سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
شرکت نوکیا اعلام کرد که بر خلاف اخبار منتشر شده این شرکت در سال آینده تنها یک تلفن همراه بر پایه سیستم‌عامل "Maemo" لینوکس تولید خواهد کرد.

به گزارش شبکه ایران و به نقل از خبرگزاری رویترز شرکت نوکیا اعلام کرد که در سال آینده فقط یک نوع تلفن همراه بر پایه سیستم‌عامل تلفن همراه لینوکس "maemo" روانه بازار خواهد کرد.

سخنگوی این شرکت در کنفرانس خبری که در مورد برنامه‌های آتی این شرکت برگزار شده بود اعلام کرد که این شرکت برنامه‌ای برای عرضه گسترده تلفن‌های همراه مبتنی بر پلاتفرم "maemo" در سال آینده میلادی ندارد و فقط یک تلفن همراه مبتنی بر این پلاتفرم را روانه بازار خواهد کرد.

سخنگوی نوکیا اعلام کرد: "ما می‌دانیم که این پلاتفرم رقیب جدی برای تلفن همراه آیفون محصول شرکت اپل در بازار تلفن‌های همراه لمسی است اما نوکیا در حال کار بیشتر بر روی این پلاتفرم است تا شروع طوفانی در این صنعت داشته باشد".

سخنگوی نوکیا درباره شایعاتی مبنی بر اینکه این شرکت maemo را جایگزین سیمبیان خواهد کرد گفت :

"ما همچنان به سیمبیان به عنوان پلاتفرم گوشی‌های هوشمند نوکیا متعهد هستیم."

این شرکت به تازگی تلفن همراه "N900" را که مبتنی بر پلاتفرم "maemo" است روانه بازار کرده که با استقبال گسترده کاربران روبرو شده است.


 
شرکت سونی با عرضه فناوری سیستم تبادل اطلاعات "ترانسفر جت" باسرعت 375 مگابایت در ثانیه تهدیدی جدی برای سیستم "بلوتوث" به وجود می‌آورد.

به گزارش شبکه ایران و به نقل از پایگاه اینترنتی "تک‌اسپوت" شرکت سونی جانشین سیستم ارتباطی "بلوتوث" را به بازار معرفی کرد.

این فناوری جدید برای انتقال فایل و مدارک از طریق بی‌سیم تدارک دیده شده است که دارای سرعت و  ایمنی بیشتری از بلوتوث است.

این فناوری که تحت نام تجاری "ترانسفر جت" به بازار عرضه می‌شود بر مبنای ارتباط بی‌سیم در مسافت کوتاه عمل کرده و در نمایشگاه سالانه Consumer Electronics Show (CES) به نمایش درآمد.

جت ترانسفر قادر به جابجایی اطلاعات و فایلها با حداکثر سرعت 375 مگابایت در ثانیه است که در مقایسه با سرعت بلوتوث بسیار پرسرعت تر به حساب می‌آید.

سونی اعلام کرده است که چیپ‌های این فناوری را در مدل‌های CXD3267AGG" " و " "CXD3268AGWو با قیمتی در حدود 17 دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

فناوری جدید سونی می‌تواند به راحتی در تلفن‌های همراه و یا دوربین‌های دیجیتال به کار رود و این نکته نیز قابل توجه است که  کنسرسیوم ترانسفر جت 19 عضو دارد که شامل کانون، نیکون و سامسونگ و چند شرکت بزرگ فناوری هستند و این بدان معنی است که این شرکت‌ها ترانسفر جت را در محصولات خود بکار خواهند گرفت و این شاید یعنی خداحافظ بلوتوث.


: رسانه‌های دولتی آلمان اعلام کردند ، یک رئیس بانک در برلین ، پایتخت آلمان با سرقت از مشتریان پولدار ، به فقرا کمک می‌کرد.

در گزارش رسانه‌های آلمان آمده است که این رئیس 62 ساله که رسانه‌ها «رابین هود بانک‌ها» لقب داده‌اند، متهم است با سرقت 7 میلیون و 600 هزار یورو، معادل 11 میلیون و 400 هزار دلار بین دسامبر سال 2003 تا فوریه 2005 میلادی از بانک‌هایی که در آنها به عنوان رئیس کار می‌کرده، این مقادیر را میان فقرا تقسیم می‌کرده است.

همچنین در گزارش رسانه‌های این کشور به این موضوع اشاره شده که 117 نفر در رابطه با این سرقت رابین هودی ، از وی شکایت کردند.

