سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

نامه سال 88 وزارت اقتصاد به بانک صادرات: به گروه امیرمنصور آریا تسهیلات ندهید

 

نامه سال 88 وزارت اقتصاد به بانک صادرات: به گروه امیرمنصور آریا تسهیلات ندهید

  - فارس منتشرکرد:

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت اقتصاد در مهرماه سال 88 طی نامه‌ای به مسئولان بانک صادرات، این بانک را از ارائه تسهیلات به گروه امیرمنصور آریا منع می کند که پاسخ جهرمی به این نامه خواندنی است.

در نامه سال 88 حنطه ای مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد به مدیرعامل وقت بانک صادرات تاکید شده بود که به شرکت سرمایه گذاری امیرمنصور آریا و سایر شرکتهای وابسته با توجه به بدهی این شرکت به سیستم بانکی تسهیلاتی ارائه نشود.

در این نامه تصریح شده بود که این شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت است بنابراین تسهیلاتی به این شرکت بدهکار پرداخت نشود.

سیدمحمد جهرمی مدیرعامل بانک صادرات دو ماه پس از ارسال نامه وزارت اقتصاد در پاسخ به این نامه به گزارش ارسالی شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران تحت مالکیت گروه امیرمنصور آریا اشاره و اظهار می کند که گروه امیرمنصور آریا نسبت به اصلاح ساختار مالی، نسبتهای مالی، روشهای فروش و تامین مواد اولیه اقدام کرده است.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرده بود: "گروه امیرمنصور آریا از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شده و عمده تعهدات کوتاه مدت شرکتهای طرف قرارداد پرداخت شده است. در ضمن قسمتی از تعهدات بانکها توسط این شرکت پرداخت شده و سایر تعهدات سیستم بانکی طرف قرارداد هم تعیین تکلیف شده است."

در ضمن روز گذشته نیز خبرگزاری فارس سندی داخلی از بانک صادرات منتشر کرد که نشان می داد مسئولان این بانک در سال 88 در جریان وضعیت نامناسب مالی گروه امیرمنصور آریا بوده اند و هشدارهای لازم به این بانک برای عدم پرداخت تسهیلات داده شده بود.

اسناد و نامه های مورد اشاره در اختیاراست و در صورت لزوم متن نامه ها منتشر خواهد شد.


 

جزئیات نحوه درگیری 5 بانک در اختلاس بزرگ

- مهر نوشت:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام جزئیات نحوه درگیری پنج بانک با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اخیر، گفت: فعلا 900 میلیارد تومان از این اختلاس به نظام بانکی برگشت داده شده است.

ارسلان فتحی پور درباره  جلسه امروز دوشنبه کمیسیون اقتصادی که در زمینه اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه خبر سوء استفاده 3 هزار میلیاردی زمان تعطیلات مجلس منتشر شد، تک تک نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری کردند.

وی افزود: در حال حاضر نیز اولویت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی بازگرداندن پولهای خارج شده از بانکها است، همچنین پولهایی نیز که هزینه شده است، باید بازگردانده شود.
  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تأکید برخورد جدی با متخلفان و ریشه یابی پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، یاددآور شد: روز گذشته نیز مجلس از برخی مسئولان نظیر مدیران عامل بانکها، دیوان محاسبات کشور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد دعوت کرد تا برای بررسی دقیق در مجلس حضور یابند.

  900 میلیارد تومان از اختلاس بزرگ برگردانده شد

فتحی پور اظهارداشت: براساس اعلام مسئولان، رقم دقیق سوء استفاده مالی 2 هزار و 876 میلیارد تومان است که از این مبلغ، 900 میلیارد تومان آن به بانکها برگردانده شده است.
  وی درباره ال سی هایی که برای گروه امیر منصور آریا صادر شده است، گفت: 200 میلیارد تومان از ال سی هایی که برای گروه امیر منصور آریا در بانک صادرات شعبه فولاد خوزستان صادر شده است، براساس گزارشات و اسناد مشکلی ندارد.
  فتحی پور بیان کرد: براساس صحبت مسئولان بانک صادرات، ال سی های مورد نظر در چارچوب قوانین بانک صادر شده است و ما نیز با توجه به مستندات آن را تأیید کردیم.  

