سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

روزنامه "وطن امروز" نوشت:

مدیرعامل یک شرکت نفتی طی روزهای گذشته به خاطر داشتن تابعیت دوگانه برکنار شده است.

براساس شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز» رئیس‌جمهور طی دستوری به وزیر اطلاعات، او را مامور شناسایی مدیران با تابعیت دوگانه در ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی کرده است.


در 2 عملیات جداگانه 11 دریانورد در آب های شمالی و جنوبی استان بوشهر از مرگ رهایی یافتند.
 
به گزارش «واحد مرکزی خبر» رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:  در حادثه اول که در 18 مایلی شمال غرب جزیره خارک رخ داد یک فروند موتور لنج باری که از دبی عازم بندر هندیجان بود، دچار آبگرفتگی شدید شد که  با اعلام این موضوع به مرکز کنترل دریایی خارک، بلافاصله شناور  ناجی به موقعیت اعزام شد و امدادگران توانستند ، 6سرنشین موتورلنج را نجات دهند.

آقای ابراهیم زاده افزود: در حادثه دوم  نیز یک فروند موتور لنج باری که از دبی به سمت بندر دلوار در حرکت بود، به علت نقص فنی و آبگرفتگی در 30 مایلی جنوب غرب بندر دیر اعلام اضطرار کرد که بلافاصله شناور ناجی8 از بندر عسلویه به سمت موقعیت مذکور حرکت کرد و در عملیاتی 5 سرنشین آن نجات یافتند.

وی گفت : با وجود تلاش برای انتقال این 2 شناور به ساحل به علت شرایط نامساعد جوی و مقدار زیاد آب وارد شده به شناورها  هر 2 شناور غرق شدند.

بار این شناورها کالاهای ملوانی شامل برنج و شکر و چای  و پتو بوده است

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ شرط بندی 2 بازیکن متخلف ما در دیدار مقابل داماش صحت ندارد و طرح این شایعه‌ها منصفانه نیست.
فارس، محسن عاشوری پس از برتری یک بر صفر مقابل ناسیونال پاراگوئه درنشست خبری اظهار داشت: ابتدا جا دارید از اسماعیل هلالی به دلیل زحمتی که برای آماده‌سازی تیم «ب» کشیده است تشکر ویژه‌ای داشته باشم. او تیم «ب» را به خوبی ساخته است. امروز برخی از این بازیکنان فرصت بازی پیدا نکردند و آنهایی هم که بازی کردند عملکرد قابل قبولی داشتند. 
وی در مورد اضافه شدن کریم باقری و احمدرضا عابدزاده به کادر فنی پرسپولیس، گفت: من هم این خبر را شنیده‌ام بالاخره آنها طرفداران زیادی دارند، فکر کنم حضورشان به پرسپولیس کمک کند. 
مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد کنار گذاشتن سعید عزیزیان مربی دروازه‌بانان پرسپولیس از سمت خود عنوان داشت: یک سری ایرادها در کمیته فنی از عزیزیان گرفته شده اما خیلی‌ها دوست دارند که او کنار ما باشد اما مسئولان باشگاه می‌خواهند که او در قسمت‌های دیگر مشغول فعالیت شود. 
عاشوری در مورد دیدار دوشنبه با استقلال در تورنمنت ولایت گفت: ما طبق برنامه عمل می‌کنیم رضا نورمحمدی و وحید هاشمیان دو بازیکنی هستند که برای این بازی به ما اضافه خواهند شد و کسی دیگری به جمع نفرات ما اضافه نخواهد شد. 6 ملی‌پوش و 2 محروم داریم و حمید علی‌عسگر نیز مصدوم است. 
وی در مورد اینکه گفته می‌شود شیث رضایی و نصرتی برای انجام آن حرکت غیر اخلاقی با یکدیگر شرط‌بندی کرده بودند، گفت: شرط‌بندی در کار نبود و طرح این شایعه‌ها منصفانه نیست و اولین‌بار است که می‌شنوم. احتیاجی نیست که کسی فوتبالی باشد یا نباشد اما همه می‌دانند که اینها شایعه است. شما می‌دانید که برای من و استیلی مسائل اخلاقی بسیار مهم است. 
مربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند شاید در تمرینات هم این حرکات وجود داشته باشد، گفت: تمرینات ما طبق مقررات و ضوابط باشگاه انجام می‌شود. بازیکنان می‌توانند قبل از تمرین شوخی کنند. تمرین پرسپولیس پادگان نیست و یک ورزشکار همیشه باید با نشاط باشد اگر کسی می‌آید خنده‌های بازیکنان را در تمرین می‌بیند تصور می‌کند که شوخی است اما این موضوع صحت ندارد. بارها به بازیکنان گفته‌ایم که با تخلفات با جدیت برخورد خواهیم کرد. 
عاشوری عنوان کرد:‌ با توجه به محرومیت دو بازیکن خط دفاعی‌مان در این خط دچار مشکل می‌شویم اما دست‌مان را بالا نمی‌گیریم و تسلیم نمی‌شویم ما روی تک‌تک نفرات حساب کرده بودیم. 
مربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا پس از برکناری عزیزیان نگران کنار رفتنش از پرسپولیس نیست، تأکید کرد: نگران خودم نیستم تا روزی که باشم کارم را انجام خواهم داد مانند استیلی بارها گفته‌ام که مسئولان حق دارند که انتخاب کنند. 
عاشوری در مورد اینکه چرا استیلی به نشست خبری نیامد، گفت: وی یک سفر از قبل برنامه‌ریزی شده داشت و به همین خاطر نتوانست به این نشست بیاید.

