سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

رئیس جمهوری چچن در مسجد الحرام با لباس کارگران نظافتچی در حالی که جارو به‌دست گرفته بود، توجه حاجیان را در این مکان مقدس مسلمانان به خود جلب کرد.

به گزارش «فردا»، در مراسم شست و شوی خانه خدا که هفته گذشته برگزار شد، رمضان قدیرف رئیس جمهوری چچن، در حالی که پس از شستشوی خانه خدا با کلاه سنتی مردم چچن و بدون کفش در میان مقامات سعودی از خانه خدا خارج می‌شد، توجه حجاج را به خود جلب کرد.

این اقدام قدیرف که پیش از این روزنامه روسی «موسکوتایمز» وی را فقیرترین رؤسای جمهوری روسیه و جهان برشمرده بود، بار دیگر وی را در رسانه‌ها مورد توجه قرار داد و هم اکنون تصویر وی با لباس آبی روشنی که بر تن کرده بود، به‌طور گسترده‌ در رسانه‌های خبری عرب زبان و مسلمانان منتشر شده است.

در انگلیس 500 نفر را بطور همزمان دفن کردند!! + تصویر
امروز
رکورد زنی دفن افراد تا به سر زیر خاک در بریتانیا . پیش از این رکورد این حرکت با دفن 342 نفر در اختیار فرانسه بود اما بریتانیایی ها با دفن 500 نفر به صورت همزمان این رکورد را شکستند و نامشان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد



پیدا کردن شماره تلفنتان از طریق ماشین حساب !!!

دنیای ریاضی شیرینی های خاص خودش را دارد. ریاضی از جمله درسهایی است که واقعا خواندن و یا حل مسئله در آن به آدم لذت خاصی می بخشد. لذتی که بعد از حل یک مسئله سخت بسیار شیرین است. ماشین حساب همیشه همراه ریاضی بوده است. ترفندها و کارهای زیادی میشه با ماشین حساب کرد و شاید شما هم با تعدادی از‌ آنها آشنا باشید. در این پست قصد دارم روشی را خدمتتان عرض کنم که به راحتی می توانید شماره تلفن خود را با چند عمل ریاضی از ماشین حساب تان بگیرید! ابتدا یک ماشین حساب آماده کنید تا همراه هم پیش رویم .

ماشین حساب موبایل هم میشه .

اول شماره ? رقمی تلفن خود را در نظر بگیرید (تهرانی ها اون رقم تکراری اول را حساب نکنند...شماره را 7رقمی فرض کنید).
حالا ? رقم اول تلفن خود را وارد ماشین حساب کنید. یعنی اگر تلفن شما ??????? هست ??? را وارد ماشین حساب کنید.
حالا این ? رقم را در ?? ضرب کرده و حاصل را با ? جمع کنید.
عدد بدست آمده را در ??? ضرب کنید.
حالا ? رقم پایانی تلفن خود را با عدد حاصل جمع کنید.
یک بار دیگر ? رقم پایانی تلفن همراه خود را با آن جمع کنید.
عدد ??? را از حاصل بدست آمده کم کنید.
حالا این عدد را تقسیم بر ? کنید.
حاصل آشناست نه ؟ این تلفن شما است بدون اینکه به ماشین حساب در ظاهر آن را داده باشید ! اما در طول همین اعمال شما خودتان تلفن را به ماشین حساب داده بودید


