سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

بازیگر رزمی‌کار بلژیکی چهارشنبه شب در وب‌سایت خود این خبر را که سر صحنه فیلم «اسلحه» سکته قلبی کرده، تکذیب کرد. 

وان دام 50 ساله در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «چند ساعت پیش در اینترنت خبری خواندم با این موضوع که من سکته قلبی کرده‌ام.»

بازیگر فیلم‌های «ورزش خونین» و «سرباز جهانی» ادامه داد: «لطفا شایعات سایت‌های غیر رسمی مربوط به من را باور نکنید. ژان - کلود وان دام 100 درصد سالم است و برای انجام صحنه‌های مبارزه به خوبی تمرین می‌کند.»

یادداشتی مشابه نیز در وب‌سایت رسمی وان دام به آدرس www.musclesfrombrussels.be منتشر شد که در آن آمده است: «او بهتر از همیشه است و خود را برای مبارزه در ماه جولای آماده می‌کند. او برخلاف گزارش‌های منتشر‌شده در وبسایت‌ها سر صحنه فیلمبرداری «اسلحه» سکته نکرده است!»

یکی از کارگزاران وان دام در هالیوود اظهار نظر در این زمینه را به بعد موکول کرد و دیگری به تماس‌ها پاسخ نداد. خبر سکته قلبی وان دام چهارشنبه عصر ابتدا در Twitch یکی از وب‌سایت‌های طرفداران وان دام منتشر شد.

این وب‌سایت گفت قهرمالن اکشن سر صحنه فیلمبرداری پروژه جدید خود «اسلحه» در نیو اورلئان دچار سکته قلبی خفیف شد.

در این خبر آمده است: «وان دام مدتی کوتاه در بیمارستان بستری شد و پس از آن برای گذراندن دوران نقاهت به خانه خود در بلژیک بازگشت.»

«اسلحه» یک فیلم اکشن درباره دو آدمکش رقیب است که برای مقابله با یک کارتل مواد مخدر با هم متحد می‌شوند. این فیلم قرار است سال 2011 اکران شود.


 یکی از مسئولان دولتی در سفرهای استانی هیأت دولت، با دعوت افراد خاصی در استان، جلسه انتخاباتی برگزار می‌کند و در پی ساماندهی افراد برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری است. 

به گزارش خبرنگار جهان، همزمان با انجام سفرهای استانی هیأت دولت، یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد و از مقامات ارشد دولتی به فکر تبلیغات برای خود در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری است که تا کنون در چند استان با افراد و مسئولان محلی جلساتی خصوصی برگزار کرد.

در همین راستا یکی از مسئولان استان اردبیل با اشاره به سفر هیأت دولت به این استان در هفته جاری، گفت: در جریان سفر مذکور، این مقام دولتی تعدادی از مسئولان و افراد صاحب نفوذ استان را به جلسه ای دعوت کرد و در این جلسه از تصمیم خود برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری و نحوه سازماندهی نیروها و فعالیت انتخاباتی صحبت کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: سخنان این مقام دولتی صرفا در خصوص انتخابات آینده ریاست‌جمهوری بود و هیچ ربطی به سفر استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان نداشت و وی رسما گفت که می‌خواهد در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری کاندیدا شود.

وی تصریح کرد: این مقام دولتی افرادی را به جلسه انتخاباتی خود دعوت می‌کند که با طرز فکر وی موافق بوده و مورد اطمینان وی باشند و از مطالب مطروحه در جلسه نیز مطلبی نقل نکنند.


آنچه در پی می آید، سخنان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، در نشست طلاب مدرسه علمیه شهیدین قم است که مرکز خبر حوزه آن را به مناسبت سفر مقام معظم رهبری منتشر کرد: 

این آقا اگر به من سیلی می‌زد، قابل تحمل تر بود! 

