سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

بنام خدا

هموطن عزیز  سلام

امروز  روز  وحدت و همدلی است . امروز  وروزهای آینده را باید بیش از هر روز دیگری  هوشیار  بود.فرقی نمی کند  طرفدار کدام حزب یا جناح سیاسی یا دارای کدامیک از ادیان مقدس هستید. بلکه امروز  مهم  ایرانی بودن ماست. وقتی میگوییم ما ایرانی هستیم ، هشت هزار سال تمدن را با خود یدک می کشیم. وقتی میگوییم ایرانی هستیم 8هزار سال ابهت وشکوه را  آمیخته با آزادی و  آزادگی  در   دستهایمان  داریم.

هموطن عزیزم. ای  کسانی که  امروز تحت  تاثیر  حرفهای بدور  از  واقعیت  چند  به  اصطلاح هموطن  دلسوز{مزدور} به شرف  و اقتدار  سرزمین مادریت  بی احترامی  میکنی  واموال عمومی جامعه را که مال من و توست  به وحشیانه ترین وضع  تخریب  میکنی ،  به هوش باش  که  نه آمریکا و نه اتحادیه اروپا ، ونه ... هیچکدام به فکر آزادی تو نیستند . آنها فقط به استثمار تو و استعمار  اندیشه های نابت می اندیشند . تو را بخدا  از هر قبیله و طایفه ای که هستی ، از هر مذهب و مسلکی که هستی ، واز هر رنگ ونژادی که هستی ، امروز را ایرانی باش  وایرانی  بیندیش.                                                                                                                                                                                                                                                            به  امید ایرانی آباد تر و آزاد تر        یک  ایرانی  سبز        


در اجتماع میلیونی، بی نظیر و به یادماندنی مردم تهران

موسوی:کسانی اتوبوس آتش زدندکه دیشب به خوابگاه دانشجویی حمله کردند/نیروهای دولتی دست ازخشونت بردارند

قلم - مهندس میرحسین موسوی در راهپیمانی میلیونی مردم تهران در اعتراض به تقلب آشکار در رای آنها، با احترام به مردم و حامیانش تاکید کرد که آماده پرداختن هرگونه هزینه برای تحقق آرمان های ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، میرحسین موسوی در اجتماع میلیونی مردم تهران و راهپیمایی آنها از شرق تهران تا میدان آزادی در اعتراض به نحوه شمارش آرا اظهار کرد: سلام بر شما ملت عزیز، سلام بر شما هموطنان. آمده ام تا ادای احترام به این همه ایستادگی و آگاهی بکنم. گروههای سیاسی متعددی درخواست مجوز کرده بودند تا یک راهپیمایی در اعتراض به تقلبات وسیع در انتخابات صورت گیرد. چون اجازه داده نشد و بنده شنیدم ممکن است مردم حضور پیدا کنند، آمدم تا همه را ضمن دعوت برای دفاع از حق خود به آرامش دعوت بکنم . آمده ام ، تا بهاری سبز «استقامت کنم» تا «نماد سبز»  را به «یغما» نبرند .

وی بیان کرد: شما مردم بت شکن هستید ، شیشه شکن نیستید . آن کسانی دیروز اتوبوسها و موتورها را آتش زدند که دیشب به خوابگاههای دانشجویی حمله کردند و وحشیانه ضمن شکستن دست و سر و پا ، عده ای را از پنجره ها بیرون ریختند و عده زیادی را دستگیر کردند .

موسوی تاکید کرد که بنده قویاً خواهان آزادی بی درنگ همه این عزیزان هستم و از نیروهای دولتی می خواهم،دست از خشونت علیه مردم و فرزندان آنها بردارند .

وی ادمه داد: مردم ما با شعارهای الله اکبر و زیر سایه پرچم سبز اهل بیت (ع) به صورت مسالمت آمیز احقاق حق خود را می خواهند و احساس می کنند به شعور آنها بی احترامی شده است . من نامه ای به شورای نگهبان نوشته ام و موارد تخلف را شرح داده ام، گر چه امیدوار به شورای نگهبان نیستم. تعداد زیادی از اعضای شورای نگهبان در طول انتخابات بی طرفی خود را نگه نداشتند و از کاندیدای دولتی حمایت کردند .