کلهر: تعطیلی کل روزنامه به خاطر یک مقاله عدالت نیست
خبرگزاری فارس: مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: زندگی اصلی مطبوعات بر دوش نویسندگان آن است مثلا وقتی روزنامه را بخاطر یک مقاله خلاف امنیت ملی تعطیل می‌کنند این عدالت نیست چرا که تایپست و عکاس در این مورد نقشی نداشته‌اند و نویسنده مقاله و جریان فکری او چند روز بعد رسانه‌ دیگری راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مهدی کلهر معاون رسانه‌‌ای و نماینده رئیس جمهور در شورای عالی نظارت بر صدا و سیما که قبل از ظهر امروز جهارشنبه در حاشیه هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در خصوص مصوبه‌ای که دستگاه‌های دولتی را موظف کرده آگاهی‌های خود را به روزنامه ایران بدهند چه نظری دارید؟ گفت: قسمت مطبوعات و رسانه‌ها مربوط به وزارت ارشاد است اما از زمان حضور بنده در سمت مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور نیز بیشتر رصد کردن و ارتباط با رسانه‌های خارجی جزء حوزه مسئولیت بنده بوده و هست.
وی با بیان اینکه قوانین مطبوعات داخل کشور عمدتا قوانین ترجمه شده قرن 19 و 20 غرب است، یادآور شد: برخی از این قوانین شاید تعارضی جدی با دین اسلام دارد و متأسفانه بعضی از این قوانین نیز به صدا و سیما هم سرایت کرده است.
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور افزود: روزنامه‌ها نیازمند حمایت جدی هستند اما در کشور طوری شده که خیلی از روزنامه‌ها نقش احزاب سیاسی را بازی می‌کنند هر چند بنده با آن روزنامه‌هایی که اسم احزاب را بر روی خود دارند بیشتر می‌پسندم و آنها نیز می‌توانند با اعضای حزب خود ارتباط برقرار کرده و نظراتشان را منعکس کنند اما روزنامه‌هایی را هم داریم که به نظر آزاد هستند ولی تبعا وابستگی حزبی دارند.
کلهر خاطرنشان کرد: یک نگاه جامعی نسبت به مطبوعات باید صورت گیرد چرا که مشکل مطبوعات ما با حل یک مصوبه در مورد آگهی حل نخواهد شد.
وی با بیان اینکه عدالت در حوزه مطبوعات حمایت از کل مطبوعات کشور است اظهار داشت: همه کشور تهران نیست و بنده خبرنگاران استانی سراغ دارم که کمتر از خبرنگاران تهرانی نیستند و جرمشان این است که فقط خبرنگار استانی هستند بنابراین راه‌حل این نیست که فقط راجع به توزیع آگهی صحبت کنیم بلکه باید قوانین مطبوعات کلا مورد بررسی قرار گیرند.
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدم زندگی اصلی مطبوعات بر دوش نویسندگان مطبوعات است مثلا وقتی یک روزنامه را به خاطر یک مقاله خلاف امنیت ملی تعطیل می‌کنند این عدالت نیست چرا که تایپست و عکاس در این مورد نقشی نداشته‌اند و شاهد هستیم که نویسنده این مقاله و جریان فکری او بعد از چند روز رسانه‌ دیگری را راه‌اندازی می‌کنند.
کلهر با تأکید بر اینکه اشکالات بزرگتری در کل قانون مطبوعات ما وجود دارد یادآور شد: قانون مطبوعات ما باید عمومی و براساس دین ما تنظیم شود و قانون مطبوعات باید برای کل ایران باشد.

حادثه دلخراش در رودهن
در حادثه دلخراش مذکور و طی بررسیهای انجام شده راننده هوو مقصر شناخته شد و علاوه بر خسارات وارده احتمال افزایش شمار قربانیان این سانحه وجود دارد.

مهر: سانحه رانندگی شب گذشته در مسیر جاده آبعلی، ابتدای جاده فیروزکوه و منطقه "نمیر" رودهن هشت کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت که وضعیت پنج نفر از مصدومان وخیم اعلام شده است.

بر اساس اعلام پلیس راه گیلاوند، شب گذشته یک تریلر هوو که این روزها اخبار متعددی از ایرادات سامانه های کنترل سرعت این خودروی چینی به گوش می رسد بار دیگر با بریدن ترمز به یک مینی باس مملو از مسافر برخورد کرد و جان هشت نفر را گرفت.

در حادثه دلخراش مذکور و طی بررسیهای انجام شده راننده هوو مقصر شناخته شد و علاوه بر خسارات وارده احتمال افزایش شمار قربانیان این سانحه وجود دارد.

این حادثه در ابتدای جاده فیرزوکوه و منطقه نمیر شهر رودهن به وقوع پیوست و بدلیل شدت تصادف یاد شده اتومبیلهای درگیر در این سانحه کاملا از بین رفته و در نگاه ابتدایی مدل اتومبیل قابل تشخیص نیست.

مسئولان شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کردند که تعداد افرادى که از خدمات این شبکه استفاده مى‌کنند به 500میلیون نفر رسیده و این به معناى آن است که از هر ?? نفر در جهان یک نفر عضو فیس‌بوک است. 

مارک زوکربرگ Mark Zuckerberg بنیان‌گذار فیس‌بوک گفت که هدف این شرکت رسیدن به جهانی بازتر و افزایش ارتباط میان مردم است. 

زوکربرگ افزود هنگامی که 6 سال پیش به تاسیس فیس‌بوک اقدام کرد هرگز این میزان خلاقیت را که مردم در برقراری ارتباط با یکدیگر نشان می‌دهند در تصور نمی‌آورد.
 
فیس‌بوک با وجود انتقادهایی مبنی‌بر نگرانی‌هایی در زمینه حریم خصوصی اشخاص، تجاری شدن آن و درج آگهی، طی ماه‌های اخیر محبوبیت بیشتری یافته و ده‌ها میلیون نفر به عضویت آن در آمده‌اند.

7 اشتباه رایج درباره بهداشت مو
افسانه اول: کوتاه‌کردن زود به زود موها باعث می‌شود موها سریع‌تر رشد کنند.

