سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

محسن رضایی: برای بررسی دفاع مقدس،اسناد کافی نیست، تحلیل هم لازم است

  محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از نمایشگاه اسناد دفاع مقدس، به سوال خبر آنلاین در مورد چگونگی روند حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس ند اصولی و کافی بوده است یا خیر؟ گفت: « روند نشر فرهنگ و آثار دفاع مقدس در این بیست سال اخیر بعد از جنگ، فراز و نشیب داشته است. بعضی از مقاطع و سالها خیلی خوب بوده است، مثلا موجی از فیلم های دفاع مقدس ساخته شد اما پس از آن یک نزولی را در روند ساخت فیلم های دفاع مقدس می بینیم، بعد از سالها تازه جشنواره  دفاع مقدس یکبار دیگر برگزار می‌شود. در زمینه کتاب روند بهتری وجود داشته است، یک شیب مثبت ولی کند در مساله  کتاب و قصه و خاطرات دفاع مقدس وجود دارد. در زمینه مستند سازی و گردآوری اسناد باید گفت که در این چند سال اخیر خیلی بهتر شده است . اما در مجموع نمی‌توانیم  نمره خیلی بالا به این روند بدهیم. انشاالله  در سالهای آینده شیب بیشتر و سرعت بیشتری در ضبط حوادث و تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس داشته باشیم.»

رضایی در پاسخ به این سوال که ضرورت جامعه امروز ما بیش از هر چیز تحلیل بایدها و نبایدهای جنگ است و چرا در این زمینه به نسبت سایر حوزه های دفاع مقدس کمتر فعالیت می شود، چنین گفت: « تحلیل خوب است. منتها تحلیل باید مستند باشد، با سند باشد و به مستندات تکیه کند تا تحلیل و ظن و گمان با هم خلط نشود. ظن و گمان انسان را به برداشتها و قضاوتهای غیر واقعی می کشاند در حالیکه اسناد و مدارک می تواند کمک بکند که ما به یک تحلیل واقعی از حوادث برسیم. اگر تحلیل نباشد پاسخ به سوالات و ابهامات امکان پذیر نیست. اسناد به تنهایی نمی توانند سوالات را جواب بدهند، این تحلیل است که با کمک اسناد سوالات و ابهامات جنگ را می تواند پاسخ بدهد.»  


میلیونر شدن چندان هم سخت نیست ، البته کم هستند افرادی که اعتماد به نفس و توانایی آن را داشته باشند که ایده های کوچک و جالب و در عین حال پردرآمد خود را به مرحله ی اجرا درآورده و از آن کسب درآمد کنند ، آنهم درآمدهای میلیونی !

به گزارش بانکی، همه ما در ذهنمان ایده هایی داریم که بنا به توجیهات خودمان – مانند وقت نداشتن و یا کمبود سرمایه – از آنها به راحتی می گذریم ، در حالی که تنها مشکلی که جلوی ایده های خلاقانه را می گیرد تنبلی و عدم اراده ی قوی است ، بنابراین سعی کنید ایده های خود را با همین دو عامل پیش ببرید و نتیجه ی آنرا نیز ببینید.

?- مردی که پس از ازدواج وب سایتی برای مسائل عاطفی افراد متاهل ایجاد کرد

Ashleymadison.com سایت قرارهای عاشقانه است با یک فرق؛ تنها افراد متاهل یا کسانی که خواهان قرار با یک فرد متاهل هستند مورد پذیرش این سایت قرار می گیرند. شعار سایت این است:” زندگی کوتاه است. پس با عشق زندگی کن”. موسس این سایت یک وکیل به نام نوئل بیدرمن است که به زعم خودش یک مرد متاهل بسیار خوشبخت است. سایت این مرد خوشبخت ??? میلیون عضو دارد که بیانگر کارا بودن و موفق بودن ایده ی او است.

?- مردی که کسب و کار یک میلیون دلاری وسیله نظافت سگ را به راه انداخت.

ماتیو اوسبرن از سرشناسترین پیشگامان در ساخت وسیله نظافت فضولات سگها است که Pooper-Scooper.com را راه اندازی کرده است.

او هرگز فکر آن را هم نمی کرد که روزی همین ایده او را میلیونر کند. شروع کار اوسبرن به سال ???? برمی گردد که او یک مرکز خدمات حیوانات اهلی در کلمبوس اوهایو به راه انداخت. در آن هنگام او با داشتن ?شغل تمام وقت از هرکدام ساعتی ?دلار درآمد داشت. ماتیو در آن زمان همسر و یک دختر داشت و پسرش در شرف به دنیا آمدن بود. او که از کسب درآمد بیشتر ناامید شده بود،  به این فکر افتاد که برای حدود ???،??? سگ که در ??مایلی خانه او هستند ، کاری انجام دهد. نقطه سرآغاز کسب و کار او همینجا بود. ماتیو به امر نظافت محوطه ها پرداخت، با اینکه کار چندان جالب نبود ،  اما او از رضایت مشتریان و کار در بهترین حیاطها لذت می برد.