با آقا رفته بودیم کوه پیمایی، تعدادی از پاسداران با لباس شخصی جلوتر حرکت می کردند، فردی از روبرو می آمد، یکی از پاسدارها مسیر او را عوض کرد و او را از مسیر دیگری راهنمایی کرد، آقا که این صحنه را دیدند به آن پاسدار گفتند: چرا راهش را کج کردید؟ پاسدار جواب داد: ببخشید،ایشان پاسخ دادند، «این بخشیدن‌ها تا کی باید ادامه داشته باشد و با ناراحتی فراوان گفتند: تا کی باید ببخشم حد یَقِف این بخشیدن‌ها کجاست؟ اگر این آقا می‌آمد و یک سیلی به من می‌زد، برای من قابل تحمل‌تر بود تا این که راهش را کج کردی.»

کسی که طرفدار ولایت فقیه است، نباید برای رهبری دشمن درست کند، دشمن ساختن برای رهبر آسان است و ظرف یک شب می‌توان دشمن تراشی کرد، ولی دوست ولایتی مهم است که باید یکی یکی درست کرد. طرفدار ولایت فقیه باید کسی باشد که روز به روز بر طرفداران او بیافزاید نه این که دوستداران ایشان را کم کند.

مراجع احترام و حرمت دارند، اگر واقعا طرفدار ولایت فقیه هستیم باید رهبری را الگو قرار دهیم که ایشان هیچ وقت اسائه ادبی به هیچ یک از مراجع نداشته و ندارند.

تا آزاد نشود خوابم نمی‌برد! 

در یکی از سفر ها جوانی در میان جمعیت اهانت هایی کرد که پاسداران او را گرفتند و بردند، شب آقا طبق برنامه برای استراحت رفتند، ولی چند لحظه بعد برگشتند و گفتند:« آن جوانی که پاسداران در میان جمعیت گرفتند چه شد؟ ببینید کیست. اگر گروهکی است و با نظام مشکل دارد و پرونده دار است که هیچ، مامورین وظیفه خود را انجام دهند، ولی اگر به‌خاطر من و بر هم زدن سخنرانی من او را گرفته و زندانی کرده اند، به پاسدارها بگوید همین امشب آزادش کنند که تا آزاد نشود، خوابم نمی‌برد.»

زندان کهریزک جای این تیپ آدم‌ها نیست 

معظم‌له در ناآرامی‌های قبل از حادثه کهریزک تاکید کرده بودند، «زندان کهریزک برای قاچاقچیان، مواد مخدری‌ها و اراذل و اوباش است، مبادا کسانی که در اغتشاشات دستگیر شدند را به آنجا ببرند، آنجا جای آنها نیست، تیپ این آدم‌ها با کسانی که در کهریزک هستند فرق می‌کند. اگر جا دارند در زندان‌های دیگر والا آنجا نبرند و آزادشان کنند.» متاسفانه برخی مسئولان به این دستور آقا عمل نکردند و حوادث تلخی به‌وجود آمد.

حتماً در اتاق صندلی باشد! 

در همین سفر قم، ایشان از همه برنامه های سفرشان مطلع بودند و در جریان کامل ملاقات‌ها، دیدارها و ... قرار داشتند، اینکه با چه کسی، چه زمانی و در کجا ملاقات دارند، حتی در بسیاری از جزئیات نظر می دهند و نظرشان هم اعمال می شود. به عنوان مثال، ایشان افرادی که قادر به نشستن روی زمین نبودند را نام برده و تاکید داشتند حتما در اتاق صندلی باشد، بعداً فرمودند عده ای هم روی پتو می نشینند.

معظم‌له، به رفت‌و آمدهایی که وجود دارد کاملاً نظارت دارند و از هرچه در مجموعه ایشان می‌گذرد مطلع هستند. ایشان رهبر این نظام و انقلاب هستند، نباید توقع داشت که از منظر و زوایای کوچکی که ما به قضایا نگاه می کنیم نگاه کنند و تصمیم بگیرند، خیر، نگاه رهبری، نگاه وسیعی است، محدود و جناحی نیست.