واقعیت: موهای شما در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریع‌تر رشد کنند ولی شما نمی‌توانید با کمک قیچی آرایشگری کاری بکنید که سرعت رشد موهایتان افزایش یابد. در واقع، کوتاه‌کردن موها یک کار انجام می‌دهد: انتهای خراب و دو شاخه موهایتان را حذف می‌کند و باعث می‌شود موهایتان ظاهر بهتری پیدا کنند.

افسانه دوم: اگر یک موی سفید را بکنید، به جای آن دو سه تار موی سفید جدید درمی‌آید.

واقعیت: اگرچه این مطلب یک افسانه است و حقیقت ندارد ولی کندن موها عادت بدی است. کندن موها به ریشه آنها آسیب می‌زند و باعث ایجاد عفونت یا اسکار (جوشگاه) می‌شود، یعنی جای آن باقی مانده و مویی در آنجا رشد نمی‌کند.

افسانه سوم: شستشوی موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگی موها می‌شود

واقعیت: این کار ممکن است خواب را از سر شما بپراند ولی تاثیری در درخشندگی موهای شما ندارد.

افسانه چهارم: برای اینکه موهایتان واقعا تمیز شود، باید چند بار آنها را شامپو بزنید و بشویید.

واقعیت: یک بار شامپوزدن و شستشوی درست هم همین کار را می‌کند.

افسانه پنجم: اگر در روز 100 بار موهایتان را برس بزنید، برای موها خیلی مفید است.

واقعیت: برس زدن فقط برای این است که به موها حالت بدهید. برس‌زدن زیادی، موها را از فولیکو‌ل‌های‌شان بیرون می‌کشد و تارهای مو را ضعیف می‌کند. همچنین برای موهای چرب، مناسب نیست چون موجب چرب شدن بیشتر مو می‌شود.

افسانه ششم: با کمک برخی محصولات آرایشی، می‌توان انتهای دو شاخه موها را ترمیم کرد.

واقعیت: وقتی موها دو شاخه می‌شوند، دیگر این اتفاق افتاده و تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، این است که قیچی را بردارید و آنها را ببرید. البته برخی آرایشگران با کمک مواد آرایشی خاصی که حاوی موم هستند، کاری می‌کنند که انتهای دوشاخه موها به هم چسبیده و کمتر جلب توجه کند. اما عقل می‌گوید که همان قیچی‌کردن، کار راحت‌تری است.

افسانه هفتم: استرس باعث ریزش موها می‌شود.

واقعیت: موهای شما همیشه در حال ریزش هستند و به‌طور طبیعی روزانه 50 تا 120 تار موی شما می‌ریزند ولی این امکان وجود دارد که وقتی شما به طرز وحشتناکی دچار استرس هستید (یعنی یک چیزی در حد طلاق گرفتن یا از دست دادن شغل) چند تار مو بیشتر بریزد. البته بارداری و مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها هم همین اثر را دارند ولی مهم این است که بعد از گذشت چند هفته، وقتی اوضاع رو به راه شد، این موها دوباره رشد می‌کنند
.

یکی از سخنان حاشیه‌ای و جالب جهانبخش در نشست با رسانه‌ها این بود که مدیران استانی که مجرد باشند عزل می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌های استان بوشهر از هر دری سخن گفت و خبرنگاران بوشهری نیز این نشست را آغازی پر امید برای ادامه کار با استاندار بوشهر دانستند.

* رسانه‌ها دلسوزان نظام هستند

استاندار بوشهر در ابتدای سخنان خود رسانه‌ها را امین مردم و مسئولان ذکر کرد و گفت: رسانه‌ها امانت‌داران نظام، بازوان پرتوان مسئولان، خدمتگزاران دلسوز و منتقدان منصف هستند.
محمدحسین جهانبخش تصریح کرد: رسالت خبرنگاری و رسانه‌ای خبرنگاران با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: رسالت رسانه و خبرنگار قابل معامله و سودا به هیچ چیزی نیست و تراز خبرنگاران جایگاه ویژه‌ای است که باید قدر بدانیم.

استاندار بوشهر گفت: تراز خبرنگاران از نظر من بالاتر از این حد است و نخستین دعوت استاندار از رسانه‌ها گواه این مدعاست.

جهانبخش با اشاره به اینکه این نشست با کیفیت همان تعامل مدیر ارشد استان با رسانه‌هاست، خاطر‌نشان کرد:‌ باید با حفظ حرمت و رسالت رسانه‌ای و خبرنگاری برای توسعه و تعالی استان بوشهر کار کنیم.

وی گفت: انتظار داریم رسانه‌ها بازوی پرتوان مدیران اجرایی، منتقدانی منصف و دلسوز باشند و تا وقتی این حریم بین خبرنگار و مدیران حفظ شود این ارتباط دوستانه نیز برقرار می‌ماند.
استاندار بوشهر اضافه کرد: نخستین انتظار من از رسانه‌ها این است که نشاط، شادابی و امید را در دل جامعه استان بوشهر ترویج کنند.