رئیس  کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس بررسی های به عمل آمده، باقی مانده مبلغ سوء استفاده شده 1 هزار و 760 میلیارد تومان است.
  وی ادامه داد: اموال تمامی افرادی که به نوعی در این پرونده دخیل بودند، شناسایی و بلوکه شده است و دستگاه قضایی به جد آن را پیگیری می کند.  

فتحی پور گفت: گشایش ال سی های صوری از طریق جعل اسناد و دریافت تسهیلات شکلی از این فساد بوده است. در این زمینه قوه قضائیه با بررسی شکل جرم و تخلف صورت گرفته باید برخورد قاطع کند.

  5 بانک درگیر اختلاس
وی درباره بانکهایی که به نوعی با این پرونده درگیر شده اند، اعلام کرد: بانکهای ملی، سپه، صادرات، سامان و پارسیان هر کدام با این پرونده درگیر شده اند.  

فتحی پور افزود: 117 میلیارد اعتبار به گروه امیر منصور آریا بابت شرکتهای تولیدی از سوی یکی از بانکها پرداخت شده است، ضمن اینکه بانک سامان 450 میلیارد تومان در قالب ال سی و ارائه تسهیلات، بانک سپه 60 میلیارد تومان در قالب ال سی همکاری داشته اند.   وی تصریح کرد: بانک ملی نیز در رابطه با مابقی مبلغ که در حدود 2 هزار و 150 میلیارد تومان است، در قالب ال سی همکاری داشته اند.  

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به قیمت بالای تنزیل، بانکها به دلیل بی دقتی و افتادن به ورطه رقابت بانکی به این حادثه دچار شده اند.  

 200 میلیارد تومان پذیره نویسی بانک آریا بلوکه شد

فتحی پور بیان کرد: پذیره نویسی بانک آریا به مبلغ 200 میلیارد تومان در بانک ملت انجام شده بود که از سوی بانک مرکزی بلوکه شده است.   وی گفت: شگرد این گروه در قالب تشکیل شرکتهای تولیدی بوده که با استفاده از ال سی های صوری و با استفاده از فضای طرح حمایت از تولید، سعی کردند دستورات حمایتی را برای خود استفاده کنند.
  فتحی پور افزود: به ملت شریف ایران اطمینان می دهم مجلس شورای اسلامی در ریشه یابی و برخورد با فساد بسیار قاطع است و در برخورد با مباشران و عاملان این فساد در هر رده یا مقامی با جدیت عمل خواهد کرد. 


فردوسی پور : جدایی حبیب از حمید را به اسکار بفرستیم!

 

فردوسی پور : جدایی حبیب از حمید را به اسکار بفرستیم!

ورزش > لیگ برتر  - عادل فردوسی پور 90 این هفته را با دو عذرخواهی آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در شروع 90 این هفته که با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد ؛ فردوسی پور روی آنتن آمد و گفت:« باید عذرخواهی کنم ، این 5 دقیقه تاخیر تقصیر ما بچه های 90 بود اما آن اتفاق هفته قبل ، هیچ ارتباطی با ما نداشت و اتفاق خیلی تلخی بود. انشالله قول می دهم که دیگر هیچ وقت این اتفاق تکرار نشود.برای آنچه هم که هفته قبل رخ داد از شما عذر می خواهم.»

فردوسی پور در گفت و گو با مدیر باشگاه سپاهان ، به دلیل اتفاق تلخی که در بازی آسیایی این تیم افتاد ، به او شیوه کسب اطلاع از محرومیت بازیکنان را یاد داد و البته رحیمی هم خیلی راحت اشتباه تیمش را پذیرفت و عذر خواست.

نکته جالب برنامه اما شاید جایی بود که در بخش 90 درجه ، فردوسی پور روی صحنه هایی از داربی گفت:« به نظر می رسد بعد از فرستادن فیلم جدایی نادر از سیمین به اسکار باید فیلم جدایی حبیب از حمید ساخته بالیوود را آماده فرستادن به جشنواره های جهانی کرد.»


