سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

عبدالمحمد شعرانی سرباز معلم مدرسه کالو" کوچک ترین مدرسه دنیا " که توانست با قدرت ارتباطات به چهره ای جهانی تبدیل شود در جواب درخواست مجری بی بی سی فارسی برای مصاحبه و گفت و گو با وی نوشت :


بسم الله

"سلام،چراغ ما در همین خانه می سوزد خانم فرن !"

یا حق

عبدالمحمد شعرانی معلم مدرسه کالو - 22/8/90


به گزارش« تابناک »، فرن تقی زاده یکی از گویندگان و از عوامل شبکه خبری بی بی سی فارسی ، هفته گذشته از طریق ارسال یک ایمیل به عبدالمحمد شعرانی از وی می خواهد که در یکی از برنامه های این شبکه خبری فارسی که درباره وبلاگ نویسی است شرکت کند ، اما وی با رد این درخواست ، در این برنامه شرکت نمی کند و می گوید که وی متعلق به ایران است و برای این کشور زحمت می کشد و نمی خواهد ابزار رسانه ای هم چون بی بی سی فارسی باشد.

بر اساس این گزارش متن ایمیل ارسالی خبرنگار بی بی سی ، به آقای شعرانی به شرح زیر است :

سلام،

امیدوارم حالتون خوب باشه، نمی دونم این ایمیل من رو کی بخونین، امروز
برنامه ما ، نوبت شما در مورد سربازی و خاطرات سربازی است. دوست داشتم در
بخش وبلاگها از شما هم یادی کنم که به عنوان سرباز معلم شروع کردین به
نوشتن وبلاگ و کلا تحولاتی که تونستین بوجود بیارین. با کلی خاطره و تعداد
زیادی مخاطب نه تنها در ایران بلکه در جهان.. اگه ایمیل من رو دیدین، ما
امروز یکشنبه ساعت 7 به وقت ایران برنامه داریم در تلوزیون فارسی بی بی
سی، برنامه نوبت شما. ازتون دعوت می کنم در برنامه ما شرکت کنین و اگه
مایل هستین در برنامه ما باشین لطفا شماره تماستون رو برای من ایمیل کنیم
تا بتونیم با هاتون تماس بگیریم و در برنامه صحبت کنیم.

ممنون

فرن تقی زاده

Faren Taghizadeh?Interactive Program
BBC Persian TV Egton Wing?London W1A 1AA


متعاقبا آقای شعرانی در پاسخ به خبرنگار بی بی سی می نویسد :


بسم الله


"سلام،چراغ ما در همین خانه می سوزد خانم فرن !"

یا حق
عبدالمحمد شعرانی معلم مدرسه کالو







البته این اولین باری نیست که آقای شعرانی چنین کاری را به خاطر حفظ اصولش انجام می دهد. پیش از این هم وعده های بیشماری  برای گفتن حتی یک سخن علیه مردم و کشورش به او داده اند که وی نیز همه انان را رد کرده است . وی که پیش از هر چیز خود را یک ایرانی نجیب و اصیل می داند که برایش همه مسائل علی السویه نیست . برای آقای شعرانی هر رسانه ای یک ابزار است و هر ابزاری به جستجوی هدف سازندگانش روان است . وی بی بی سی فارسی را اینگونه می بیند.



اما عبدالمحمد شعرانی کیست و چه کار کرده است ؟


عبدالمحمد شعرانی متولد 28 مرداد ماه 1365 در بندر دیر استان بوشهر در سال 85 به عنوان نیروی سرباز معلم به روستای جمال آباد کالو (روستایی در 180 کیلومتری بوشهر -25 کیلومتری بندر دیر) فرستاده شد. او متولد خانواده ای پرجمعیت است که 5 نفر از اعضای این خانواده فرهنگی آموزش و پرورش هستند . پدر و مادر عبدالمحمد شعرانی بیسواد اند، پدرش بازنشسته دریا و مادرش خانه دار.

او در همان روزهای اولیه سرباز معلمی اش اتفاقات مدرسه کوچک اش که بیشتر از 4 دانش آموز نداشت در وبلاگ شخصی اش به نام "دیر تش باد" نوشت و همین اتفاقات و نوشته‌های وبلاگی او موجب گزارش تلویزیونی از این مدرسه شد و همین گزارش که در خبر 20:30 که یکی از پرمخاطب ترین بخش‌های خبری تلویزیون ایران پخش شد باعث شد این مدرسه به شهرت برسد، گزارشی که بعدها کامران نجف زاده آن را ماندگار ترین گزارش خود دانست.

