سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

 

به گزارش تعامل نیوز، توقف فعالیت موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان خبر خوبی بود تا در این فضای متشنج اقتصادی حذف یک موسسه اخلال گر در نظام اقتصادی کشور موجب آرامش بیشتر بازار گردد.

موسسه اعتماد ایرانیان یکی از موسسات بدون مجوز بود که فقط تا پایان آذر سال 88 اجازه فعالیت داشت و پس از آن می بایستی به فعالیت بدون مجوز خود پایان می داد  اما زور بهمنی تا چند روز پیش به این موسسه نرسیده بود و سران این موسسه که گویا روابط خوبی با برخی جریانات دارند حرف خود را بر کرسی نشانده بودند.
بهمنی بارها گفته بود: مهلت درنظر گرفته شده برای این موسسات جهت اخذ مجوز از بانک مرکزی پابرجاست و تا پایان آذرماه هیچ موسسه پولی، مالی و اعتباری فاقد مجوز در کشور نباید وجود داشته باشد.13/4/88

اعتمادایرانیان

  
 جملات بالا و جملاتی از این دست را بهمنی مرتبا بر زبان آورده است و شدیدا در پی آن بوده است که با موسساتی که در نظام مالی کشور اخلال ایجاد می کنند و امنیت کشور را با خطر مواجه می کنند مقابله کند.

وی در بسیاری از این اقدامات موفق بوده است و توانسته جلو بسیاری از این صندوق ها را بگیرد اما نکته ای که در مورد موسسه اعتماد ایرانیان به چشم می آید تاخیر بسیار زیاد و همچنین مماشات بیش از حد با این مورد خاص است.

بهمنی در نامه های مختلف صاحبان این موسسه را فاقد صلاحیت دانسته و نسبت به خطرات امنیتی این موسسه اخطار کرده بود اما یک دلیل سبب می شد که وی نتواند فعالیت این موسسه را متوقف کند: اسفندیار رحیم مشائی.

اعتمادایرانیان

مقاومت و همچنین حمایت بیش از حد رئیس دفتر رئیس جمهور موجب شد تا توقف فعالیت این موسسه بیش از یک سال به طول بیانجامد. مشایی در نامه ای به تاریخ 22 خرداد 90 رسما از بهمنی می خواهد که هر گونه تغییر و تحول در موسسه اعتماد ایرانیان با بازرسی ویژه دفتر رئیس جمهور هماهنگ شود.

بهمنی اما در جواب نامه ی مشایی، طی نامه ای به تاریخ 4 مرداد90 با شرح اتفاقاتی که ممکن است در پی این تصمیم دفتر ریاست جمهوری پیش آید از مشایی عاجزانه راهکار می طلبد!

امروز و پس از یک سال فعالیت غیر قانونی این موسسه که به گفته بهمنی موسسه ای بحران زا بوده است به پایان رسیده است و فقط خداوند می داند که در این یک سال چه بلایی بر سر مردمی که به این موسسه اعتماد کرده اند آمده است. سوال این است مردمی باید سوء استفاده از سرمایه خود را از چه مرجعی پیگیر باشند؟بانک مرکزی و یا بازرسی ویژه دفتر رئیس جمهور؟

اعتمادایرانیان

نکته ی غیر قابل انکار، شائبه دخالت دفتر رئیس جمهور در برخی عرصه های اقتصادی دولت است به طوری که بانک مرکزی در بدیهی ترین وظایف خود اختیار ندارد و باید از رئیس دفتر رئیس جمهور اجازه بگیرد.

شاید یکی از دلایل اوضاع آشفته اقتصادی، برخی دخالت های بیجا و بسته بودن دست تیم اقتصادی دولت در اعمال نظر کارشناسی باشد.


مشتریان بانکها کارنامه اعتباری شان را از بانک تجارت دریافت کنند
 

بانک تجارت امکان دریافت کارنامه تسهیلات دریافتی برای همه مشتریان حقیقی و حقوقی شبکه بانکی را در شعب خود فراهم آورده است .