کار ماتیو کم کم به جایی رسید که هفت نفر را به همراه شش ماشین حمل به کار گرفت که روزانه به ??? مشتری ثابت خدمات ارائه می دادند. در حالیکه اوسبرن درحال تبلیغ و شناساندن چنین خدماتی بود، شخصی به نام مت “رد” بسول او را به آینده ای که انتظارش را نداشت نزدیک کرد. بسول مالک مرکز ارائه خدمات حیوانات اهلی(Pet Butler )در تگزاس بود. او پس از دیدن کار ماتیو ، او را شریک خود در امور نظافت حیوانات کرد ، در حال حاضر  Pet Butler بزرگترین مرکز ارائه خدمات نظافت فضولات حیوانات اهلی در امریکا است که اکنون بالغ بر  ???? مشتری دارد.

?- نوجوانی که  از طریق فروش مربا با دستور پخت مادر بزرگش میلیونها دلار به دست آورد.

در حالیکه موفق ترین کارآفرینان درآمد خود را از ایجاد وب سایتهای پرطرفدار به دست می آورند، “فریزر دوهرتی”  کسب و کار بزرگش را از راه سنتی به دست آورده است. فریزر پخت مربا را از سن ??سالگی با دستورالعملهای مادربزرگش در آشپزخانه خانه ی خود شروع کرد ، وی در ??سالگی مدرسه را ترک کرد تا به طور تمام وقت مشغول کار خود شود. این نوجوان در حال حاضر سالانه چیزی حدود ???،??? شیشه،مربا می فروشد که این مقدار ??درصد بازار مربای انگلیس را تشکیل می دهد. سرمایه دوهرتی چیزی حدود ?تا?میلیون دلار تخمین زده می شود.

?- شرکتی که از فروش عینک های ایمنی مخصوص سگها صاحب ثروت بزرگی شد

در جوامع غربی سگ و سایر حیوانات خانگی جزء لاینفک زندگی افراد هستند ، همین عامل باعث شده است تا چند دوست قدیمی تصمیم بگیرند برای سگ ها عینک بسازند !
عینک برای سگ خانگی؟ به نظر بی معنی می رسد ! اما اگر کسی به ساخت آن پرداخته و آن را تبدیل به کسب و کار چند میلیون دلاری کند، نتیجه می گیریم این کار چندان هم بی معنی نیست. این کار توجه زیادی از مردم و رسانه ها به خود جلب کرده است از جمله CNN, Women’s World, People, Regis and Kelly, National Geographic and Animal Planet . آنها که کار را با ساخت عینک ایمنی شروع کردند در ادامه کار خود را توسعه داده و لوازم جانبی دیگری برای حیوانات را تولید کردند که شامل کوله پشتی، جلیقه شنا، تی شرت، کلاه و اسباب بازی می شود.

?- مردی که با تولید استخوان آرزوی پلاستیکی، میلیونر شد.

در بسیاری از نقاط دنیا مردم معتقدند شکستن استخوان جناغ مرغ آرزو ها را برآورده می کند !
چه کسی فکر می کرد که روزی بازاری برای استخوان آرزو (استخوان جناق مرغ) آن هم از نوع پلاستیکی اش وجود داشته باشد؟ کن آهرونی از اینکه سرسفره  و پس از خوردن مرغ تنها دو نفر می توانستند آرزو کنند و جناغ بشکنند کلافه شده بود.

این باعث شد تا او تصمیم به ایجاد شرکت LuckyBreak بگیرد،شرکتی که استخوان های آرزوی سنتزی با صدا و حس استخوان جناق واقعی مرغ و بوقلمون بسازد. در حال حاضر این شرکت روزانه ??،??? استخوان تولید می کند که آنها را در قالب طرحهای سفارشی و منقوش برای استفاده ی شخصی، شرکتی و تبلیغاتی به فروش می رساند. فروش این شرکت بیش از ??? میلیون دلار در سال است.
می بینید که حتی با استفاده از عقاید نه چندان علمی و درست مردم هم می توان میلیونر شد !

?- زن خانه دار مخترع بالشی که قابلیت رفتن به مایکرو ویو را دارد!

کیم لوین، کیسه های کوچکی در طرح های مختلف با قابلیت نفوذ گرمای آرامش بخش اختراع کرد. کیم متوجه شد که اگر مقداری ذرت در یک کیسه ریخته،آن را دوخته و بعد در مایکرو ویو قرار دهد، یک بالش گرم و آرامش بخش ایجاد می شود. او بدون معطلی به کمک چرخ خیاطی اش شروع به عملی کردن ایده ی ساده اش کرد و از آنجا بود که کسب و کار چند میلیونی او آغاز شد. در ابتدا کیم فکر می کرد که این بالش ها می توانند هدیه ی عالی برای فرزندان و همسایه هایش باشند. اما به زودی متوجه شد که ایده او پتانسیل بالایی دارد. وقتی والدینی که با کیم در ارتباط بودند نیمه شب ها با او تماس می گرفتند تا برای بچه هایی که بدون بالش های کیم بی تابی می کردند،بالش درست کند، او دانست که فرصت طلایی ای برای او خلق شده است. او به خرده فروشی های محلی و نمایشگاههای صنایع دستی می رفت تا اینکه اتفاق مورد انتظار رخ داد؛ مجتمع تجاری Saks تصمیم گرفت که بالش های کیم را در فروشگاههایش به مشتریان عرضه کند. اکنون او یک میلیونر است و حتی کتابی درباره تلاشهایش نوشته است.