آقای مروی برای این جریان چه می‌کنید؟ 

در دیدار روز پنجشنبه گذشته با آقا، ایشان تاکید کردند:« در سفر قم به مسئولین بگویید حتماً، تبلیغات سفر غلو آمیز نباشد، تعریضی به علما، بزرگان و دیگران نباشد، تعریف ها بی جا نباشد؛ من می خواهم با طلبه ها صحبت کنم و با روحانیون حرف دارم. یکی از دغدغه‌های من در سفر به قم، که ذهن مرا مشغول کرده این است که مبادا این آقایون(محافظان) زمانی که علما و بزرگان برای دیدار می آیند، چون آنها را نمی شناسند به آنها بی احترامی کنند. من این دغدغه را دارم، آقای مروی برای این جریان چه می‌کنید؟ برنامه ریزی کنید،تدبیر کنید، مبادا به کسی توهین یا بی احترامی شود، باید احترام و عزت در دیدارها حفظ شود.»

عناوین را درست بنویسید! 

یادم نمی‌رود روزی لیستی به آقا دادم که در آن نام تعدادی از بزرگان درج بود و نوشته بودم آقای فلانی و فلانی و... و از آنجایی که این دست نوشته داخلی بود و رسانه ای هم نمی شد، توجهی نداشتم. ایشان زمانی که لیست را دیدند فرمودند:« آقای مروی اینها آیت‌الله هستند، شما لیستان را اصلاح کنید ،حتی اگر این یاداشت را پاره می کنید و دور می‌ریزید، نباید این گونه بنویسید، عادت کنید عناوین افراد را درست بنویسید.»

برخی افراد قبل و بعد از انقلاب خیلی رهبری را آزار دادند، ولی هرگز از آنها کینه ای به دل نگرفته و در مدت بیست سال که ایشان را همراهی می کنم یک بار نشد بشنوم درباره کسی بد بگویند، البته خاطرات را نقل می کنند و می گویند: « انسان خوبی بود ولی تشخیص نمی داد.»

حوزه جهش و تحول دیگری می‌یابد 

این روزهای آخر، همه فکر و ذکر آقا، مسأله حوزه و سفر به قم بود و تامل عمیقی بر مسائل اساسی و مهم حوزه داشتند،البته با اشرافی که به مسائل جهانی و نقشه‌های دشمنان دارند و جایگاهی که برای حوزه قائل هستند، قطعا در دیدار با حوزویان مباحث مهمی را مطرح می کنند و حوزه بعد از این سفر، جهش و تحول دیگری می یابد.

گرچه حوزه‌های علمیه همچون رودی متلاطم، متحرک و پرخروش در حال جریان است، ولی به طور قطع بیانات گوهر بار ایشان برای حوزه و حوزویان راه‌گشا، مفید و موثر خواهد بود و حرکت حوزه را پر شتاب‌تر و جهت‌گیری آن را دقیق‌تر و بهتر می‌کند
.


محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری صدای این استاد آواز را "حلقوم بیگانه" نامید و خواستار بازخوانی آوای "ربنا" توسط افراد دیگر شد. 

محمدرضا رحیمی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رضوی در مشهد، پس از آنکه تصنیف قطعه‌ای موسوم به "بهشت" در سالن مجتمع صبا (محل برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مذکور) پخش شد خواستار خوانده شدن "ربنا"یی جدید شد.

رحیمی گفت: از استاد کریم‌خانی تقاضا می‌کنم که با صوت زیبای‌شان ربنایی بخوانند که جایگزین آن ربنایی شود که از حلقوم بیگانه شنیده شده است.

