سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

 

امروزه کاربران برای انجام بسیاری از امور مختلف و رفع نیازهای خود قادرند تا با استفاده از نرم افزارهای مختلف مشکلات خود را برطرف نمایند. امروزه در هر زمینه ای می توان نرم افزاری را یافت که به کاربران در انجام امور کمک شایانی می کند و کاربران نیز به راحتی قادرند تا از ابزارهای برنامه استفاده نمایند. یکی از پراستفاده ترین ابزارهایی که امروزه ممکن است مورد استفاده کاربران و به خصوص کاربران جوان قرار گیرد ، ابزارهای مربوط به ساخت و ترکیب موسیقی می باشد و دلیل این امر نیز علاقه امروزه بیشتر جوانان به ساخت آهنگ و موسیقی می باشد.

Image Line Deckadance نام نرم افزاری می باشد که همان طور از نام آن مشخص است برای ترکیب و MIX آهنگ ها طراحی شده است. در این نرم افزار کاربران قادرند تا با ابزارهای مختلف اقدام به ساخت و ترکیب آهنگ های مورد علاقه نمایند و یا تغییراتی را بر روی آن ها اعمال نمایند.  این نرم افزار ابزارهای خود را به صورت کاملا گرافیکی در اختیار کاربران قرار می دهد و به این ترتیب کاربران نیز به راحتی قادرند تا از ابزارهای مورد نیاز خود استفاده نمایند. این نرم افزار قدرتمند محصولی از شرکت  EZGenerator می باشد.

قابلیتهای کلیدی نرم افزار Image Link Decka Dance 1.62 :
- توانایی میکس دو فایل صوتی بر روی هم
- افزایش و کاهش سرعت پخش آهنگ
- قرار دادن یک قسمت از یک فایل صوتی بر روی آهنگ به صورت حلقه تکرار شونده ( Loop )
- توانایی جدا سازی صدای خواننده از متن آهنگ
- قابلیت ضبط صدا از طریق میکروفون
- دارای نمونه های صوتی آماده از ساز های مختلف در برنامه
- سازگاری کامل با ویندوز هفت ، ویندوز ویستا.



دانلود با حجم 39 مگابایت

پسورد : www.kamyabonline.com


 

4Videosoft Sansa Video Converter نرم افزاری برای تبدیل فرمت های مختلف ویدئویی به یکدیگر است. این نرم افزار کارآمد و متوسط از نظر حجم با سرعت بالا فایل های ویدئویی را به فرمت دلخواه تبدیل می نماید. تبدیل فایل های ویدئویی به فایل های صوتی که همان استخراج صدا از تصویر است یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار به شمار می رود. سرعت بسیار بالا هم در اجرا و هم در هنگام تبدیل نکته ای مهم برای همه کاربران تلقی می شود و این نرم افزار با بهینه سازی های قسمت های مختلف سرعت تبدیل را بسیار افزایش داده است.
پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج برای کاربران اهمیت زیادی دارد ؛ چرا که کاربران همیشه سعی می کنند با انتخاب یک نرم افزار فرمت های مختلف ویدئویی را تبدیل کنند و چون 4Videosoft Sansa Video Converter اکثر فرمت های رایج رو پشتیبانی می کند برای این دسته از کاربران بسیار مفید است. سازگار با سیستم های قابل حمل صوت و تصویر نظیر iPod، iPhone، PSP، Zune، Xbox، Sony Walkman و از این دست یکی دیگر از قابلیت های کلیدی این نرم افزار به شمار می رود.
البته قابلیت های مهم این نرم افزار به همین جا ختم نمی شود چرا که قابلیت های ساده ای هم برای ویرایش در این نرم افزار گنجانده شده است ، قابلیت Crop کردن ویدئو ها ، امکان ویرایش و دادن افکت به آن ها ، بریدن قسمت های مختلف ویدئویی و قابلیت های کوچک و بزرگ دیگر که در یک نرم افزار ساده می تواند بسیار مفید باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار 4Videosoft Sansa Video Converter v3.2.06 :
- سرعت بالا در تبدیل فرمت ها
- پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج
- سازگار با انواع سیستم های صوتی و تصویری قابل حمل
- امکان جداسازی صوت از ویدئوها به وسیله تبدیل فیلم ها با صوت ها
- قابلیت ویرایش ساده با امکانات ساده
- قابلیت قرار دادن Watermark
- استفاده بسیار آسان از نرم افزار
- قابلیت چسباندن چند کلیپ به یکدیگر
- پلیر داخلی نرم افزار
- قابلیت برش بخش های مختلف فایل های ویدئویی
- امکان دادن افکت به فیلم ها
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...



دانلود با حجم 7.5 مگابایت

پسورد : www.kamyabonline.com


 

شرکت ALWIL نرم افزار آنتی ویروس قدرتمندی را ارائه میکند که به عنوان راهکاری برای امنیت برای استفاده شخصی و اداری کاربرد دارد. این نرم افزار دارای طراحی عالی کاربردی استثنایی, عملکردی بالا را برای شما به ارمغان می آورد. آنتی ویروس و امنیت اینترنت Avast جایزه پیشرفته ترین آنتی ویروس خود را در آزمایش های AV-Comparatives را بدست آورد.

مجموعه نرم افزار Avast برای حفظ امنیت سیستم شما از هرنوع تهدید ویروسی طراحی شده است. اگر این نرم افزار را همراه دیگر برنامه ها مانند پشتیبانگیری از اطلاعات استفاده کنید، احتمال از دست دادن اطلاعات و ویروسی شدن آنها به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

نرم افزار Avast Internet Security همراه با ضد اسپم و دیوار آتشین داخلی طراحی شده است. فقط کافی است آن را نصب کنید و این نرم افزار در Background از سیستم شما محافظت میکند. لازم نیست کار خاصی انجام دهید، فقط آن را نصب و همه چیز را فراموش کنید.