مسوولان برگزاری مسابقه راه آهن و مس کرمان موهای میلاد فخرالدینی را کوتاه کردند.

به گزارش جهان، از قرار مسوولان برگزاری مسابقات به میلاد فخرالدینی به خاطر مدل مویش اجازه ورود به زمین مسابقه را ندادند. البته مدل موی این بازیکن شبیه به آن مدلی بود که میلاد میداوودی استفاده کرده بود. مدل مویی که به زعم مسوولان با عرف جامعه نمی خواند.

البته اتفاق بدتر آن بود که موهای فخرالدینی را با ماشین کوتاه کردند. آنها او را به رختکن بردند و با ماشین ریش تراشی کل مویش را کوتاه کردند.



 «فوتبال پدیده‌ای جهانی است». اگر هنوز هم معدود کسانی هستند که این گزاره را قبول ندارند، بد نیست سری به سایت‌ها و خبرگزاری‌های پرمخاطب دهکده جهانی بزنند و ببینند که گاه یک خبر محلی چگونه تمامی مرزها را درمی‌نوردد. اگر تا دیروز موضوع حرکت ناشایست دو بازیکن پرسپولیس، بازتاب‌های داخلی داشت و به نظر تنها رسانه‌های وطنی به آن پرداختند، حالا نوبت به مخاطبان جهانی است که با آب و تاب ویژه‌ای ماجرای باورنکردنی بازی پرسپولیس و داماش را رصد کنند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، به یاری جهانی بودن فوتبال، دیروز، خبر و تصاویر ماجرای اخیر بازیکنان پرسپولیس در بالای اخبار پربیننده جهان قرار گرفت و بی‌گمان، بسیاری از کاربران جهانی را به جمع هواداران مبهوت فوتبال ایران افزود.

این گزارش می‌افزاید، هیچ ‌کس به درستی نمی‌داند، شمار دقیق کسانی که از رفتار قبیح بازیکنان پرسپولیس باخبر شده‌اند، چقدر است؛ اما وقتی خبری در صدر پربیننده‌ترین اخبار سایتی مثل یاهو قرار می‌گیرد، می‌توان دست‌کم روی چند صد میلیون حساب کرد.

متأسفانه رسوایی فوتبال ایران با سرعت شگفت‌انگیزی در همه جای دنیا منتشر شده است و شاید بسیار وسیع‌تر و دورتر از اخبار خوب و دلپذیری چون برد فوق‌العاده برابر بحرین یا راهیابی فوتبال ایران به جام جهانی.

بنا بر این گزارش، قاضی حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در آخرین اظهارنظر رسمی‌اش با ادبیاتی تهدیدآمیز، از رسانه‌ها خواست از زیر ذره بین بردن حرکات ناشایست بازیکنان پرسپولیس پرهیز کنند، ولی با گذشت چند روز از این ماجرا، حرف و حدیث‌ها به اوج رسیده و به طرح احضار وزیر ورزش به صحن مجلس منجر شده است. محمد عباسی چند ماه پس از آغاز دوران وزارتش، باید رو در روی نمایندگان مجلس بایستد و بابت ناهنجاری‌های آشکار شده فوتبال ایران پاسخگو باشد.