غیاثی: قلعه نویی به کمک داور گفت جوجه رشتی تو در حد این بازی نیستی

 

غیاثی: قلعه نویی به کمک داور گفت جوجه رشتی تو در حد این بازی نیستی

ورزش > لیگ برتر  - سخنگوی کمیته داوران امیر قلعه نویی را متهم به توهین شدید به داور بازی کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ رضا غیاثی ، سخنگوی کمیته داوران در گفت و گویی با برنامه 90 ، درباره ضرب و شتم کمک داور بازی تراکتورسازی و نفت تهران ، اظهارات جالبی به میان آورد و در بخشی از این اتفاق گفت:« این کمک داور در گزارش خود نوشته است غیر از برخورد اشیاء به پشت سرش ، در پایان بازی توهین های بدی به او شده. اینکه تعدادی از اعضای کادرفنی در مسیر راهروی رختکن به سمت او رفتند و گفتند تو در قواره این بازی نیستی ، آخه تو جوجه رشتی که...»

غیاثی لحظه ای بعد در برابر پرسش فردوسی پور گفت:« من ماجرا را از نزدیک ندیدم اما داور نوشته که این نسبت ها را امیر قلعه نویی به او داده است . بعد هم که در پمپ بنزین ، این داور را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.»


کسر احتمالی 6 امتیاز از استقلال/حکم فیفا در مورد رینالدو جدی است

 

کسر احتمالی 6 امتیاز از استقلال/حکم فیفا در مورد رینالدو جدی است

ورزش > لیگ برتر  - سایت رسمی باشگاه استقلال نوشت:

فدراسیون بین المللی فوتبال یک ماه به استقلال مهلت داد بدهی رینالدو بازیکن سابق این تیم و کنونی باشگاه کیه وو ورونا را پرداخت کند.محمد حیرانی مشاور بین الملل باشگاه استقلال ، با اشاره به حکم فیفا در مورد بدهی به این بازیکن گفت:«هفته پیش این حکم به دستمان رسید که در آن ریز مطالبات "پائولو رینالدو"پرویی آمده است. بر اساس شکایت مدیربرنامه های این بازیکن، رینالدو بیش از یکصدهزار دلار از استقلال طلب دارد که به این رقم باید جریمه دیرکرد هم افزود.»

در حکم فیفا آمده که اگر تا یک ماه این مطالبات پرداخت نشود، فدراسیون بین المللی فوتبال تصمیمات سخت گیرانه تری اتخاذ خواهد کرد و اولینِ آن کسر 6 امتیاز از تیم استقلال است، کما اینکه به تازگی این اتفاق برای یکی از تیمهای لیگ برتری سال گذشته افتاد.

حیرانی ادامه می دهد:« تعجب بر انگیز اینکه رینالدو دستمزد آبان ماه سال 1388 خود را هم نگرفته و این در شرایطی است که استقلال در آنزمان مشکلات مالی نداشت و جریمه این دیرکرد ها به همراه مطالبات معوقه بدهی استقلال را به این بازیکن سنگین تر می کند.با راهنمایی کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در مهلت تعیین شده درخواست تجدید نظرخود را به فیفا ارسال کردیم اما هنوز فیفا به این نامه ما پاسخی نداده است. علی الحال در صورتی که این درخواست مورد پذیرش فیفا قرار نگیرد، استقلال تنها 20 روزبرای پرداخت این پول فرصت دارد.»

حیرانی در پایان گفت:« این نخستین بار در تاریخ باشگاه استقلال است که اختلافات مالی با یک بازیکن به فیفا کشیده می شود و فیفا دراین مورد تصمیم می گیرد و حالا مدیران استقلال باید تاوان سهل انگاری گروه قبلی را بپردازند.»

 

 


کشف چند اختلاس میلیاردی دیگر در دو روز اخیر

 

کشف چند اختلاس میلیاردی دیگر در دو روز اخیر

استان خوزستان و استان گیلان در یکی دو روز اخیر، درگیر کشف اختلاسهای جدید بوده اند. در یک اختلاس 12 میلیاردی در خوزستان، متهم از کشور خارج شده است

امید سلیمی بنی: پس از کشف اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، باز هم میلیاردها ریال اختلاس، در بانکها کشور کشف می شود. در جدیدترین این اختلاسها، استان خوزستان و گیلان درگیر شده است.