محافظ Real Time: این ابزار مهمترین ابزار این نرم افزار است و به صورت کاملا فعال است تا از ویروسی شدن سیستم جلوگیری کند. این ابزار به صورت Real Time تمامی کارهای درحال انجام و فایل ها و برنامه های فعال را بررسی میکند. و در صورتی که فایلی اجرا شود آن را بررسی میکند.

Virus Chest: فضای از هارد شما ره به یک پوشه ای با خصوصیات ویژه اختصاص میدهد و تمامی عوامل تحدید کنتده را در آنجا نگهداری میکند. شما می توانید با این فایل ها در این پوشه با مقدار امنیت بیشتر و مقداری محدودیت کار کنید.

فیلتر ضد اسپم Avast: نرم افزار Internet Security این بسته امنیتی مجهز به ضداسپمی است که با وجود آن از ایمیل های اسپم (هرزنامه) جلوگیری میشود. اسپم ها باعت اشغال فضای ایمیل شما شده و حتی باعث کاهش سرعت اینترنت، دسترسی به سرور و شبکه داخلی میشود.

دیوار آتشین: Internet Security دارای دیوار آتشینی است که میتوان آن را بصورت کاملا مستقیم از داخل برنامه Avast کنترل کرد. این دیوار آتشین کلیه ارتباط شما با شبکه بیرونی را کنترل میکند و از خروج اطلاعات حساس ونفوذ دیگران مانند هکرها به سیستم جلوگیری می کند و برپایه دو دستور Allow و Deny کار میکند.

اسکنر Command-line: نرم افزار ashCmd کارایی مانند Avast دارد. موتور اسکن Malware های ناخاسته را شناسایی میکند. به همین دلیل کارایی آن درست مانند اسکن معمولی با خود Avast است. این نوع اسکن دارای پاراکترهای مختلفی است. برای دیدن این پارامترها فایل ashCmd را پیدا و روی آن دابل کلیک کنید. پنجره ای باز شده حاوی اطلاعات در مورد پارامترهای است.


خصوصیات آنتی ویروس Avast:

    * موتور اسکن ضدویروس قدرتمند.
    * ابزار Anti-rootkit
    * ابزار Anti-spyware
    * محافظ
    * مجازی سازی پروسه ها
    * اسکنر Command line
    * دیوار اتشین داخلی



دانلود با حجم 44مگابایت

پسورد : www.kamyabonline.com


 

یکی از دلایل موفقیت سیستم عامل ویندوز ? (سون) بدون شک، ظاهر زیبا و دلپذیر آن است که کاربر را به سمت خود جذب میکند. حال کاربران زیادی در سراسر جهان و ایران وجود دارند که خواستار تجربه ظاهر زیبای این سیستم عامل بر روی ویندوز XP خود هستند.
SevenVG RTM Theme یک قالب زیبا و کامل برای ویندوز XP است که میتوانید توسط آن ظاهر ویندوز خود را به راحتی به ویندوز ? تغییر دهید و از آن لذت ببرید. این بسته با حجم فوق العاده کم و از چند قسمت متفاوت تشکیل شده است که میتوانید در ادامه آن را دریافت کنید و ظاهر سیستم عامل خود را متحول کنید.

 



دانلود با حجم 4 مگابایت

پسورد : www.kamyabonline.com


 

حتما پیش آمده که به اشتباه اطلاعات خود را از روی سیستم پاک کرده و یا این که به طور کامل درایو را فرمت نموده اید. خوب اشتباهات گاهی جبران ناپذیر است. اگر اطلاعات اهمیت زیادی داشته باشند گاهی ضررهای زیادی هم به دنبال دارند. اما آیا راهی وجود ندارد تا جلوی این مشکل را گرفت و یا این که اطلاعات را بتوان بازیابی کرد؟ جالب است بدانید اطلاعات برای مدت زیادی بر روی هارد دیسک باقی می ماند. بعضی ها اعتقاد دارند تنها در شرایطی اطلاعات هارد دیسک از بین می رود که داده های دیگری دقیقا همانجایی که اطلاعات قرارداشته اند را پرکنند. در حقیقت هارددیسک شبیه به یک جدول است در شرایطی اطلاعات این جدول از بین می رود که کاملا پرشود و شاید اطلاعات قبلی از بین رود. اما در بیشتر مواقع معمولا اطلاعات قبلی برای مدت نسبتا طولانی روی هارد دیسک باقی می ماند و برای همین امر هم است که مهندسین اعتقاد دارند زمانی که خواستید سیستم خود را ارتقاء دهید به هیچ وجه هارددیسک خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید. چون آن ها می توانند به سادگی اطلاعات را بازیابی کنند. بیشتر اوقات اطلاعات از بین رفته قابل بازیابی هستند. نرم افزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که کاربر را قادر می سازند تا به آسانی جندکلیک کردن تمامی اطلاعات از بین رفته و یا حداقل بخشی از آن را بازگردانی کنند. نرم افزاری وجود دارد که به درخواست یکی از کاربران نسخه کامل آن را آماده کردیم تا هم ایشان مشکلشان را حل کرده باشند و هم دیگر کاربرانی که به این نرم افزار احتیاج پیدا می کنند. Data Recovery Wizard Professional نام ابزاری است بسیار ساده که با چندکلیک ساده قادر است بسیاری از اطلاعات پاک و یا حتی فرمت شده را بازیابی نماید. این نرم افزار با استفاده از تکنیک هایی که تقریبا تمامی نرم افزارهای موجود در این زمینه از آن استفاده می نماید اقدام به جست وجو فایل های از دست رفته می نمایدو سپس اطلاعات را قابل بازیابی می کند. قابلیت مهم این برنامه در این است که فقط Level های جست وجو برای یافتن فایل ها در این برنامه بیشتر بوده و به این ترتیب فایل های از دست رفته بیشتری قابل بازیابی هستند.
این نرم افزار بر روی تمامی سیستم های رایانه Desktop ، Server و Laptop ها عملکرد کامل و یکسانی دارد و با تمامی نسخه های ویندوز سازگاری داشته و همچنین قادر است تا تمامی فرمت ها را ه شناسایی کند.