عبدالمحمد شعرانی جوان 21 ساله با تلاش خود توانست نظر خیر مدرسه سازی برای ساخت مدرسه در این روستا جلب کند (کار ساخت مدرسه این روستا به اتمام رسیده) جاده روستای کالو آسفالت شود و با نگاه وِیژه مسئولین این روستا به نعمت آب، برق و تلفن مجهز بشود. این مدرسه در سال جدید با حمایت شرکت نفت دارای یک کتابخانه روستایی شده و گسترش بیشتری یافته است.
مدرسه کالو با معجزه ی ارتباطات چنان جهانی شد که وزیر وقت آموزش و پرورش که تا چند مدت پیش دستور تعطیلی مدارس کم جمعیت داده بود ؛در بخشنامه ای دستور به لغو دستور خود داد !

غریب زاده کارگردان مطرح بوشهری مستندی از این مدرسه با عنوان «مدرسه کوچک ، آرزوهای بزرگ» ساخته است که در جشنواره بین المللی سینما حقیقت تهران به عنوان فیلم برگزیده بخش علمی و فن آوری جشنواره انتخاب شد. عبدالمحمد شعرانی کتاب خاطراتش را در پاییز سال گذشته با عنوان کتاب قصه ی کوچک ترین مدرسه دنیا به چاپ رسانید . استقبال از این کتاب به حدی بوده است که تنها پس از مدت کوتاهی این کتاب به چاپ ششم رسیده است،
شعرانی حق تالیف کتابش را برای ساختن موزه مدرسه کالو اختصاص داده است.

کتاب جدید مدرسه کالو که حاوی نامه ها و ای میل های ارسالی مردم جهان به این مدرسه کوچک است بهار امسال منتشر خواهد شد .
عبدالمحمد شعرانی با دستور مستقیم دکتر احمدی نژاد "ریاست جمهوری اسلامی ایران " به استخدام آموزش وپرورش در آمد.

تاکنون رسانه های مطرح جهانی مانند سی ان ان – دویچه وله و... به معرفی مدرسه کالو و عبدالمحمد شعرانی پرداخته اند . شعرانی تابستان گذشته حاضر به گرفتن جایزه 200 هزار یورویی یک شرکت سوئدی در قبال پناهندگی سیاسی نشده بود.

شعرانی در سال 86 به عنوان قهرمان اجتماعی سال ایران ،در سال 87 به عنوان سربلند ترین چهره سال ایران ، در سال 88 به عنوان معلم نمونه استان بوشهر و در سال 89 نشان برتر جوان ایران زمین را دریافت کرد  و به عنوان دومین وبلاگ نویس برتر دنیا در سال 2008 میلادی از نگاه دویچه وله آلمان انتخاب شده‌است. رادیو کالو که حاوی پست های صوتی وبلاگ دیر تش باد است توانست در مسابقه سال 2010 دویچه وله به عنوان برترین پادکست(رادیو اینترنتی) دنیا از نگاه کاربران انتخاب شود.

عبدالمحمد شعرانی هچنان که معلم مدرسه کالو است ،مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی شده که هدایت چندین مدرسه روستایی محروم را در منطقه بردخون استان بوشهر زیر نظر دارد .او مشاور فرهنگی استاندار بوشهر و نماینده مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی استان بوشهر است  .


یکی از مسئولان ارشد دولت اخیرا در گفت وگویی با رئیس جمهور، با اشاره به افزایش تجمعاتی که در آن علیه اسفندیار رحیم مشایی شعار داده می شود، درخواستی را از رئیس جمهور مطرح کرده است.

به گزارش «جهان» این مقام دولتی، از دکتر احمدی نژاد در خواست کرده است که نهادهای زیر مجموعه دولت را موظف کند،‌ تجمعاتی که در آن ها علیه رئیس دفتر رئیس جمهور شعار داده اند بررسی و اطلاعات لازم در مورد آن ها را کسب کنند.

وی عنوان کرده است که این نهادهای مسئول بررسی کنند که شعارهای مردم علیه مشایی که برخی از آن ها در حضور خود رئیس جمهور هم بوده،‌ سازماندهی شده یا به صورت خودجوش بیان شده است.