?- کسی که در وب ، پیکسل ها را به قیمت ?میلیون دلار فروخت

در سال ???? یک دانشجوی ??ساله در انگلستان به نام الکس تیو صفحه وبی یک میلیون دلاری به راه انداخت که از طریق آن پیکسل های ????*???? را به قیمت ? دلار به فروش می رساند. با وجود اینکه این ایده خیلی ساده ای بود، اما به دلیل منحصر به فرد بودنش توجه زیادی جلب کرد و در نهایت طی چند ماه ، وی صاحب  ?،???،???دلار درآمد شد. آخرین مورد آگهی در سایت الکس به قیمت ?????دلار به فروش رفت. وب سایتهای زیادی به تقلید از این سایت ایجاد شد که همگی با شکست مواجه شدند چراکه این ایده دیگر بدیع نبود.

?- مردی که شرکتی برای فراهم کردن نامه های عذر و بهانه برای غیبت در کار ایجاد کرد

آیا به عذر وبهانه ای برای غیبت از کارتان نیاز دارید؟ یک شرکت اقدام به تامین نامه های عذر غیبت اینترنتی برای کارمندان و دانشجویان آمریکایی کرده است. این عذرهای اینترنتی هر کدام فقط به قیمت ??دلار فروخته می شوند. این نامه ها می توانند از یک دکتر حرفه ای یا بیمارستان یا احضاریه دادگاه جعلی  یا حتی اعلامیه فوت باشند. فراهم کننده این نامه ها کارش را با ???دلار شروع کرد و اکنون کارش را از طریق یک لپ تاپ در یک شهر کوچک در اوکلاهاما انجام می دهد. این سایت به طور ماهیانه ????? مراجع دارد !

?- راهب هایی که کارتریج پرینتر ها را ???میلیون دلار به فروش رسانده اند

برنارد مک کوی ، کشیش و قائم مقام LaserMonks.com یک خرده فروشی اینترنتی است که کارتریج و دیگر لوازم اداری را با تخفیف به فروش می رساند. مشتریان این سایت عبارتند از افراد، کلیساها و همینطور مرکز تحقیق Morgan Stanley و Forest Service آمریکا.

این کسب و کار پر سود و منفعت است. فروش ها از سال ????، به میزان ????دلار به ???میلیون دلار در ???? تبدیل شده است. ایده LaserMonks.com از آنجایی به این کشیش الهام شد که وقتی روزی جوهر پرینتر او تمام شد او نتوانست کارتریجی با قیمت معقول پیدا کند. در ابتدا این شرکت متشکل از چند راهب بود که روزانه سفارش های معدودی برای پر کردن کارتریج های خالی می گرفتند. اما طبق گفته راهب ها اکنون آنها ??،??? مشتری دارند و روزانه ??? تا ??? سفارش می گیرند.

??- دختری که از ارائه نقشه های MySpace ثروت ???میلیون دلاری به دست آورده است

دختر نوجوانی که استعداد و خلاقیت فراوانی دارد ، سایتی به نام WhateverLife  ایجاد کرده است که در آن نقشه های MySpace و دیگر راهنماهای مجانی را ارائه می کند. این دختر اخراجی از مدرسه ، ماهانه ?????دلار درآمد دارد و وب سایتش بیش از ?میلیون بازدیدکننده  و ?? میلیون بازدید از صفحاتش دارد.

 


1–چگونه می توان یک زرافه را داخل یک یخچال قرار داد؟

2- چگونه می توان یک فیل را داخل یک یخچال قرار داد؟

3- شیر، سلطان جنگل، تمام حیوانات را به یک گردهمایی فرا می خواند. تمام حیوانات بجز یکی از این حیوانات در این گردهمایی شرکت می کنند. حیوانی که غایب بوده کدام است؟

4- شما باید از یک رودخانه عبور کنید. این رودخانه محل زندگی تمساحها است. چگونه از آن عبور می کنید؟

پاسخ در ادامه مطلب...

.

.

.

.

.

..

.

 

و اما پاسخ ها:


1- پاسخ درست این است: در یخچال را باز کنید، زرافه را در آن قرار دهید و سپس در یخچال را ببندید. این سوال به ما یاد می دهد که نباید برای کارهای ساده دنبال راه حلهای پیچیده بگردیم.


