سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

بودایی های کشور میانمار  مدتی  است که اقدام به کشتن وقتل مسلمانان میانمار  و آتش زدن خانه های  آنها و تجاوز به زنان مسلمان میکنند که در سایه بایکوت شدید خبری آمریکا وغرب و صهیونست و البته دولت دست نشانده میانمار این اقدام ها کماکان ادامه دارد و شدت آن افزورده شده است

گویا این بودایی های تندرو از آنجاکه بوی اسلام در  تمامی  جهان پیچیده خود را در  خطر میبینند و با توجه به اینکه 70 درصد میانمار بودایی اند میخواهند این کشور  را پاک سازی  کنند و به این نس کشی  دست زده اند

دیدن فیلم سوزاندن مسلمانان در اینترنت وسایر رسانه ها دل هر انسانی را به درد می آورد. خواه مسلمان یا غیر مسلمان .چه آزاده باشد چه نباشد. آیا اینهایی که دست به این اعمال میزنند واقعا انسانند. شک دارم که اینها انسان باشند چون

هیچ حیوانی به حیوانی نمیدارد روا           آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند

کودکان و بیماران از دیدن این فیلم خودداری کنند


یونس قیصی زاده، مدیرمسئول نشریه نسیم جنوب و رئیس خانه مطبوعات محلی بوشهر طی یادداشتی نسبت به اظهارات استاندار بوشهر که گفته بود "مطبوعات بوشهر با رویکردهای سیاسی نه جرات و نه شجاعت دارند خدمات دولت را منعکس کنند"، واکنش نشان داد.



به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی بُنا"؛ قیصی زاده نوشت: استاندار بوشهر به تازگی و در پاسداشت یکصدمین سفر استانی هیئت دولت فرموده اند “مطبوعات بوشهر با رویکردهای سیاسی نه جرات و نه شجاعت دارند خدمات دولت را منعکس کنند.”

راستش حالا که اجازه داده اند تا روزنامه نگاران، اندکی شجاعت به خرج دهند و جرات داشته باشند، حیف مان آمد از این فرصت مغتنم، استفاده ننماییم و شجاعانه در باب خدمات دولت در سفرهای خود به بوشهر قلمفرسایی نکنیم.

اول از همه خواستیم که شجاعانه به راه اندازی و تکمیل راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه که از مصوبات سفر هئیت دولت به بوشهر است اشاره کنیم، اما هرچه گوش خواباندیم نه اثری از سوت قطار شنیدیم و نه ردپایی از ریل گذاری صدها کیلومتری و هزاران کارگر در حال کار. گفتیم از قطار پیاده شویم و با جسارت هرچه تمامتر با رانندگی در اتوبان بوشهر – گناوه که آن هم از مصوبات سفر است، دوری بزنیم، اما دیدیم ای دل غافل ساخت این اتوبان هم سالهاست در پیچ و خم های مشکلات دولت مانده است. حالا که خیری از قطار سواری ندیده و لذتی از رانندگی نبردیم، گفتیم حداقل با جرات به استادیوم ورزشی 15 هزار نفری بوشهر در تنگک برویم که آن هم از مصوبات سفر هئیت دولت است و قرار بوده در سال 87 به بهره برداری برسد، اما با دیدن ورزشگاه نیمه تمام و رها شده بوشهر، پی به دوراندیشی مسئولان بردیم که چون می دانستند که با این حمایتهایی که می کنند، شاهین از لیگ برتر سقوط کرده و ایرانجوان هم به لیگ برتر نمی رسد، پس زحمت تکمیل این استادیوم را هم به خود نداده و رهایش نمودند.

عجیب است حالا که می خواهیم جسارت به خرج دهیم و شجاعت نامه بنویسیم، اینبار دولتی ها نمی گذارند. اما دلسرد نشده و بار سفر بستیم تا به پارس جنوبی برویم و با گستاخی درباره اجرای مصوبه بکارگیری 50 درصد نیروهای بومی در مشاغل نفت و گاز در پارس جنوبی قلمزنی کنیم، اما وقتی که رسیدیم در کمال ناباوری دیدیم که نه تنها این مصوبه به اجرا درنیامده که جوانان عسلویه و نایبند و کنگان و دیر و... هم در به در بدنبال اینند که بومی استانهای دیگر شوند تا شاید، کاری برای آنان در پارس جنوبی پیدا شود، پس دیدیم که اگر بخواهیم در خصوص اجرای این مصوبه بنگاریم، به جای پسر شجاع، می شویم چوپان دروغگو.