رئیس جمهور تاکنون پاسخی به این درخواست نداده و روشن نیست که آیا چنین دستوری را به نهاد زیر مجموعه خواهد داد یا خیر.

البته دکتر احمدی نژاد در ماه های اخیر چندین بار به دفاع از مشایی و دیگر چهره های جنجالی دولت پرداخته و آنان را افرادی پاک، زلال و خدمتگزار توصیف کرده است.


تصادف شدید فرزندان معاون رئیس جمهور

 عصر ایران نوشت:

دو تن از فرزندان معاون پارلمانی رییس جمهور دچار سانحه شدید رانندگی شدند.
دو تن از فرزندان حجت الاسلام محمد رضا میر تاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور روز گذشته در شهرستان داراب دچار تصادف شدید رانندگی شدند.
به علت شدت جراحات وارده این دو نفر به یکی از بیمارستان های شهرستان شیراز منتقل شده و تحت مداوا قرار دارند.گفتنی است: برخی از منابع بیمارستانی می گویند یکی از فرزندان میرتاج الدینی دچار قطع نخاع شده و حال مصدوم دوم نیز چندان رضایت بخش نیست، هنوز این خبر از سوی میر تاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور مورد تائید قرار نگرفته است 


جزئیات جدید از مرگ احمدرضایی/

از توطئه بیگانگان تا مرگ با شوک

الکتریکی و رد احتمال خودکشی

 - فارس با انتشار جزئیات جدیدی از مرگ احمد، فرزند محسن رضایی نوشت:

 
 
·         دوربین مداربسته و کنترل ورودی و خروجی افراد در هتل تمامی صحنه‌های آنروز را ضبط کرده است اما پلیس دبی از تحویل دادن این فیلم خودداری کرده و آن را انکار می‌کند.
·         مرگ نابهنگام «احمد رضایی» فرزند محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام مشکوک بوده و خودکشی وی کذب است.
·         وی به گونه‌ای در پشت در اتاقش افتاده بوده که یک قرآن به همراه چند برگ سبز در اطرافش وجود داشته است. اگر کسی بخواهد خودکشی کند الزامی برای رو به قبله خوابیدن ندارد. پشت به قبله خوابیدن وی و اینکه زنجیر پشت در اتاقش رها بوده است از عوامل مشکوک بر این صحنه است یعنی اینکه فرد مراجعه کننده به اتاق او با وی آشنا بوده است.
·         پلیس دبی در خصوص جزئیات این حادثه هیچگونه همکاری با نیروهای ایرانی نداشته است . پلیس دبی برای حضور فرد ایرانی در کالبد شکافی موافقت نمی‌کند و این امر یکی دیگر از دلایل این مرگ مشکوک وی است.
·         در گزارش‌های پلیس دبی آمده است مرحوم رضایی با کابل برق خودکشی کرده است. اما در اتاق وی و نزدیک در پریز برق وجود ندارد که مرحوم رضایی با برق خودکشی کرده باشد و حتی اثری از کابل برق هم در این حادثه نبوده است و این احتمال داده می‌شود که وی با شوک الکتریکی بیهوش شده و سپس به قتل رسیده است.
·         سه جای دست راست وی بدون اینکه خون‌ریزی صورت گرفته باشد بریده شده است و خودکشی وی کذب است.
 
مشرق نیز در گفت وگو با ابوالفضل حسن بیکی از نزدیکان محسن رضایی نوشت:
·         احمد رضایی قربانی توطئه دستگاه های امنیتی بیگانه شده است.  پلیس دبی تاکنون درباره علت فوت مشکوک احمد رضایی دو بار بصورت ضد و نقیض اظهار نظر کرده است. پلیس دبی ابتدا شایعه خودکشی وی را با زدن رگ دست اعلام کرد اما سریع این ادعا را پس گرفت و بحث خودکشی وی را با داروهای آرامبخش مطرح کرد.
·         آثار بخیه در کف دستان احمد رضایی در جریان کالبد شکافی توسط اماراتی ها دیده شده است. این گمانه تقویت می شود که محل شوک وارد کردن به احمد رضایی کف دست وی بوده و بخیه ها پس از بررسی محل شوک زده شده است. در محل قتل هم هیچ وسیله قتاله ای همچون چاقو و اشیای برنده وجود ندارد و این نشان می دهد که بریدگی ها توسط دیگران انجام شده است.
·         با توجه به وجود قرآن و نمادهای ائمه اطهار علیهم السلام در کنار احمد رضایی و شناختی که از روحیاتش دارد، خودکشی وی مردود است.
·         به دستور قاضی پرونده، مقامات قضایی این کشور از دادن مدارک و مستندات به خانواده رضایی و سفارت جمهوری اسلامی خودداری و بیان شده است تا قبل از اتمام تحقیقات،ارائه مدارک و مستندات مقدور نیست


