سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

روزنامه تهران امروز نوشت:

دو نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ساعاتی از روز گذشته را در دادگاه صرف کردند. نادران برای پاسخگویی به شکایتی که از جانب رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به دادگاه دعوت شده بود و زاکانی هم باید به سوالات قاضی در خصوص شکایت عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ می‌داد.

 نادران در دادگاه روز گذشته بار دیگر بر جعلی ‌بودن مدرک و دکترای تقلبی رحیمی تاکید کرد و از این ادعا که «ریشه شکایت معاون اول رئیس‌جمهور از او بود»، به دفاع پرداخت. علیرضا زاکانی هم در جلسه دادگاه به شکایت عبدالله جاسبی درخصوص ماجرای جنجالی و تخلفات صورت گرفته در دانشگاه آزاد پاسخ داد
.


مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که تاکنون نشست های تخصصی در حوزه علوم سیاسی، روابط بین الملل برگزار می کرد، در اقدامی قابل توجه نشستی با موضوع «بررسی موسیقی زیرزمینی در ایران» برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران - وابسته به صداوسیما- اهم محورهای این نشست شامل موارد زیر خواهد بود:

- پیشینه و ماهیت موسیقی زیرزمینی در ایران

- محتوا و الگوی موسیقی زیرزمینی در ایران

- مصرف موسیقی زیرزمینی در ایران

- موسیقی رپ فارسی

-تبیین عوامل و زمینه‌های شکل‌گیری و گسترش موسیقی زیرزمینی در ایران

- راه‌کارهای مواجهه مناسب با این پدیده

سخنرانان این جلسه دکتر مسعود کوثری، دکتر محمدحسین ایمانی، افشین داورپناه و حسن خادمی خواهند بود.

زمان این جلسه روز دوشنبه هشتم آذرماه ???? ساعت ? صبح خواهد بود.


همرمان با عید سعید غدیر، سایتی برای «تجدید عهد با اهل بیت در روز عیدالله اکبر» راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «
تابناک اجتماعی»، این سایت که اکنون به حالت روز شمار فعال بوده که زمان دقیق راه اندازی آن را نمایش می دهد، برای 2 الی 3 روز از چهارم تا ششم آذرماه فعال خواهد بود.

علاقه مندان به تجدید بیعت با اهل بیت می توانند با ورود به این سایت به آدرس الکترونیکی www.beyat.ir هم از مطالب منتشره در این سایت استفاده کرده و هم به صورت آنلاین با اهل بیت و ائمه اطهار(ع) تجدید بیعت نمایند.


در این خصوص مدیر کانون فرهنگی تبلیغی برهان گفت: برای نخستین بار در فضای مجازی به صورت نمادین در سراسر کشور شیعیان و محبان اهل ‌بیت می‌توانند تجدید عهد و پیمان دوباره داشته باشند.

جواد عبدل‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کانون فرهنگی تبلیغی برهان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی و شرکت فناوری پیشرفته پارس داده اقدام به طراحی سایت بیعت کرده است.

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی برهان با اشاره به زمان فعالیت این سایت گفت: سایت بیعت در روزهای 18 تا 20 ذی‌الحجه (چهارم تا ششم آذر ماه 1389) اقدام به اخذ تجدید عهد از مومنان مراجعه کننده به سایت کرده و گستره فعالیت آن در سراسر کشور است.

عبدل‌زاده افزود: این سایت که به صورت چند زبانه طراحی شده است، می‌تواند مرزهای مملکت اسلامی را در نوردیده و پیام غدیر را به همه مومنان جهان برساند.

مدیر کانون برهان ضمن اشاره به شیوه بهره‌گیری از این سایت توسط مخاطبان گفت: مخاطبان این سایت دقیقاً با همان متنی که پیامبر در 18 ذیحجه سال 10 هجری قمری اقدام به اخذ بیعت از مردم کرده است در صورت تمایل دکمه تجدید عهد را کلیک کرده و موفق به تجدید عهد می‌شوند.

وی افزود: پس از تجدید عهد برای مخاطبان هدایای الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده است.

