برنامه و بودجه شکایت تعدادی از نمایندگان از عدم واریز درآمد نفت به خزانه و عدم اختصاص این درآمد به ردیف‌های تعیین شده در بودجه را بررسی می‌کند.

وی در خصوص تقاضای عده‌ای ازنمایندگان مجلس جهت اعمال ماده 233 آیین نامه داخلی نسبت به عدم اجرای جز (ب) بند (1) و تبصره‌های (1) و(2) قانون بودجه سال 1390 کل کشور اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شهریور ماه سال جاری عملکرد دولت در واریز درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی به حساب خزانه (طبق بودجه 90 کل کشور) را با حضور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، مسئولانی از بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، خزانه داری کل و دیوان محاسبات بررسی کرد.

نماینده شیراز با بیان اینکه مذاکرات نمایندگان مجلس با دولت درراستای اجرای این بندهای قانون بودجه سال 1390 نتیجه‌ای در بر نداشت افزود: نمایندگان مجلس پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات طولانی با دولت تصمیم گرفتند بر اساس ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس از دولت به خاطر عدم اجرای قانون بودجه شکایت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بر اساس این بندها در قانون بودجه دولت مکلف است مقداری از درآمد مازاد نفتی خود را به ردیف‌های مختلفی از قبیل وزارت دفاع، وزارت بهداشت یا موضوعاتی همچون مقابله با ریز گردها و... اختصاص دهد اما قوه مجریه تاکنون زیر بار اجرای این دو بند بودجه نرفته و هیچ مبلغی را به هیچ یک از سازمان‌ها، نهادها یا وزارتخانه‌های مشمول این بند پرداخت نکرده است.

بر اساس ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس چنانچه نظر مجلس در تایید گزارش تهیه شده در کمیسیون مربوطه باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی شود. بر اساس تبصره 2 این ماده نیز در صورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت رای به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح در صورت رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کمیسیون برنامه و بودجه سه شنبه هفته جاری به تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس جهت اعمال ماده 233 آیین نامه داخلی نسبت به عدم اجرای جز (ب) بند (1) و تبصره‌های (1) و(2) قانون بودجه سال 1390 کل کشور رسیدگی می‌کند. براساس جز (ب) بند یک قانون بودجه 90 وزارت نفت مکلف شده تا از طریق شرکت‌های تابعه تمامی منابع درآمدی حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی را از طریق بانک مرکزی به حساب خزانه واریز کند. همچنین بر اساس این بند بانک مرکزی مکلف شده است سهم هر یک از حساب‌ها از جمله صندوق توسعه ملی، وزارت نفت و بودجه عمومی کشور را به حساب مربوطه واریز کند.

بر اساس تبصره 2بند 2 ـ از محل افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی مازاد بر مبالغ مندرج در بند(1) این قانون قبل از واریز به حساب ذخیره ارزی معادل ریالی مبالغ زیر پس از واریز به خزانه اختصاص می‌یابد:

- سه میلیارد دلار فقط برای تقویت بنیه دفاعی.

- سه میلیارد دلار به بخش سلامت (به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در اجرای اهداف بند«ب» ماده«34» قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه.

- یکصد میلیون دلار بابت احداث و بازسازی عتبات عالیات.

- دویست و پنجاه میلیون دلار بابت آشیانه جمهوری اسلامی ایران برای خرید هواپیما، بالگرد و سایر تجهیزات مورد نیاز.

- یک میلیارد دلار بابت مهار آب‌های مرزی و مهار گرد و غبار استان‌های مرزی و ریز‌گردهای استان‌ها و حفظ و احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور.

- یک میلیارد دلار بابت یارانه سود تسهیلات و جوایز صادراتی تأدیه بدهی دولت و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و صندوق ضمانت صادرات.

- یک میلیارد دلار بابت صندوق بیمه محصولات کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی و کمک به صید و پرورش میگو و روش‌های صید و صیادی و تکثیر و پرورش ماهی به روش مداربسته.