محمدرضا غفوری رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت روز دوشنبه با بیان این خبر اظهار داشت : بانک تجارت فعالترین بانک کشور در ارائه اطلاعات به سامانه رتبه بندی اعتباری مشتریان بانکها بوده و امکان دسترسی به امکانات این سامانه در کلیه شعب این بانک برای هموطنان فراهم آمده است .

رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت خاطر نشان ساخت : برای اولین بار در کشور با همکاری شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران کلیه مشتریان شبکه بانکی که سابقه دریافت تسهیلات از هریک از بانکها را دارند می توانند با مراجعه به شعب بانک تجارت رکورد اعتباری خود طی سه سال گذشته را دریافت کنند . ارائه این خدمات به مشتریان تنها در قبال دریافت کارمزد صورت می گیرد و البته این اطلاعات فقط در اختیار شخص مشتری یا نماینده حقوقی وی قرار می گیرد .

غفوری در ادامه در خصوص مزایای متقابل ارائه این خدمت افزود : مشتریان شبکه بانکی کشور با مشاهده سوابق تسهیلات دریافتی خود به صورت شفاف، اعتماد بیشتری به عملکرد شبکه بانکی پیدا می کنند و اطمینان خواهند داشت که مبنای همه قضاوت ها و تصمیمات ، اطلاعات درستی است که بدون اعمال سلیقه و بصورت نظام مند از سیستم استخراج می شود . برای بخش های تصمیم گیرنده در اعطای تسهیلات بانک نیز این امکان ایجاد می شود که با مشاهده گزارش سوابق اعتباری مشتری و نحوه بازپرداخت تسهیلاتی که وی قبلا دریافت کرده است قضاوت مناسبی از رفتار وی در ایفای تعهدات داشته باشند .

گفتنی است شرکت رتبه بندی اعتباری مشتریان بانکها از سال 85 با هدف بهبود روندهای ارائه تسهیلات و کاهش معضل مطالبات معوق در نظام بانکی تشکیل شد . این شرکت  در قالب یک سامانه متمرکز فعالیت نموده و دارای ماهیت حقوقی متمایز از نظام بانکی کشور است . سوابق کلیه تسهیلات پرداختی به مشتریان از ابتدای سال 88 در این سیستم ثبت شده و طی سه سال گذشته برای 15 میلیون مشتری حقیقی و حقوقی بانکها فایل اعتباری و قریب به 24 میلیون رکورد از تسهیلات پرداختی بانکها ثبت شده است‌. هم اکنون 20 هزار شعبه معادل 95 درصد کل شعب نظام بانکی بصورت آنلاین به سامانه گزارشگری رتبه بندی اعتباری مشتریان بانکها متصل هستند.


شهرداری گناوه در فراخوانی از کلیه دست اندرکاران رسانه های مجازی و وبلاگ نویسان شهرستان گناوه دعوت بعمل آورده تا در نشستی صمیمی با مهندس

 بیروتی شهردار این شهر به منظور مشارکت در اداره امور شهر حضور بهم رسانند . این اقدام شهرداری گناوه بسیار کار پسندیده و مثبتی است و در جهت فرهنگ

سازی نقش سازنده ای خواهد داشت امیدواریم همه دوستان وبلاگ نویس از این ایده شهردار محترم استقبال نموده و در تاریخ مقرر دعوت شهرداری را پاسخ مثبت

 بدهند ضمنا متن دعوتنامه روابط عمومی شهرداری گناوه که بصورت کامنت خصوصی برای وبلاگ های شهرستان گناوه ارسال شده به شرح زیر است : 

با عرض سلام خدمت مدیریت محترم وبلاگ ...

احتراما از جنابعالی دعوت می گردد تا در جلسه ای که به منظور تبادل نظر و بررسی مسائل شهر روز سه شنبه مورخ 30/3/1391 ساعت 6 عصر در سالن اجتماعات

شهرداری با حضور مهندس بیروتی شهردار و وبلاگ نویسان شهر برگزار می گردد شرکت نمائید.