بزرگترین املت ایرانی به طول 40 متر به مناسبت گرامیداشت روزجهانی تخم مرغ با همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه طبخ و رونمایی شد.

به گزارش ایسنا دکتر اسماعیل منصوری زاده ،سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در آیین رونمایی از این املت گفت: برای پخت این املت یک هزار عدد تخم‌مرغ، 60 کیلوگرم گوجه فرنگی، 40 کیلوگرم پنیر پیتزا و 30 لیتر روغن استفاده شد.

وی افزود: براساس اطلاعات بدست آمده تاکنون املتی به این اندازه در کشور طبخ نشده که امیدواریم با این اقدام رکوردی با نام شهرستان گناوه در کشور ثبت شود.

وی با بیان اینکه این ابتکار به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده از تخم مرغ در سبد غذایی خانوارها صورت گرفته است، یادآورشد: برای طبخ این املت معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و شرکت صنایع تبدیلی پارس آیلین مهر با شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان همکاری ومساعدت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه به نقش و فواید تخم مرغ اشاره کرد و گفت: این ماده مغذی سرشار از اسیدهای آمینه است که برای بدن ضرورت دارد . تخم مرغ منبع بسیار غنی و جایگزینی مناسب برای گوشت قرمز است که می توان از آن غذاهای مختلفی طبخ و از آن بهره برد.

دکتر منصوری استفاده بی رویه و زیاد از تخم مرغ را به ویژه برای بیماران قلبی و عروقی و دارای چربی بالا مفید ندانست و از مردم خواست تا این ماده مغذی را در سفره غذایی خود قراردهند و به طور اصولی از آن بهره ببرند.

فرماندارشهرستان گناوه هم سلامتی را از نعمت های بزرگ خداوند دانست و گفت: تغذیه سالم نقش اثرگذاری در سلامت و تندرستی مردم دارد.

رکهای متعددی که در تخت جمشید ایجاد شده، این بنا را در معرض ریزش و آسیب جدی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تخمت جمشید همواره به عنوان یکی از بناهای شاخص ایران مطرح بوده است.

این بنای جهانی البته مورد آسیب‌های مختلفی قرار گرفته که ازجمله آن می‌توان به رطوبت اشاره کرد که این بنای جهانی را مورد تهدید قرار داده است.

اما ترکهایی که اکنون در این بنای جهانی دیده می‌شود نیز بر شدت آسیب‌های این بنا افزوده و این امر نگرانی دوستداران میراث فرهنگیرا افزوده است.


ترک‌های موجود در قسمتهای مختلف تخت جمشید


فعال میراث فرهنگی و گردشگری و مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی مرودشت با بیان اینکه ترک سنگها یکی از عظیم ترین بناهایسنگی جهان را در معرض خطر ریزش قرار داده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از موضوعاتی که با توجه به مرور زمان شاهد افزایش آن در مجموعه جهانی تخت جمشید هستیم مربوط به افزوده شدن ترکهایی بین سنگها، ستون‌ها و کاخهای این مجموعه است.

محمد اسدپور افزود: زمانی که از پلکان وارد تخت جمشید می‌شویم، در دروازه ملل ستون‌هایی وجود دارد که این ستون‌ها ترک‌هایی خورده و جدید است.

وی ادامه داد: به مرور زمان سنگ‌ها تحت تاثیر فرسایش و باران‌های اسیدی، شرایط آب و هوایی و مرور زمان فسیل شده و یکسری ترکهایی در آن به وجود می‌آید و طی مدت اخیر به دلیل کنترل نکردن از سوی مسئولان و متخصصان این ترک‌ها روز به روز بیشتر شده است.


مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی مرودشت در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ترک خوردن سنگ‌های مجموعه تخت جمشید اظهار داشت: در این مجموعه هر گردشگری بخواهد بازدیدی از نقتط مختلف داشته باشد به راحتی می‌تواند این ترکها را مشاهده کند از این رو در صورت ادامه این روند تخت جمشید با مشکلاتی روبه رو خواهد شد.

اسدپور با بیان اینکه به راحتی روزانه به ترک‌ها افزوده می‌شود، بیان کرد: در دیواره‌های دروازه ناتمام ترکهای دیده می‌شود که آجرهای آن قابل مشاهده است و علاوه بر این کاخ صدستون نیز ترکهای زیادی برداشته که به راحتی قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: در گذشته نیز تخت جمشید ترک‌هایی داشته اما با مشاهده ترک‌های مختلف در این بنا می‌توان متوجه شد که بیشتر آنها مربوط به زمان حال است.

این فعال میراث فرهنگی با بیان اینکه دیواره کاخ موزه نیز از این امر مستثنی نیست، بیان کرد: ترکهای این بخش به حدی شدید است که وقتی از سمت چپ کاخ وارد موزه شویم این ترکها را مردم عادی نیز به راحتی می‌توانند مشاهده کنند.

وی گفت: در درگاه ورودی کاخ موزه شکاف‌ها و ترک‌های متعددی در بخش شرقی این بنا قابل مشاهده است که باعث انحنای یک ستون شده است.


اسدپور با اشاره به اینکه ترک‌های متعدد در کاخ‌ها به وفور دیده می‌شود، بیان کرد: نیازمند است کارشناسی دقیق برای جلوگیری از پیشرفت این ترک‌ها انجام و با برنامه‌ریزی از آن جلوگیری به عمل آید.

این فعال میراث فرهنگی با تشریح علل این ترک‌ها نیز تصریح کرد: ممکن است برخی از این ترک‌ها مربوط به مرور زمان، رانش و یا شرایط فیزیکی و خشکسالی باشد.


وی ادامه داد: اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور با فروپاشی نمای کنونی رو به رو خواهیم بود زیرا هر لحظه بر ترکهای سنگ یا دیواره‌ها افزوده می‌شود.

اسدپور با بیان اینکه این ترک‌ها زیبایی سایت جهانی تخت جشمید تحت تاثیر قرار داده، اظهار داشت: به مسئولان امر پیشنهاد دادیم که درباره علت این ترکها تحقیق شود و مقرر شده کارشناسان برای بررسی این موضوع و جلوگیری از پیشرفت آن به این مجموعه سفر کرده و راهکارها را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در مجموعه جهانی تحت جمشید مدیریت بحران وجود ندارد، بیان کرد: اگر برای این مجموعه مدیریت بحران در نظر گرفته شود می‌توان از خطراتی که مجموعه را تهدید می‌کند جلوگیری کرد.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی مرودشت تاکید کرد: اگر این ترک‌ها به صورت گسل و شکاف باشد و یکی از کاخ‌ها تخریب شود دیگر نمی‌توان کاری انجام داد از این رو ضروری است کارشناسان راهکارهای اساسی را ارائه دهند.


فقر ، گرسنگی نیست، عریانی هم نیست …

فقر ، حتی گاهی زیر شمش های طلا خود را پنهان میکند …

فقر ، چیزی را “نداشتن” است ؛ ولی آن چیز پول نیست ؛ طلا و غذا هم نیست …

فقر ، ذهن ها را مبتلا میکند …

فقر ، اعجوبه ایست که بشکه های نفت در عربستان را تا ته سر میکشد …

فقر ، همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفته ی یک کتابفروشی می نشیند …

فقر ، تیغه های برنده ماشین بازیافت است که روزنامه های برگشتی را خرد میکند …

فقر ، کتیبه ی سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند …

فقر ، پوست موزی است که از پنجره یک اتومبیل به خیابان انداخته میشود …

فقر ، همه جا سر میکشد …


فقر شب را بی غذا سر کردن نیست...
فقر روز را بی اندیشه سر کردن است...