قابلیت های کلیدی Data Recovery Wizard Professional v5.0 Retail:
- بازگردانی اطلاعات از بین رفته و متفاوت از نرم افزارهای مشابه
- سرعت بالا در جست و جو و عمل بازیابی
- قابلیت بازگردانی پارتیشن های از بین رفته
- قابلیت بازگردانی فایل هایی که حتی فرمت شده اند.
- قابلیت بازگردانی اطلاعات از تمامی هارد دیسک ها ، فلش دیسک ها ، ZipDriver ها و ...
- قابلیت بازگردانی اطلاعاتی که توسط ویروس ها خراب شده اند.
- استفاده از جدیدترین تکنیک ها و متدها برای یافتن فایل های پاک شده
- استفاده آسان از نرم افزار تنها با چند کلیک
- و...

و اما قابلیت های جدید این نرم افزار:
- قابلیت بازگردانی اطلاعاتی که در فرمت NTFS فشرده و یا رمز گذاری شده اند
- ساخت ایمیج از اطلاعات بازیابی شده
- قابلیت جست و جو در تمامی فایل های موجود در هارد دیسک
- قابلیت ادامه عمل جست و جو از آخرین بار
- بالاترین سطح از عمل Recovery
- محیط کاربر پسند نرم افزار
- سازگاری کامل با ویندوز محبوب 7
- و ...



دانلود با حجم 3.7 مگابایت

پسورد : www.kamyabonline.com


کریستی مور، زن 30 ساله کانادایی، دومین زن باردار تاریخ رقابت های المپیک زمستانی است.

مور کانادایی که پنج ماه و نیمه باردار است، در رقابت های کرلینگ (شبیه بازی بولینگ اما بر روی یخ) به همراه دیگر اعضای تیم ملی کشورش حضور یافته که این امر توجه رسانه ها را به عنوان یک موضوع نادر به خود جلب کرده است.
تیم کانادا بخت نخست قهرمانی در رقابت های کرلینگ بیست و یکمین دوره بازی های المپیک زمستانی است.
بر اساس این گزارش ماگدا جولین سوئدی در رقابت های المپیک 1920 آنتورپ به عنوان اولین زن باردار شرکت کننده در المپیک زمستانی موفق شد در اسکیت نمایشی مدال طلای این بازی ها را از آن خود کند.

 


پس از تکذیب دیدار فرزند شهید مفتح با آیت‌الله صادق لاریجانی، فرزند شهید رجایی نیز حضور در این دیدار را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا یکی از اعضای خانواده شهید رجایی در گفت‌وگو با ایلنا با تکذیب خبر دیدار فرزند دومین رئیس جمهور ایران با رئیس قوه قضاییه گفت:تا کنون دیداری از سوی فرزند شهید رجایی با رئیس قوه قضاییه صورت نگرفته است.

گفتنی است طی روزهای گذشته خبری مبنی بر دیدار فرزندان شهیدان مفتح، رجایی و مطهری با آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه قضاییه درباره بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات و درخواست عفو آنها و آزادی فعالان سیاسی منتشر شد.

فرزند شهید مفتح نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای این دیدار را تکذیب کرد.

تماس‌های ایلنا برای تماس با علی مطهری تا این لحظه به نتیجه‌ای نرسیده است.


حجه الاسلام علی زادسر جیرفتی بیش و پیش از آنکه به عنوان یک امام جمعه مطرح باشد ، با نطق ها و موضع گیری های خاص خود در مجالس مختلف به ویژه مجلس ششم شناخته می شود.هاشمی بزرگتر از آن است که بخواهد جواب برخی را بدهد، اما نباید دوپهلو حرف بزند

حامد طبیبی: او اگر چه امروز در زمره چهره های معتدل اصولگرا طبقه بندی می شود اما همچنان مواضع انتقادی خود نسبت به اصلاح طلبان را حفظ کرده است . امام جمعه کنونی اسد آباد که گفتگوی سوم دی 87 او با رییس مجمع تشخیص مصلحت حاشیه های زیادی داشت در گفتگوی تفصیلی خود با «خبر آن لاین» ضمن انتقاد تلویحی از آیت الله هاشمی رفسنجانی ،  خواستار موضع گیری شفاف وی برای خلع سلاح منتقدان در هر دو طیف شد . او در عین حال مشکل برخی اصحاب قدرت در ایراد اتهام به رقیب را ، فراموش کردن یاد مرگ و معاد دانست .