ریش‌سفیدها پشت سر خاطیان

در اوج قضاوت درباره ماجراهای بازی پرسپولیس و داماش، اهالی فوتبال به دو گروه بخش شده‌اند؛ برخی از موسپید کرده‌های فوتبال که معمولا فوتبالیست‌های امروزی را به چشم بچه‌های شرور و پرجنب و جوش ورزش نگاه می‌کنند و برای تبرئه بازیکنان پرسپولیس که مرتکب حرکات ناشایست شده‌اند پا پیش گذاشته‌اند و از جامعه فوتبال و مراجع قضایی می‌خواهند از قضاوت و برخورد بی‌رحمانه با آنها خودداری کنند!

علی پروین، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، یکی از کسانی است که در مقام دفاع از محمد نصرتی و شیث برخاسته و می‌گوید: «وقتی همین آقای نصرتی به بحرین گل زد و به جام جهانی رفتیم، یک نفر نگفت آقای نصرتی دستت درد نکند که آن گل را به بحرین زدی، ولی اکنون می‌خواهند او را دار بزنند.

برخی به دنبال حرف زدن و نابود کردن این دو بچه هستند. اصلا بیایید یکباره این دو بچه را دار بزنید تا خیالتان راحت شود. دوست دارید شیث و نصرتی هم الان به سرنوشت اکبریان دچار شوند؟ محمد نصرتی پسر بی‌حاشیه‌ای است اما یک لحظه خون به مغزش نرسید. باز هم می‌گویم، درود بر شرف غلام پیروانی. اگر شاغلام در برنامه 90 آن حرف‌ها را نمی‌زد، این آقای مجری دوست داشت، گردن شیث و نصرتی را جلوی مردم بزند».


عربستانی‌ها به طور هم‌زمان در چهار جبهه فعالیت ضد ایرانی خود را آغاز کرده‌اند.
به گزارش« تابناک» ، نخست در داخل عربستان، امیر نایف، ولیعهد این کشور با جدا دانستن بحث حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام از اختلاف‌های دیپلماتیک ریاض – تهران، بر عدم مذاکرات دیپلماتیک میان تهران و ریاض برای کاستن از تنش‌ها تاکید کرد و گفت که لزومی نمی‌بیند که بر سر ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در امریکا با ایرانی‌ها گفت‌وگویی انجام شود تا از کنار این موضوع بگذرد. وی با شرکت در یک کنفرانس خبری در مکه گفت: «عربستان آماده مقابله با هر سناریویی است و در این راه تمامی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.»

اظهارات سخنان ولیعهد جدید عربستان

«دیپلماسی ایرانی»  گزارش داده است ، نایف که تازه یک هفته است ولیعهد عربستان شده است با این اظهارات نشان داد که نه تنها سر سازش با ایران ندارد و هر گونه رویکرد آشتی‌جویانه نسبت به ایران را رد می‌کند بلکه در حقیقت دست ردی بر سینه قطر که اخیرا پیشنهاد وساطت میان ایران و عربستان برای حل اختلاف‌ها داده بود، زد. همچنین نشان می‌دهد که سفر آقای علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان برای شرکت در مراسم خاک‌سپاری سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد سابق که برای تلطیف فضای ملتهب سیاسی حاکم بر دو کشور صورت گرفت و با انتقادهای محافل سیاسی داخل ایران نیز مواجه شد، چندان مورد توجه عربستانی‌ها قرار نگرفته است.

موضع گیری وزیر خارجه بحرین علیه ایران

از سوی دیگر هم‌زمان با این اظهارات، مواضع تند بحرین علیه ایران نیز قابل تامل است. در حالی که مدتی بود که دو طرف علیه یکدیگر مواضع تندی نگرفته بودند و حتی وزیر امور خارجه بحرین دو بار ایران را کشوری دوست که می‌توان اختلاف‌ها را با آن حل کرد، دانسته بود، اخیرا این مقام بحرینی با تغییر 180 درجه‌ای در مواضع خود اظهارات تندی را علیه ایران بیان داشت تا ثابت کند منامه چندان به فکر تلطیف روابط با ایران نیست. در همین راستا بحرین روز یک‌شنبه 31 اکتبر اعلام کرد، تعلیق پروازهایش به مقاصد ایران و عراق را برای یک ماه دیگر تمدید کرده است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین که در قاهره به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد، ایران به بحرین به چشم "نگین تاج" ورود به خلیج [فارس] نگاه می‌کند. او از کشورهای عربی خواست که از منامه در برابر تهران حمایت کنند و گفت آنها نسبت به تامین امنیت بحرین در برابر آنچه او تهدید ایرانی نامید، مسئولند. او که کاملا روشن بود مواضعش هماهنگ با مواضع عربستان سعودی اتخاذ شده است، همچنین مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران درصدد رهبری جهان تشیع و گرد آوردن آنها دور محوریت خودش با نگاه حاکمیت دینی است. بدین ترتیب بحرین جبهه دوم عربستان در رویارویی با ایران مجددا دست به کار شد تا تحت تاثیر عربستان سیاست‌های ضد ایرانی‌اش را پی بگیرد.