دادگاه این زن 62 ساله در شهر بن و با حضور شاکیان و افراد فقیری که وی به آنها کمک کرده، انجام شد و به احتمال زیاد این زن علاوه بر این که باید تمامی پول‌های سرقتی را به مشتریان بازگرداند، به حبس نیز محکوم می‌شود.


 توپ رسمی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی روز جمعه در مراسمی پیش از مراسم قرعه کشی مرحله نهایی جام‌جهانی معرفی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این توپ که «جابولانی» نام دارد نخستین بار در مراسمی در کیپ تاون پیش از برگزاری مراسم قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات جام جهانی معرفی شد .

جابولانی یکی از یازده زبان رسمی آفریقای جنوبی گرفته شده و به معنای «متحد شدن» است .

شرکت تولید کننده لوازم ورزشی آدیداس که سازنده این توپ است در این خصوص اعلام کرده در ساخت این توپ جدید از فناوری بهره گرفته شده که قدرت حرکت و کنترل توپ را بسیار بالا می برد .

در این توپ از تنها هشت لایه سه بعدی محافظ حرارت استفاده شده که موجب بالا رفتن دقت در ضربات می شود .

در این مراسم که در محل قرعه کشی مسابقات برگزار شد سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال ، فیفا ، فرانتس بکن بائر آلمانی تنها فردی که موفق به فتح جام جهانی به عنوان کاپیتان و سرمربی یک تیم شده و دیوید بکام ستاره انگلیسی حضور داشتند.



رئیس مجلس شورای اسلامی از ارائه نامه ای به رئیس جمهور مبنی بر ارائه هر چه سریعتر لایحه بودجه 89 کل کشور و برنامه پنجم توسعه خبر داد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از ارائه نامه خود به محمود احمدی نژاد مبنی بر ارائه هر چه سریعتر لوایح بودجه 89 و قانون برنامه پنجم توسعه خبر داد.

وی با تاکید بر این نکته که این دو لایحه به مجلس نرسیده و تاکنون نیز تاخیر داشته اظهار داشت: من در نامه به رئیس جمهور تاکید کردم که قانون می گوید تا 15 آذرلایحه بودجه باید به مجلس داده شود. ضمن اینکه تاکید می کنم اجرای قانون به این معناست که بودجه سر موقع داده شود تا نمایندگان مردم با دقت آن را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه اینکه در مورد برنامه پنجم نیز تا حدودی تاخیر شده است، یادآور شد: در تدوین این دو لایحه سمت گیری ما این است که ظرفیت اقتصادی کشور را با کمک مردم افزایش دهیم،همچنان که این کار را در بودجه سال 88 نیز انجام دادیم و در بودجه سال بعد نیز چنین خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای گفت: معتقدیم با این کار می توانیم از دولتی کردن کشور بپرهیزیم و هزینه ها را نیز کاهش دهیم.
فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)  در خصوص تحرکات اغتشاشگران در دانشگاه‌ها و در روز دانشجو گفت: تدابیر ما تدابیری فرهنگی است و قصد داریم در این روز به دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور به‌خصوص استان تهران گل هدیه دهیم.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ علی فضلی ادامه داد: وظیفه سپاه مقابله با جنگ نرم است و برنامه داریم تا دانشجویان را به مناطق عملیاتی با کاروان‌های راهیان نور فرستاده تا با رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: البته زمزمه‌هایی در خصوص اغتشاشات و عواملی که در صدد آشوب در روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور هستند، داریم اما پیش‌بینی اتفاق خاصی را در این روز نمی‌کنیم.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: برآورد خاصی از روز 16 آذر و بحث‌هایی که در جریان است نداریم اما تدابیر لازم را برای این روز در نظر گرفته‌ایم.


مالک باشگاه استیل‌آذین گفت: این نتایج در شأن ما نیست و امیدوارم شرایط هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کند.