س) دلایل گسترش فضای اتهام زنی در میان برخی مسئولان و سیاستمداران حاضر در مناصب رسمی و نسبت دادن مداوم برخی صفات به منتتقدان - بدون ارائه استدلال و مدرک - چیست ؟ به رغم اینکه برخی از آنها حتی لباس روحانی به تن داشته و خود را افراد متشرعی می دانند اما اخیرا این نوع ادبیات به طور مداوم از سوی آنها دیده می شود .
ج) خداوند در قرآن مجید در سوره حجرات فرموده است : «یا ایها الذین امنو لایغتب بعضکم بعضا ایحب ان یاکل لحم اخیه میتا ... » یعنی ای اهل ایمان ، ای مدعیان اصولگرایی یا اصلاح طلبی ، یا آنهایی که ادعای تبعیت از ولایت فقیه شما گوش فلک را کر کرده است ، غیبت یکدیگر را نکیند . چرا برخی از شما پشت سر دیگری حرف می زنید ؟ این مساله چقدر اهمیت دارد که از آن به عنوان خوردن گوشت برادر تعبیر شده است ، آن هم برادری که مرده است . اما اینکه چرا برخی از اهل قدرت و سیاست چنین می کنند به اعتقاد من ، دلیل عمده آن فراموش کردن معاد و مردن است . قدرتمندان حال و گذشته ما چون اشتغال دشاته و دارند مورد توجه دوربین ها و خبرنگاران هستند ، امکانات بیت المال را در اختیار دارند و با تشریفات رسمی می ایند و می روند . آنها با پول بیت المال مسافرت های خارجی کرده و می کنند و کم کم خودشیفتگی به آنها دست می دهد و مست قدرت می شوند و کار به جایی رسیده که مشاهده می کنید . عملکرد بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی شبهاتی پیدا کرده و شبیه به منش و مشی دست پروردگان لیبرالیزم شده که هدف ، وسیله را برایشان توجیه می کند . مدتی است که هدف نماینده مجلس ، عضو شورای شهر و شهرداران شناخته شده ، کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری است . وسیله آن هم مهم نیست ؛ دروغ ، تهمت ، زیر اب زنی ، پاپوش ساختن برای رقبای سیاسی ، رقیب را  عامل دشمن معرفی کردن ، به او لقب دروغگو و رمال دادن در این مسیر کاملا مجاز است . با خود می گویند تو نماینده مجلی بشو ولو با وعده و وعید دروغ و حقه بازی . کرسی ریاست جمهوری را در اختیار بگیر حتی اگر رقیب را تخریب کنی ، به نظام تهمت بزنی ، در مقابل میلوین ها بیننده ، حیثیت گذشته نظام را به باد بدهی ، با هم تنازع و دعوا کنید ، به هتک حرمت افرادی بپردازی که در آن جلسه حضور ندارند . این همان آموزه های ماکیاولیستی است و ضد احکام اسلامی .

س) پرسش من از شما هم ناظر به همین بحث است . چرا این اتفاق رخ داده است ؟ از نظر شما در آغاز دهه چهارم انقلاب ، انتظار ایجاد چنین فضایی وجود داشت ؟
ج) از پیامبر اسلام حدیثی نقل شده که فرموده اند « ذکر الموت ، تمیت الشهوات » یعنی یاد مرگ انواع شهوت ها  را از بین می برد . وقتی فردی که قدرتی به دست آورده از مرگ و روز حساب بترسد بسیاری از این افعال مورد اشاره را انجام نمی دهد . قدرت ، رییس جمهور ، وزیر ، نماینده مجلس و استاندار را غافل می کند . اگر تقوا در برابر قدرت قد علم نکند ، صاحب قدرت را فاسد می کند . حزب ، باند ، لباس و عنوان اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد . من با همه تیپ از اهل قدرت تعامل داشته ام در مقام و قدرت مثل هم هستند .

س) این موضوع مورد اشاره شما کلی بود اما برخی اصحاب سیاست ، اتفاقات این 4 سال را غیر قابل مقایسه با گذشته می دانند . آنها معتقدند در مباحثی مانند مدیریت ، سعه صدر ، برخورد با منتقدان ، احزاب منتقد و ... تفاوت هایی وجود دارد . شما این نزولی شدن شرایط در حوزه سیاسی را به چه دلیل می دانید؟
ج) خیر ! در این دوره هم مثل دوره های قبلی ، انتقاد ناپذیری ، عدم تحمل مخالف ، دشمن فرض کردن رقیب ، تمامیت خواهی در قدرت ، نه کمتر شده و نه بیشتر ضمن اینکه به نظر من ، حداقل تظاهر به ارزش های اسلامی و مراعات ظواهر دینی بیشتر شده است .

س) به جوامع غربی و مدل حکومتی آنها اشاره کردید که برخی اصحاب سیاست در ایران، آن را دارای اشکالاتی می دانند . اما در همان غرب سکولار نیز اگر یک مقام ارشد اتهاماتی را به رقیب منتسب کند، باید در دادگاه پاسخگو باشد . ممکن است عده ای هم در کشور ما به عقوبت اخروی نیندیشند . برای بقاء و اجرای عدالت آیا نباید در همین دنیا سازو کاری برای برخورد با اتهام زنی های بی سابقه به رقیب سیاسی در نظر گرفته شود ؟ آیا این ساز و کار در کشور ما هست ؟
ج) ممکن است در پاره ای موارد همین گونه باشد که شما می فرمایید اما مطمئن باشد که در تمام کشورهای دیگر حکومت اصلی ، دستور دهنده ی اصلی ، سیاست گذار اصلی ، رای دهنده اصلی همه و همه در لایه های مخفی و پنهانی هستند مراعات برخی مسائلی که شما گفتید در مقابل دوربین ها و خبرنگاران صورت می گیرد و امری صوری است . برای فریب است . اما در ایران برعکس ، دعوا ها واقعا حقیقی است و چون پلیس هم حکومت نمی کند کسی نیست که در خفا گوش کسی را بگیرد ، این آبروریزی ها صورت می گیرد . آگر آنچه در ایران اسلامی و علوی که در میان قدرتمندان حاکم است در کشورهای دیگر اتفتق می افتاد ، یک هفته هم دوام نمی آوردند .