عبدل‌زاده با اشاره به زبان‌های هفتگانه سایت شامل فارسی، عربی، ترکی، انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی متذکر شد: این سایت فقط در سه روز 18 تا 20 ذیحجه همانند واقعه غدیر سال 10 هجری اقدام به تجدید عهد می‌کند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد این سایت گامی در راه شناساندن معارف عظیم واقعه غدیر به عنوان عظیم‌ترین عیدالهی محسوب شده و موفق به جذب مخاطبان علاقه‌مند از اقصی نقاط دنیا شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس طی تذکر کتبی به رئیس‌جمهور خواستار ارائه لایحه بودجه سال 90 در موعد قانونی آن شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا ،در پایان جلسه علنی امروز صبح مجلس محمد دهقان عضو هیات رئیسه تذکرات کتبی را قرائت کرد.

گفتنی است تذکر مصطفی کواکبیان نماینده سمنان و مهدیشهر به احمدی نژاد در مورد ارائه لایحه بودجه سال 90 در موعد قانونی یعنی 15 اذرماه از جلمه این تذکرات بود.

لازم به ذکر است که دولت موظف به ارائه لایحه بودجه سالیانه تا تاریخ 15 آذرماه هرسال است که سال گذشته دولت در ارائه این لایحه تاخیر زیادی داشت.


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور گامبیا گفت: «مقصر این مسایل دولت است که به این کشورها بها می‌دهد و آنها هم شان جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کنند. ما باید در روابط خارجی مان حساب شده‌تر از این‌ها عمل کنیم، دولت باید با تدبیر و درایت بیشتری اقدام کرده و کارها را مدیریت کند.»

به گزارش فرارو؛ در حالیکه قرار است در اوایل ماه آینده میلادی ایران با قدرت‌های جهانی بر سر پرونده هسته‌ای به گفت‌وگو بنشیند، منابع غربی به نقل از دیپلمات‌های ایرانی خبر دادند که فرایند غنی سازی اورانیوم در ایران متوقف شده است. همچنین در تحولی دیگر کشور گامبیا کلیه روابط و همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کرد.

خبرگزاری آسوشییتدپرس به نقل از دیپلمات‌های ایرانی گزارش داد که فعالیت هزاران سانتریفیوژ به دلیل مشکلات فنی متوقف شده است. این دیپلمات‌ها از بیان بیشتر درباره جزییات این اتفاق خودداری کرده و تنها گفتن این جمله بسنده کردند که درباره مشکلاتى که منجر به توقف روند غنى سازى شد، اطلاعى در دست نداریم.

این خبرگزاری غربی در ادامه گزارش خود گمانه زنی کرد که ویروس کامپیوتری استاکس نت عامل به وجود آمدن این مشکلات است.

این خبر در حالی منتشر شد که به گفته برخی از منابع غربی در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است که در طول چند ماه گذشته حدود 160 دستگاه سانتریفیوژ ایران از رده خارج شده اند. در این گزارش دلیل خاصی برای از کار افتادن این سانتریفیوژها ارائه نشده است.

در همین زمینه اولی هاینونن معاون سابق هیات بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در گفت‌وگو با خبرگزاری رویتر ادعا کرده است: «ویروس استاکس احتمالاً عامل تاخیر در برنامه های هسته ای ایران است.»

وی ادامه داده است که از ماه ژوئن تعدادی از سانتریفیوژهای ایران از کار افتاده‌اند که می‌تواند به شروع فعالیت استاکس نت مربوط باشد.

با این حال مقامات ایران خبر توقف غنی سازی و بروز مشکلات فنی را کذب خوانده و در راستای جنگ تبلیغات غرب ارزیابی کردند.

علی اکبرصالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با تکذیب این خبر گفت: «ایران در مسیر رو به جلوی خود در موضوع هسته‌ای هیچ‌گاه به دروغ‌ پردازی رسانه‌های غربی توجهی نخواهد کرد.»

در واکنشی دیگر علاالدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «این نخستین بار نیست که رسانه‌های غربی علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران چنین اخبار کذبی را منتشر ‌می‌کنند.»

اصابت ترکش اسحله کشف شده در نیجریه به گامبیا؟

اما تحول دیگری که امروز در عرصه سیاست خارجی ایران به وقوع پیوست، اقدام گامبیا در قطع روابط و همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران بود.

دولت این کشور آفریقایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: «تمام پروژه‌ها و برنامه‌های دولت گامبیا که با همکاری جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود، لغو شده است.»