با حضور خود در اداره امور شهر مشارکت نمائید

.
روابط عمومی شهرداری بندر گناوه

(در صورت امکان در خصوص مطلع نمودن دیگر وبلاگ ها همکاری نمائید)


علی کریمی هم که از این موضوع سخت ناراحت شده بود کاری از دستانش بر نمی آمد چون در اردوی تیم ملی بود با هماهنگی وحید اسماعیلی لیدر جایگاه 36  یک عدد پیراهن جادوگر را به اضافه یک سر رسید پرسپولیس با امضای علی کریمی امروز  از طرف جادوگر به وحید اسماعیلی داده شد تا این یادگاری ناقابل را به دست او برساند. علی کریمی متذکر شد ای کاش در اردوی تیم ملی نبود تا میتوانست تهران تا گناوه را با ماشین شخصی خود طی کند و به دیدن او برود و دستانش را به گرمی بفشارد

وی افزود: امیدوارم این هدیه ناقابل را به یادگاری بپذیرد. شایان به ذکر است به زودی طی سفری که وحید اسماعیلی به گناوه خواهد داشت این یادگاری را به دست مجید حسن پور برساند.

این بار هم جادوگر ثابت کرد اسطوره بودن لیاقت میخواهد و بی دلیل نیست همیشه در استادیوم های ایران فریاد علی کریمی سر میدهند و فریاد میزنند علی فقط کریمی این را به بعضی از اسطوره نماها یاد آور میشویم که مردمی باشید تا مردم دوستتان بدارند اسطوره بودن پوشالی دوامی نخواهد داشت کمی از تعصب و غیرت جادوگر آسیا را داشته باشید تا اسم شما هم در استادیوم ها فریاد بزنند اما چه بسا هرگز غرور کاذب و مغرور بودن بیش از حد بعضی ها این اجازه را به آنها نمیدهد که اسطوره باشند باز هم تاکید میکنیم علی فقط کریمی . جادوگر اشک بسیاری را دوباره در آوردی شاد و سربلند باشی در قلب مایی تا ابد . لازم به ذکر است این حرکت زیبای کریمی امروز حوالی ساعت 11:30 ظهر در اردوی تیم های ملی واقع در هتل آزادی تهران انجام شد.

هتل آزادی تهران ساعت 11:30

امضای جادوگر در سر رسید پرسپولیس

مجید حسن پور هوادار معلول پرسپولیس


منبع: وبلاگ اشلو گناوه

  میخواهم درد دلی کودکانه با شما کنم...
اینجا سرزمین من است اینجا سیستان است
شغل بیشتر مردمانش شتر بانی است...
این مسجدشونه...
جاده هایشان ...
برای پخت و پز از هیزم استفاده می کنند .
گاهی اوقات بلند کردن هیزم به قیمت نیش زدن عقرب است ...
آنها مربا و پنیر را نمی شناسند 
فقط نان است و نان است و نان...
از معلمشون بپرسید...
از سختی تدریس بدون امکانات وفضا بپرسید
از اومدن گردبادی ناگهانی بپرسید که دفترو کتاب رو با خود می بره.... 

از اومدن حیوانات ومزاحمت و حواس پرتی بچه ها بپرسید
نمی دونستم برای این عکس آخر چه بنویسم
...
همین که اشکامو پاک کنم کافیه
راستی به اینا درس میدن که 3هزارمیلیارد چند تا صفر داره؟
مطمئنم این عکسها را کسانی که
باید ببینند نمی بینند...

قسمتی از مثنوی من و جبهه

غروبی ســـرد بود و جبهه و من     خـــزانی زرد بود و جبــــــــهه و من

زاندیشه گــــــــذر کردنـــد یاران      خـــرامیـدند آن چابــک ســـــــواران

به یـادم آمـــد آتشـــبار مجنــون       نی و خمپاره و شــــــــط پرازخـون

بیـــادم آمـدنـد نیــــــزار و قـایق        و مــــردانی که میرفتــــــــند لایق

بیــادم آمــدند آن خیــل مـردان        علی گویان" فکه"" دب حـــــردان"

