سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمید رسایی نماینده مردم تهران و سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس عصر امروز (دوشنبه) با حضور در دانشگاه علم و صنعت به مناظره با حسین نجابت دیگر نماینده تهران و مسعود پزشکیان عضو فراکسیون اقلیت مجلس پرداخت.

به گزارش فارس نماینده مردم تهران در مجلس در قسمتی از سخنانش درباره میزان حقوق نمایندگان مجلس گفت: آخرین فیش حقوقی نمایندگان 2 میلیون تومان است البته برخی نماینده‌ها اگر بیرون از مجلس کار می‌کردند، بیشتر از این درآمد داشتند و برخی نماینده‌ها هم به این حقوق اکتفا نمی‌کنند و دنبال حقوق‌های دیگر هستند.


در بررسی های اولیه مشخص شده که این فرد کارگر اخراجی یکی از کارخانجات نساجی است که بیش از یک سال است حقوقی دریافت نکرده بود.
 
پایگاه خبری «قاصد» مدعی شد:

محمود احمدی نژاد رییس جمهور که صبح امروز دوشنبه برای افتتاح چند طرح مسکن مهر و سخنرانی در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم کردان به ساری سفر کرده بود، حین سخنرانی خود با صحنه ای عجیب مواجه شد.

یکی از افراد حاضر در این همایش که توانسته بود خود را به صندلی های جلو برساند، با پرتاب کفش های خود به طرف رییس جمهور، شروع به انتقاد از وضعیت بیکاری در کشور کرد.

اگرچه این کفش ها به احمدی نژاد برخورد نکرد و به بنر پشت سر او اصابت کرد، اما مردم حاضر در این مراسم، ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از رییس جمهور کشورمان، به شدت فرد توهین کننده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و اگر دخالت نیروهای انتظامی نبود مشخص نبود چه بلایی بر سر او می آمد.

در بررسی های اولیه مشخص شده که این فرد کارگر اخراجی یکی از کارخانجات نساجی است که بیش از یک سال است حقوقی دریافت نکرده بود.

مردم ساری در پایان این مراسم نیز ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از دولت و رییس جمهور، نسبت به این حرکت نادرست انتقاد کرده و از احمدی نژاد عذرخواهی کردند.

حتما همه ما کتاب کلاس اول خود و یا دست کم، تصاویر و نوشتارهایی از آن را به یاد داریم.

به گزارش ایسنا، ایام کلاس اول دبستان یکی از پرخاطره‌ترین دوران زندگی آدم‌هاست و همه ما دوست داریم برای یک بار هم که شده، نخستین کتاب درسی زندگی‌مان را به‌دست بگیریم و صفحه‌های آن‌را به یاد دوران کودکی ورق بزنیم و کمی هم در آن تأمل کنیم. گاه هم افسوس می‌خوریم که ای کاش کتاب فارسی کلاس اول‌مان را به عنوان یادگاری نگه می‌داشتیم.

عبدالحسین کلهرنیا گلکار فردی است که کتاب اول ابتدایی خود را حدود 70 سال حفظ و نگهداری کرده است. کلهرنیا بیش از 30 سال در مدرسه‌های استان کرمانشاه به عنوان معلم هنر سعی کرده نظم را در زندگی دانش‌آموزان نهادینه کند و امروز می‌توان از او به عنوان یکی از دانش‌آموزان منظم هفت دهه گذشته نام برد.

استفاده از کتاب یادشده به سال‌های دهه 1320 مربوط می‌شود و نوع خط به کار برده‌شده در آن به صورت نستعلیق و نسخ است.

در آن دوران که دانش‌آموزان با این کتاب تحصیل می‌کردند، اواخر جنگ جهانی دوم بود.

کلهرنیا که دوران خردسالی‌اش را با شعرها و جمله‌های کودکانه این کتاب سپری کرده است، در این‌باره می‌گوید: «تأثیر مثبت و شادی‌آور بعضی از حکایت‌های این کتاب هنوز پس از چند دهه بر روح و روان من باقی مانده؛ به طوری که بارها از این کتاب برای فرزندان و نوه‌هایم قبل از رفتن به مدرسه، خوانده‌ام. برخی از حکایت‌های این کتاب عبارت‌اند از: شب مهتاب، بوسه مادر، عید نوروز و پیشی پیشی ملوسم.»