- یک میلیارد دلار بابت صندوق نوآوری و شکوفایی و فن‌آوری‌های نوین.

- پانصدمیلیون دلار بابت تضمین‌های ماده(62) قانون محاسبات عمومی و نیز تامین پانزده درصد (15%) پیش‌پرداخت موضوع ماده مذکور.

- شصت و دو میلیون دلار بابت تعدیل و ساماندهی پره‌های صیادی.

- دویست میلیون دلار بابت بازپرداخت تعهدات ارزی

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حمید استیلی می‌ماند و پروین ارنج نمی‌کند و فقط مشاوره می‌دهد.

به گزارش «فارس»  محمود خوردبین پس از جلسه بازیکنان با علی پروین، استیلی و زارع قائم مقام باشگاه گفت: جلسه خوبی بود. از بازیکنان مشکلات را پرسیدیم و هر کس نظر خودش را مطرح کرد. در جمع‌بندی به این رسیدیم که دوستی‌ها و رفاقت‌ها بیشتر شود و همه دست به دست هم بدهند تا در بازی آینده پرسپولیس موفق شود و برنده از زمین بیرون بیاید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل تیم فقط رفاقت است، اظهار داشت:  در حرف‌هایی که زده شد به این جمع بندی رسیدیم. در این جمع‌بندی خستگی نیز یکی از مشکلات بازیکنان بود.

خوردبین در پاسخ به این سؤال که آیا در این جلسه در خصوص کادر فنی هم صحبت‌هایی مطرح شد، عنوان کرد:‌ در این مورد حرفی نزدیم. حتی پروین به استیلی گفت برای تغییر تو نیامده‌ایم. کمک می‌کنیم پرسپولیس در مسابقات با قدرت ظاهر شود. در مورد رفتن حرفی زده نشد و استیلی می‌ماند.

حتی به علی پروین گفتیم آیا تو مدیر فنی هستی که او گفت مدیر پرسپولیس است. پروین ارنج نمی‌کند بلکه مشاوره می‌دهد. این دخالت در کادر فنی نیست. هدف ما کمک به بهتر شدن پرسپولیس است.

سایت مشرق امروز عکسی منتشر کرد و آن را دیدار نماینده یکی از همکاران لابی نایاک (شورای ملی آمریکاییان ایرانی) با مشایی عنوان کرد.
سایت مشرق امروز عکسی از دیدار لیلا زند که از آن با عنوان «یکی از همکاران لابی نایاک (شورای ملی آمریکاییان ایرانی)» یاد کرده است منتشر و خبر داد که این دیدار با حضور آلن ایر (سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا) و در یک رستوران انجام گرفته است.


به گزارش مشرق، در این عکس لیلا زند ـ نفر سمت چپ ـ یکی از همکاران لابی نایاک در کنار آلن ایر (سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا) در ضیافتی که در رستوران برگزار شده، دیده می شود.


مشرق نوشت، این عکس لیلا زند را در کنار مشایی در تهران نشان می دهد.

گفتنی است، از لیلا زند با عنوان یکی از فعالان صلح طلب مقیم آمریکا و مسئول بخش ایران در سازمان آمریکائی موسوم به «رهپویان صلح» نام برده می شود.

وی در سال 1385 برای نخستین بار در قالب جمعیت رهپویان صلح به ایران سفر کرد و با تنی چند از مقامات کشورمان نیز دیدار دیدار و گفت‌وگو کرد.



در این عکس لیلا زند در سفر سال 1385 به تهران که دعوت رئیس‌جمهور انجام گرفت نشان داده شده است.




در این عکس نیز لیلا زند در دیدار صلح طلبان آمریکایی با احمدی‌نژاد هنگام سفر سال گذشته وی به نیویورک حضور دارد.