دولت گامبیا که دلیلی برای این تصمیم خود ذکر نکرده‌ است، به دیپلمات‌های ایرانی حاضر در این کشور 48 ساعت فرصت داده تا خاک گامبیا را ترک کنند.

برخی از منابع غربی قطع رابطه گامبیا با ایران را به کشف محموله‌های اسلحه در نیجریه که ادعا می‌شد متعلق به ایران است، مرتبط دانسته‌اند.

چندی پیش در پی کشف محموله اسلحه در نیجریه، وزیر خارجه ایران بدون آنکه نامی از گامبیا ببرد، عنوان کرد که مقصد این سلاح‌ها یک کشور در غرب آفریقا بوده است.

اما علاالدین بروجردی در واکنش به این خبر گفت که دولت گامبیا تحت فشار آمریکا به چنین اقدامی دست زده است.

به عقیده بروجردی توسعه روابط ایران با کشورهای آفریقایی آمریکا را حساس کرده است.

وی همچنین درباره فروش اسلحه از سوی شرکت‌های ایرانی به گامبیا گفت: «یکی از شرکت‌های ایرانی سال‌ها پیش قراردادی را در این خصوص منعقد کرده بود و طبق مقررات بین المللی قرار بود این محموله به گامبیا ارسال شود.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه رسانه‌های غربی بر روی این محموله جوسازی کردند، گفت که برای حل این موضوع اخیرا فرستاده ویژه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران عازم گامبیا شد تا مساله را حل و فصل کند.

علیخانی: مقصر دولت است

در همین رابطه همچنین یک عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اقدام گامبیا را توهین به ملت ایران ارزیابی کرده و دولت و وزرات خارجه مسئول این اتفاق دانست.

قدرت الله علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار «فرارو» در این باره گفت: «متاسفانه دولت ما در این گونه مباحث بی بصیرتی کرده است. ما در ارتباط با بعضی از کشورها تدابیر لازم را رعایت نمی‌کنیم.»

وی اقدام دولت گامبیا در قطع روابط و همکارهایش با دولت ایران را توهین به ملت و کشور ایران دانست و عنوان کرد: «متاسفانه ما به کشورهایی که دیپلماسی ریشه‌داری ندارند بها می‌دهیم و آنها نیز سر بزنگاه‌ها ما را رها می‌کنند.»

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور گامبیا گفت: «مقصر این مسایل دولت است که به این کشورها بها می‌دهد و آنها هم شان جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کنند. ما باید در روابط خارجی مان حساب شده‌تر از این‌ها عمل کنیم، دولت باید با تدبیر و درایت بیشتری اقدام کرده و کارها را مدیریت کند.»

علیخانی با اشاره به سرمایه گذاری ایران در کشورهای آفریقایی گفت: «در خبرها خواندم که وزیر تعاون گفته بود که ایران در کشور زیمباوه کارخانه فراورده‌های لبنی احداث می‌کند. حال باید گفت؛ ما سرمایه ملت را در این کشورها خرج می‌کنیم در حالیکه جوانان ما هنوز مشکل اشتغال دارند، آنها هم در نهایت این گونه با ما برخورد می‌کنند.»

این نماینده عضو فراکسیون اقلیت با بیان اینکه نباید بهانه به دست مخالفان داد، گفت: «دولت و وزارت خارجه را به تدبیر بیشتر دعوت می‌کنم تا عقلانیت و مدیریت را پیشه ساخته و کار نپخته‌ای انجام ندهند.»


آفتاب: شاعر و ترانه‌سرای محبوب کشورمان گفت: «یک نوع نگاه منفعلانه نسبت به تعقل و تفکر در جامعه وجود دارد که تا حدودی هم فراگیر شده است، سبب‌ساز پاره‌ای از مشکلات امروز ماست که درصدد اصلاح، تغییر و عمق‌بخشی به نگاه و افکارمان نیستیم اما می‌خواهیم بیرون خودمان را درست کنیم.» 

افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرای کشورمان تاکید کرد: «افراد، کتابخوان نمی‌شوند مگر آن که لزومش را احساس کنند بنابراین گام اول مطالعه درک ضرورت نیاز به فرهنگ مکتوب برای آگاهی بیشتر و تحلیل بهتر قضایای پیرامون و... است. پس از آن باید با حس کتاب‌خوانی آشتی کرد.» 