او با اشاره به انتقادی که در همان سنین کودکی به یکی از درس‌های این کتاب داشته است، می‌گوید: «درس «آذر و شخص کور» همیشه سؤالی آزاردهنده در ذهن من به وجود می‌آورد که چرا نویسنده این کتاب ارزشمند، آن فرد نابینا را مرد کور خطاب می‌کند؟ چون من همیشه از واژه کور متنفر بودم که اصلاً چرا انسان به خاطر معلولیت باید تا آخر عمر احساس ذلت کند و همیشه دوست داشتم که آدم علیل هرگز ذلیل نباشد.

نگهدارنده این کتاب قصد فروش آن را ندارد؛ مگر این‌که در مراکز فرهنگی خاص مورد بازدید عموم قرار گیرد.













 

هاشمی‌رفسنجانی: تکیه بر نظرات

 معدودی افراد خاص، خسارت جبران‌ناپذیری متوجه نظام می‌کند

- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تکیه بر نظرات معدودی افراد خاص برای اداره کشور، خسارت جبران‌ناپذیری را متوجه ارکان نظام می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و داوری حزب اسلامی کار، برگزاری کنگره سراسری این تشکّل را کاری بزرگ و مفید خواند و با اشاره به نقش اساسی و تردیدناپذیر احزاب در اداره جوامع کنونی گفت: در حال حاضر احزاب شناسنامه‌دار می‌توانند بهترین کمک به حکومت‌ها باشند، چراکه با تربیت انسان‌های توانمند و ارائه برنامه‌های مؤثر با گرایش‌های گوناگون، نظام‌ها و حکومت‌ها را از ضربه‌های مضر و نابودکننده مصون نگه می‌دارند.
 
هاشمی‌رفسنجانی با ابراز تأسف از وضعیت احزاب کشور در مقطع کنونی، راه صحیح و درست برای اداره کشور را نقش‌آفرینی احزاب فراگیر، سالم و توانمند دانست و تصریح کرد: در این حالت اگر حزبی مسوولیت اداره کشور را برعهده گرفت و دچار نارسایی شد، صدمات آن متوجه اصل نظام نخواهد شد و با برگزاری انتخابات و واگذاری امور کشور به دیگر احزاب، کشور در مسیر درست قرار خواهد گرفت.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأکید قانون اساسی بر تعدد احزاب، جلوگیری یا ایجاد محدودیت برای فعالیت تشکّل‌ها و احزاب را بی‌توجهی به خواست عمومی و قانون اساسی خواند و تأکید کرد: تکیه بر نظرات معدودی افراد خاص برای اداره کشور، خسارت جبران‌ناپذیری را متوجه ارکان نظام می‌کند و کشور را از توانمندی احزاب و تشکّل‌های برنامه‌دار و فراگیر محروم خواهد کرد. چرا که تنها احزاب شناسنامه‌دار هستند که در مواقع حساس، برخلاف افراد و اشخاص، مسوولیت‌ عملکردها را می‌پذیرند.
 
هاشمی‌رفسنجانی مطبوعات و رسانه‌ها را رکن چهارم دموکراسی خواند و با تأکید بر لزوم حضور فعال احزاب و رسانه‌ها در کنار هم تصریح کرد: فعالیت آزاد و مسوولانه احزاب و رسانه‌ها بهترین و مؤثرترین ابزار نظارت بر عملکرد دولت‌ها و حکومت‌هاست و امر به معروف و نهی از منکر اسلام هم به خوبی بیانگر اهمیت و لزوم حضور این ناظران در جامعه است.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگرچه خاستگاه دموکراسی‌های امروزی، کشورهای غربی هستند، ولی اسلام و اعتقادات اسلامی را نیز حامی و پشتیبان بی‌چون و چرای نظارت‌پذیری حاکمان دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر مورد تأکید دین مبین اسلام در واقع همین اصل نظارت عمومی در جوامع امروزی است که به شیوه جدید توسط احزاب و رسانه‌ها به عنوان چشم و زبان جامعه بر حاکمان اعمال می‌شود.
 
هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش لزوم توجه جدّی و اساسی به تولید و صنعت و فضای کار را یادآور و با بیان آسیب‌پذیری بیش از پیش اقشار ضعیف جامعه به‌خصوص کارگران گفت: اگرچه قشر کارگر جامعه همواره نجیب و همراه انقلاب بوده، اما افزایش اعتراضات و گسترش تجمعات برای اشتغال و دریافت دستمزدهای معوق، باید اهتمام بیشتر مسوولان برای رفع مشکلات معیشتی این قشر را سبب شود.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت از واحدهای تولیدی فعال کشور در قالب پرداخت سهم آنان از قانون هدفمندی یارانه‌ها را یکی از راه‌های بازگرداندن نشاط و حیات به اقتصاد و اشتغال کشور خواند و تأکید کرد: تأمین نقدینگی و تسهیلات موردنیاز تولید، صنعت، کشاورزی و نیز هموار کردن فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری راه صحیح ایجاد اشتغال و تولید در کشور است.


علی کریمی:دهان باز کنم عزیز محمدی

باید از فوتبال برود/در ورزشگاه آزادی را باید گل گرفت!

لیگ برتر - علی کریمی انتقاد تندی را از عزیز محمدی می کند و می گوید حرف هایی دارد که بهتر است آنها را به زبان نیاورد.

پس از پایان بازی استقلال و شکست سنگین مقابل رقیب سنتی علی کریمی حرف هایی زد که بدون شک در روزهای آینده فوتبال ایران را تکان خواهد داد.او که حسابی شاکی به نظر می رسید خطاب به عزیز محمدی رییس سازمان لیگ برتر گفت:«امیدوارم آقای عزیز محمدی شب سرش را راحت روی زمین بگذارد و بخوابد.کجای دنیا بازی های لیگ را لغو می کنند و بازی جام حذفی برگزار می کنند؟بعد هم بهانه می آورند و می گویند در 48 ساعت نمی توانیم دو تا بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم.اگر با ادعای حرفه ای شدن توانایی این کار را هم نداریم باید در ورزشگاه آزادی را گل بگیریم!که در بهترین ورزشگاه ایران نمی توانیم در دو روز دو تا بازی برگزار کنیم.»
کاپیتان پرسپولیس که به نظر از استعفای حمید استیلی خبر نداشت در مورد او گفت:«ماندن یا رفتن استیلی دوای درد ما نیست.مطمئن باشید استیلی اگر بداند فایده ای برای تیم ندارد خودش از تیم می رود.»
او اشاره ای هم به درگیری با کیانوش رحمتی می کند و حرف هایش را این طور ادامه می دهد:« یک سری از بازیکنان هستند که در فوتبال آدم را کتک می زنند و بعد می گویند ببخشید!مگر مگر فوتبال چقدر ارزش دارد که آدم را در آن می زنند و می کشند و بعد توقع دارند با یک عذر خواهی همه چیز ختم به خیر شود.در بازی قبل با تراکتور امیر حسین صادقی طوری من را زده که هنوز جایش درد می کند.اگر باور نمی کنید دوربین هایتان را خاموش کنید تا کبودی اش را نشانتان بدهم.»

اما حرف های پایانی علی کریمی.آنجا که او دوباره بحث را به برنامه ریزی سازمان لیگ و عزیز محمدی می کشاند و می گوید:«فکر می کنم همه باید جوانمرد باشند.از عزیز محمدی گرفته که در راس فوتبال لیگ برتر است تا همه بازیکنان.اصلال عزیز محمدی که همه فوتبال را در دست دارد چه کاره هست؟من چیزهایی از او می دانم که گفتنی نیست.خیلی خودم را کنترل می کنم که حرف هایم را نزنم.شاید اگر در این مورد حرف بزنم محروم شوم و فوتبالم تمام شود اما مطمئن باشید اگر قرار باشد فوتبال را کنار بگذارم این حرف ها را می زنم اما شک نکنید که پس از حرف های من عزیز محمدی هم جایی در فوتبال نخواهد داشت.»

او در پایان در مورد اینکه چرا اینقدر تند مصاحبه کرده و در مورد عزیز محمدی حرف می زند گفت:«برای اینکه به مرزی رسیده ام که مجبورم.اصلا این آقا چه کسی است؟شانس بیاورد که من حرف هایم را نزنم اگر نه باید از فوتبال برود.»
 


روزنامه خراسان نوشت:

گفته می شود بر اساس دستوری که محمود احمدی نژاد رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی

به وزیر علوم درباره ضرورت تشکیل جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در آذرماه داده است، تصریح

 شده که رئیس وقت دانشگاه آزاد، در موضوع بررسی و تأیید رئیس جدید این دانشگاه در

جلسه هیأت امنا، حق رأی نخواهد داشت.