س) ممکن است مصداقی تر صحبت کنید ؟ بسیاری بر این باورند که حجم اتهام زنی به رقیب و بی عدالتی در حق آنها در این دوره را با گذشته قابل قیاس نیست .
ج) گویا ترین و بارزترین مصداق تصویر بنده از قدرتمندان ، مناظره های انتخابات ریاست جمهوری دهم و اتفاقات شوم و زشت بعد از آن که شامل همه نامزدها بود که اگر در کشور دیگری اتفاق می افتاد ، رژیم آنها را سرنگون می ساخت . همه هم مثل هم عمل کردند . در تهمت زدن ، تخریب ، آبروریزی مانند هم عمل کردند و به همبن جهت نمی توانند از هم ایرادی بگیرند . چون خرما خورده نمی تواند دیگری را از خوردن خرما منع کند .

س) اعتراض سه تن از کاندیداها این بود که آن طور که باید به سایر جرائم طرف مقابل رسیدگی نشده که حالا بخواهند در انتظار برخورد باشند . به علاوه در برابر اتهاماتی که زده شد آنها واکنشی نداشتند . آنها با سند و مدرک ، برخی رفتارهای مسئولان اجرایی و تصمیمات آنها را به نقد کشیدند اما در مقابل برخی مسائل خانوادگی یا شخصی آنها مطرح شد .
ج) بله متاسفانه پاره ای از این موارد درست است ولی در زمان تبلیغات انتخاباتی که نامزدها حساب هم را رسیدند و نگذاشتند حقی از آنها پایمال شود . جواب یکدیگر را با بدترین ادبیات دادند اما بعد از تبلیغات انتخابات ، فضا به گونه ای رقم خورد که پرداختن به آنچه مد نظر شماست هرگز میسر نشد .

س) اما خداوند بزرگ هم تاکید می کند بلند شدن صدا از سوی کسی را دوست ندارد مگر اینکه به او ظلم شده باشد . مگر وظیفه دستگاه قضایی اجرای عدالت تحت هر شرایطی نسیت . مگر آنها باید با « فضا » خود را تطبیق دهند ؟
به اعتقاد من امروز شرایط به گونه ای است که همه باید همه چیز را به قضاوت تاریخ بسپارند که تاریخ ، بزرگترین،  بیرحم ترین و صریح ترین قاضی است  و اجمالا مستند ترین داوری ها را کرده است . حتی درباره همین گفتگو هم قضاوت خاص خود را دارد .

س) از «گذشت از حق» سخن گفتید . آقای هاشمی این کار را انجام داد و تنها از رییس صدا و سیما خواست تا به او یا اعضای خانواده ایشان همان میزان وقت داده شود تا به تهمت ها پاسخ دهد . چطور این الزام به درج جوابیه فقط برای مطبوعات است ؟ آیا در رسانه یک کشور بر اساس قانون و شرع نباید به یکی از موثرترین چهره های انقلاب امکان دفاع داده شود ؟ خانواده ایشان به قوه قضاییه شکایت کردند اما خبری از رسیدگی به شکایت نیست . یا آقایان  ناطق نوری و فرزند جانباز ایشان ، صفایی فراهانی ، میردامادی ، معین و ... حق پاسخگویی به اتهام را ندارند ؟ چرا طرف مقابل باید در مصونیت کامل باشد ؟
ج) به اعتقاد من علت العلل عدم  فرصت صدا و سیما برای چهره هایی که شما نام بردید حوادث تلخ ، دشمن نواز و دوست شکن بعد از اننتخابات بود که شرایط زمان بحران را رقم زد . در نتیجه صدا و سیما نتوانست چنان کند .
بله آقای هاشمی بزرگ هستند ، بخشی از تاریخ انقلاب است همچنین آقای ناطق نوری و نتوانستند از خود دفاع کنند اما رهبر معظم انقلاب که به بهترین وجه ممکن از این دو بزرگوار دفاع کردند . البته این دو عزیز اولا باید سعه صدر داشته باشند و ثانیا از بهانه دادن به دست دشمنان بپرهیزند که الجمدلله تا حدودی چنین است .

س) مشکل اینجاست که بزرگان مورد اشاره شما برای حفاظت از مصالح و منافع ملی ، در بسیاری موارد از حق خود گذشته اند اما همان تندروها نمی گذرند . شما برنامه های سیما در ایام دهه فجر را دیدید ؟ در برنامه های زنده چه حجم اتهام زنی نسبت به نیروهای انقلاب داشتند . فکر نمی کنید توصیه شما به سکوت تبعات ناخوشایند تری نسبت به مقابله با تندروی ها داشته باشد ؟
ج) شما مستحضر هستید که افکار عمومی بنده را جزو دوستان دلسوز و صادق آقای هاشمی رفسنجانی و امثال حضرت ایشان می دانند و همین طور هم هست زیرا بعضی ها اقای هاشمی را تخریب می کنند ولی اسم او را بر زبان نمی آورند . بعضی از افراد که یک زمانی افتخار می کردند با آقای هاشمی ملاقات چند دقیقه ای داشته باشند امروز هاشمی را تخریب می کنند اما بنده در زمان ریاست جمهوری ایشان انتقاد دلسوزانه می کرد و اسم ایشان را می بردم و امروز هم به همین صورت است . از آقای هاشمی و مانند ایشان توقع داریم که با مواضع شفاف تر ، بهانه ها را از دست بهانه جویان بگیرند .