وی در گفت‌وگویی مفصل با خبرآنلاین، به برخی موانع موجود بر سر راه ترویج کتاب‌خوانی در کشور اشاره کرد. 

یداللهی که ترانه تیتراژ فیلم سینمایی در حال اکران «نخودی» را هم اخیرا به کارهایش اضافه کرده با اعلام این که مشغول آماده کردن یکی دو ترانه جدید و نیمه کاره است، آخرین ترانه‌‌اش را به خوانندگان خبرآنلاین تقدیم کرد: 

تو که فکر می‌کنی دنیا تو دستاته،
خودت تو دست دنیایی، نمی‌دونی

خیال کردی جهان تا هست تو هستی،
جهان می‌مونه اما تو نمی‌مونی

تو که فکر می‌کنی رنگین‌تره خونت
از اونا که خدای تو خداشونه

خدا رو چی تصور کردی؟ چی دیدی؟
خیال کردی دعاشونو نمی‌خونه؟
اگر خونی به‌ناحق ریخت یا اشکی،
نمی‌خشکه، نمی‌میره، غزل می‌شه

غرور و ظلم و بی‌رحمی یه روز،
آخر نه با کینه، فقط با عشق حل می‌شه

دعا کن بار خونو از رو دوش تو خدا، امروز با اشکات برداره

که فردا از چشایی که رو حق بستی،

همین خونه که جای اشک می‌باره


اعضا کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نشست امروز چهارشنبه ضمن قبول استعفای صفایی‌فراهانی، بر اتحاد کنفدراسیون برای جلوگیری از دخالت‌های بیرونی تاکید کردند.

در نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که امروز چهارشنبه در کوآلالامپور برگزار شد، محمد بن همام اعلام کرد با آنچه مداخله دیگران در امور AFC است، مبارزه خواهد کرد و گفت: در گذشته ما و فدراسیون‌ها تلاش داشتیم تا بدون دخالت سیاسیون به‌طور مستقل کارهای خود را انجام دهیم.

وی گرچه رقیبی برای ریاست چهار سال آینده کنفدراسیون ندارد، اضافه کرد:  این استقلال را تا حد خوبی حفظ کردیم اما از ماه می سال ???? شاهد علاقه بیشتر و بیشتر افراد بیرونی به دخالت در AFC بوده‌ایم، این روند تازه به‌چهره فوتبال در آینده ضربه خواهد زد.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تعداد زیاد نامزدها برای پست‌های مختلف در مجمع را نشان دهنده حاکمیت بیشتر دموکراسی در اداره کنفدراسیون فوتبال آسیا خواند و اضافه کرد: رقابت تنها راه پیروزی در انتخابات است اما نباید اجازه دهیم افراد بیرونی تغییرات و انتخابات مورد نظرشان را تحمیل کرده و در کارمان اخلال ایجاد کنند. وظیفه سنگینی روی دوش ما است و باید از کنفدراسیون مراقبت کنیم.

در این جلسه اعضا با تصمیمات کمیته‌های دیگر در چهار روز گذشته موافقت کردند. همچنین اعضا با درخواست استعفای محسن صفایی‌فراهانی از ایران و خانم غادا الرفهان از اردن موافقت کردند.


 رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد مباحث مطرح شده درخصوص جلسات کارگروه مشترک دولت، مجلس و شورای نگهبان با تاکید بر این که گزارش ارائه شده از سوی مجلس کاملا حقوقی و دقیق بود خاطرنشان ساخت: آنچه به عنوان جمع‌بندی این کارگروه مطرح شده است مورد تایید ما نیست و نظر مجلس همان گزارش است که توسط 4 نماینده حاضر در این کارگروه ارائه شده است. 

به گزارش خبرنگار خانه ملت، در جلسه علنی امروز دوشنبه اول آذر 1389 "احمد توکلی" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در تذکری آیین نامه ای با استناد به بند 11 ماده 23 آیین نامه داخلی مجلس، در پاسخ به تذکر "محسن کوهکن" مبنی‌بر ارائه توضیح در خصوص نتایج کارگروه مشترک دولت، مجلس و شورای نگهبان اظهار داشت: بعد از اینکه رئیس‌جمهور نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و اشکالاتی را بر مجلس وارد دانستند و متقابلا رئیس مجلس نیز نامه‌ای نوشتند و اشکالاتی را به استناد قانون اساسی بر رفتار دولت وارد دانستند، حضرت آقا موضوع را به آقای جنتی ارجاع داده بودند و قرار شده بود ایشان یک حلقه کارشناسی از کارشناسان مجلس و دولت و کارشناسان مستقل دانشگاهی تشکیل دهند و موضوع را بررسی کنند. 