خوزستان که در روزهای گذشته به عنوان کانون اختلاسهای بانکی در کشور شناخته شده، رکورد کشف اختلاس در سیستم بانکی را به اندازه ای بالا برده که کشف اختلاس 11 میلیارد ریالی در گیلان، دیگر کسی را متعجب نمی کند.

پلیس می گوید متهمان اختلاس گیلان، هنوز دستگیر نشده اند و کارمند یکی از بانک‌های دولتی در بندرانزلی به اتهام اختلاس همچنان تحت تعقیب و متواری است.

این کارمند با همکاری فردی در تهران مبلغ شش میلیارد ریال اختلاس کرده بود. رئیس پلیس آگاهی گیلان، می گوید متهم شش میلیارد ریال از دارایی یکی از بانک‌های دولتی را به حساب همدستش در تهران واریز کرده بود که پس از مطلع‌شدن از برملا شدن ماجرا متواری شده است.

سرهنگ عبداله کریمی با بیان اینکه همدست دیگر متهم در تهران دستگیر شده، توضیح می دهد: این متهم سه میلیارد ریال از این مبلغ را از حساب بانکی‌اش خارج کرده و حدود سه میلیارد ریال دیگر نیز در حساب وی باقی مانده بود که به بانک مورد اختلاس قرار گرفته بازگشت.

جزئیات اختلاس چهار میلیارد ریال از یکی دیگر از بانک‌های دولتی در شهرستان «شفت» استان گیلان نیز منتشر شده است. در این مورد رییس شعبه به همراه معاون و سه نفر دیگر از طریق جعل سند، اقدام به وام گرفتن برای افرادی می‌کردند که وجود خارجی نداشتند که پس از مشخص‌شدن این اختلاس تمامی متهمان دستگیر و روانه زندان شدند و اموال نیز به بانک مربوطه بازگشت شد.

ولی اهواز، به عنوان کانون اختلاسهای پر سر و صدای ماه های اخیر، باز هم کشف اختلاس میلیاردی دیگری را دیروز، تجربه کرد.

رئیس پلیس آگاهی خوزستان با اشاره به اینکه پس از کشف اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، یک اختلاس 4 میلیارد ریالی دیگر نیز در یکی از شهرهای خوزستان، کشف شد، می گوید: "با دریافت گزارشی از مدیریت یکی از بانکهای استان مبنی بر آنکه یکی از کارکنان مبلغ سه میلیارد و 898 میلیون و 230 هزار و 574 ریال اختلاس کرده و متواری شده، پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار داد."

مهدی محسنی توضیح داد چطور نیروهای آگاهی، کارمندان مجرم را دستگیر کردند، ولی بلافاصله خبری درباره اختلاس 12 میلیارد ریالی در ماهشهر، از توابع خوزستان پخش شد. این بار، کارمندی که به عنوان رئیس دایره صندوق یکی از بانکهای این شهر فعالیت می کرد 12 میلیارد ریال اختلاس کرد و به خارج از کشور گریخت.


استعفای حبیب کاشانی از پرسپولیس؛ او فرار به جلو کرده است؟

 

استعفای حبیب کاشانی از پرسپولیس؛ او فرار به جلو کرده است؟

 - تقریبا همه چیز حکایت از جدی بودن ماجرای استعفای حبیب کاشانی از پرسپولیس دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ درحالی که از صبح امروز شایعه احتمال استعفای حبیب کاشانی قوت داشت ، منابع خبری نزدیک به سرپرست باشگاه ، خبر استعفایش را منتشر کردند. سایت لیدرهای پرسپولیس ، سایت خبری در سایه باشگاه پرسپولیس در دو سال اخیر بود که اولین بار این خبر را منتشر کرد و دلیل جدایی حبیب کاشانی را نحوه چینش اعضای هیات مدیره جدید تیم نامید. کاشانی که با فشار هواداران تیم روبروست با استعفای خود ، معادلات در تیم را تغییر داده است. او پس از فینال جام حذفی هم حرف از جدایی زده بود اما درنهایت تصمیم به ماندن گرفت


استعفای حبیب کاشانی از پرسپولیس؛ او فرار به جلو کرده است؟

 