گفتنی است ربّنا، یکی از آثار استاد محمدرضا شجریان و شامل ? دعا از آیات قرآن است که همه با عبارت ربّنا آغاز می‌شوند. این اثر به مدت ?? سال، جزء برنامه‌های اصلی رادیو و تلویزیون ایران در ماه رمضان بوده‌ است؛ اما پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته، استاد شجریان در نامه‌ای به عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: تا زمانی که وارونه نمایاندن واقعیت‌ها در صداوسیما صورت می‌پذیرد، به پخش سایر آثارش از شبکه‌های مختلف آن رضایت نخواهد داد.

لازم به ذکر است شجریان به صورت خاص فقط اجازه پخش ندای ربّنا را به صدا و سیما داد.

محمد حسین صوفی، معاون صدای صدا و سیما نیز، در واکنش به این موضوع اعلام کرد که رادیو حتی در ماه رمضان هم ربّنا و ادعیه? محمدرضا شجریان را پخش نمی‌کند و در تابستان ???? و همزمان با آغاز ماه رمضان، سازمان صدا و سیما، پخش دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان را به طور کامل در تمام شبکه‌ها ممنوع کرد.
 
این سازمان اعلام کرد که حتی از پخش آگهی‌های بازرگانی که معمولاً در ماه رمضان با نوای اذان یا دعا همراه است در صورتی که صدای ربنا زیر صدای آگهی قرار گرفته باشد ممانعت می‌کند.

پیش از این زمزمه های بازخوانی ربنا توسط علیرضا افتخاری مطرح شده بود؛ که وی از انجام این کار، خودداری کرده بود.


پس از آنکه چندین بار در سفرهای گذشته «محمود احمدی نژاد» به دیگر کشورها موضوع ربودن وی مطرح شد، این بار یک سایت عربی مدعی شد که طرح ترور احمدی‌نژاد در سفر به لبنان به شکست انجامید! 

تابناک نوشت: پیش از این موضوع ترور و یا ربودن «احمدی‌نژاد» در سفر وی به عراق و ایتالیا از سوی ایشان و سفیر پیشین ایران در ایتالیا در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت، اما این بار و در سفر «احمدی‌نژاد» به لبنان، با وجود آنکه برخی رسانه‌های صهیونیستی و غربی در جنجالی رسانه ای پیش از این سفر موضوع حمله احتمالی به رئیس جمهور ایران را مطرح کرده بودند، نه تنها هیچ اتفاق خاصی در خلال این سفر رخ نداد بلکه از سوی رئیس‌جمهوری و یا نزدیکانش نیز در این خصوص ادعایی مطرح نگردید. اما چند روز پس از اتمام این سفر، سایت خبری «ایلاف» با در کنار هم گذاشتن برخی ترتیبات امنیتی در مراسم استقبال و حضور رئیس‌جمهور کشورمان در لبنان، اینگونه نتیجه گیری کرد که «احمدی‌نژاد» در لبنان در معرض ترور بود اما ارتش لبنان مانع از اجرای این عملیات علیه احمدی نژاد شد! 

این سایت خبری عربی در ادامه می‌نویسد: «حزب‌الله» دقایق اول ورود «احمدی‌نژاد» به لبنان، مدیریت امنیتی کرد اما پس از آن مسئولیت امنیت رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه را ارتش لبنان برعهده گرفت زیرا، بخش اطلاعات امنیتی ارتش لبنان موفق شد برنامه ترور «احمدی‌نژاد» را کشف و آن را خنثی کند. 

«ایلاف» اضافه کرد: عدم اقامت «احمدی‌نژاد» در هتل «وینیزیا» در شب اول در بیروت و اقامت اجباری در سفارت ایران نیز از دلایلی است که ثابت می‌کند که این موضوع بی‌ارتباط با توطئه ترور رئیس‌جمهور ایران نیست. 

ناتمام ماندن استقبال مردمی از «احمدی‌نژاد» و بازگشت به کاخ ریاست‌جمهوری نیز از دیگر مواردی است که «ایلاف» در چارچوب ارائه ادله اش برای این موضوع ارائه کرده است. 