تحت فشار قرار دادن شیعیان عراق

جبهه سوم عربستان، عراق است. روزنامه نیویورک‌ تایمز خبر داده است که عربستان سعودی درصدد حمایت مالی از اهل سنت پس از خروج نیروهای امریکایی در عراق در صورت درگیری داخلی در این کشور است.

این نشان می‌دهد که عربستانی‌ها مصمم هستند تا در عراق برای تحت فشار قرار دادن ایران قوای ایذایی خود را مجددا تقویت کنند و به تضعیف حکومت متمایل و متحد با ایران عراق بپردازند. البته تحرکات ضدانسانی عربستانی‌ها در عراق تازگی ندارد. گزارش‌های بسیاری موجود است که ثابت می‌کند عربستان بسیاری از طرح‌های تروریستی عراق را هدایت و حمایت می‌کرده است.

سازمان امنیت این کشور نیز در تماس با شبکه القاعده عراق ضمن حمایت مالی و لجستیکی از آنها نیروهای این شبکه را در انجام عملیات تروریستی در شهرهای مختلف عراق ترغیب و حمایت می‌کرده است. این تهدید زمانی نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند که می‌شنویم ریاض با بعثی‌ها ارتباطات تازه‌ای را آغاز کرده است تا دولت شیعی حاکم بر این کشور را سرنگون کند. روز دوشنبه وزارت کشور عراق اعلام کرد، طرحی را خنثی کرده است که بر اساس آن عربستان و قطر با هماهنگ ساختن جریان‌های بعثی موسوم به دو شاخه عزت ابراهیم الدوری، رهبر فراری بعثی و معاون صدام حسین، رئیس جمهوری مخلوع عراق و شاخه الاحمد، درصدد کودتا در عراق بوده‌اند.

لابی علیه ایران در آمریکا
جبهه چهارم عربستانی‌ها در خاک امریکا است. گزارش‌ها حاکی از آن است که لابی عربستانی‌ها در امریکا علیه ایران فعالیت خود را به شدت افزایش داده و تلاش دارد تا آن‌جا که می‌تواند ایران را تحت فشار قرار دهد. نیویورک‌ تایمز در همین زمینه به نامه ملک عبدالله، پادشاه عربستان به دیک چنی، معاون سابق رئیس جمهوری امریکا که در روزهای گذشته نوشته و ارسال شده است، اشاره می‌کند و می‌نویسد: ملک عبدالله در این نامه از مخالفت کاملش با از سرگیری گفت‌وگوهای دیپلماتیک میان ایران و امریکا سخن گفته و خواستار تقویت گفت‌وگوهای صلح فلسطین و اسرائیل شده است.

هم‌چنین در این گزارش تأکید شده که عربستان سعودی با خروج نیروهای امریکایی از عراق مخالف است و مدعی شده است که در صورت خروج این نیروها اهل سنت عراق به دست شیعیان «ذبح» خواهند شد.


ز روز اولی که طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی آغاز شد بلافاصله با فشارهای سیاسی از سوی بسیاری از چهره ها و حتی هیئت رئیسه مجلس مواجه شدیم چرا که نمایندگان حاضر در تیم تحقیق و تفحص به سراغ شرکتهایی رفتند که 60 سال هیچگونه نظارتی بر عملکرد آنها نبوده است
عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی مجلس از اختلاس یکهزار میلیارد تومانی در 150 شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا خبر داد و گفت: اگر هیئت رئیسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکتها را اثبات کنیم.

سلیمان جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلایل تاخیر ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی گفت: چالشهای پیش رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اینچنین سیاسی نشده بود.

فشار سیاسی بر تیم تحقیق و تفحص  

وی افزود: از روز اولی که طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی آغاز شد بلافاصله با فشارهای سیاسی از سوی بسیاری از چهره ها و حتی هیئت رئیسه مجلس مواجه شدیم چرا که نمایندگان حاضر در تیم تحقیق و تفحص به سراغ شرکتهایی رفتند که 60 سال هیچگونه نظارتی بر عملکرد آنها نبوده است. همین شرکتها تهمت‌ها و افتراهای بسیاری به گروه تحقیق و تفحص وارد کردند ولی ما به دور از تمام این حاشیه ها به کارمان ادامه دادیم.

