سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

حکم دادگاه انقلاب اسلامی تهران درباره اتهامات 6 نفر از هتاکان به آرمان‌های انقلاب اسلامی صادر شد

به گزارش ایسنا این 6 نفر در احکام صادره جداگانه به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت" و "اهانت به مسئولین ارشد نظام" و "اخلال در نظم عمومی" حسب مورد به حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند.محکومیت صفایی فرهانی

این گزارش حاکی است پرونده این محکومان در صورت اعتراض به دادگاه تجدیدنظر ارسال که در صورت تایید احکام صادره، انتشار اسلامی آنان قابل اعلام خواهد بود.

همچنین دادگاه در مورد دو نفر دیگر از متهمان این پرونده‌ها نیز پس از انجام محاکمه اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

این گزارش اضافه کرد: در پی اتمام رسیدگی به اتهامات "محسن صفایی فراهانی"، رای محکومیت نامبرده توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی صادر شده است که مراتب به وی ابلاغ و در صورت اعتراض، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال خواهد شد.


شکست سنگین پرسپولیس در بوشهر
شاهین بوشهر با پیروزی 4 بر یک مقابل پرسپولیس یکی از سنگین‌ترین باخت‌ها را برای سرخ‌پوشان پایتخت رقم زد.

شاگردان یاوری که در تهران نشان دادند بی جهت به تساوی با پرسپولیس دست نیافته بودند، اینبار توانستند در شهر خود تیم پرسپولس و علی دایی را با باختی سنگین راهی تهران کنند.

پرسپولیس که مدت‌هاست نشان داده به تیمی درجه دوم تبدیل شده با تعویض مربی نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و خرید‌های نامناسب انصاری‌فر در آغاز فصل که همراه با از دست دادن تعدادی از بازیکنان کلیدی این تیم از جمله علی ‌کریمی بود همچنان وبال این تیم محبوب پایتخت است.

شنبه در هوای مطبوع بندر عباس، سفید پوشان شاهین هرکاری خواستند کردند و اگر غرور بی‌تجربگی آنها نبود می‌توانستد به پیروزی به مراتب پرگل تری مقابل پرسپولیسی برسند که در حد تیم‌های لیگ یک هم نبود.

دو تیم در دقایق ابتدایی به ارزیابی یکدیگر پرداختند اما رفته رفته شاهین بوشهر بر بازی مسلط شد و در حالی که بازیکنان پرسپولیس در حمله بی‌رمق نشان دادند در دقیقه 19 ناصر شکرون با اشتباه میثاق معمارزاده در دفع توپ، توانست دروازه سرخپوشان تهرانی را باز کند.

در حالی که به نظر می‌رسید شاگردان علی دایی برای جبران این گل خورده تلاش بیشتری کنند این بوشهری‌ها بودند که در دقیقه 34 توسط مهدی کیانی با ضربه‌ای زیبا گل دوم را به ثمر رساند.

پرسپولیس نیمه دوم را با دو تغییر در ترکیب آغاز کرد. برخورد توپ به تیرک شاهین در همان ابتدای نیمه دوم نوید این را می‌داد که شاگردان دایی بازی هجومی را در دستور کار قرار داده اند، اما این موضوع محقق نشد چرا که در ادامه بازی این شاهین بوشهر بود که بر مسابقه تسلط پیدا کرد.

شاگردان یاوری در دقیقه 66 توسط محمد احمدپوری به گل سوم رسیدند و درست در شرایطی که پرسپولیس از هم پاشیده بود و هیچ برنامه‌ای برای حمله نداشت و پاس‌های اشتباه بازیکنان این تیم تمامی نداشت، در دقیقه 69 حمیدرضا سلیمانی بازیکن تازه نفس شاهین گل چهارم این تیم را روی اشتباه مسلم معمارزاده به ثمر رساند تا هواداران پر شور شاهین سر از پا نشناسند. پرسپولیس تنها در دقیقه 94 توسط هوار ملا محمد به گل رسید.

شاگردان دایی با این باخت 34 امتیازی باقی ماندند و شاهین با این برد 26 امتیازی شد.

در ادامه بازی‌ها، ذوب‌‌آهن نتوانست از توقت سپاهان در بازی روز گذشته بهره ببرد و در مصاف با مس کرمان به نتیجه مساوی بدون گل تن داد. راه‌آهن نیز بعد از هفته‌ها  ناکامی توانست تیم قعر نشین ابومسلم را با یک گل شکست دهد.