همچنین این رسانه عربی مدعی شد: تلاش ناموفق «میشل سلیمان»، رئیس‌جمهور لبنان برای انصراف «احمدی‌نژاد»، برای اعزام به جنوب لبنان نیز، در راستای جلوگیری از توطئه ترور «احمدی‌نژاد» بوده است. 

در پایان این گزارش «ایلاف» می‌افزاید: هنوز کسی نمی‌داند که آن زن چادری که شب هنگام از محل اقامت «احمدی‌نژاد» خارج شد و صبح فردا به همراهان «احمدی‌نژاد» پیوست، چه هدفی از این خروج داشته و چه پیامی را با خود حمل می‌کرده و هویت او چیست؟ 

طرح این ادعا از سوی «ایلاف» تاکنون هیچ واکنشی را از سوی مقامات لبنانی و یا کشورمان در بر نداشته و باید منتظر ماند که در روزهای آینده در این زمینه اخبار جدیدی منعکس خواهد شد یا نه.


سایت الف متعلق به احمد توکلی در مقاله‌ای با عنوان «حتی به بت‌ها هم بی‌احترامی نکنید» از ادبیات دولتی‌ها انتقاد کرد.

در این مقاله آمده است: در قرآن بزرگ‌ترین گناه شرک دانسته شده است. صریح آیه قرآن است که خداوند از گناه مشرک نمی گذرد اما بقیه گناهان را می‌بخشد. «ان الله لا یغفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء و من یشرک بالله فقد افتری إثما عظیما؛ خداوند(هرگز) شرک را نمی بخشد! و پایین تر از آن را برای هر کس (بخواهد و شایسته بداند) می‌بخشد. و آن کسی که برای خدا، شریکی قرار می‌دهد، گناه بزرگی مرتکب شده است.» 

بنابراین مشرک گناه‌کارترین فرد و پست‌ترین آدم روی زمین است. اما همین انسان مشرک و پست، باز آن چنان دارای حرمت است که خداوند به انسان‌های دیگر دستور داده که حق دشنام به این‌ها را ندارید. «و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم؛ و شما مؤمنان بر آنان که غیر خدا را می‌خوانند دشنام مدهید تا مبادا آن ها هم از روی دشمنی خدا را دشنام دهند.»
 
پس انسان‌ها هر عنوان و صفت و خصلتی که داشته باشند مقدار زیادی حرمت و احترام دارند که ما ملزم به رعایت حرمت آن‌ها هستیم. در تفسیر نمونه آمده درباره این آیه آمده است که هیچ‌گاه بتها و معبودهای مشرکان را دشنام ندهید، زیرا این عمل سبب می‌شود که آنها نیز نسبت به ساحت قدس خداوند همین کار را از روی ظلم و ستم و جهل و نادانی انجام دهند.

نویسنده با اشاره به روایات و احادیث متعدد درباره چگونگی برخورد با مخالفان و دشمنان و لزوم رعایت ادب درباره آنها ادامه داده است: نکات درس آموز عبارات فوق به صورت خلاصه این است که دشمنان ما هرچه قدر هم پست یا ناراست باشند، این حق برای ما ایجاد نمی‌شود که آنها را با الفاظ نادرست خطاب کنیم.

متاسفانه برخی عبارات در جملات و نوشته‌های برخی مقامات و رسانه‌های حکومتی و دولتی، از روزنامه انقلابی کیهان تا معاون محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی یا مقامات دیگر دیده می‌شود که متناسب با رویه اسلامی و ایمانی نیست.

کاربرد عباراتی بی‌ادبانه ولو تحت عنوان طنز، خطاب به روسای‌جمهور سابق یا خطاب به اصحاب رسانه یا افراد دیگر، حتی اگر خبط و خطای هدف این سخنان نیز آشکار باشد و اشتباه، عناد یا شیطنت در رفتار یا نوشته‌های مخالفان یا منتقدان آشکار باشد، پذیرفتنی نیست.