موسوی بیان کرد: من از شما ملت عزیز، زنان و مردان، دانشجویان، روحانیون، هنرمندان، بازاریان، کارگران و کارمندان وهمه اقشار تشکر می کنم، به ویژه از اقلیت های عزیز.

وی افزود: ما باید با الله اکبر هایمان و از طریق راههای قانونی به دنبال حق پایمال شدة مردم خود باشیم  و بتوانیم جلوی این پدیده، این دروغ آخرین، یعنی  این تقلب و شعبده بازی حیرت آور بایستیم.

موسوی اظهار کرد: راه حل بنده، ابطال این انتخابات مخدوش است و این کمترین هزینه را برای ملت ما خواهد داشت وگرنه از اعتماد ملت به دولت و نظام هیچ چیزی باقی نخواهد ماند. البته من به همه عزیرانی که به تشخیص خود، سایر کاندیداها را انتخاب کرده اند،احترام گذاشته و سر تعظیم فرود می‌آورم و اعتراضم به عدم مراعات امانتداری و تخلف فاحش دست اندرکاران انتخابات است.

وی ادامه داد: مردم ما بر سر این حق خود ایستاده اند و من هم آماده ام همه گونه هزینه ای را برای تحقق آرمان های شما ملت عزیز بپردازم .


در پی اطلاع از برگزاری برنامه ای در خیابان ولیعصر

میرحسین موسوی: دوستان رفتار مسالمیت آمیز داشته باشند و در دام آشوب ها نیفتند

قلم - مهندس میرحسین موسوی با تشکر از همه مردمی که با متانت و آرامش در راهپیمایی میلیونی روز گذشته شرکت کردند، از مردم و حامیانش خواست تا در برگزاری برنامه هایشان، نظم و آرامش را حفظ کنند.

به گزارش قلم نیوز، در پی اطلاع مهندس موسوی از برگزاری برنامه خیابان ولیعصر در روز سه شنبه، با بیان اینکه امروز در هیچ برنامه ای شرکت نخواهد داشت، از مردم و حامیانش خواست تا رفتار مسالمت آمیز داشته باشند و در دام آشوب های خیابانی نیفتند و آرامش خود را حفظ کنند.

روز گذشته میرحسین موسوی در راهپیمایی میلیونی مردم تهران در اعتراض به تقلب در انتخابات شرکت کرد و گفت که آماده است همه گونه هزینه ای را برای تحقق آرمان های ملت عزیز بپردازد.


image

اوباما گفت تمدن بشریت مدیون اسلام است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، اوباما در سخنان خود در دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد اسلام وامریکا رقیب یکدیگر نیستند بلکه مشترکات زیادی با یکدیگر دارند که از جمله انها عدالت و پیشرفت و تامل پذیری و ارزش نهادن برای شان همه انسانها هستند.

وی اعتراف کرد که تغییرات یک شبه رخ نمی دهد و یکشبه بی اعتمادیها از بین نمی رود.

وی تاکید کرد برای از بین بردن بی اعتمادیها لازم است به یکدیگر گوش کنیم و دنبال اشتراکات باشیم و همیشه به دنبال حقیقت حرکت کنیم.

وی افزود اشتراکات ما به عنوان انسان بیشتر از اختلافاتی است که ما را از یکدیگر دور می کند.

وی اعتراف کرد که تمدن بشریت به اسلام مدیون است.

وی تاکید کرد اسلام در طول تاریخ امکان تامل پذیری مذهبی و برابری نژادی را به اثبات رساند.

اوباما تاکید کرد اسلام همیشه بخشی از تاریخ امریکا بوده است و مسلمانان فرهنگ امریکا را غنا بخشیده اند.