دولت باید پاسخگو باشد که چگونه یک تولید کننده برای دریافت وام‌های اندک با هزاران مانع روبه‌رو می‌شود، حال آن که در دولتی که شعار عدالت آن، گوش همگان را کر کرده است، عده‌ای با رانت مقامات همان دولت، هزاران میلیارد تومان از اموال بیت‌المال را به یغما می‌برند؟!
سرویس مجلس «تابناک» ـ هنگامی که سه قوه مقننه و مجریه و قضاییه روی یک پرونده مهم مانند جریان اختلاس اخیر، متمرکز هستند، چگونه ممکن است که یک مظنون از مرزهای کشور بگریزد؟!

بهمن اخوان با بیان این پرسش گفت: در سال 1390 امید داشتیم، بخش‌های گوناگون نظام، به ویژه دولت و مجلس، با الهام از سخنان مقام معظم رهبری، در راستای تحقق شعار جهاد اقتصادی گام بردارند، ولی متأسفانه، چیزی که در عمل دیدیم، مغایر با این خواسته ملت و رهبری بود.

این عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی، با انتقاد از رویکرد انفعالی دولت نسبت به منویات رهبری، اظهار داشت: دولت باید پاسخگو باشد که چگونه یک تولید کننده برای دریافت وام‌های اندک با هزاران مانع روبه‌رو می‌شود، حال آن که در دولتی که شعار عدالت آن، گوش همگان را کر کرده است، عده‌ای با رانت مقامات همان دولت، هزاران میلیارد تومان از اموال بیت‌المال را به یغما می‌برند؟!

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به بیکاری جوانان، گفت: مگر نه این است که در آغاز سال، رهبر انقلاب خطاب به مسئولین فرمودند، که در راستای رفع مشکل بیکاری و معیشتی مردم تلاش کنند؟ مگر نه این که ایشان بارها تأکید کرده‌اند، دست از شعار دادن برداشته شود؟ پس چگونه است که دولت کوچکترین تلاشی ندارد؟ چگونه دولت ادعا می‌کند، بیش از یک میلیون شغل در نیمه نخست سال ایجاد کرده است، در حالی که در حوزه انتخابیه بنده، هیچ مصداقی از تحقق این وعده را نمی‌بینیم؟ دولت تا کی می‌تواند به این مردم دروغ بگوید؟

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم، با اشاره به استقبال تاریخی مردم کرمانشاه از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: آقای احمدی نژاد، اگر می‌خواهید محبوبیت واقعی را ببینید، به سفر رهبری به کرمانشاه دقت کنید! نه اینکه با تعطیل کردن مدارس و ادارات، عده‌ای را به زور مدیران استانی به استقبال خود بیاورید.

اخوان با انتقاد از رویکرد یک‌جانبه بانک‌ها گفت:  بانکها نباید تر و خشک را با هم بسوزانند. بسیاری از مردم ما برای تولید و چرخاندن چرخ اقتصاد این کشور، روی منابع بانکها حساب کرده‌اند، ولی اکنون برخی از بانک‌ها با سوءاستفاده از اوضاع کنونی، به کارشکنی و همکاری نکردن با صنعتگران روی آورده‌اند. بانک‌ها در حالی سخن از نبود اعتبار می‌گویند که پیش از کشف این اختلاس هم مدعی نبود اعتبار لازم بودند و اکنون که این اختلاس سه هزار میلیارد تومانی کشف شد، غیرواقعی بودن ادعاهای آنان برای مردم آشکار گشته است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، خطاب به مدیران بانک‌ها افزود: انتظار می‌رود بانک‌ها و مدیران، از این پس به جای تخصیص اعتبارات به آشنایان و افراد سفارش شده، برای رضای خدا و پرهیز از عاقبت ناگوار اختلاس‌گران، به افراد و شرکت‌های دارای صلاحیت، تسهیلات لازم و کافی را دهند.  