انتقال وجه از تجارت کارت به کارتهای عضو شتاب از بخش خدمات اینترنتی کارت بانک تجارت مجدداً امکان پذیر شد .

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، با توجه به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر شناسایی انتقال دهندگان وجه از طریق کارتهای عضو شتاب ، از این پس مشتریان بانک تجارت که عضو سیستم بانکداری اینترنتی این بانک هستند می توانند با ورود به بخش خدمات اینترنتی کارت ، عملیات انتقال وجه از تجارت کارت به کارتهای عضو شتاب را از طریق لینک « انتقال وجه کارت شتابی » انجام دهند .  این لینک در صفحه اول بخش خدمات اینترنتی در منوی بانکداری الکترونیک پایگاه اینترنتی این بانک به نشانی www.tejaratbank.ir قراردارد .

همچنین مشتریانی که قصد انتقال وجه از حساب تجارت کارت و یا جاری سحر خود در بانک تجارت به سایر حسابهای شبکه بانکی را داشته باشند با داشتن شماره شبای حساب مقصد می توانند ازخدمات ساتنای اینترنت این بانک استفاده کنند.

مشتریانی که تاکنون برای برخورداری از سیستم بانکداری اینترنتی بانک تجارت خود اقدام نکرده اند می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک تجارت سراسر کشور در سیستم بانکداری اینترنتی ثبت نام کرده و از این خدمت بهره مند شوند .


فلسفه عزاداری حسینی، زنده نگه داشتن اسلام و مکتب اهل بیت( ع) است، اما بعضا بر اثر ورود آسیب‌ها، آفات و تحریفات این هدف و فلسفه اصلی تا حدودی فراموش و اهداف کاذب دیگری جایگزین آن شده است، سهراب محمودی، طی یادداشتی به آسیب شناسی عزاداری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در برخی مجالس پرداخت.

به گزارش ایسنا متن این یادداشت به شرح ذیل است :

سلام و درود خدا بر آنهایی که در عزای سالار شهیدان گریه می کنند.

متاسفانه در برخی مجالس عزاداری و نحوه تعزیه گردانی و مجلس سینه زنی سنتی سالار و سرور شهیدان امام حسین علیه السلام بیشتر به یک مجلس گردانی ظاهری تبدیل می شود و بیم آن می رود که دل‌های پاک و باصفای آن عزیزان از درونی کردن شعائر و ارزش‌های عاشورایی فاصله بگیرد و بیشتر روبنایی شود، بگونه ای که فقط به ریتم آهنگ و هارمونی نوحه توجه شود تا به عمق مصیبت و دلسوختگی و پاک باختگی در آن.

این تذکر از باب تکریم شعائر روضه امام حسین (ع) و مجالس، بدور از هرگونه تعریض و خدای ناکرده تردید در نیت دلسوختگان حسینی گفته می شود تا در آن گوشه چشمی از حضرت ابا عبدالله و ولی عصر روحی فدا بر دل‌های سوخته ما نیز بشود. در مقام نمادشناسی نام مبارک امام حسین علیه السلام تبدیل به حوسین می شود؛ تا همه چیز تحت الشعاع هروله ها وحوسین حوسین‌های تامل برانگیز شود!

تفاوت‌های «حسین» و «حوسین»

1- حسین علیه السلام یکی بیشتر نیست، امام حوسین‌ها متفاوت است و حوسین این مداح با حوسین آن مداح فرق می کند.

2- یاران حسین علیه السلام او را بنده خدا می دانند، ولی یاران حوسین فریاد حوسین اللهی سر می دهند.

3- حسین علیه السلام نماز را در بحبوحه جنگ در اول وقت به جای می آورد، اما حوسین نماز صبح را فدای مجالس شبانه می کند.

4- درد حسین علیه السلام درد دین و شرافت انسانی بود، اما همه مشکل حوسین عطش و سیراب کردن بستگانش بود .

5- ظهر عاشورا در مجلس حسین علیه السلام صدای الله اکبر و حی علی الصوه به گوش می رسد، اما در مجلس حوسین فریاد حوسین حوسین به جنگ اذان می رود.

6- حسین علیه السلام را باید از مطهری ها شناخت، اما حوسین را در لابلای آواز ناعالمان و ناعارفان باید جست.