روایت برادر رئیس?جمهور از گنج قارون

جریان انحرافی و 11 روز دورکاری احمدی?نژاد

- فارس نوشت:

داوود احمدی?نژاد رئیس سابق پدافند غیر عامل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امیدی به جدایی جریان انحرافی از دولت وجود دارد، گفت: نفوذ جریان انحرافی در دولت به قدری زیاد است که باورم نمی‌شود در عمر باقی مانده دولت این جریان رخت بر بسته و دولت را رها کند.
وی جریان انحرافی را جریانی شیطانی دانست و تأکید کرد: شیطان قسم یاد کرده تا آخرین لحظه نسبت به انحراف انسان از پای ننشیند. بنابراین نباید باور داشته باشیم که جریان انحرافی دولت را رها کند.
برادر رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما با محمود احمدی نژاد همچنان ارتباط دارید، اظهار داشت: بنده از روز اول دولت که احمدی نژاد رای آورد وظیفه خود را انجام دادم.
وی با اشاره به 11روز خانه نشینی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بنده در این حادثه نیز پیش رئیس جمهور رفته و وظیفه‌ام را انجام دادم.
رئیس سابق پدافند غیر عامل در پاسخ به این سؤال که اصولگرایان باید به چه شکلی برای انتخابات مجلس نهم فعالیت کنند تا جریان انحرافی موفق به حضور در مجلس نشود، تصریح کرد: اصولگرایان باید دلهایشان را به هم نزدیک کنند چرا که جریان انحرافی با پول غارت کرده از بیت المال درصدد است عوامل خود را به مجلس بفرستد. جریان انحرافی با گنج قارون می‌خواهد عوامل خود را که عواملی واپس گرا و دور از اخلاق، ایمان و انقلاب و ولایت هستند را راهی مجلس کند چرا که با پول حرام هیچ وقت نیروی مومن به مجلس نمی‌برد


کوثری: نشست پنجشنبه احمدی?نژاد

، جلسه کاری جریان انحرافی بود/

دیگر حامی احمدی?نژاد نیستیم

 - نشست انتخاباتی روز پنجشنبه رئیس جمهور

با جمعی از حامیانش، از آنجا که به دعوت مشایی

 انجام شده بود از سوی یکی از اعضای فراکسیون

انقلاب اسلامی، یک نشست انحرافی خوانده شد.

به گزارش خبرآنلاین، اسماعیل کوثری که در ابتدای مجلس هشتم با دیگر حامیان رئیس جمهور، فراکسیون انقلاب اسلامی را در خانه ملت راه?اندازی کردند؛ امروز با صراحت می گوید که دیگر از حامیان او نیست. او خودش را حامی احمدی?نژاد سال 84 می?نامد نه احمدی?نژاد سال 90.
مشروح گفت?وگو با این نماینده تهران را در ادامه بخوانید:
 
نشست روز پنجشنبه رئیس?جمهور با اعضای ستاد انتخاباتی?شان که به دعوت آقای مشایی انجام شده بود را می?توان آغاز به کار رسمی جریان انحرافی برای انتخابات آتی دانست؟
اگرچه این نشست به ظاهر با حضور حامیان آقای احمدی?نژاد تشکیل شده است، اما تنها از تعدادی از حامیان ایشان دعوت شده بود و مدعوین گزینش شده در این نشست حضور یافتند. ترکیب حاضران در این نشست تا حدی اقدامات انتخاباتی جریان انحرافی را روشن می?کند. این جلسه توسط عناصر و عوامل و مسئولین جریان انحرافی برپا شده بود و می?توان گفت که نشست انتخاباتی اعضای این جریان بوده است.
تاکید دارم که نمی?توان گفت که همه حامیان آقای احمدی?نژاد و اعضای ستاد وی در گذشته، در این جلسه حضور داشته?اند. خیلی از افراد صاحب نام در ستادهای انتخاباتی ایشان، این روزها به خاطر اقدامات جریان انحرافی، کاملا از دولت جدا شده?اند. به نظرم نشست دیروز یک جلسه کاری جریان انحرافی بوده که آقای احمدی?نژاد هم در آن حضور یافته است.
 
به نظرتان چرا آقای احمدی?نژاد دعوت جریان انحرافی را پذیرفته و در میان آنها سخنرانی کردند؟
این را باید از خودشان بپرسید ولی بالاخره این افراد که دعوت کرده?اند و دعوت شده اند هنوز در دولت مسئولیت دارند. اتفاقا آنها که از دولت جدا شدند به خاطر این مساله بوده که چون بعد از افشای ابعاد جریان انحرافی، آقای احمدی?نژاد آنها را رها نکرد، از دولت جدا شدند. به نظر می?رسد که به همین دلیل آقای احمدی نژاد دعوت جریان انحرافی و سخنرانی در آن را پذیرفتند.
 