دومین شعبه بانک تات افتتاح شد
بانک تات با ترسیم دورنمای مبتنی بر سرآمدی در عملکرد، نوآوری در خدمات و ارزش آفرینی مستمر در تلاش برای ارائه خدماتی متمایز برای مشتریان است.
پول نیوز- بانک تات هشتمین بانک خصوصی کشور که با شعار تجربه، اعتماد و توسعه در عرصه بانکداری کشور فعال شده است، امروز یک شعبه دیگر را در خیابان الوند افتتاح کرد.

به گزارش پول نیوز به نقل از روابط عمومی بانک تات، این بانک با ترسیم دورنمای مبتنی بر سرآمدی در عملکرد، نوآوری در خدمات و ارزش آفرینی مستمر در تلاش برای ارائه خدماتی متمایز برای مشتریان است.

در مراسم افتتاحیه شعبه الوند، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره روسای شعب بانک‌ منطقه کسبه محل و روسای شرکت‌های منطقه حضور داشتند.

شعبه الوند در میدان آرژانتین - خیابان الوند - پلاک 33 واقع است.

اظهارات مشایی درباره "همت" و بدحجابی
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره توقیف نشریه "همت " که برخی منابع مدیریت آن را منتسب به وی اعلام کرده‌اند، گفت: بنده نه نشریه‌ای داشته‌ام و نه قرار است نشریه داشته باشم.
اسفندیار رحیم‌مشایی در گفت‌وگو با فارس درباره نشریه "همت " که به دستور شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران توقیف شد، اظهار داشت: بنده تاکنون هیچ نشریه‌ای نداشته‌ام و تصمیم‌ هم ندارم از این پس نشریه‌ای داشته باشم.

وی در ادامه در خصوص اینکه برخی منابع خبری اعلام می‌کنند، مدیریت این نشریه بر عهده وی بوده است، گفت: این موضوع را کاملاً تکذیب می‌کنم.

به گزارش فارس، اتهام افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی موضوع بند 8 و 11 از ماده 6 و بند دال از ماده 7 قانون مطبوعات از دلایل توقیف نشریه "همت " است.

*برخورد پلیس با مصادیق بدحجابی مورد قبول نیست

رحیم‌مشایی درباره نحوه برخورد پلیس در مواجهه با مصادیق بدحجابی در جامعه گفت: این روش پلیس مورد قبول نیست.

وی در ادامه افزود: برخورد پلیسی در یک مسئله فرهنگی جواب نمی‌‌دهد وگرنه پوشش خوب و متناسب زنان ضرورت جامعه و کشور ماست.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: این روش پلیس مورد قبول نیست و بنده مخالف هستم چون برخورد پلیسی در یک حوزه فرهنگی جواب نمی‌دهد.

عابدزاده: نتیجه تمهیدات دایی و دوستانش این بود؟
مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس پس از شکست سنگین مقابل شاهین بوشهر گفت: نتیجه تمهیدات ویژه دایی و همکارانش این بود؟
احمدرضا عابدزاده در گفت‌و‌گو با فارس درباره شکست 4 بر یک پرسپولیس برابر شاهین بوشهر اظهار داشت: تا زمانی که در پرسپولیس بودم، دروازه‌بان این تیم 4 گل دریافت نکرد. آقایانی که ادعا دارند، باید بیایند و در مورد این شکست جواب دهند.

مربی سابق پرسپولیس افزود: چون امروز همه تماشاگران گریه کردند، بازیکنان و کادر فنی تیم نیز باید گریه کنند. نتیجه تمهیدات ویژه دایی و همکارانش این بود؟

وی با اظهار تأسف از این شکست و اشاره به بازی بد پرسپولیس، خاطرنشان کرد: بازیکنان این تیم خوب بازی نکردند و فکر کنم که در چند سال گذشته این دیدار بدترین بازی پرسپولیس بود که این یک فاجعه است.

سردار حمید رضا حسین‌آبادی، در حاشیه همایش رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، شاهد افزایش 400 درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر صنعتی هستیم.

به گزارش رسانه های مختلف وی اظهار داشت: نزدیک به 5/3 میلیون قرص روانگردان در 9 ماه اول سال جاری کشف شده، میزان کشفیات قرص روانگردان " نزدیک به 5/3 میلیون قرص روانگردان در 9 ماه اول سال جاری کشف شده "
در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل،43 درصد افزایش داشته که عمدتاً از خارج کشور همراه بار مسافر و بارهای ترانزیتی ، وارد کشور می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: با توجه به افزایش ورود مواد مخدر صنعتی به کشور، شاهد افزایش خروج این نوع مواد نیز بودیم به طوری‌که امسال 400 کیلو موادمخدر صنعتی تنها در مبادی ورودی و فرودگاه‌ها هنگام خروج کشف شد.