2- دریخچال را باز کنید، فیل را در آن قرار دهید و سپس در یخچال را ببندید. این پاسخ اشتباه است، پاسخ درست این است، در یخچال را باز کنید. زرافه را بیرون بیاورید، فیل را در یخچال بگذارید و سپس در یخچال را ببندید. این سوال به ما یاد می دهد که برای حل مساله، به فعالیتهای قبلی نیز فکر کنیم.


3- پاسخ درست این است : فیل. چون فیل داخل یخچال بوده و نمی توانسته در گردهمایی شرکت کند. این سوال به ما یاد می دهد که در حل مساله نباید فرضیات قبلی را فراموش کنیم.


بسیار خوب! اگر به 3 سوال اول پاسخ درست نداده اید هنوز یک شانس دیگر دارید.


4- پاسخ درست این است با شنا از رودخانه عبور کنید. تمام تمساحها در گردهمایی حیوانات هستند و خطری شما را تهدید نمی کند. این سوال به ما یاد می دهد که از اشتباهات گذشته پند بگیریم.

http://bia2e2.com/post/1490  ازسایت


نقاط سیاه را در شکل زیر بشمارید!!!!

 

d4.gif

ادامه عکسها در ادامه مطلب...

 

خطوط افقی در شکل زیر موازیند در حالی که این طور به نظر نمی رسد؟؟؟؟؟!!!!

 

d5.gif

به نظر می رسد از راست به چپ قد سربازها کوتاه تر می شود در حالی که این طور نیست و قد همگی برابر است!!!!!

d1.gif

 

 

در عکس زیر به نظر میرسد دایره وسط سمت چپ بزرگتر از دایره وسط سمت راست باشد اما این طور نیست و با هم برابرند!!!

d3.gif

برای چند لحظه به نقطه سیاه وسط عکس زیر خیره شوید.خواهید دید که هاله دور آن از بین خواهد رفت

d2.jpg

 

به نقطه خاکستری وسط تصویر زیر نگاه کنید.سپس سر خود را عقب و جلو ببرید. به نظر می رسد که دوایر می چرخند در حالی که این تصویر ساکن است و یک تصویر متحرک نیست!!!!!

d6.gif

 


اگه فهمیدین که چه چیزی در این تصویر باعث شگفتی شما خواهد شد. به نظر شما این نظامی زشت آمریکایی چه چیزی برای تعجب داره ؟ خب بیشتر دقت کنین تا بهتون بگم…

هنوز نتونستین بفهمین ؟
خب نمیدونین راز این تصویر در کجاست ؟

راز این عکس چیست , تصویر زار دار

 

برای فهمیدن راز تصویر باید تصویر رو سلکت (select) بکنین یعنی نشانه‌گر موس خود را ابتدای متن این پست قرار داده و به پایین بکشید تا تصویر هم انتخاب شود آنوقت است که متوجه تصویر دوم و مخفی می‌شوید.

* البته این کار فقط در مرورگر IE جواب میده و با firefox کار نمیکنه ولی امتحان کنین خیلی جالبه.

 


امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از اظهارات اخیر رییس جمهور: نباید از سخنان امام تفسیرهای دلخواه کنیم

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از اظهارات اخیر رییس جمهور: نباید از سخنان امام تفسیرهای دلخواه کنیم

  - نماینده مردم اصفهان و رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قانون اساسی وظایف همه قوا را به صورت روشن مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: نباید از سخنان امام (ره) تفسیرهای دلخواه کنیم.

محمد تقی رهبر" در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه مجلس دیگر در راس امور نیست، گفت: آن چه امام(ره) درباره مجلس و دیگر امور کشور گفته اند به قوت خود باقی است و با این حرف‌ها جایگاه سخنان ایشان تغییر نمی کند.

نماینده اصفهان در پاسخ به این بخش از سخنان رئیس جمهور که گفته بود: "رئیس جمهور مجری قانون اساسی هم هست، این دیگر به استقلال قوا ربطی ندارد. مردم رأی مستقیم می‌دهند، رئیس‌جمهور که انتخاب می‌شود، رئیس دولت است، رئیس قوه مجریه است، این یک قوه مستقل است"، گفت: نمایندگان مجلس هم بر اساس رای ملت به صورت مستقیم انتخاب شده و اقدام به قانونگذاری و نظارت می کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اظهار اینکه در راس امور بودن مجلس، به معنای فراموشی وظایف قوه مجریه نیست، خاطرنشان کرد: قانون اساسی وظایف هر یک از قوا را مشخص کرده و دولت موظف به اجرای مصوبات مجلس و قانون بوده و باید مصوبات خود را برای تطبیق با قوانین به مجلس بفرستد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، تصریح کرد: برفرض که فرمایش امام(ره) مربوط به گذشته باشد که اعتقاد دارم چنین نیست؛ اما همین قانون اساسی که پیش روی ما است، وظایف هر یک از قوا را به خوبی مشخص کرده و براساس این میثاق ملی اجرای مصوبات مجلس برای دولت لازم‌الاجرا است.