وی افزود: آقای لاریجانی 4 نفر از همکاران یعنی آقای ابوترابی، باهنر، دهقان و من را به نمایندگی از مجلس معرفی کردند. و از طرف دولت نیز آقای الهام، عزیزی، میرتاج الدینی و خانم بداغی معرفی شده بودند و از اساتید دانشگاهی هم سه نفر که سابقه برجسته حقوقی و عضویت در شورای نگهبان دارند از جمله آقای مهرپور، مدنی و افتخار جهرمی و از شورای نگهبان هم آقای علیزاده، کدخدایی و خود آیت‌الله جنتی در این حلقه کارشناسی حضور داشتند که البته در این جلسات آقای الهام اصلا حضور نداشتند و آقای عزیزی به دلیل درگیری با برنامه پنجم کمتر شرکت می‌کردند. 

نماینده رییس مجلس در کارگروه مشترک مجلس، دولت و شورای نگهبان با اشاره به این که 18 جلسه کارشناسی و بحث و بررسی تشکیل شد گفت: در این جلسات تمام اصولی که مربوط به ارتباط مجلس و دولت مورد دقت قرار گرفت و بیشتر دعاوی مجلسی‌ها در این جلسات تایید می‌شد و به‌ندرت پیش می‌آمد که انتقاداتی به‌طرز کار مجلس وارد شود. 

توکلی ادامه داد: چند انتقاد هم بود که ما پذیرفتیم، مثل این که اگر وزیری مورد سوال واقع می‌شود نفر آخر باشد که دفاع می‌کند، نه نماینده سوال کننده. اما ما انتقاداتی نظیر حق رئیس‌جمهور برای تذکر دادن به مجلس را نپذیرفتیم و استدلال حقوقی در این مورد داشتیم. 

نماینده تهران تصریح کرد: در این جلسات همچنین درخصوص اینکه رئیس‌جمهور مصوبات هیإت دولت را به مجلس نمی‌فرستد و اصل 138 را نقض می‌کند و اسم مصوبات را مصممات می‌گذارد و به مجلس ارائه نمی‌کنند هم بحث شد و بر روی غلط بودن آن هم توافق شد و آقای کدخدایی نیز این مسأله را تایید کردند. 

توکلی با تاکید بر این که فضای عمومی جلسات بنا بر رای‌گیری یا جمع‌بندی نبود خاطرنشان ساخت: در این جلسات بنا بود که نظرات دو طرف عنوان شود و اعضای محترم شورای نگهبان اگر به‌نظری رسیدند آن نظر را به جلسات شورای نگهبان ببرند و اگر شورای نگهبان دید اصلی از قانون اساسی ابهامی دارد که موجب اختلاف می‌شود و نیازمند تغییر است، آن تغییر را ارائه کنند تا رفع اختلاف شود. 

وی افزود: از این‌رو حتی گاهی که حضرت آیت‌الله جنتی صحبت می‌کردند و عنوان می‌کردند این جمع‌بندی است ما اعتراض می‌کردیم که این صحبت‌ها جمع‌بندی جلسه نیست چون اگر قرار بود جمع‌بندی شود در اکثر قریب به اتفاق جلسات نظر مجلس تایید می‌شد. 

توکلی با تاکید بر این که این جلسات برای توافق و تفاهم بیشتر مجلس و دولت بسیار مفید و سازنده بود اظهار داشت: ما موافقت و تسلیم قانون اساسی هستیم اما در نهایت چون جمع‌بندی نهایی امکان‌پذیر نبود آیت‌الله جنتی فرمودند که شما 4 نفر نظرات‌شان را مکتوب کنید و حاصل نظرات‌شان را رسما رئیس مجلس به من ارسال کنند و از دولت هم می‌خواهم رسما نظرات‌شان را مکتوب کنند و به شورای نگهبان ارسال کنند، شورای نگهبان هم نظرات خود را تهیه و مجموع آنها را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهد کرد تا ایشان طبق موقعیت شرعی و قانونی که به موجب اصل 57 دارند، هر دستوری دادند ما اجرا می‌کنیم. 