حسین هدایتی پس از تساوی 2 بر 2 مقابل پاس همدان خاطرنشان کرد: متأسفم که بازهم مساوی کردیم. این نتیجه برای ما تلخ بود و مساوی‌های پیاپی خسته‌ام کرده است. از بازیکنان و کادر فنی بیشتر انتظار دارم.
وی افزود: بازی خوبی انجام ندادیم و به هیچ وجه از بازی راضی نیستم. بازیکنان در نیمه دوم تلاش خود را کردند، اما شانس هم با ما یار نیست.
مالک باشگاه استیل آذین تصریح کرد: به مهریزی گفتم جلسه‌ای با کادر فنی تشکیل دهد تا تکلیف این موضوع را روشن کند. باید 3 امتیاز این دیدار را می‌گرفتیم تا به صدر جدول نزدیک‌تر شویم، اما متأسفانه نشد.
هدایتی ادامه داد: این نتایج در شأن ما نیست و امیدوارم شرایط هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کند، چون ما برای این تیم کم نگذاشتیم. اگر 2 دیدار خانگی خود را می‌بردیم جزء صدرنشینان بودیم.
وی افزود: از هواداران تشکر می‌کنم و آنها بهترین بازیکن ما بودند. در این سرما نشد خوبی‌هایشان را جبران کنیم.

مراسم قرعه کشی نوزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی که قرار است در سال 2010 به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شود، جمعه شب با حضور نمایندگان 32 تیم شرکت کننده در شهر کیپ تاون این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 با حضور تیم‌های انگلستان، اسپانیا، آلمان، اسلواکی، ایتالیا، صربستان، دانمارک، سوییس، هلند، فرانسه، یونان، اسلوونی و پرتغال (قاره اروپا)، آرژانتین، شیلی، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه (منطقه آمریکای جنوبی و لاتین)، آمریکا، مکزیک و هندوراس ( منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کاراییب)، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و کره شمالی (قاره آسیا)، ساحل عاج، نیجریه، کامرون، غنا، آفریقای جنوبی و الجزایر (قاره آفریقا)، نیوزلند (قاره اقیانوسیه) از 11 ژوئن سال 2010 و به مدت یک ماه در آفریقای جنوبی برگزار می شود.

براساس قرعه کشی صورت گرفته ، گروه بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: آفریقای جنوبی، مکزیک، اروگوئه و فرانسه
گروه
B: آرژانتین، کره جنوبی، نیجریه و یونان
گروه
C: انگلستان، آمریکا، الجزایر و اسلوونی
گروه
D: آلمان، استرالیا، غنا و صربستان
گروه
E: هلند، ژاپن، کامرون و دانمارک
گروه
F: ایتالیا، نیوزلند، پاراگوئه و اسلواکی
گروه
G: برزیل، کره شمالی، ساحل عاج و پرتغال
گروه
H: اسپانیا، هندوراس، شیلی و سوییس