وی با تاکید بر اصلاح برخی از برداشت‌هایی که درباره جایگاه مجلس شورای اسلامی از سوی برخی مسئولان می‌شود، خاطرنشان کرد: فرمایشات امام راحل درباره مجلس تغییرناپذیر است و تنها ایشان به یک جمله "مجلس در راس امور است" اشاره نکرده و درجایی دیگر فرموده‌اند؛ " مجلس عصاره فضایل ملت است" که اگر آن جمله امام را مربوط به گذشته بدانیم این جمله ایشان را هم باید مربوط به گذشته تلقی کنیم که چنین چیزی درست نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان در ادامه با اظهار اینکه اگر فرمایشات امام را مربوط به زمان خاصی بدانیم مثلا باید حکم ایشان درباره سلمان رشدی مرتد را نیز مربوط به گذشته بدانیم، خاطرنشان ساخت: در حالی که در واقعیت چنین نیست و حکم امام درباره سلمان رشدی پابرجا و تغییرناپذیر است و بنابراین باید کلمات امام را زنده نگه داریم و از اظهارات ایشان در جایی که باب میل ما نیست، تفسیرهای دلخواه نکنیم.

رهبر با تصریح براینکه امام(ره) در زمان‌های مختلف درباره مسائل مختلف سخن گفته‌اند و به غیر از مواردی که برای آنها قید زمانی در نظر گرفته‌اند، بقیه سخنان ایشان برای همه زمان‌ها است، اظهار کرد: خط امام و سخنان گهربار ایشان درباره مسائل مختلف همواره پایدار بوده و خواهد بود.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس در پایان با  تاکید بر اینکه تفسیر اظهارات امام راحل را درست نداسته و سخنان ایشان را متعلق به زمان خاصی نمی دانم، خاطرنشان کرد: قانون اساسی براساس اصل تفکیک قوا وظایف همه قوا روشن کرده و نباید جدا از آن وظایفی برای خود تعریف کنیم.


مجلس برای مقابله با دیکتاتوری در راس امور است
رییس مجلس در اصفهان:

مجلس برای مقابله با دیکتاتوری در راس امور است

-  رییس مجلس در سخنانی در مسجد جامع اصفهان انتقاد های صریحی را نسبت به مسایلی که در چند روز اخیر درباره جایگاه مجلس بیان شده،عنوان کرد.تاکید بر در راس قوا بودن مجلس و انتقاد از طرح مسئله مکتب ایرانی دیگر انتقاد های مطرح شده توسط لاریجانی بود.

 به گزارش خانه ملت،علی لاریجانی گفت: طرح مردم سالاری دینی توسط حضرت امام خمینی (ره) به این واسطه بود که امام دیکتاتوری قاجار و پهلوی و ظلم هایی که بر مردم رفته بود را درک کرده بودند.

وی با طرح برخی مسائل از سوی کسانی که معتقدند که مجلس در راس امور نیست، اشاره کرد و گفت: برخی در روزهای اخیر با اظهاراتشان عنوان کردند مجلس در راس امور نیست و این مربوط به زمانی است که ریاست جمهوری شرایط امروز را نداشته و بر پایه نظام پارلمانی بوده است؛ در حالی که این حرف درست نیست. اگر نظامی پارلمانی باشد رئیس جمهور باید توسط پارلمان انتخاب شود در حالی که در کشور ما قوه مقننه و قوه مجریه دو قوه مجزا هستند.

اهم صحبت های رییس مجلس شورای اسلامی را در ادامه بخوانید:

  • هنگامی که امام خمینی فرمودند قوه مقننه در راس امور کشور است، یعنی اینکه قوه مقننه دارای قدرت مهمی است و مردم نمایندگانی را معرفی می کنند تا مبادا دولت به حقوق مردم تعدی کند.
  • همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند قوه مقننه ریل گذار قوه مجریه است یعنی قوه مجریه در داخل آن ریل حرکت می کند.
  • گاه تصور می شود اگر قوانینی در مجلس تصویب شود دست و پای دولت بسته می شود در حالی که نمایندگان به دنبال پرش قوه مجریه و برداشتن موانع هستند.
  •  در کشور ما هنگامی که در راس قوا مقام معظم رهبری قرار دارد قوا باید برادری پیشه کنند.
  • این روزها از سوی برخی مدیران مسائلی مانند مکتب ایرانی در کشور مطرح می شود، حرف های عجیبی می شنویم که بیشتر جنبه رسانه ای دارد.
  •  اگر قصد ما تفکر ناسیونالیستی است که این حرف‌ها به شما نمی‌آید و اگر قصدتان این تفکر نیست و مقصودتان مکتب اسلامی ایران است خوب همان را بگویید که به معنای تفکر شیعی است.
  •  روشن سخن بگویید چرا که دوره‌ ناسیونالیسم تمام شده و این متعلق به اکنون نیست، این چه نقطه‌ی قوتی برای ماست که این حرف‌ها را می‌گویید؟
  • اگر ایران نفوذی دارد برای اسلام انقلابی و تفکر امام (ره) است و اگر در رژیم گذشته این حرف‌ها گفته می‌شد برای مقاصد دیگری بود.
  • کوروش و برخی شاهان دیگر مثل شاه‌ عباس در راس زمانی خود خدماتی داشته و نقاط منفی هم داشتند؛ اما مقصود شما از این برجستگی‌ها چیست؟
  • ما که در مکتب خود حضرت رسول محمد مصطفی (ص) را داریم و امام علی (ع) را داریم که حکومت کردند و الگوهای معصوم ما هستند چرا از اینها نمی‌گویید و راجع به کوروش حرف می‌زنیم؟
  • اگر نگاهی به شرایط بین المللی داشته باشیم هیچگاه این حرف ها را نمی زنیم؛ چرا که امروز مردم سالاری دینی بارور کننده اندیشه ها است.
  •  منشور کوروش حاوی نکات مثبت زیادی است اما ما هنگامی که نامه ها و فرمایشات امام علی (ع) در نهج البلاغه و نامه به مالک اشتر را مرور می کنیم می بینیم فرمایشات امام علی (ع) دارای مسائل انسانی و حقوق بشری ژرفی است و متاسفانه به آنها اشاره نمی شود.
  • امام خمینی انقلاب اسلامی را بر پایه سه محور نگاه نو به تفکر دینی، توجه به مفهوم مردم سالاری دینی و حرکت و پیشرفت توام با عدالت قرار داد.
  • امام خمینی پایه اول انقلاب را تفکر اصیل اسلام برمبنای روحانیت، مراجع و حوزه های علمیه قرار دادند.
  • در اوایل انقلاب که منافقین بر ضد روحانیت و حوزه های علمیه جوسازی می کردند امام(ره) همچنان بر روحانیت تاکید می فرمودند.
  •  بسیاری از خطوط انحرافی که پس از انقلاب پدیدار شدند به این خاطر بود که از راه اصیل روحانیت و مراجع انحراف پیدا کردند.
  •  حضرت امام خمینی مردم سالاری دینی را مطرح کردند که مکتبی نو با تئوری جدید بود و بن بست هایی که در غرب به وجود آمده در درون نظریه مردم سالاری دینی وجود ندارد.
  •  ولایت فقیه جایگاهی است که برای صیانت از حقوق ملت در نظر گرفته شده و عاملی است برای صیانت از ملت و حمایت از پابرهنگان.
  • نکته ای که مقام معظم رهبری کراراً بر آن تاکید دارند بحث دهه پیشرفت و عدالت است. اگر کشوری خواهان پیشرفت و عدالت است باید از سند چشم انداز که مورد تایید مقام معظم رهبری است، حفاظت کند.
  • مسئله اصلی کشور اشتغال است اگر اشتغال بخواهد در کشور استقرار یابد باید شرایط تولید و سرمایه گذاری فراهم باشد؛ چرا در هر خانواده باید سه نفر بیکار باشد. ما باید پیشرفت و عدالت را همزمان در نظر داشته باشیم.
  • با توجه به فشارهای بین المللی و تحریم های غرب علیه کشور به نظر می رسد آنها در صدد سنگ اندازی در مسیر رشد و توسعه کشور هستند.
  • اوباما در سخنانش مدام می گوید ما با ملت ایران مشکلی نداریم، اگر شما مشکلی ندارید پس چرا این کشور را تحریم  می کنید.
  • ما باید تحریم ها را به نقطه قوت تبدیل کنیم و راه آن این است که یک دل و یک صدا باشیم.
  • اگر خواهان پیشرفت کشور و خدمت هستیم باید مسئله تحریم را به نقطه قوت تبدیل کنیم و از مسائل فرعی بپرهیزیم. مردم از ما تنها حفظ میراث شهدا، معیشت و مقابله با گرانی و ایجاد اشتغال می خواهد.
  • متواضعانه از مدیران کشور می خواهم به پند پیر انقلاب مقام معظم رهبری توجه کنند که فرمود «به مسائل اصلی بپردازید».
  • اگر در برابر برخی مسائل سخنی نمی گوییم تنها به این دلیل است که می دانیم اینها مسائل اصلی کشور نیستند.

همه حاشیه‌های حسین هدایتی

همه حاشیه‌های حسین هدایتی

  - مالک استیل‌آذین، کسی که در چند سال اخیر بارها با تصمیم‌های عجیبش فوتبال ایران را متعجب کرده، دوباره تصمیمی عجیب گرفت.

او سرمربی تیمش را دقیقا فردای روزی که به پیروزی رسیده بود از کار برکنار کرد و می‌خواهد مربی دیگری را جای او بنشاند. حسین هدایتی که اخیرا از یک بحران خارج شده بود، تومباکوویچ را از سرمربی‌گری استیل‌آذین کنار گذاشت و او را دیشب با چمدانی پر از پول به کشورش برگرداند.