در برگشت به بوشهر شجاعانه دست به قلم بردیم تا درباره مصوبات دولت درباره احداث بزرگ راه بوشهر – شیراز، ایجاد دانشگاه صنعتی استان، راه اندازی تالار فرهنگی چند هزار نفری بوشهر، راه اندازی دانشکده معماری در بافت قدیم، ایجاد دهکده دانایی علم و فن آوری خلیج فارس در بوشهر، راه اندازی ماشین سازی مدرن در بوشهر، تکمیل راه چهار خطه کنار تخته – دالکی، انتقال دفاتر شرکتهای نفتی و گازی به بوشهر و... بنویسیم اما تا خواستیم قلم بر کاعذ بدوانیم، دیدیم رسیده ایم به کنار فنس های نیروهای نظامی در بوشهر، که آزاد سازی زمین های آنها از مصوبات هئیت دولت در بوشهر بوده و عجب دیدیم که فنس ها در کمال بی خیالی به این مصوبه مهم دولت، بی اهمیت مانده اند.

اما روزنامه نگار شجاع که فریب رویکردهای سیاسی را نمی خورد و برای همین مصمم تر شدیم تا با جرات بیشتر در باب نحوه اجرا و بهره برداری 594 مصوبه سفرهای دولت به بوشهر و چگونگی هزینه کرد اعتبارات مصوب 84 هزار میلیارد ریالی آن بنویسیم که دیدیم چون چندین سال است که عادت نداریم به شجاعانه نوشتن، فشار خونمان بالا رفته، پس برای اینکه هذیان نگفته و ناخودآگاه خدمات دولت را زیر سوال نبریم، سریع خودمان را به بیمارستان جدید بوشهر رساندیم، اما با کمال شگفتی دیدیم که چندین هفته دولت و مناسبت دیگر آمده و رفته و این بیمارستان که از مصوبات سفر دولت در سال 84 بوده، هنوز افتتاح نشده است.

گفتیم مثل اینکه روزنامه نگاری شجاعانه هم به ما نیامده، پس همان بهتر که برویم فیلم اجرای موسیقی محلی محسن شریفیان را ببینیم و خستگی در کنیم که یادمان آمد، محسن شریفیان ممنوع الاجرا شده و ترسیدیم برایمان بد شود. در همان حال متناسب با ایام خود، سی دی شروه خوانی آکا صفوی را روشن کردیم که ای دل غافل یادمان آمد که آکا صفوی هم ممنوع الاصوات شده و برای جلوگیری از دردسرهای بعدی، آن را هم خاموش کردیم و به صدای گوش خراش بلند شدن هواپیما از فرودگاه بوشهر گوش دادیم. راستی انتقال فرودگاه فعلی بوشهر از محدوده شهر هم از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت بود، اما از حواس پرتی نمی دانیم حالا برای سوار شدن به هواپیما باید از چه کسی آدرس فرودگاه جدید بوشهر را بپرسیم.

ای روزگار که نمی گذارند روزنامه نگار شجاع، کارش را کند!

 

 نقل از وبلاگ مهاجری از بندر


میلاد با سعادت قائم آل محمد، حضرت مهدی (عج)

تقدیم به آخرین منجی...

به ذهن جاده میریزم خیال رد پایم را

طنین شیهه رم کرده اسب صدایم را

شنیدم نیمه شب از مشرق این جاده می آیی

که من می آورم تا زیر پایت چشمهایم را

شبیه گردبادی در غرور خویش میپیچم

به دستت میسپارم بغض در آتش رهایم را

میان اینهمه فرعونهای خسته از طغیان

به موسای نگاهت میدهم دست عصایم را

جنون آتش شعری مرا در خود نمی پیچد

به دست باد خواهم داد زلف نعره هایم را

مرا از وحشت چشمان تاتاری نترسانید

که من در قبضه شمشیر پیچیدم  دعایم را

 غرور باغ تان در شعله‌های سرخ خواهدسوخت

همین امشب اگر فریاد بردارم خدایم را...
 

خدیجه رحیمی

یا صاحب الزمان <عج> ادرکنی

 

 


صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران .آخرین تغییرات فرکانس شبکه های داخلی و برون مرزی خود را بر روی سایت خود منتشر کرد.

چند روزی است که با تغییر این فرکانسها هموطنانی که از طریق ماهواره intelsat902 شبکه های ملی و استانی را دریافت میکردند.

دچار مشکل شده بودند. خصوصا هم استانی های خودم و استانهای مجاور مثل فارس و کهگیلویه.

فرکانس جدید این استانها  اینگونه است 

برای دریافت فرکانس سایر شبکه ها به آدرس زیر بروید

http://www2.irib.ir/tech/frequency/IRIB_Guide.pdf