رسانه‌ها یا مقاماتی که به نحوی با حکومت یا دولت در ارتباطند انشاء‌الله توجه خواهند داشت که کاربرد این‌گونه ادبیات، خواه‌ناخواه، به‌درستی یا به نادرست، در افکار عمومی به مناصب حکومتی و دولتی دیگر نیز مرتبط دانسته می‌شود. مبادا خدمات فراوان آنها به انقلاب و اسلام به‌خاطر بی‌احتیاطی‌های کلامی خدشه‌دار شود.

از سوی دیگر مدتی است برخی مقامات دولتی به بهانه استفاده از فرهنگ عامه و نزدیک شدن با مردم از ادبیات نادرست استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که استفاده از ادبیات عامه مردم با بی‌ادبانه صحبت کردن تفاوت دارد. امام‌(ره) نیز با ادبیات مردم سخن می‌گفت اما هیچ‌گاه زبان به گفتار بی‌ادبانه نیالود.

استفاده از ادبیات عامه با ادبیات عامه غیرمودبانه تفاوت دارد. اتفاقا استفاده از ادبیات عامیانه غیرمودبانه نه تنها انقلابی نیست بلکه کاملا مطابق با فرهنگ سیاسی غرب است. اگر روسای‌جمهور یا سیاستم‌داران کشورهای غربی از تکیه‌کلام‌های عامه غیرمودبانه برای نزدیک شدن به مردم کوچه و بازار استفاده می‌کنند، این منش در فرهنگ سیاسی اسلامی ایرانی ما نه تنها شایسته نیست بلکه تنزل از ادب و حیای اسلامی ایرانی است.



خوب گوشهاتو باز کن ، سرت درد می کنه واسه دردسر ؟ آخه  این مدل عاشق شدن الان برازنده ی تو هست ؟

که چی بشه تریپ عاقل اندر سفیه گرفتی ؟

 تو شعر می فهمیدی یعنی چی ؟ تو از کی تا به حال " امشب در سر شوری دارم " گوش کن بودی و ما خبر نداشتیم.

ببین برای اولین و آخرین بار بهت می گم این راهی که تو رفتی تهش به جهنم هم نمی رسه ! حیف جهنم نیست که تو رو توش راه بدن ؟

بهت می گم پسر این کار قباحت داره ، کثیفه ، به خودت اگه رحم نمی کنی به اون زن و بچه  مظلومت رحم کن چیه بازم زیر لب می گی :

"چو عاشق می شدم گفتم که بردم گوهر مقصود

ندانستم که این دریا چه موج خون فشان دارد"

 

حالا موقعی که دیدی کاری که داری می کنی، آخرش چه خون و خونریزی داره معنی "موج خون فشان" رو هم می فهمی .

آخه بی شرف من چه لقمه حرومی به تو خوروندم یا ننه ات چه شیر ناپاکی به تو داد که درست 40 سالگیت وقتی یه مرد آدم می شه تبدیل شدی به حیوون و بعد می گی عاشقم .

زنه اومده پیش من با ناز و عشوه چنان حرف می زنه که ....

 هرچند حق داره ! می گه اینم پدر همون پسره ! اینا بویی از معرفت و جوونمردی نبردن . چی؟ پس لنگه خودم هستن!

یکی نیست بگه خانم ما این ترکیب های من در آوردی "نیمه گمشده" و "عشق محال" و"گناه مقدس" رو حفظیم بشین زندگیتو کن ، نجابت و حیثیتتو زیر سوال نبر. مردی که می دونه تو شوهر داری و باهات رابطه عاشقانه برقرار می کنه حتی اگه پسر بی شرف خودم هم باشه که هست ، به موقعش همچینی کنارت می ذاره که نفهمی از کجا خوردی .