سینمای ایران فاحشه خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی شود. وقتی زنهای ما افتخارشان این است که عکس های خود را به صورت نیمه عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند.
فرج الله سلحشور با اشاره به برخی صحبت‌ها درباره حضور آنجلینا جولی در ایران و بازی در یک فیلم سینمایی گفت: هنرپیشه‌های زن ایران خودشان یک پا آنجلیانا جولی هستند و سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین المللی بیاورد.

فرج الله سلحشوربا اشاره به حضور آنجلینا جولی بازیگر شناخته شده سینمای هالیوود به ایران به «پانا» گفت : باید دید چه شخصی اجازه می دهد آنجلینا جولی به ایران بیاید، آمدن آنجلینا جولی به ایران اتفاق خوبی است، برای سینمایی که فاحشه خانه است باید برای ادامه فعالیت خود نیز فاحشه بین المللی بیاورد.

وی خاطر نشان کرد : سینمای ایران فاحشه خانه است، مگر صبح تا شب عکس های هنرمندان چاپ نمی شود. وقتی زنهای ما افتخارشان این است که عکس های خود را به صورت نیمه عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند.

سینمای ایران عضوی از مملکت و خانواده ایران نیست

کارگردان فیلم سینمایی حضرت یوسف(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سینمای ایران جزوی از مملکت ایران و خانواده ایران نیست اظهار کرد : به دلیل اینکه همه در سینما از یک قماش هستند، باید از آنجلینا جولی نیز دعوت کنند. خانواده سینما صهیونیستی و هالیوودی است و باید اذعان کرد که سینمای ایران برای ایران نیست، سینمای ایران عضوی از سینمای دنیا است و اگر علاقه نشان دهد که یک بازیگر بین المللی به ایران بیاید طبیعی است چون خود سینمای ایران عضوی از جامعه بین المللی هالیوود است .

وی تاکید کرد : سینمای ایران هالیوودی است و بازیگران آن نیز هالیوودی هستند البته ذائقه انسان‌ها و سلیقه آنها قابل تغییر است به نظر من اگر یک جامعه را به سمت رستگاری بردی آن جامعه به سمت ارزشها تمایل پیدا خواهد کرد. اگر به سمت زشتی ها متمایلش کردی آن جامعه به سمت زشتی ها خواهد رفت .

سلحشور یاد آور شد :وقتی آثار مستهجن در سینمای ایران ملاک، معیار و فراگیر می شود تماشاگر خاص خود را نیز خواهد داشت، سینما مال ما نیست و ما دچار اشتباه هستیم و فیلم هایی مثل توبه نصوح، یوسف(ع) و حضرت محمد(ص) اندکی از فیلم های سینمای دنیا و ایران را شامل می شودکه به مقوله اسلام و جامعه دینی می پردازد.

وی تاکید کرد : سینما مال جمهوری اسلامی نیست و جزئی از جامعه جهانی صهیونیستی است و توسط کمپانی های صهیونیستی اداره می شود.

اگر در سینمای ایران آثار مستهجن ساخته شود تعجب ندارد !

کارگردان سریال اصحاب کهف در ادامه به اوضاع سینمای ایران اشاره کرد و گفت : اگر در این سینما آثار مستهجن ساخته شود جای تعجب ندارد، از سینمایی که هدایت آن را بنگاه های صهیونیسیت در اختیار دارد و خط و ربط آن توسط آنها داده می شود بیش از این نیز انتظار نمی‌رود .

وی اضافه کرد: در حال حاضر سینمای هالیوود برای ما تصمیم گیری می کند و ما بازیگران آن هستیم که در زمین صهیونیستی بازی می کنیم و نباید نسبت به شرایط موجود اعتراضی داشته باشیم.

مسئولان حکومت شرایط سینمای فعلی را پذیرفته اند

این کارگردان در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت سینمای ایران و نگاه مسئولان به آن گفت : جمهوری اسلامی و مسوولان آن این سینمای مبتذل را پذیرفته‌اند، علما نیز این سینما را پذیرفته اند و حرفی و اعتراضی ندارند و این امر نشان‌دهنده آن است که به این ابتذال رأی داده اند ،یعنی این فیلم ها مورد قبول مسوولان است و اعتراض ما بی فایده است و داد زدن ما مانند ضد انقلاب‌ها و اپوزیون ها است .