س) کدام بهانه ؟ رهبر انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد ماه به صراحت اتهامات به آیت الله هاشمی رفسنجانی را نادرست دانستند و از ایشان دفاع کردند . چرا تندروها به این مساله توجه نمی کنند ؟
بله مقام معظم رهبری به صراحت اتهامات اقتصادی زده شده به آقای هاشمی را ناحق دانستند و دفاع جانانه و و حق مدارانه و بلندی را از ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت و خبرگان رهبری به عمل آوردند . اما در سخنرانی های بعدی اظهار گله مندی کردند از عملکرد خواص را باهرها تکرار کردند و همه اهل سیاست ، اولین فلش مصداقی را به سوی هاشمی رفسنجانی ترسیم کردند . خب مگر خاص تر از هاشمی رفسنجانی هم داریم ؟ پس چرا ایشان خیلی صریح و شفاف موضع نگرفتند و مخالفان خود را خلع سلاح نکردند ؟

س) اتفاقا به نظر می رسد آقای هاشمی مواضع کاملا شفافی دارند . اعلام کرده اند آنچه در خطبه های نماز جمعه  تهران، در مشهد مقدس و در موضع گیری های بعدی بیان کرده  به سود مردم و انقلاب می داند . در مقابل حامیان آقای هاشمی ، مشکل حمله کنندگان به ایشان و نیروهای انقلاب را ایستادگی آقای هاشمی در برابر مواضع نادرست تمامیت خواهان ارزیابی می کنند .
ج) مشکل همین جاست . ببینید ! آقای هاشمی به گونه ای سخن می گوید که نه سیخ بسوزد و نه کباب چون معمولا به صورت مجمل سخن می گویند در نتیجه برخی از عناصر معاند و مخالف نظام و رهبری بعضی قسمت های سخنان ایشان را برجسته می کنند ، بر روی آن مانور می دهند و هاشمی را در برابر نظام معرفی می کنند . این یعنی انحراف . از سوی دیگر هم برخی به قول شما عناصر افراطی می توانند با تمسک به تعریف های دشمنان و بهره برداری از ماهواره ها و سایت های ضد انقلاب ، هاشمی رفسنجانی را هتک کنند و او را یار دگر اندیشان و حامی مخالفان رهبری معرفی کنند . این هم انحراف است . هاشی رفسنجانی دوست 50 ساله رهبری است ، رکن رکینی است و اکنون هم مانند افسری لایق در سپاهی که فرمانده اش ولی فقیه است سربازی می کند . هاشمی رفسنجانی را آنگونه که هست باید خواست .  نه در برابر نظام است و نه خدای نکرده مخالف رهبری و ولایت فقیه .

س) آقای هاشمی ایم مصالح را در نظر گرفته که تا کنون به رغم اینکه ظرفیت های زیادی دارد اما تحمل را پیشه ساخته است . آیا این نوعی زیاده خواهی از ایشان نیست که در برابر افرادی که او صراحتا آنها را دست های مرموزی می داند که اهدافی در سر دارند سکوت کند ؟
ج) نه ، آقای هاشمی برای مصالح نظام در برابر برخی بداخلاقی ها چاره ای جز سکوت ندارد . ضمن اینکه آقای هاشمی بزرگتر از آن است که بخواهد جواب برخی را بدهد . آقای هاشمی نباید به آنها پاسخ بدهد چون همسنگ او نیستند . پاسخ گویی به آنها ، آقای هاشمی را کوچک می کند .  

س) اینکه آقای هاشمی به عنوان یک ظرفیت قابل توجه ، باعث ارتباط منتقدان با انقلاب باشند امر مثبتی نیست ؟  ایشان در طول 7 ماه گذشته به جز یک ماه اول ، به تناوب در دیدار با اشخاص ، گروه ها ، احزاب و نمایندگان مجلس به بیان دیدگاه های خود راجع به حوادث پس از انتخابات پرداخته ، مگر آنها را نخوانده اید ؟
ج) البته که با دقت و وسواس خوانده ام به همین جهت می گویم که شفاف نفرمونده اند . دو پهلو سخن گفته اند .

س) چگونه شخن بگوید که از دید شما بشود گفت شفاف بوده است ؟
ج) مثلا بگویند اغتشاش گران ضد انقلاب هستند . آشوبگران جیره خوار دشمنان اسلام و انقلاب هستند . مخالفان ولایت فقیه و رهبری ، مخالفان نظان اسلامی و خون شهیدان هستند. به شکلی سخن بگویند که بی بی سی و سی ان ان ، رویترز و ماهواره ها نتوانند از آن بهره بجویند و از ایشان نا امید شوند . ممکن است در برخی مقاطع در برابر دشمنان دو پهلو سخن گفتن مفید فایده باشد اما اکنون جناب آقای هاشمی رفسنجانی در موقعیتی قرار گرفته اند که باید صریح و شفاف سخن بگویند . ایشان سال هاست که همواره یکی از مقامات عالیرتبه نظام بوده است . خود ایشان به من فرمودند من فصل الخطاب را رهبری می دانم و کلام او را حجت شرعی می دانم و بدین جهت دستور او را تبعیت می کنم .

س) رییس مجلس خبرگان این امر را فقط به شما نگفته اند .  بارها حتی پس از انتخابات بیان کردند اما تندروها و چهره هایی مانند ایت الله یزدی حملات خود را متوقف نکرده و حتی سخن اقای هاشمی درباره رهبری را هم مورد انتقاد قرار دادند . چرا نسبت به آنها موضع گیری نمی کنید ؟
ج) ما توقعی غیر از آنچه بعد از انتخابات از آقای هاشمی دیده شد از ایشان داریم . دعوای برخی از این اقایان بر سر لحاف ملا و ناشی از نفسانیات و برای دست یازیدن به قدرت است . دعوا نکنیم تنازع نداشته باشیم و خود را فشل نکنیم .