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: ما در 20 صفحه نظرات‌مان را مکتوب کردیم و آقای لاریجانی خدمت آقای جنتی فرستادند. دیروز در سایت‌ها منتشر شده است و از همکاران می‌خواهم که این گزارش را که از اتقان خیلی قوی از نظر حقوقی در دفاع از محل برخوردار است حتما بخوانند. 

توکلی با بیان این که نظرات دولت هنوز ارائه نشده است تصریح کرد: آیت‌الله جنتی هم نظرات‌شان را ارائه دادند و آنچه که آقای کدخدایی به عنوان جمع‌بندی نظرات کارگروه بیان کردند تنها نظرات آقای جنتی بود که ایشان هم در نامه‌شان آن را به کارگروه نسبت ندادند. 

وی تاکید کرد: کارگروه نه جمع‌بندی داشت و نه رای‌گیری شد. نظر ما در دفاع از موقعیت مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذاری این بود که جایگاه مجلس جایگاه تفوق قانونی بر قوای دیگر دارد و رئیس‌جمهور نقش تعیین کننده و محترمی دارد اما در برخی امور اجازه دخالت ندارد. 

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های این 4 نماینده مجلس که در جلسات کارگروه کارشناسی دولت، مجلس و شورای نگهبان حضور داشتند گفت: این دوستان تلاش زیادی کردند که از جایگاه مجلس و حقوق در چارچوب قانون اساسی دفاع کنند و مطلبی که تهیه کرده بودند هم کاملا دقیق و حقوقی بود. 

وی افزود: این مباحث مطرح شده جمع‌بندی کارگروه نیست و ما قبول نداریم و تنها نظر شورای نگهبان است و نظر مجلس همان است که در این گزارش مطرح شد.


رضا گلپور، نویسنده کتاب جنجالی شنود اشباح یک و دو در تازه‌ترین نوشته خود اقدام به افشارگری بی‌سابقه‌ای درباره اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر و محمدرضا رحیمی، معاون اول دکتر احمدی‌نژاد کرده است. 

به گزارش آینده، رضا گلپور که پیش از این به دلیل تدوین کتاب شنود اشباح 2 و قصد انتشار آن توسط وزارت اطلاعات در دولت خاتمی دستگیرشده بود، در سال‌های اخیر به دلیل مواضع انقلابی تند مورد حمایت رسانه‌های رسمی قرارگرفته و اخیرا به برنامه‌های تلویزیونی از جمله "راز" نیز دعوت شد.
 
گلپور در این افشاگری که در قالب نامه سرگشاده به مشایی منتشر شده است، مدعی شده که در 3 جلسه با اسفندیار رحیم مشایی درباره یافته‌های خود از پیشینه امنیتی، سیاسی و عقیدتی وی گفت‌و گو کرده است و پس از آنکه مشایی از ادامه این جلسات خودداری کرده، تصمیم به افشاگری گرفته است. 

گلپور در این نامه 20 صفحه‌ای ادعاهای عجیب و غریبی درباره سوابق مشایی در قبل و بعد از انقلاب و همچنین اعضای خانواده وی مطرح می‌کند و وی را متهم به جرایم تکان‌دهنده‌ای در واحد اطلاعات سپاه می‌کند. 

رضا گلپور در این متن همچنین ادعاهایی درباره واسطه ارتباط مشایی با امام زمان و همچنین فعالیت‌های اقوام و بستگان وی مطرح می‌کند. 

این متن همچنین به محمدرضا رحیمی، سوابق وی قبل از انقلاب، ادعاهای اخلاقی و بستگان معاون اول دکتر احمدی‌نژاد پرداخته و ادعاها و اتهامات عجیبی را به وی نسبت می‌دهد. 

مشخص نیست رضا گلپور که به دلیل اقامت یکی از همسرانش در لبنان، مدتی مقیم این کشور بوده است، هم اکنون در ایران به‌سر می‌برد یا از کشور خارج شده است و آیا سرنوشت شنود اشباح 2 مجددا برای گلپور تکرار خواهد شد؟