وی اظهار داشت: تعدادی از افراد سودجو با فریب هموطنان ما اقدام به حمل مواد مخدر صنعتی به کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌کردند، که تعدادی از آنان در ایران و کشورهای فوق دستگیر شدند.

سردار حسین‌آبادی تأکید کرد: کشور اندونزی از اوایل ماه گذشته مقررات سختی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تصویب کرده براساس این قوانین، حمل حتی بیش از 5 گرم مواد مخدر، در این کشور مجازات اعدام دارد و تاکنون 8 ایرانی در این کشور به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر و 15 شبکه قاچاق مواد مخدر صنعتی نیز منهدم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بیش از 16 هزار نفر طی 9 ماهه گذشته به اتهام مواد مخدر صنعتی و 170 هزار نفر نیز در سراسر کشور به اتهام مواد مخدر سنتی دستگیر شدند که از این تعداد، برخی پس چند بار دستگیری و گذراندن دوران محکومیت خود مجدداً از سوی پلیس به اتهام حمل دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: 1500 باند و شبکه‌های اصلی مواد مخدر طی 9 ماهه گذشته در کشور کشف و منهدم شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر ورود مواد مخدر جدیدی به نام جمیله به کشور، گفت: چندی پیش در استان گلستان مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد که روی برچسب جلد آن، جمیله نوشته شده بود که  برخی اعلام کرده‌اند که یک نوع مواد مخدر جدید است در صورتی‌که همان حشیش بوده است.

وی اظهار داشت: پلیس در سراسر کشور اقداماتی را با هماهنگی آموزش پرورش برای مدارس انجام داده و با حضور در اطراف مدارس، با هر کسی که در این نقاط قصد فروش مواد مخدر داشته باشد برخورد خواهد کرد.

سردار حسین‌آبادی در خصوص شایعه ورود آدامس‌ها و شکلات‌هایی که مواد مخدر دارند، گفت: ممکن است هر نوع ماده‌ای به کشور وارد شود، اما هر نوع ماده جدید پس از ورود بلافاصله، توسط آزمایشگاه مجهز پلیس مورد ارزیابی و شناسایی
" 1500 باند و شبکه‌های اصلی مواد مخدر طی 9 ماهه گذشته در کشور کشف و منهدم شده‌اند "
قرار می‌گیرد و در صورتی‌که مشخص شود مواد مخدر است، پیشگیری و برخورد خواهد شد و به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تأکید کرد: تاکنون پلیس کشفیاتی در خصوص ماده مخدر جدید در کشور نداشته است و بخشی از این شایعات جنبه تبلیغاتی دارد.
 
وی در خصوص برخورد پلیس با خرده فروشان نیز اظهار داشت: از 177 هزار نفری که به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شدند، بیش از 95 درصد خرده فروش و 5 درصد آنان نیز عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر هستند که این نشان دهنده تلاش پلیس برای جمع آوری خرده فروشان در سطح شهر است.

سردار حسین‌آبادی اعلام کرد: خرده فروشان به همراه خود مواد مخدر کمی حمل می‌کنند تا پس از دستگیری کمترین مجازات برای آنان در نظر گرفته شود و بعد از چند ماه نیز مجدداً به چرخه خرید و فروش باز می‌گردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص اجرای طرح جمع آوری معتادان ولگرد و پرخطر نیز گفت: با دادستان کل کشور جلساتی برگزار کردیم تا قوه قضاییه برای نگهداری این‌گونه معتادان محلی را آماده کند.


برگزاری اولین همایش ستادهای انتخاباتی احمدی نژاد با حاشیه هایی خاص نیز همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین ضعف شدید مسئولین برگزار کننده این همایش در پذیرش مدعوینی که از سراسر کشور برای شرکت در این گردهمایی آمده بودند فقط گوشه ای از به هم ریختگی های آن بود.

در انتهای این همایش که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد بی برنامه گی در پذیرایی ناهار که همزمان با نماز جمعه بود نیز نارضایتی های را ایجاد کرده بود اما اسراف غذا نیز از مسائلی بود که به چشم می آمد تا جایی که به دلیل ازدحام تعداد زیادی غذای بسته بندی شده بر روی زمین ریخته و غیر قابل استفاده شد.

اما علاوه بر این یکی از سئوالات مدعوین این بود که هزینه مراسم از کجا تامین شده است تا جایی که عده ای از شرکت کنندگان در این همایش به علت شبهه ناک بودن هزینه های این مراسم از صرف غذا خودداری کردند.


مدیریت پیامبران و هدیه 60 میلیون تومانی!

