سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

در پی درگذشت حاج محمد حسن اعرابی، دفتر حضرت امام خمینی(س)، اطلاعیه‌ای در این ارتباط صادر کرد. 

متن این اطلاعیه بدین شرح است: 

صبح امروز مرحوم حاج محمد حسن اعرابی داماد مکرم امام خمینی دار فانی را وداع گفت. ایشان فرزند آیت‌الله شیخ محمد جواد آقا و نوه مرحوم آیت‌الله حاج آخوند از علمای بزرگ و زاهد زمان خویش بودند. مرحوم اعرابی در سال 1303 هجری شمسی در قم به دنیا آمدند و در سال 1332 با دومین دختر امام خمینی ازدواج نمودند. 

حضور در کوران مبازرات و همدوشی با امام خمینی از نقاط درخشان زندگی ایشان می‌باشد. مرحوم اعرابی درسال‌های تبعید امام وکیل ایشان در ایران بوده و با ثبات شخصیتی منحصر به فرد و امانتداری، بسیاری از امور مالی امام را تصدی نمودند. 

مرحوم اعرابی پس از انقلاب از پذیرش هر گونه سمت دولتی خوددداری کرده و زندگی زاهدانه خویش را درشهر قم و منزل خود ادامه دادند. داماد امام در عمر 86 ساله خویش از هرگونه تعلقات مادی مبرا بوده و همین امر از وجوه متمایز ایشان به شمار می‌آید.

فرانسه بدون آنلکا تمرین کرد

ورزش > فوتبال خارجی  - پس از اخراج آنلکا، شرایط تیم ملی فرانسه هنوز عادی نشده

بازیکنان تیم ملی فرانسه امروز صبح بعد از جنجالهای فراوانی که در اردوی تیمشان به وجود آمد و یک روز پس از امتناع از حضور در تمرینات، بالاخره تمرین کردند.

آنها حدود ساعت 11 صبح تمرین خود را با دویدن سبک دور زمین در مجموعه ورزشی زمین رویاها در نیسنا شروع کردند و سپس داورن مربی بدنساز تیم حرکات کششی را با بازیکنان انجام داد. سپس اعضای تیم به مرور کارهای تاکتیکی به مدت حدود 30 دقیقه پرداختند.

بعد از این تمرین قرار بود بازیکنان به فردگاه بروند تا پروازی به سمت بلوم فونتین داشته باشند و بلافاصله پس از رسیدن به این شهر هم کنفرانس مطبوعاتی این تیم در دستور کار قرار داشت.


کعبی:خیالی نیست،من هم خدایی دارم!

خبرگزاری فوتبال ایران - حسین کعبی پس از اعلام رای کمیته انضباطی گفت«خیالی نیست.خدای من هم بزرگ است»

کعبی که در ابتدا فکر می کند او را 6 ماه از فوتبال بازی کردن محروم کرده اند با تعجب می گوید«6 ماه؟زیاد نیست؟»

او ادامه می دهد«در هر حال حکم داده اند.نمی دانم باید چه چیزی بگویم.اما من هم خدایی دارم.دوست ندارم دیگر در این مورد حرفی بزنم»

کعبی این را می گوید و ادامه می دهد«امسال استیل آذین شرایط خوبی دارد.امیدوارم در فصل جدید،هم من خوب باشم و هم استیل آذین،چون هدف تنها قهرمانی است»

کعبی در پاسخ به این سوال که بازیکنان،فقط به خاطر پول استیل آذین را انتخاب می کنند می گوید«اصلا چنین چیزی نیست.در فوتبال حرفه ای هم این اتفاق می افتد و بازیکنان بزرگ ابتدا شرایط مالی را بررسی می کنند.در هر حال امسال تیم خوبی در لیگ برتر خواهید دید


امضای آقاتهرانی زیر نامه 77 نماینده به احمدی‌نژادامضای آقاتهرانی زیر نامه 77 نماینده به احمدی‌نژاد

سیاست > مجلس  - اسامی نمایندگانی که روز گذشته در نامه ای خطاب به رئیس‌جمهور، دولت را مسئول اجرای قوانین مربوط به تقویت عفاف و حجاب دانسته‌اند منتشر شد.

امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا

1. آرین منش (مشهد)
2. آشتیانی (قم)
3. آقا تهرانی ( تهران)
4. اسداللهی (تربت جام )
5. افشاری (داراب و زرین دشت)
6. اکبریان (کرج)
7. اکبرنژاد ( تبریز )
8. اکرمی ( تهران )
9. امیری ( کهنوج)
10. اولیاء ‌(یزد )
11. بروجردی (بروجرد)
12. بروغنی (سبزوار)
13. بنایی ( قم )
14. ترابی (شهرکرد)
15. توکلی (تهران )
16. ثروتی (بجنورد)
17. جهانگیرزاده (ارومیه)
18. حسینی (فریمان)
19. حسینی (قروه و دهگان)
20. حسینی (مینودشت ، کلاله)
21. حسینی (نیشابور)
22. حسینی دولت آبادی (برخوار، و ...)
23. حسینی صدر (خوی )
24. خباز (کاشمر)
25. دلاور (درگز)
26. دلخوش (صومعه سرا)
27. دهدشتی (آبادان )
28. ذوالانوار (شیراز)
29. رامین (فیروزکوه و دماوند)
30. رحیمی (ملایر)
31. رضا حسینی(شهر بابک)
32. رضایی (تربت حیدریه)
33. رضایی (جهرم)
34. رضایی (مسجد سلیمان)
35. رهبر (اصفهان)
36. رهبر (تهران)
37. ساعدی (شوش دانیال)
38. سبحانی نیا (نیشابور)
39. سروری (تهران)
40. سلیمی (محلات و دلیجان)
41. سودانی (اهواز)
42. شاهرخی (کوهدشت)
43. شبانپور (مرودشت)
44. شهریاری (زاهدان)
45. صبور (اردبیل)
46. طاهری (گرگان)
47. طباطبایی نژاد (اردستان)
48. عباسپور (بوئین زهرا)
49. عباسپور تهرانی (تهران)
50. غضنفرآبادی (بم)
51. غفوری فرد (تهران)
52. فرهنگی (تبریز)
53. قادری (شیراز)
54. قاضی پور (ارومیه)
55. کاتوزیان (تهران)
56. کامران (اصفهان)
57. کعبی (آبادان)
58. کواکبیان (سمنان)
59. کوثری (تهران)
60. کوهی باغ اناری (سروستان)
61. محسنی (سبزوار)
62. مطهری (تهران)
63. مطهری (شبستر)
64. مفتح (رزن)
65. موسوی لارگانی (فلاورجان)
66. موسوی سرچشمه (فیروزآباد)
67. میگلی نژاد (بوشهر)
68. نادران (تهران)
69. ناصری (گرگان)
70. نجابت (تهران)
71. نقوی حسینی (ورامین)
72. نوباوه (تهران)
73. نورا (زابل)
74. هاشمی (سپیدان)
75. هاشمیان (رفسنجان)
76. یحیی زاده (میبد و تفت)
77. دهقانی (چناران و طرقبه)


آخرین دستمزد بازیگران سینمای ایران

فرهنگ > سینما  - سایت جهان نیوز نوشت:


 آخرین ارقام دستمزد  هنرپیشه ها، که برخی به گفته خودشان و برخی از زبان علی سرتیپی پخش کننده،سینمادار و تهیه کننده سینمای کشور  و برخی به نقل از منابع آگاه،  به این شرح می باشد:

1)مهناز افشار:

آخرین دستمزد وی، 40 میلیون تومان برای بازی در فیلم "پوپک و مش ماشالله" است. البته "منیژه حکمت" تهیه کننده این فیلم در زمان اکران این فیلم اعلام کرده بود که به واسطه دوستی اش با افشار دستمزد پایینی را به وی داده است!

2)لیلا حاتمی:

دستمزد وی بالای 50 میلیون تومان است.

3)الناز شاکر دوست:

مبلغ دستمزد وی برای بازی در هر فیلم 40 میلیون تومان است.

4)مریلا زارعی:

دستمزد وی 40 میلیون تومان است.

5)علی صادقی:

سرتیپی گفته است که وی برای بازی در یک سکانس 3 روزه گفته است که 40 میلیون تومان می گیرد ولی با کمی صحبت با او ظاهرا صادقی به سرتیپی تخفیف داده است.

6و 7)بهرام رادان و محمدرضا فروتن:

این بازیگران تمایلی برای بازی در فیلمهای تجاری ندارند ولی برای بازی در اینگونه فیلمها رقم بین 70 تا 80 میلیون تومان می گیرند اما برای فیلمهای هنری رقم پایین تری می گیرند.

8و 9)رضا عطاران و امین حیایی:

 علی سرتیپی که از جمله پخش کننده های فیلم سینمای ایران است در گفتگو با زندگی ایرانی در مورد دستمزد عطاران چنین می گوید:

عطاران ارقام متفاوت بنا بر شرایط متفاوت دارد. او برای بازی در یک فیلم رقم 30 میلیون تومان گرفته و همزمان در فیلمی دیگر قرارداد 60 میلیون تومانی امضا کرده است وی در ادامه اضافه می کند که حیایی هم به همین شکل است.

9)هدیه تهرانی:

سرتیپی حضور هدیه تهرانی را تضمین فروش فیلم و بازگشت سرمایه می داند. او می گوید حاضر است برای بازی هدیه تهرانی در یک فیلم 100 میلیون تومان پول بدهد!