استعفای حبیب کاشانی از پرسپولیس؛ او فرار به جلو کرده است؟

 - تقریبا همه چیز حکایت از جدی بودن ماجرای استعفای حبیب کاشانی از پرسپولیس دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ درحالی که از صبح امروز شایعه احتمال استعفای حبیب کاشانی قوت داشت ، منابع خبری نزدیک به سرپرست باشگاه ، خبر استعفایش را منتشر کردند. سایت لیدرهای پرسپولیس ، سایت خبری در سایه باشگاه پرسپولیس در دو سال اخیر بود که اولین بار این خبر را منتشر کرد و دلیل جدایی حبیب کاشانی را نحوه چینش اعضای هیات مدیره جدید تیم نامید. کاشانی که با فشار هواداران تیم روبروست با استعفای خود ، معادلات در تیم را تغییر داده است. او پس از فینال جام حذفی هم حرف از جدایی زده بود اما درنهایت تصمیم به ماندن گرفت


کروش: مربیان  لیگی بدانند؛ اینجایم که تیم ملی را ببرم جام جهانی/ اگر کارم دارند ، موبایلم روشن است

 

کروش: مربیان لیگی بدانند؛ اینجایم که تیم ملی را ببرم جام جهانی/ اگر کارم دارند ، موبایلم روشن است

ورزش > فوتبال ملی  - کارلوس کروش می‌گوید هر مربی که به اردوی تیم ملی اعتراض دارد می‌تواند با او تماس بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اردوی دو روزه تیم ملی می‌گوید: «خیلی اردوی خوبی بود. نظر من این است که این کمپ‌ها باید ادامه داشته باشند.»
کروش در پاسخ به این سوال که مظلومی و استیلی از او انتقاد کرده‌اند که چرا با آن‌ها صحبتی نشده می‌گوید: «شغل من آماده کردن تیم ملی است. شغلم صحبت با مربیان و رسانه‌ها نیست. اگر می‌خواهم صحبتی انجام دهم ترجیح می‌دهم در مورد شغل و تیم خودم باشد نه کسی دیگر. اگر لازم است با مربیان صحبت کنم، تلفن همراهم روشن است. اگر هم صحبت ضروری است می‌توانیم جلسه داشته باشیم. من می‌خواستم یک جلسه‌ای با مربیان لیگ داشته باشم اما تیم‌های لیگ برتری درگیر بازی‌های آسیایی بودند و تنها دلیلی که باعث شد جلسه نداشته باشیم، همین بوده که مربیان در دسترس نیستند.»
کروش در مورد اردوی تیم ملی هم می‌گوید: «مهم‌ترین چیز این است که ما یک گروهیم و 11 تا بازیکن از تیم امید را آوردیم که تمرین کنند. ما دو هدف از انجام این کار داشتیم. یکی این‌که بازیکنان بزرگسال را برای جام جهانی آماده کنیم و دیگر این‌که بازیکنان امید تمرین کنند و برای آینده آماده شوند. وقتی بازیکنان جوان به تیم ملی می‌آیند، استرس دارند چراکه حضور در تیم ملی برایشان رویاست. من می‌خواستم با دعوت از این بازیکنان، این استرس از بین برود چون می‌دانم آن‌ها دفعه بعدی که دعوت می‌شوند بهتر می‌شوند و دفعه بعدی باز هم بهتر می‌شوند. می‌خواستم به آن‌ها نشان بدهم که اینجا خانه‌شان است.»
کروش در پاسخ به این سوال که بعضی‌ها انتقاد کرده‌اند که بازیکنان نیمکت‌نشین در لیگ برتر به تیم ملی دعوت شده‌اند هم با خنده می‌گوید: «من خواهش می‌کنم از مربیان که اسم افرادی که خوب هستند و بیرون مانده‌اند را به من بگویند.»
سرمربی تیم ملی در پایان در مورد بازی با بحرین و این‌که در این بازی از بازیکنان جوان استفاده می‌کند یا نه می‌گوید: «شرایط در اردوی بعدی متفاوت است چون هدف برد در بازی است و بازیکنانی را دعوت می‌کنیم که بتوانند مقابل بحرین به ما کمک کنند.»