س) به نظر می رسد این اختلاف نظر همچنان پابرجا باشد . شما درباره موضوعاتی مانند تخلفاتی که در انتخابات رخ داد ، برخوردهای ناصواب و غیر عادلانه ای که با برخی منتقدان شد ، نوع ادبیات مسئولان اجرایی و حامیان آنها ، بیانیه های یکی از نامزدها که در جهت آرامش بود و  حملاتی که به آنها می شود قائل به سکوت هستید ؟ اگر شما بخواهید راه حل برون رفت از شرایط موجود را ارائه دهید به چه مواردی می پردازید ؟
ج) راه حل ، عمل به دستورات اسلام و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تمکین از قانون است . مخصوصا بعد از 22 بهمن امسال که ملت اسلام یک بار دیگر ما را عزیز کرد و جمهوری اسلامی را قدرتمند ساخت دیگر از تداوم روند موجود دست برداریم . مناظره کنیم نه منازعه ، صداقت پیشه کنیم نه حماقت و هر کدام هر کاری که کرده ایم پاسخ گو باشیم . دفاع ما باید از نظام باشد نه اشخاص . باید از رییس جمهور حمایت کنیم نه از احمدی نژاد . باید از رییس مجمع تشخیص انتظار داشته باشیم نه آقای هاشمی . احمدی نژاد یک فرد است و جایگاه ریاست جمهوری یک مساله دیگر . ما باید در مقابل آنها که می خواهند دولت احمدی نژاد را ساقط کنند بایستیم چون آنها همان هایی هستند که شعار دادند ، نعوذ بالله مرگ بر اصل ولایت فقیه . آنها اگر فرصت کنند در سرنگونی نظام اسلامی درنگ نمی کنند .


تاخیر در ارائه لوایح بودجه و برنامه و عدم اجرای بسیاری از مصوبات مجلس، علت العلل پیشنهاد موسی‌الرضا ثروتی برای سوال از رئیس‌جمهور است.اگر ملاحظات سیاسی نبود باید از احمدی‌نژاد به دلیل تخلفات قانونی‌اش سوال می‌کردیم

نسرین وزیری: البته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه که این روزها عض ثابت کمیسیون تلفیق نیز هست، تاکید دارد که چنین اهتمامی در مجلس نیست و به دلیل برخی ملاحظات سیاسی و رویکرد حمایتی مجلس از دولت، نمایندگان به دنبال طرح سوال از رئیس‌جمهور نیستند.

او که اظهارات احمدی‌نژاد را منحصر به فرد می‌خواند معتقد است که گاهی سخنان وی  از لحاظ قانونی جایگاهی ندارد و این به خاطر آن است که آقای رئیس‌جمهور، هم خودش را قانونگذار می‌داند و هم مجری قانون وخیلی هم دوست دارند که حتی مافوق مجلس و قوانین مصوب آن کار کند.

ثروتی در گفت‌وگوی مشروحش با خبرآنلاین به گوشه‌ای از تخلفات بودجه نویسی دولت اشاره کرده و عملکرد کمیسیون تلفیق را پیش بینی نموده که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم:

 *در نشست خبری دیروز رئیس‌جمهور به دلیل تاخیر در ارائه لوایح برنامه پنجم و بودجه 89 انتقاد شد و خبرنگاران به ایشان یادآور شدند که مجلس به دلیل تاخیر دولت است که فرصت بررسی برنامه پنجم پیش از لایحه بودجه 89 را نیافته است. اما ایشان پاسخ دادند که اینگونه نیست و علت اصلی تاخیر صورت گرفته از سوی دولت، کندی کار در مجلس در بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها بوده است والا لایحه بودجه سال بعد در مهرماه آماده بوده است. نظر شما درباره این اظهارات ایشان چیست؟
آقای رئیس‌جمهور فرمایشاتی دارند که مخصوص خودشان است و از لحاظ قانونی جایگاهی ندارد. ایشان باید برنامه پنجم توسعه را تا پایان شهریورماه به مجلس می‌آوردند که در عوض در دی‌ماه آن را ارائه دادند. لایحه بودجه 89 را هم براساس آیین‌نامه داخلی مجلس باید تا 15 آذرماه به مجلس تقدیم می‌کردند که نکردند و تقریبا اوایل بهمن‌ماه بود که آن را به مجلس آوردند. برخلاف اظهارات ایشان باید بگویم که علت کمبود وقت مجلس در بررسی این لوایح اقتصادی، همین تاخیرهای دولت است که سبب شده مجلس فرصت بررسی لایحه برنامه پنجم را قبل از بودجه 89 نیابد.

*ولی رئیس‌جمهور نه‌تنها در کنفرانس مطبوعاتی دیروزشان که حتی پیش از آن هم اعلام کردند که نظر نمایندگانی همچون شما را قبول ندارند و اگر قصوری هم هست، متوجه مجلس است نه دولت.
این به خاطر آن است که آقای رئیس‌جمهور، هم خودش را قانونگذار می‌داند و هم مجری قانون. البته ایشان خیلی دوست دارند که حتی مافوق مجلس و قوانین مصوب آن کار کنند. در حالی که دولت باید تابع مجلس باشد. کما اینکه مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند که همه باید تابع قانون باشند و امام(ره) نیز تاکید داشتند که مجلس در راس امور است. از این رو این رئیس‌جمهور است که باید برنامه‌هایش را با مجلس هماهنگ کند. اما متاسفانه دولت دو تخلف قانونی آشکار را در ارائه لوایح برنامه پنجم توسعه و بودجه 89 مرتکب شد. یکی به دلیل تاخیر چهارماهه در ارائه لایحه برنامه پنجم (از شهریورماه تا دی‌ماه) و دیگری به دلیل تاخیر دوماهه در ارائه لایحه بودجه 89 (از آذرماه تا بهمن‌ماه). باید بگویم که استدلالات آقای احمدی‌نژاد محدود به خودشان است. ایشان سخنانی را مطرح می‌کنند و کاری هم ندارند که اظهاراتشان با قانون مطابقت دارد یا نه؟

*برخی نمایندگان با اشاره به افزایش دو برابری درآمدهای دولت از محل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، آن را هم خلاف قانون مصوب مجلس و در شمار تخلفات قانونی دولت می‌دانند. شما هم همینطور فکر می‌کنید؟
بله. مجلس در قانون مصوب خود آورده است که دولت در یکسال ابتدایی اجرای این قانون، باید بین 10 تا حداکثر 20 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، اما دولت آن را 40 هزار میلیارد تومان افزایش داده و توجیهاتی ارائه می‌دهد که برای مجلس قابل پذیرش نیست.