او گفت رابطه میان امریکا و اسلام باید بر اساس انچه که واقعا اسلام است باشد نه انچه که واقعا اسلام نیست.

اوباما گفت امریکا با ترکیب همه فرهنگها شکل گرفته است.


نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، حمایت قاطع اعضای بیت حضرت امام خمینی (ره) از مهندس میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

علی اشراقی، نوه حضرت امام در گفت‌وگو با سایت موج سبز تصریح کرد: «ضمن احترام و آرزوی موفقیت برای سایر کاندیداهای حاضر در صحنه، به جهت تاسی از عنایات ویژه امام به مهندس موسوی و شادی روح ایشان بر خود لازم می‌دانم که از مهندس موسوی حمایت کنم. نظر بیت امام و مشخصا آقای سید حسن خمینی نیز نسبت به ایشان مثبت است.

اشراقی در مورد شرایط انتخابات پیش رو گفت: برای چهار کاندیدای فعلی احترام قایل هستیم و معتقدیم مردم می بایست به سیاست‌ها و برنامه‌های ارایه شده توسط کاندیداهای محترم توجه نموده و فرد اصلح را انتخاب کنند

وی ادامه داد:«کاندیداهای محترم نیز باید مواضع شفاف خود را در خصوص مسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اعلام نموده و به دغدغه جوانان در خصوص اشتغال، مسکن و ازدواج بپردازند و چنانچه مردم این سیاست‌ها را پاسخگوی نیازشان بدانند طبیعی است به فرد مورد نظر خود رای می‌دهند 

نوه حضرت امام خمینی در مورد مهندس میر حسین موسوی گفت:«جناب مهندس میرحسین موسوی همیشه مورد تکریم و حمایت کامل حضرت امام بوده‌اند و همه می‌دانیم که این حمایت واقعی بود زیرا امام با کسی رو در بایستی نداشت و اگر کسی را موافق مسایل نظام و انقلاب نمی دانست تذکر لازم را می‌داد.

وی افزود:«امام در رفتار و کردارشان فقط خدا را در نظر می گرفت و همه شاهد بودند در طول مدت نخست وزیری ایشان به طور کامل از سوی امام حمایت شدند، مهندس موسوی محبوب امام بودند و افرادی که چنین جایگاهی در نزد امام داشتند انگشت شمار بودند.

اشراقی اضافه کرد: حمایت امام از مهندس موسوی صرفا به دلیل جایگاه حقوقی ایشان نبود بلکه امام برای منش و شخصیت و عملکرد مهندس موسوی احترام قایل بودند و مساله ای که فعلا مشهود است این مطلب است که هر چقدر به زمان رای گیری نزدیک می شویم و با توجه به اظهار نظرها و برنامه کاری ایشان که در راستای خواست عمومی و افکار عمومی است و با عنایت به صداقتی که در سیمای ایشان وجود دارد، هم چنین نظر مثبت مردم به او سیر صعودی گرفته و شاید حماسه ای دیگر در راه باشد

وی تاکید کرد: «انسان وقتی در رفتار و گفتار و کردار خدا را مد نظر بگیرد خداوند نیز محبت او را در دل مردم جای می دهد و مهندس موسوی می تواند چنین جایگاهی را داشته باشد نوه امام خمینی (ره) افزود:«ضمن احترام کامل به آقای کروبی که جزو شخصیت هایی هستند که اگر احیانا نظام از مسیر خود منحرف شود یا به آرمان امام خدشه‌ای وارد شود سریعا وارد صحنه می شوند و آرزوی موفقیت برای سایر کاندیداها ، جهت تاسی از عنایات ویژه حضرت امام به مهندس موسوی و شادی روح ایشان بر خود لازم می‌دانیم که از ایشان حمایت نماییم و نظر اعضای بیت حضرت امام و مشخصا شخص حاج سید حسن آقا نیز نسبت به ایشان کاملا مثبت بوده است.
میرحسین موسوی پس از مناظره تلویزیونی‌اش در صدا و سیما در حالی‌که حاضران می‌گفتند عالی بود بسیار خوب بود، خسته نباشید از استودیوی صدا و سیما بیرون آمد.