7- حسین علیه السلام برای تمام سال زنده است و الگویی برای هر لحظه زندگی ماست، اما حوسین فقط ده روز سال جلوه می کند و بقیه سال بهانه ای است برای دور هم جمع شدن دوستان.

8- دوستان حسین علیه السلام ناخودآگاه خون گریه می کنند اما دوستان حوسین خودآگاه خودزنی و مجلس گرمی می کنند و هر کس کبودی صورت و سینه اش بیشتر باشد مقرب تر است .

9- حسین علیه السلام برای گفتن حرف خود به چیزی نیاز ندارد اما حوسین به طبل و بوق و کرنا و سبک پاپ نیاز دارد.

10- در مجلس حسین علیه السلام رسیدن به معرفت مهم است، اما در مجلس حوسین ترتیب صفها و ریتم نوحه و بالا و پایین پریدن‌ها.

11- حرارت حسین علیه السلام هرگز در دل‌ها سرد نمی شود، اما حرارت حوسین بعد از یک شور زدن سرد می شود .

12- عاصیان و گنهکاران برای شفاعت و توبه به مجلس حسین علیه السلام می روند، اما در مجلس حوسین برای مجلس گردانی و ندانسته گاهی با مزاحمت برای دیگران وآلودگی به گناه.

13- حسینی ها قبولی را به اطاعت از خدا و خلوص نیت و پاکی دل می دانند، اما حوسینی ها می گویند: هر چه می خواهد دل تنگت بکن فقط یا حوسین فراموش نشود .

عزیزان آنکه در کربلای 61 هجری به شهادت رسید امام حسین (ع) بود نه حوسین!


مشارکت نکردن برخی نمایندگان در رأی گیری با تذکرات پی در پی لاریجانی روبه رو می شود.


یکیشون: داداش بگو یه قلیون با طعم نعنا بیارن، قانونو ولش!
یکی دیگشون: راس می گی، این رئیس فیلسوف ما هم چه توقعاتی داره!


مهمانپرست: خاورمیانه جدید در حال شکل گیری است

بدون شرح!



وزیر علوم: پذیرش دانشجوی دکترا را تسهیل کردیم



به رفیق رفقا بگو بیان که حراجش کردیم!  فقط  کت شلوار بپوشند که حداقل قیافشون به دکتری بخوره!


کوچک زاده: سوال از وزیر اقتصاد، شهوت پرستی است



زاکانی: مهدی جان دلبندم! سه هزار میلیارد تومان ناقابل از هفت تا بانک ایرانی اختلاس شده، وزیر اقتصاد هم متولی امور اقتصادی این مملکته! ناراحتی بیان از تو بپرسن! اونم که گفتی یه چیز دیگه است داداش!
 

باز باران با ترانه ....



حالا شما هی پول خرج کنید برید ونیز ایتالیا! به جاش یه قایق بخرید تهرون بارون اومد برید بیرون صفا!



مراسم معارفه رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران


به به ! چه مردان خانواده دوستی! وسط صحبت های رئیس اداره هم باید گوش به فرمان رئیس اصلی باشن


یک عضو مجلس خبرگان، مواضع کشورهای اروپایی در برابر اقدام دانشجویان ایران در تجمع برابر سفارت انگلیس را منافقانه دانست.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «نفرت از استکبار و داشتن روحیه ضد استکباری ریشه در اعتقادات ما دارد و نمونه آن لااله الا الله است که خود شعاری ضد استکباری است»، اظهار کرد: با این نگاه اقدام مجلس شورای اسلامی و ابراز نفرت از دولت کهنه‌کار استعمار انگلیس کاری ستودنی است.

خاتمی افزود: من در نماز جمعه اوج نفرت به انگلیس را ابراز کردم و پیشنهاد کردم که پس از مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس نیز بگوییم و معتقدم که باید بر روحیه ضد استکباری تاکید کنیم و لحظه به لحظه نفرت خود را از دولت‌های مستکبرمانند انگلیس ابراز کنیم، اما این روحیه انقلابی به معنای آن نیست که سفارتخانه‌های کشورهای دیگر که در جمهوری اسلامی ایران هستند، احساس ناامنی کنند و این به مصلحت کشور نیست و من به صراحت می‌گویم که اینجانب با حمله به سفارتخانه‌ها و اشغال آنها در جمهوری اسلامی مخالفم.