باز لب ور می چینه ، بغض می کنه ، چهار تا قطره اشک می ریزه که عاشقم !

ببین پسر من ببین من که سخت گیر نیستم ، اگه زنتو دوست نداری ، اگه داری به خاطر بچه ها تحملش می کنی ، اگه بوی پیاز داغ می ده ، خوب اشکال نداره تو هم شیطونی کن ، اما با آدمش ، کسی که آزاد باشه .

ببینم از این قایم موشک بازی خودتون خسته نشدین ؟

غیرت نداری که همون به اصطلاح عشقت از پیش تو که جدا می شه می ره پیش شوهر ش ؟ اذیت نمی شی که سکوت کردی هی می گی خدا عشق رو می فهمه !

داستانکی از وبلاگ"داغ ننگ خورده

صنم میزاده


رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور آخرین تصمیمات در خصوص سهمیه بنزین خودروها را اعلام کرد.

سردار محمد رویانیان روز دوشنبه، با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده درخصوص سهمیه بنزین گفت: بر این اساس سهمیه بنزین خودروها که هم اکنون در کارت سوخت‌ها موجود است، باقی می‌ماند و رانندگان می‌توانند از ذخیره بنزین خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد : تصمیمات دیگری نیز در خصوص بنزین خودروها اتخاذ شده است که جزئیات بیشتر آن به‌زودی اعلام شود.


آینده در گزارشی با عنوان «از قطع ید آفتابه دزد تا مرخصی به شاه دزد» به نحوه فرار سلطان شکر اشاره کرده است.

این سایت می‌نویسد: این‌گونه احکام برای سارقینی که دزدی‌های چندان کلانی انجام نداده بودند، برداشت‏های متعددی را از چنین مجازات‏هایی که قطعاً با توجه به مبنای فقهی و حقوقی‏اش نافذ است، به دنبال داشت که مهم‌ترین برداشت، تبعیض در اجرای احکام اصیل اسلامی همچون قطع ید برای سارقانی است که شرایط اجرای حکم قطع ید شامل حالشان می‏شود، اما با تعزیر از مهلکه جان به در برده و مفاسدشان همچون گذشته استمرار می‏یابد. آیا بریدن شدن انگشت و سپس مچ تنها باید شامل حال خرده دزدها شود یا سارقان بزرگ و کلاهبرداران باید در ابتدای صف "قطع یدین" قرار گیرند.

این سایت پس از مباحث حقوقی درباره قطع ید می‌نویسد: در واقع با این مواد و توصیفات قانون جزا، اگر شخصی همچون "محمدرضا.ی" سلطان شکر که صدها میلیارد تومان از ملت به یغما برد، به دست توانای قوه قضاییه بیفتد، با توجه به عدم قانون گذاری محکم برای این قبیل اشخاص، آنچه شامل حالش می‏شود، تعزیر شامل حبس، رد بخشی از مال و جرایم نقدی و حداکثر چند ضربه می‏شود که البته در خصوص این عده متاسفانه به دلایل متعدد از جمله پشتوانه‌های خاص و وکلای متعدد و گران قیمت، کف محکومیت در نظر گرفته می‏شود و بعد از مدتی نیز مرخصی و لذت از اموال مردم در روزهای آتی زندگی که دوران بازنشستگی پس از خلاف می‏توان لقب داد، به امثال این دانه‌درشت‏ها تعلق می‏گیرد.

بماند اینکه سلطان شکر ایران در زمان مدیریت سابق دستگاه قضایی با پرونده‌ای به ارزش هزار میلیارد تومان با وثیقه ای صدمیلیارد تومانی به مرخصی رفت و سپس از کشور خارج و به کانادا سفرکرد و آن وثیقه هم جعلی از آب درآمد.