این کار آقای احمدی?نژاد باعث دلخوری دیگر اصولگرایان حامی ایشان نمی?شود؟
نه! چون آنها با صراحت اعلام کردند که خطشان را از جریان انحرافی و دولت جدا کرده?اند.
 
یعنی دیگر آنها خودشان را از حامیان آقای احمدی?نژاد نمی?دانند؟
نه. به جز آنها که هنوز در دولتند و اعضای جریان انحرافی، دیگران تا پیش از این خودشان را حامیان آقای احمدی?نژاد می?دانستند. اما آنها که با جریان انحرافی از اول فاصله گرفته بودند، الان هم چون احمدی?نژاد از این جریان حمایت می?کند، دیگر از خود او هم فاصله گرفته?اند.
 
چرا علی?رغم انتقاد اصولگراها به چهر?ه?هایی همچون آقایان مشایی و رحیمی، باز هم آقای احمدی نژاد تمام قد از آنها حمایت کرده و تا مرز استعفا نیز پیش می?رود؟
به خاطر همین حمایت ایشان از چهره?هایی از این دست است که دیگر بسیاری از اصولگرایان از حامیان احمدی?نژاد نیستند. یعنی آنها حامیان او در سال 84 هستند نه حامی احمدی?نژاد 90. مثل خود من.
 
به نظرتان چرا لحن کلام آقای احمدی نژاد ظرف دو روز اینقدر تغییر کرد؟ ایشن برای دفاع از وزیر در معرض استیضاحشان، لحنی آرام و توام با دوستی با نمایندگان داشتند اما دو روز بعد دوباره خط و نشان کشیدن آغاز شد؟
در مورد جلسه استیضاح باید بگویم که رای ندادن نمایندگان به استیضاح وزیر اقتصاد یکی به خاطر این بود که مخالفین حسینی استدلال قوی نیاوردند و دوم هم به خاطر این بود که آقای لاریجانی خیلی خوب از وزیر دفاع کردند. به همین خاطر بود که نماینده?ها  به ابقای آقای حسینی رای دادند. اینگونه نبود که سخنان آقای احمدی?نژاد تاثیری در رای نمایندگان داشته باشد، به نظرم لحن آرام وی درصد پایینی در نتیجه رای گیری داشت. اما اصل موضوع همان بود که گفتم. فقدان استدلال قوی مخالفین و حمایت مستقیم آقای لاریجانی.
 
از ابتدای دولت نهم که آقای احمدی?نژاد رئیس?دولت شدند بارها اعلام کردند که اسامی مفسدین اقتصادی را اعلام می کنند. تنها یکسال و نیم از عمر این دولت مانده و ایشان باز هم می?گویند که حرف?هایی برای گفتن دارند. پس چرا این حرف?ها را نمی?زنند و دست مفسدان اقتصادی را رو نمی?کنند؟
از خودشان بپرسید که چرا چندین بار گفته?اند اما در عمل چیزی دیده نشده است. ما که مانعی برای طرحش نمی بینیم.


داوود احمدی‌ن‍ژاد: سردسته جریان انحرافی،

 سال 76 و 84 با دولتمردان انگلیس دیدار

داشته است

 

 نسیم آنلاین نوشت:

داوود احمدی‌نژاد شب گذشته در همایش حامیان انقلاب اسلامی ‌گفت: جریان انحرافی دل در گرو بیگانه دارند و به دنبال جلب نظر آنان هستند. این حرف‌های من همگی مستند است و مدارک معتبر برای آن در اختیار دارم.
 وی همچنین درباره ارتباط این جریان با نهادهای خارجی گفت: سرکرده این جریان در سال 76 به انگلستان سفر و با جک استراو، وزیر امور خارجه وقت این کشور دیدار کرد. او همچنین سال 84 هم مجددا به این کشور سفر کرد و با استقبال گرم تونی بلر روبرو شد.
احمدی‌نژاد، مشکل اساسی این جریان و حامیانش را انحراف از اصل انقلاب و اسلام عنوان و تاکید کرد: شرط و رمز باقی ماندن در راه حق، تبعیت محض از ولایت است. جریان انحرافی مصداق همان نامحرمانی است که امام(ره) گفت نگذارید به انقلاب نزدیک شوند.