تومباکوویچ تمام 400 هزار دلاری که از قراردادش باقی مانده را از هدایتی گرفت و دیشب به کشورش برگشت تا افشین پیروانی جایش را بگیرد. پیروانی که در آخرین هفته‌های فصل گذشته سرمربی استیل‌آذین شد، در روزهای فصل نقل و انتقالات با وجود این‌که می‌دانست مسئولان استیل‌آذین در حال مذاکره با مربی دیگری هستند، در این تیم ماند و با آمدن تومباکوویچ نیز از استیل‌آذین نرفت. او دستیاری تومباکوویچ را قبول کرد؛ شاید به این دلیل که می‌دانست روزی چنین اتفاقی می‌افتد و مدیر کم تحمل استیل‌آذین تومباکوویچ را برکنار می‌کند و دنبال گزینه‌ای برای جانشینی او می‌گردد.

حالا تومباکوویچ از این تیم رفته و حسین هدایتی مالک این باشگاه مانده و تیمی که دوباره از آرامش فاصله گرفته است. نگاهی به گذشته استیل‌آذین نشان می‌دهد اعمال خود حسین هدایتی یکی از دلایل اصلی درگیری این باشگاه با حاشیه‌هاست. آخرین کاری که او کرد و باعث ایجاد مشکلاتی برای استیل‌آذین شد، استعفا از ریاست هیات مدیره باشگاه بود؛ باشگاهی که خود هدایتی مالک آن است و حتی اگر سمت ریاست هیات مدیره آن را هم برعهده نداشته باشد، تصمیم‌گیرنده اصلی‌اش به حساب می‌آید.

در ماه رمضان، زمانی که مصطفی آجرلو مدیرعامل وقت استیل‌آذین با علی کریمی اختلافاتی پیدا کرد، هدایتی پس از چند روز از ریاست هیات مدیره باشگاه خودش استعفا کرد و گفت به این دلیل استعفا کرده که برخی می‌خواهند او را مقابل مردم قرار دهند. هدایتی بلافاصله پس از آن‌که آجرلو از مدیریت این باشگاه کنار رفت، به ریاست هیات مدیره باشگاهش برگشت و گفت که به خاطر اصرارهای بازیکنان و اعضای هیات مدیره این کار را انجام می‌دهد.  همین کار هدایتی باشگاه او را حدود یک هفته به عمق حاشیه برد و تاثیر مستقیم روی نتایج این تیم گذاشت؛ اتفاقی که شاید تومباکوویچ هم بدون این‌که در آن نقشی داشته باشد، قربانی‌اش شد.

اما این تنها کار عجیبی نبوده که هدایتی انجام داده. از مهم‌ترین کارهای شگفت‌انگیز هدایتی می‌توان به رقابت او با باشگاه‌های دولتی اشاره کرد که در فصل نقل و انتقالات روی هر بازیکنی دست می‌گذارد، هیچ باشگاه دیگری نمی‌تواند آن بازیکن را جذب کند؛ مگر این‌که خود بازیکن راضی باشد به هر دلیلی، با پول کمتری در باشگاه‌های دیگر بازی کند. گرچه هیچ وقت لیست دقیقی از پرداختی‌های باشگاه استیل‌آذین منتشر نشده است اما با توجه به بازار فعلی لیگ ایران و قیمت‌هایی که در آن شنیده می‌شود، و البته با توجه به این‌که استیل‌آذین توانایی ثبت قرارداد با تمام بازیکنان مورد نیاز خود را دارد، می‌شود مطمئن شد هدایتی چه هزینه هنگفتی برای تیم لیگ برتری‌اش می‌کند.

او زمانی که در لیگ دسته اول تیم‌داری می‌کرد و قصد داشت همین استیل‌آذین را به لیگ برتر برساند، 10 میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرد. البته آن زمان قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران وجود نداشت و هدایتی می‌توانست با خیال راحت از این حرف بزند که چقدر برای تیمش هزینه کرده است. او حتی سال گذشته هم در کنفرانس مطبوعاتی که ترتیب داده بود، در مورد این حرف زد که 20 میلیارد تومان در ورزش هزینه کرده است. البته این 20 میلیارد تومان شامل پول‌هایی که او برای پرسپولیس خرج کرده نیز می‌شود.

البته هدایتی توجیه جالبی هم برای پول‌هایی که خرج می‌کند دارد؛ او در آخرین کنفرانس مطبوعاتی‌اش که چند ماه قبل برگزار شد گفت امسال 5 میلیارد تومان برای قرارداد بازیکنانش هزینه کرده ولی 6 میلیارد تومان درآمدزایی داشته است. او همچنین از افرادی که از هزینه کردن در ورزش هراس دارند دعوت کرد وارد ورزش بشوند؛ تنها با این توصیه که آن‌ها باید بدانند چگونه خرج کنند و چگونه پولی که خرج کرده‌اند را برگردانند.