یا در پرونده کیش اورینتال اویل که دادگاه آن نیز در مجتمع مفاسد اقتصادی به صورت علنی برگزار شد، بخاطر تضییع مبلغ ناچیز! 80 میلیارد تومان از بیت المال که با دریافت رشوه از سوی تعدادی از مدیران شرکت نفت از سوی شرکت کیش اورینتال انجام شده بود، رشوه‌گیرندگان به زندان محکوم اما رشوه‌دهندگان از تعقیب مصون ماندند.

آینده در پایان تاکید می‌کند: پرونده خیابان فاطمی به ارزش بیش از 40میلیارد تومان، پرونده کنکور، پرونده سیمان بهروک یزد، پرونده هواپیمای سلطان برونئی، پرونده نگین غرب و ده‌ها پرونده دیگر نمونه‌هایی از عدم برخورد قاطع با دانه‌درشت‌ها هستند و جالب آن که هفته گذشته رئیس سازمان بازرسی کل کشور اذعان کرد که به دلیل ملاحظات سیاسی و امنیتی بسیاری از پرونده‌های مملکتی در یک سال و نیم اخیر بدون رسیدگی مانده است.


فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه قوانین و مجازات مجرمان در جامعه مشابه نیست، گفت: «ظرفیت بازداشتگاه‌های اصفهان نیاز به بازنگری دارد.»

سردار حسن کرمی با بیان اینکه آمار تصادفات شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه 12 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت، تصادفات با 34 درصد بیشترین آمار جرائم استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: «سرقت با 31 درصد، مفاسد اجتماعی با 18 درصد، نزاع و درگیری با 9 درصد افزایش و جرائم مادی و اقتصادی با 15 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه به ترتیب 24 درصد، 17 درصد، 15 درصد و 10 درصد جرایم استان را به خود اختصاص داده است.»

کرمی با بیان اینکه شاهین شهر رتبه نخست ارتکاب جرم در استان را با توجه به نسبت جمعیت داشته، خاطرنشان کرد، اصفهان، نایین، شهرضا و کاشان نیز در رتبه‌های بعدی ارتکاب جرم قرار دارند.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان، سرقت موتورسیکلت در 6 ماه ابتدایی سال بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده در حالی که میزان ارتکاب جرائم خشن در این مدت افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به کشف 15 تنی مواد مخدر در 6 ماه ابتدایی سال گذشته گفت، در 6 ماه نخست سال جاری با کشف 12 تن مواد مخدر، میزان کشفیات نیروی انتظامی استان نسبت به سال گذشته با 25 درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

کرمی اظهار داشت که شهریورماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته میزان تصادفات و آمار کشته شدگان افزایش داشته در حالی که تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری نسبت به مدت مشابه 3 و دو دهم درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تماس‌های گرفته شده با110 استان نسبت به مدت مشابه یک درصد افزایش داشته، گفت، در این مدت یک میلیون و 486 هزار تماس با 110 برقرار شده که تنها 400 مورد منجر به عملیات شده است.

وی دوچرخه‌سواری بانوان، ورق بازی در پارک‌ها، والیبال بازی و اسکیت بانوان و آواز خوانی در کنار پل خواجو را از جرم‌های آشکار اصفهان دانست و افزود: «پلیس به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد.»

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه گشت‌های پلیس 110 در سطح شهر برای رصد و کنترل تخلفات است، گفت، باید با افزایش گشت‌ها، کلانتری‌ها و جدا نمودن گشت 110 و پلیس پیشگیری تخلفات شهر را کنترل کنیم.

کرمی با بیان اینکه به نسبت جرایم و جمعیت اصفهان نیاز به ایجاد کلانتری‌های جدید در سطح شهر است، تصریح کرد: «در این راستا دو کلانتری جدید در هفته نیروی انتظامی افتتاح شد و در آینده‌ای نزدیک کلانتری ویژه‌ای از نظر تجهیزات و نیروی‌های آموزش دیده راه‌اندازی خواهد شد.»