* نادر بختیاری

* محمدعلی مجاهدی

چون وجود مقدس ازلی
شاهد دلربای لم یزلی

وقت پیمان گرفتن از ذرات
با صدایی رسا و بانگ جلی

«اولست بربکم» فرمود
پاسخ آمد از هر طرف که: بلی

تا بسنجد عیارشان، افرودخت
آتشی در کمال مشتعلی

داد فرمان، روند در آتش
تا جدا گردد اصلی از بدلی

فرقه‌یی ز امر حق تمرد کرد
گشت مطرود حق ز پر حیلی

با شقاوت قرین و مد شد
شد پریشان ز فرط منفعلی

فرقه دیگری در آتش رفت
ز امر یزدان قادر ازلی

نادر شد بهرشان چو خلد برین
که بود این سزای خوش عملی

با سعادت قرین شد و همدم
گشت مقبول حق ز بی خللی

بهر این فرقه حق عیان فرمود
جلوات نبی و نور ولی

که منم نور احمد مختار
مهر من نیست غیر مهر علی

ناگهان شد عیان در آن وادی
نور مولا علی ز بی حللی

چون به خود آمدند، می‌گفتند
در حضور خدای لم یزلی

که: علی دست قادر ازلی‌ست
رشته ما سوا به دست علی‌ست


* نصرالله مردانی

قسم به جان تو ای عشق ای تمامی هست
که هست هستی ما از خم غدیر تو مست

در آن خجسته غدیر تو دید دشمن و دوست
که آفتاب برد آفتاب بر سر دست

نشان از گوهر آدم نداشت هر که نبود
به خمسرای ولایت خراب و باده پرست

به باغ خانه تو کوثری بهشتی بود
که بر ولای تو دل بسته بود صبح الست

در آن میانه که مستی کمال هستی بود
به دور سرمدی‌ات هر که مست شد پیوست

بساط دوزخیان زمین ز خشم تو سوخت
چو در سپاه ستم برق ذوالفقار تو جست

هنوز اشک تو بر گونه زمان جاری‌ست
ز بس که آه یتیمان، دل کریم تو خست

ز حجم غربت تو می‌گریست در خود چاه
از آن به چشمه چشمش همیشه آبی هست

هنوز کوفه کند مویه از غریبی تو
زمانه از غم تنهایی‌ات به گریه نشست

دمی که خون تو محراب مهر رنگین کرد
دل تمامی آیینه‌ها ز غصه شکست


* مرتضی امیری اسفندقه

صدای کیست چنین دلپذیر می‌آید؟
کدام چشمه به این گرمسیر می‌آید؟

صدای کیست که این گونه روشن و گیراست؟
که بود و کیست که از این مسیر می‌آید؟

چه گفته است مگر جبرییل با احمد؟
صدای کاتب و کلک دبیر می‌آید

خبر به روشنی روز در فضا پیچید
خبر دهید:‌کسی دستگیر می‌آید

کسی بزرگ‌تر از آسمان و هر چه در اوست
به دست‌گیری طفل صغیر می‌آید

علی به جای محمد به انتخاب خدا
خبر دهید: بشیری به نذیر می‌آید

کسی که به سختی سوهان، به سختی صخره
کسی که به نرمی موج حریر می‌آید

کسی که مثل کسی نیست، مثل او تنهاست
کسی شبیه خودش، بی‌نظیر می‌آید

خبر دهید که: دریا به چشمه خواهد ریخت
خر دهید به یاران: غدیر می‌آید

به سالکان طریق شرافت و شمشیر
خبر دهید که از راه، پیر می‌آید

خبر دهید به یاران:‌دوباره از بیشه
صدای زنده یک شرزه شیر می‌آید

خم غدیر به دوش از کرانه‌ها، مردی
به آبیاری خاک کویر می‌آید

کسی دوباره به پای یتیم می‌سوزد
کسی دوباره سراغ فقیر می‌اید

کسی حماسه‌تر از این حماسه‌های سبک
کسی که مرگ به چشمش حقیر می‌آید

غدیر آمد و من خواب دیده‌ام دیشب
کسی سراغ من گوشه گیر می‌آید

کسی به کلبه شاعر، به کلبه درویش
به دیده بوسی عید غدیر می‌آید

شبیه چشمه کسی جاری و تبپنده، کسی
شبیه آینه روشن ضمیر می‌آید

علی (ع) همیشه بزرگ است در تمام فصول
امیر عشق همیشه امیر می‌آید

به سربلندی او هر که معترف نشود
به هر کجا که رود سر به زیر می‌آید

شبیه آیه قرآن نمی‌توان آورد
کجا شبیه به این مرد، گیر می‌آید؟

مگر ندیده‌ای آن اتفاق روشن را؟
به این محله خبرها چه دیر می‌آید!

بیا که منکر مولا اگر چه آزاد است
به عرصه گاه قیامت اسیر می‌آید

بیا که منکر مولا اگر چه پخته، ولی
هنوز از دهنش بوی شیر می‌آید

علی همیشه بزرگ است در تمام فصول
امیر عشق همیشه امیر می‌آید...


* ابوالقاسم حسینجانی

آسمان، سرپناه مولا بود
و زمین، کارگاه مولا بود

عاشقی، پابه‌پای او می‌رفت
چشم نرگس، نگاه مولا بود

هرچه می‌کرد، دلبری می‌کرد
مهربانی، سپاه مولا بود

عدل و آزادگی، که گم می‌شد
چشم مردم، به راه مولا بود

روز، هر چیز داشت؛ از او داشت
و شبان، شاهراه مولا بود

روز و شب را، به کار، وا می‌داشت:
این، سپید و سیاه مولا بود!
آب، از الغدیر، برمی‌داشت
مَشربی، که گواه مولا بود

کوفه، هرچند هم، که بد می‌کرد
باز هم، در پناه مولا بود!

پدر خاک بود و، خاکی بود
بی‌گناهی، گناهِ مولا بود!


* محمود اکرامی

به آتش می‌کشم آخر زبان سربه‌زیرم را
به توفان می‌سپارم اسمان‌های اسیرم را

منم من، گردبادی خسته‌ام، زندانی خویشم
بگیرید آی مردم دست‌‌های ناگزیرم را

تمام عمر باقی مانده‌اش را گریه خواهد کرد
اگر توفان بخواند خنده‌های دور و دیرم را

درختان گردبادی رو به خورشیدند، از آن دم
که خواندم در مسیر باد، اندوه غدیرم را

شبی اندوه تابان علی (ع) از چاه بیرون شد

شبی سیراب دیدم جان سر تا پا کویرم را