سیاست > دولت  - اظهارات جدید آقای اسفندیار رحیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مشائی درباره مدیریت پیامبران بحثهای جدیدی را پیرامون این مرد پر حاشیه دولت آقای احمدی‌نژاد پدید آورده است. مدیریت پیامبران و هدیه 60 میلیون تومانی!

آقای مشائی گفته است  پیامبران مدیریت بلد نبودند یا مدیریت نکردند  وگرنه اوضاع  در دوره مثلا حضرت نوح  (ع) این‌گونه نبود که  950 سال نبوت داشته باشد  ولی کار  هدایت مردم به سامان نرسد و بعد  هم ایشان تاکید کرده که اینها را از خودش درنیاورده بلکه قرآن چنین گفته است!

البته  آقای رحیم‌مشائی درست گفته‌اند، پیامبران از علم مدیریت به شیوه ایشان بی‌بهره بودند چون اساسا انبیای الهی معتقد نبودند هدف، به‌کارگیری هر وسیله‌ای را توجیه می‌کند؛ مدیریت الهی پیامبران اقتضاء نمی‌کرد از کیسه بیت‌المال هدیه های 60میلیون تومانی حاتم بخشی بشود. پیامبران عظام با احترام به حریم‌های وضع شده از جانب پروردگار، انداختن عکس یادگاری با زنان هنرپیشه را حرام می‌‌‌‌‌‌دانستند. مدیریت پیامبران مخالف این بود که کتاب الهی را با دف و آلات موسیقی و رقص‌کنان بچرخانند؛ پیامبران الهی هیچ‌گاه دست دوستی به سوی دشمنان خداوند که حق مظلومان را غصب کرده‌اند و دستشان تا مرفق به خون مردمان بیگناه - فلسطین - آغشته است، دراز نکرده اند؛ پیامبران الهی هیچ‌گاه ... بگذریم.

اما آقای مشائی این را هم بداند که حق و انصاف این نیست که بر صندلی یک مسئول دولت اسلامی بنشیند و هر کلامی را بر زبان بیاورد  و یا هر کار و تصمیمی را انجام دهد و هزینه آن را بر گردن دولت اسلامی و جریان اصولگرایی بگذارد. به هر حال مردم همیشه این را ثابت کرده‌اند که در راه حفظ نظام و ارزش‌های آن با احدی عهد اخوت نبسته‌‌‌‌‌اند. وقتی بدون ملاحظه و تعارف کسانی را که عمری در نظام اسلامی زحمتی کشیده‌اند به‌خاطر خطاهای رنج‌آورشان طرد می‌کنند، کنار گذاردن امثال اقای مشائی برایشان سهل و بی‌زحمت خواهد بود.

 وقتش که برسد آنچه حق باشد عمل خواهند کرد. 


امروز و به محض اینکه بازیکنان پرسپولیس به هتل «دلوار»محل اقامت خود در بوشهر رسیدند تعداد بیشماری از هواداران شاهینی آنجا را قرق کردند و اجازه ندادند تا فضای هتل مطابق معمول تمام هتل ها آرامش داشته باشد.

شاهینی ها که اجازه نمی دادند بازیکنان پرسپولیس برای تمرین کردن از هتل خارج شوند با وساطت محمود خوردبین کوتاه آمدند و اجازه دادند تا پرسپولیسی ها که 20 دقیقه در هتل معطل شده بودند تمرین خود را با تاخیر برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار سایت خبر خوردبین از آنها قول گرفته بود تا اجازه دهند بازیکنان پرسپولیس از تونل انسانی آنها رد شوند که این اتفاق پس از 20 دقیقه افتاد.
مدتها بود که استقلالی‌ها این تعداد هوادار آبی را در ورزشگاه ندیده بودند
مدتها بود که استقلالی‌ها عادت کرده بودند ناسزا بشنوند؛ اما امروز داستان فرق می‌کرد. دیگر از حیا کن و رها کن خبری نبود.

امروز روزی بود که هواداران به فوتبال رای داده بودند. اگر هم استقلالی‌ها به ورزشگاه آمده بودند برای این بود که تیم آبی ایران را در برابر تراکتورسازی تنها نگذارند. در حقیقت هواداران تراکتورسازی که اتحادی مثال‌زدنی دارند، با حضورشان در ورزشگاه آزادی، هواداران آبی را با هم متحد کردند تا بعد از مدتها دوباره برای استقلال شعار بدهند.

آنها نه برای صمد مرفاوی که برای استقلال به ورزشگاه آمده بودند تا آبی در زمین خود تنها نباشد و شکست نخورد. هواداران نشان دادند چقدر برای تیمشام احترام قائلند. آنها نگذاشتند آبی در تهران، میهمان باشد. آنها هواداران استقلال هستند