این همه حاشیه، تنها در مدت سه سال حضور هدایتی در ورزش رخ داده است. او که از سه سال قبل به عنوان یکی از دوستان علی پروین وارد ورزش شد، توانسته به لطف اسطوره باشگاه پرسپولیس شهرتی برای خود دست و پا کند. شهرت او به حدی زیاد شده که حالا حتی می‌تواند بدون استفاده از شهرت اسطوره‌های فوتبال ایران، خودی نشان بدهد. هدایتی ابتدا باشگاه استیل‌آذین را راه‌اندازی کرد؛ درست در روزهایی که علی پروین دنبال تیمی برای بازگشت به فوتبال می‌گشت. با این حساب طرفداران علی پروین جذب او شدند. او مدتی بعد وارد هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شد و حتی به سمت ریاست این هیات مدیره نیز رسید.

ثروت بیش از حد حسین هدایتی و پول‌هایی که او برای پرسپولیس خرج می‌کرد، باعث شد هواداران پرسپولیس او را «عابربانک» بنامند. سرانجام عابربانک باشگاه پرسپولیس بر اثر اختلافاتی که در این باشگاه پیدا کرد از این تیم جدا شد و حالا تمام فعالیت‌های ورزشی او محدود به باشگاه استیل‌آذین می‌شود؛ باشگاهی که هر چند هفته یک بار به خاطر کارهای عجیب هدایتی باید با حاشیه‌های جدیدی کنار بیاید.

نوع رخداد

زمان

سمت وقت هدایتی

شرح ماجرا

هزینه 10 میلیاردی در لیگ دسته اول

فصل 86 - 87 لیگ یک باشگاه‌های کشور

مالک باشگاه استیل‌آذین

در سالی که اکثر تیم‌های لیگ برتری هم به زحمت توان هزینه‌های 7-8 میلیاردی را پیدا می‌کردند، حسین هدایتی برای تیم لیگ یکی استیل‌آذین 10 میلیارد تومان هزینه کرد. او علی پروین را به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کرد و با بازیکنان نامدار زیادی قرارداد بست اما تیم او با وجود این هزینه‌ها نتوانست به لیگ برتر صعود کند.

اختلاف با علی پروین

فصل 86 - 87 لیگ یک باشگاه‌های کشور

مالک باشگاه استیل‌آذین

دقیقا در همان سالی که استیل‌آذین به خاطر هزینه 10 میلیاردی‌اش باید به لیگ برتر صعود می‌کرد، هدایتی در هفته‌های پایانی بر سر نوع پرداختی بازیکنان با علی پروین به مشکل خورد و حاشیه‌هایی برای استیل‌آذین ایجاد شد.

اختلاف با داریوش مصطفوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس

نیم فصل اول لیگ برتر سال 1387

رئیس هیأت مدیره پرسپولیس

افشای قرارداد میلیاردی با افشین قطبی سرمربی تیم و جذب ستاره‌های گران قیمت برای تیمی که فصل قبل قهرمان شده بود. هدایتی همچنین دعواهایی بر سر نحوه هزینه تیم با مدیرعامل باشگاه داشت. مصطفوی، مدیرعامل وقت پرسپولیس، هدایتی را متهم به دخالت در امور اجرایی می‌کرد.

اختلاف با عباس انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس

فصل‌های 1387 -1388 لیگ برتر

رئیس هیأت مدیره پرسپولیس

حسین هدایتی و عباس انصاری‌فرد اختلافاتی بر سر مسائل مالی، نحوه جذب بازیکنان برای تیم و همچنین شکل تعامل مدیریت و اعضای هیأت مدیره داشتند که منجر به انحلال هیأت مدیره تیم از سوی علی سعیدلو شد.

ادعای خرید نیوکاسل

سال 1388

مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه استیل‌آذین

روزی که اعلام شد حسین هدایتی می‌خواهد باشگاه نیوکاسل انگلیس را بخرد، ورزش ایران شوکه شد. با توجه به سوابق هدایتی، همه فکر می‌کردند او حتما این کار را خواهد کرد اما پس از مدتی مشخص این خبر، مانوری تبلیغاتی بیش نبوده است.

ادعای مذاکره با فرانک رایکارد

سال 1389

مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه استیل‌آذین

پیش از شروع فصل 89-90 اعلام شد حسین هدایتی در حال مذاکره با فرانک رایکارد سرمربی سابق باشگاه بارسلونا است تا او را به استیل‌آذین ببرد. این خبر خیلی هم جدی گرفته شد اما سرانجام آن، چیزی مشابه خرید نیوکاسل بود.

اختلاف با مصطفی آجرلو

فصل 89 - 90 لیگ برتر

مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه استیل‌آذین

اختلافات بر سر نحوه جذب بازیکنان و مربی. دعوا بر سر نحوه اداره تیم. اختلاف بر سر مشکلات علی کریمی و مدیریت باشگاه که در نهایت به قطع همکاری آن‌ها منجر شد.