وی اظهار داشت: رشد و توسعه استان در بستر آرامش صورت می‌گیرد از این رو رسانه‌ها نیز باید آرامش بخش جامعه باشند.

استاندار بوشهر افزود: رسانه‌ها مشاوران امین مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند و باید قبل از اینکه مشکلات به رسانه‌ها کشیده شود با مدیران در میان بگذارند.
جهانبخش بیان داشت: در بستر امید نشاط و شادابی گام‌ها سرعت می‌گیرد و قطار توسعه سریع‌تر حرکت می‌کند.

وی عنوان داشت: تزریق روح نشاط و شادابی موجب افزایش بهره‌وری در رسانه‌ها می‌شود.
استاندار بوشهر اضافه کرد: حضور خبرنگاران در این محفل به معنای آن است که اصحاب رسانه به عنوان برجسته‌ترین نیروی انسانی استان مورد توجه قرار گرفتند.

* همه دولت‌های بعد از انقلاب منشا خدمات بودند

استاندار بوشهر گفت: در 32 سال گذشته همه دولت‌ها منشا خدمات بودند اما هر کدام فراز و فرودهایی داشتند، برخی به مسائل سیاسی، برخی به مسائل اقتصادی و برخی نیز به مسائل فرهنگی توجه داشتند.

جهانبخش تصریح کرد: دولت خدمتگزار بی‌منت دکتر احمدی‌نژاد با 24 صفت از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تائید قرار گرفت.

وی خاطر‌نشان کرد:‌ نقطه عطف اوصاف رهبر معظم انقلاب در ارتباط با دولت احمدی‌نژاد احیا‌کننده گفتمان امام و انقلاب بود.

استاندار بوشهر گفت: آمارهای موجود در استان بوشهر نشان از این است که شتاب توسعه در استان بوشهر در حال پیشروی است اما نیازمند سوخت است.
جهانبخش با اشاره به اینکه بوشهر استانی استراتژیک است، تصریح کرد: سفرهای مکرر رئیس جمهور به بوشهر نشان از اهمیت این استان است.

* مدیران مجرد عزل می‌شوند

یکی از سخنان حاشیه‌ای و جالب جهانبخش در نشست با رسانه‌ها این بود که مدیران استانی که مجرد باشند عزل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدیران متاهل موفق‌تر هستند، عنوان داشت: مدیرانی که در استان بوشهر مجرد باشند عزل می‌شوند.

* برگزاری نخستین نشست استانداران بوشهر پس از انقلاب در آینده‌ای نزدیک
استاندار بوشهر از برگزاری نخستین نشست استانداران بوشهر پس از انقلاب اسلامی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

جهانبخش با اشاره به اینکه این نشست به روند توسعه استان بوشهر کمک می‌کند، اظهار داشت: استفاده از تجربیات دلسوزان استان بوشهر و اندیشه دلسوختگان بوشهر از برنامه‌‌های مهم ما است.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت حضور روحانیت در جامعه تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی با وجود اینکه این قشر پیشقراول انقلاب بودند، اما امروز در جامعه اسلامی حوزه‌های علمیه و روحانیت مظلوم‌ترین اقشار هستند.

جهانبخش گفت: نظام اسلامی نشان داد نظامی کارآمد است و بر پایه آموزه‌های دینی بر پایه پیشرفت حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: حضور مدیران ارشد نظام در سازمان‌های بین‌المللی نشان از تاثیرگذاری ایران در تصمیم‌گیری‌های جهانی دارد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به جایی رسیده که دشمنان فکر حمله نظامی نیز در سر خود نمی‌پرورانند.

جهانبخش افزود: با توجه به اینکه حمله نظامی از دستور کار دشمنان علیه نظام خارج شده اما یک جنگ نرم جایگزین آن شده که همه باید نسبت به این امر هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه سلاح مقابله با جنگ نرم بصیرت است، عنوان داشت: همه باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن هوشیار بوده و برنامه‌ریزی کنیم.


* پیگیری مصوبات سفر دولت اولویت اول استان بوشهر است

استاندار بوشهر در ارتباط با اولویت‌های کاری خود در بوشهر تصریح کرد: پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات دور اول و دوم دولت به بوشهر اولویت نخست است.

جهانبخش گفت: رفع معظل اشتغال جوانان، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، توجه به طرح مسکن مهر و ... از دیگر اولویت‌های مهم در استان بوشهر است.
وی افزود: روان کردن مسیر سرمایه‌گذاری و ایجاد میز سرمایه‌گذاری در استان بوشهر از ضروریات است.

استاندار بوشهر بر توجه به مسائل فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: در بعد فرهنگی در سفر سوم پیشنهادهای خوبی ارائه می‌دهیم.