سه شنبه زمان ارائه نتیجه نهایی تحقیق و تفحص از "سازمان تامین اجتماعی"

رئیس اسبق کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه گزارش نهایی تیم تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی کشور در روز سه شنبه در صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: در این گزارش آمده است که پس از بررسی وضعیت 150 شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و "شستا" بیش از یکهزار میلیارد تومان اختلاس انجام شده است.

مبلغ اختلاس در "شستا" بیش از سه هزار میلیارد تومان است

جعفرزاده تصریح کرد: در حالی که داشتیم به سرنخهای بیشتری در این پرونده بزرگ اختلاس پی می‌بردیم هیئت رئیسه مجلس از ادامه تحقیق و تفحص جلوگیری کرد. به اعتقاد اعضای تیم تحقیقی اگر فعالیت ما تا 60 روز دیگر ادامه داشت می توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکتها را اثبات کنیم.

هیئت رئیسه مانع ادامه تحقیق و تفحص شد

عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکتهای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این فسادمالی در یک دوره زمانی خاص انجام شده است گفت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس به هیچ عنوان با تیم تحقیق همکاری نداشت و موانعی را سد راه ما می کرد. حتی زمانیکه از یک شرکت خواستیم تا اسناد بلاتکلیفی 70 میلیارد تومان از سرمایه خود را ارائه کند هیئت رئیسه مجلس دستور داد تا کار همانجا متوقف شده و دیگر ادامه ندهیم؟

اموال 30 میلیون بازنشسته کشور تبدیل به شرکتهای فامیلی شده است

نماینده مردم باکو و چالدران در مجلس گفت: این پرونده هنوز به مراجع قضایی ارجاع نشده است و نهایتا ما تمامی اسناد و مدارک خود را در صحن علنی مجلس قرائت می کنیم. ولی آنچه باعث تاسف است اینکه اموال 30 میلیون بازنشسته تامین اجتماعی را تبدیل به شرکتهای خانوادگی کرده اند و تمامی قراردادهای کوچک و بزرگ به فرزندان مدیران و بستگان و آقازاده ها واگذار شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شرکتهای زیرمجموعه شستا و سازمان بازنشستگی حیات خلوت احزاب و گروهها و طیفها در دولتهای قبلی و فعلی بوده است گفت: تحقیق ما در مورد سه سال اخیر بوده است ولی به این نکته پی بردیم که پای دولتهای قبلی هم گیر است. ما در این پرونده ها اشخاصی را داریم که در 10 شرکت عضو هیئت مدیره هستند.

جعفرزاده افزود: رشوه را نشنیدم ولی برخی از نمایندگان در برخی از این شرکتها ورود پیدا کرده اند و در تخلف مالی آنها شریکند به طوریکه تخلفات برخی از نمایندگان در این فسادمالی محرز و مستند است.

پاداشهای 450 میلیون تومانی  تا یکهزار سکه‌ای از کیسه بیت المال

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکتهای شستا و سازمان بازنشستگی گفت: در ادامه تحقیقات به مدیری برخوردیم که کارخانه ای را بیش از 300 میلیارد تومان اضافه بر قیمتش خریداری کرده و به عنوان تشویق از پاداشتهای 450 میلیون تومانی تا یکهزار سکه به برخی افراد و کارکنان سکه هدیه داده است

یارانه 45500 تومانی آبان ماه به ازای هر نفر از ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و از صبح فردا نیز قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش فارس، یارانه نقدی آبان ماه به میزان هر نفر 45500 تومان مربوط به مرحله نهم بدون تغییر نسبت به ماه گذشته امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

این یارانه نقدی از صبح فردا قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش فارس، از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون و با احتساب یارانه آبان ماه در 9 مرحله و 11 ماه بیش از 36 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به بیش از 73 میلیون ایرانی پرداخت شده است و هر نفر نیز در این مدت حدود 500 هزار تومان یارانه نقدی گرفته است


مدیر عامل یک بانک دولتی که در ارتباط با موضوع فساد بانکی اخیر بازداشت شده بود امروز از زندان آزاد شد.

به گزارش ایسنا پیش از این محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور از دستگیری مدیر عامل یک بانک دولتی در جریان موضوع فساد بانکی اخیر خبر داده بود. این مقام مسوول پیش از مدیر عاملی این بانک دولتی در هیات مدیره بانک صادرات عضو بوده است و امروز پس از حدود یک ماه آزاد شده است.

پیش از این برخی اعضای هیات مدیره بانک صادرات هم که بازداشت شده بودند آزاد شدند.