به گزارش «موج سوم» به نقل از قلم، ازدحام خبرنگاران و عکاسان در لحظه خروج مهندس موسوی و احمدی‌نژاد از استودیو چنان بود که حرکت را دشوار کرده بود.

در حالی که در میان ازدحام جمعیت کلمات آفرین، آفرین خطاب به موسوی بارها شنیده شد، خبرنگاری از او پرسید: مناظره را چطور ارزیابی می‌کنید؟

موسوی پاسخ داد: بسیار خوب بود.

خبرنگار صدا و سیما از او درباره انتظار از صدا و سیما به عنوان رسانه ملی پرسید؟

موسوی پاسخ داد: بی‌طرف باشید از مردم بیشتر استفاده کنید؛ نمی‌گویم از من استفاده کنید؛ از مردم و نیروهای دلسوز کشور استفاده کنید؛ بگذارید مردم حرف بزنند.

وی ادامه داد: باور کنید اگر مردم حرف بزنند ما از آن ضرر نمی‌کنیم.

خبرنگاران به او می‌گفتند: آقای موسوی عالی بود، ماشاءالله، ماشاءالله.

مجید مجیدی که او نیز همراه مهندس موسوی حضور داشت، جلو رفت و موسوی را در آغوش گرفت و با او روبوسی کرد.

 


عبور از مرز باریک اخلاقی

دانشجویان کوی دانشگاه تهران و مردم مناطق مختلف تهران با ورود به خیابان‌ها شعف خود را از برتری موسوی در مناظره تلویزونی با احمدی‌نژاد بیان کردند.

به گزارش «موج سوم» در حدود هزار نفر از دانشجویان کوی دانشگاه تهران بعد از پایان مناظره تلویزیونی موسوی با احمدی‌نژاد از خواب‌گاه خارج شدند و با تجمع در چهارراه جلال‌آل‌احمد با تشویق موسوی احساس شادی خود را از پیروزی منش موسوی در برابر احمدی‌نژاد ابراز کردند.

گزارش‌های رسیده حاکی از این است که مردم مناطق مختلف تهران نیز به صورت خودجوش برای ابراز شادی و شعف خود از خانه خارج شدند و با شعارهایی که به نفع موسوی یا علیه احمدی‌نژاد می‌دادند رضایت خود را از منش بزرگوارانه موسوی در مقابل احمدی‌نژاد ابراز کردند.

به گفته ناظران طرفداران میرحسین موسوی با نقل فرازهای مختلف از مناظره خصوصا قسمت پایانی آن و دفاع وی از زهرا رهنورد برای یکدیگر موسوی را پیروز این مناظره حساس می‌دانستد.


مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما از وی خواست تا قبل از اتمام مهلت تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسبی را در همان شبکه جهت پاسخگویی و شفاف سازی در موارد ادعا شده محمود احمدی نژاد در مناظره شب گذشته وی با میرحسین موسو ی فراهم شود. 

به گزارش ایلنا متن کامل این نامه هب شرح زیر است : 

جناب آقای مهندس عزت الله ضرغامی
رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام 

در پی مناظره شب گذشته مورخ 1388/3/13 در شبکه سوم سیما بین جناب آقای محمود احمدی نژاد و جناب آقای میرحسین موسوی و نسبت دادن دروغ ها و تهمت های مکرر به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان ایشان و ایجاد شبهه در فضای انتخاباتی توسط آقای احمدی نژاد در اینبرنامه که فرصت دفاع و پاسخگویی نیز وجود نداشت . 

خواهشنمد است دستور فرمایید قبل از اتمام مهلت تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسب دراسرع وقت در همان شبکه جهت پاسخگویی و شفاف سازی در خصوص موارد کذب ادعا شده فراهم شود .