10)شهاب حسینی دستمزد خود را با آنچه که قبلا در مطبوعات 40 میلیون تومان عنوان شده بود متفاوت دانست و البته قبلا در گفتگویی عنوان کرده بود که هر قرار دادی که بالای 40 میلیون تومان ببندد، مابقی را به مراکز خیریه خواهد داد.

11)احمد پور مخبر:

احمد پور مخبر ستاره این روزهای سینمای کمدی ایران است ،که از مسن ترین بازیگران و البته نو پاترین آنها است و  اکنون می توان عنوان پر کار ترین بازیگر  را نیز به وی داد. 

ظاهرا رقم قرار داد وی برای بازی در هر فیلم حداقل 10 میلیون تومان می باشد که  بسیاری از تهیه کنندگان هم با رغبت بسیار این رقم را می پردازند و فقط مشکلشان این است که آنها باید 5_6 ماهی منتظر باشند تا بازی وی در فیلمهای مختلف تمام شود و نوبت به تهیه کنندگان جدید برسد. 

12)محمد رضا گلزار:

چندی پیش خبری منتشر شد که وی برای بازی در یک فیلم رقم بین 150 تا 200 میلیون تومان پیشنهاد داده است.

13)لیلا اوتادی:

عنوان شده است که وی برای بازی در فیلم "پیتزا مخلوط" رقم 70 میلیون تومان گرفته که البته هنوز تایید نشده است.


مدیرکل شعب موسسه مالی و اعتباری قم از تبدیل موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک مهر اقتصاد خبر داد.


به گزارش ایسنا احمد براتی در جمع خبرنگاران توضیح داد: موسسه مالی و اعتباری مهر با مجوز بانک مرکزی از مهرماه تبدیل به بانک مهر اقتصاد خواهد شد.


وی با بیان این‌که این موسسه در حال حاضر 700 شعبه در سراسر کشور دارد، اظهار کرد: این موسسه در حال حاضر هشت شعبه در قم دارد که 300 هزار نفر در آن سپرده گذاری کرده‌اند.


براتی تاکید کرد: با بانک شدن این موسسه، تغییری در روند ارایه تسهیلات به وجود نمی‌آید، مگر آن‌که قوانین موجود کشور در امر بانکداری محدودیتی ایجاد کند.


وی با اشاره به دیدار دست اندرکاران موسسه مالی و اعتباری مهر با مراجع تقلید، افزود: ما چه قبل و چه بعد از دیدار معتقد بودیم اگر فعالیتمان مبتنی بر رباخواری باشد حتی یک لحظه هم در این سمت نمی‌مانیم.


براتی بیان کرد: ما دائما در همایش‌ها و جلسات بر این موضوع تاکید داریم و آموزش‌هایی را نیز با هدف تبیین عقود اسلامی برای کارکنان و مدیران شعب داریم.


وی افزود: موسسه مالی و اعتباری مهر بر اساس فتوای مراجع معظم برای تاخیر در پرداخت وام، جریمه‌ای دریافت نمی‌کند و آنچه در ازای آن جریمه دیرکرد دریافت می‌شود "تسهیلات" است که در قالب عقود اسلامی با مشتری بانک امضاء می‌شود.


مدیرکل شعب مالی و اعتباری مهر بیان کرد: تمامی کسانی که اقساط معوق دارند در صورتی که تا نیمه شعبان مراجعه و اقساط را بپردازند شامل بخشودگی تاخیر دیرکرد خواهند شد.


وی با بیان این‌که جریمه دیرکرد تسهیلات مشمول ربا نیست، تصریح کرد: موسسه مالی و اعتباری مهر استان قم آمادگی دارد تا تسهیلات کلانی را بدون سپرده انتظاری با عنوان عقود مبادله‌ای تا 100 میلیون تومان و تسهیلات مشارکتی تا سقف 150 میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار دهد.


وی ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.qom.mebank.ir تقاضای خود را اعلام و ثبت نام کنند.


براتی تصریح کرد: هر قدر نرخ بهره در کشوری پائین تر باشد رونق اقتصادی بیشتر است، البته این به آن معنا نیست که هر قدر نرخ بهره پائین تر است آن کشور اسلامی تر است.


وی همچنین به رواج واسطه گری در دریافت تسهیلات هشدار داد و تاکید کرد: موسسه مهر هیچ نماینده‌ای به عنوان واسطه ندارد و متقاضیان می‌توانند بدون واسطه تسهیلات دریافت کنند.


براتی همچنین از استخدام موسسه مهر استان طی سه ماه آینده خبر داد و بیان کرد: آزمون استخدامی 25 تیرماه برگزار می‌شود.


وی با اشاره به مشارکت این موسسه در برنامه‌های فرهنگی، تصریح کرد: این موسسه در برپایی مسابقات و جشنواره‌های قرآنی، برگزاری آئین‌های یادواره شهدا، اعیاد ائمه و مناسبت‌های دینی با نهادهای مختلف همکاری دارد.