ومردانـــی که یا هو را سرودند        و مــردانــــــی که فــرزندان رودنـد

همانانی که در شوش و هویزه        سپــر کردنـــــد جان را پیش نـیزه

همانان کز جوانیشان گذشــتند        و تا صبح سپـــــیده بر نگــــشتند

همانان که شهادت حقشان بود       زدنیا این سعادت سهمشان بود

         **********************************

نسیـــمی سرد در صحرا روان بود        به خود باز آمـــــدم وقت اذان بود

به خـــود بــاز آمـــدم "الله اکبر  "         شده مهرم هزاران نخل بی سر

شده سجاده ام دشت پر از خون         شلمچه خور موسی فکه مجنون

وضـــو میســــــازم از اروند وکارون         وضو میســـازم از یک قطره خون

نماز عشــــــق میخوانم دو رکعت          خداونــــدا بباران ابــــر رحــــمت

خداونـــدا شــــهادت کــن نصیبم           من امشب با دل و باران قریبم

من امشب از می بی باده مستم          من امشب معنی ناب "الستم"

پی تفســـــــــــیر فرهنگ بسیجم           نهنگ زخمـــــی خور" خلیجم"

به تن زخم شـــــــــب دیرینه دارم           غم "همت" درون ســینه دارم

زدم زانــــو درآن دشـــــت خـدایی           به یاد لحــــظه هــای کربلایی

به یاد پادگــــــــــان دل "دوکوهه"           بیاد بحر بی ساحـل "دوکوهه"

بیاد دشــــــــت پر لاله "شلمچه"           شهیدســـتان آلاله " شلمچه"

بیاد شــــــــهر خون شهر مقاوم             تحـــــــــــــمل زیر رگبار مداوم

بیاد شــوش شــهر خــــــاطراتم             تجلــی خــانه شـــط فــــراتم

میان قایق شب می نشـــستیم           به عشق کربلا خط میشکستیم

خدا میــــــداند و این بغض نارس            شهــــــــادت آرزویم بوده و بس

ومن جا ماندم از خیــــل سواران             زســــــــربازان آن پیر جماران...

 

بیاد برادر شهیدم جواد

روح اله فروتن آذر ماه79


مهر نوشت:

فردی که در جریان سفر رئیس جمهور به مشهد به عنوان یکی از دریافت کنندگان مسکن مهر در سیما با وی مصاحبه و درباره مزایای مسکن مهر تبلیغ کرده بود، مدعی شد پس از چند روز خانه را از وی پس گرفته اند.
جهانبخش جهانی کارگر ساختمانی که عصر چهارشنبه به دفتر خبرگزاری مهر در مشهد مراجعه کرد، اعلام کرد: دو فقره حواله 9 میلیون تومان به شرکت "پرند کویر شرق" پرداخت کردم و خانه ای در خیابان "آسمان یک"، شهرک مهرگان مشهد دریافت کردم.

وی افزود: در زمان افتتاح واحدهای مسکونی توسط دکتر احمدی نژاد، وسایلم را به این منزل منتقل و در گزارش تبلیغی وزارت مسکن و شهرسازی که به همین مناسبت تهیه و از شبکه 3 پخش شد نیز من و همسرم مورد مصاحبه قرار گرفتیم.

جهانی بیان کرد: در حالیکه ما از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدیم به ما اعلام شد باید خانه را تخلیه کنیم.

وی با ابراز تاسف از این اتفاق و با بیان اینکه واقعا از این رخداد تلخ شوکه شده ام، افزود: مسکن مهر با هدف حل مشکل افراد فاقد سرپناه احداث شده است، ضمن اینکه من تمام مراحل را طی و واحد خودم را نیز دریافت کرده ام، چرا باید با من این گونه برخورد شود.

این شهروند مشهدی با اشاره به پخش چهره اش از تلویزیون و بازتاب منفی این اقدام مسئولان مسکن و شهرسازی و پیمانکار خواستار حل مشکل از طریق مسئولان شد.

به نظر می رسد در صورتی که واقعا چنین اتفاقی رخ داده است، با توجه به مشی دولت در خصوص مهرورزی به افراد نیازمند، برخورد با این مقوله تلخ امری ضروری است.