وی با اشاره به مدیریت سینمای کشور در دولت دهم گفت : شمقدری و سجادپورها تنها تصمیم گرفتند چشم و ابروی این سینما را درست کنند و سعی کردند اشکالات سینمایی موجود را درست کنند، در حالی که این سینما درست نمی شود باید مبانی آن درست شود و مبانی جدیدی را برای آن به نگارش در آورد .

با ریش و جای مهر کسی مسلمان نمی‌شود

سلحشور ادامه داد : آدمی که دین و خدا و پیغمبر را قبول ندارد. اگر ریش حزب اللهی برای او بگذاریم و جای مهر را بر پیشانی او قرار دهیم آیا او مسلمان می‌شود سینمای فعلی ما نیز اینگونه است که تنها یک روسری سر هنرپیشه ها کردند و برادر برادر گفتند و چند صحنه نماز و گلدسته مساجد را گذاشتند آیا ،اینگونه سینمای ایران اسلامی می شود؟ حال معاون سینمایی آن شمقدری ،ضرغامی یا من سلحشور باشد فرقی نمی کند ماهیت سینما باید درست  شود و آن کافر باید شهادتینش را بگوید..

وی خاطر نشان کرد : سینمای ما ماهیتی غربی، صهیونیستی و اومانیستی دارد. این ماهیت با اینکه بگوییم اسلام اسلام درست نمی شود، باید ماهیت تغییر کند حال شمقدری باشد یا حتی ضرغامی و سیف الله داد باشد.هر کسی را در این پست گذاشتند نتوانست سینمای ایران را درست کند.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که باید علما و دانشمندان اسلامی به مقوله سینما ورود پیدا کنند تاکید کرد : باید علما و بزرگان دین ،اسلام شناسان بنشینند و اوضاع سینمای ایران را ببینند و تعریفی از سینمای درست اسلامی بدهند، این سینما با این ویژگی‌ها، دارای اصولی است که با اسلام در تضاد است.

سلحشور خاطر نشان کرد: سینمای ایران اگر بخواهد اسلامی شود باید تغییراتی داشته باشد. باید با آن مبانی فیلم نامه بنویسند و آزمایشگاهی درست کنند و قدم به قدم نیرو تربیت کنند تا سینمای ایران اسلامی شود.


پنج بازیگر زن سرشناس سینمای ایران در یادداشتی به اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور کارگردان مجموعه «یوسف پیامبر» پاسخ دادند.

به گزارش خبرآنلاین، در این متن که به امضای ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری رسیده، آمده است:

«جناب آقای سلحشور، از اینکه می‌بینیم آن همه پرداختن به زوایای نورانی زندگی پیامبران و سرمشق قرار دادن منش ایشان تاثیری در کلامتان نداشته، و در نهایت شهرتتان را از نفرت‌پراکنی و بی‌ادبی در برابر هم‌نوعانتان به دست آورده‌اید، بسیار متاسفیم.»

در بخش پایانی این متن آمده: «ای کاش لطف کنید سینمایی را که خجالت می‌کشیم بگوییم شما را یاد کجا می‌اندازد به حال خود رها کنید، شاید که رستگار شوید و آرامش و صلح و محبت به وجدان نگرانتان بازگردد.»


آندرانیک تیموریان مهمان امشب

 برنامه نود

لیگ برتر - آندرانیک تیموریان امشب به برنامه

عادل فردوسی پور می رود.

بازیکن تیم ملی و استقلال امشب مهمان برنامه نود است.تیموریان پس از درخشش در استقلال و بازی های ملی به خصوص بازی با بحرین که به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد امشب به برنامه نود می رود تا در مورد خودش،استقلال و فوتبال ایران حرف بزند.
نود امشب ساعت 45/22 روی آنتن می رود.