*آیا این قسمت از لایحه بودجه 89 که مطابق مصوبه پیشین مجلس در قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست، در مجلس اصلاح می‌شود؟
بله قطعا. اگر مجلس کنترل‌های قانونی لازم را نداشته باشد، دولت مرتکب تخلفات قانونی بیشتری می‌شود. مثلا می‌بینید که صندوق مهر رضا را بدون اخذ قانونی از سوی مجلس، به اجرا در می‌آورد، اما قانون مسکن جوانان را که در مجلس هفتم تصویب کرده‌ایم، هنوز اجرایی نکرده‌اند؟ می‌دانید چه حجم زیادی از قوانین مصوب مجالس هفتم و هشتم هست که هنوز با گذشت ماه‌ها و سال‌ها از زمان تصویبشان، هنوز از سوی دولت اجرایی نشده‌اند؟ آقای رئیس‌جمهور به جای این حرف‌ها بفرمایند که چرا قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی‌کنند؟

اینها از ویژگی‌های منحصر به فرد دولت ایشان است که به دلیل برخی مسائل و ملاحظات سیاسی و رویکرد حمایتی مجلس از دولت، به آنها رسیدگی نمی‌شود. به همین دلیل است که معتقدم مجلس از جایگاه قانونی‌اش در مقابل دولت کوتاه آمده است. مجلس باید از دولت سوال کند که چرا برخلاف قانون عمل می‌کند؟

وقتی که مجلس از انجام وظایف قانونی خود کوتاه می‌آید، دولت هم به خودش اجازه پیش روی می‌دهد و به جای پاسخگویی به مجلس، مجلس را متهم می‌کند.

*بخشی از سخنان شما، کمی مبهم بود. اینکه گفتید مجلس باید از دولت سوال کند، به منزله این است که طرح سوال از رئیس‌جمهور باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد؟ یعنی شما چنین پیشنهادی را خطاب به همکاراتان در مجلس مطرح می‌کنید؟
بنده شخصا معتقدم که باید از دولت به دلیل تخلفات قانونی‌اش سوال کرد. اما متاسفانه مجلس به دلیل برخی ملاحظات سیاسی، مراعات دولت را می‌کند.

 *فکر می‌کنید در شرایط موجود چنین اهتمامی در میان نمایندگان مجلس وجود دارد؟ به ویژه آنکه طرح سوال از رئیس‌جمهور نیازمند امضا و موافقت 75 تن از نمایندگان است.
نه. چنین همتی در مجلس نیست. همانطور که گفتم فعلا ملاحظات سیاسی و اینگونه مصلحت‌اندیشی‌ها به انجام وظایف قانونی مجلس، ارجحیت دارد. البته انجام این وظایف نظارتی از تذکر گرفته تا سوال و استیضاح بستگی به خود مجلس دارد. فعلا که مجلس سکوت کرده و قصد استفاده از ابزارهای نظارتی‌اش را ندارد.

 *دولت در مواردی همچون افزایش درآمدهای ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها به گونه‌ای عمل می‌کند که همواره توپ در زمین مجلس باشد تا اگر مجلس تصمیمی اصلاحی به نسبت لایحه ارائه شده از سوی دولت گرفت، در اجرا هر مشکلی که پیش آمد متوجه مجلس باشد نه دولت. آیا با این وجود باز هم مجلس به کاهش درآمد منظور دولت در این زمینه اصرار خواهد داشت؟ حتی اگر مردم، مجلس را مقصر ببینند یا دولت بخواهد مجلس را مقصر جلوه دهد؟
قضاوت در این زمینه برعهده مردم است که باید ببینند تصمیمات دولت به نفعشان است یا اصلاحات مجلس. مجلس به دلیل جلوگیری از تورم بالا، مخالف درآمد 40 هزار میلیاردی دولت از محل اجرایی هدفمند کردن یارانه‌هاست. چون همان درآمد 20 هزار میلیاردی مصوب مجلس هم تورم زیادی را به همراه خواهد داشت.

 *تورم درآمد 20 هزار میلیارد هدفمند کردن یارانه‌ها چقدر است و اگر این درآمد مطابق خواسته دولت تا سقف 40 هزار میلیارد تومان افزایش یابد، با چه تورمی روبه‌رو خواهیم بود؟
درآمد 20 هزار میلیارد تومان دولت از این محل، حداقل 30 درصد تورم را افزایش می‌دهد. اما اگر درآمد دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها تا 40 هزار میلیارد تومان افزایش یابد، تورم تا 50 درصد افزایش خواهد یافت.

  *با وجود چنین تورمی، چرا دولت درآمد خودش در این بخش را افزایش داده است؟
برای اینکه می‌خواهد کسری بودجه‌اش را به نوعی جبران کند. بودجه 89، آنگونه که دولت لایحه آن را به مجلس ارائه داده است، حداقل 8 هزار میلیارد، کسری خواهد داشت. این در حالی است که برخی ارقام در لایحه بودجه سال آتی غیرواقعی دیده شده است. مثلا افزایش بودجه عمرانی کشور از 28 هزار میلیارد به 34 هزار میلیارد تومان غیرواقعی است.

آقای حسینی وزیر اقتصاد در کمیسیون تلفیق اعلام کردند که از بودجه عمرانی 28 هزار میلیاردی سال جاری، ظرف 11 ماه گذشته فقط 14 هزار میلیارد تومان جذب شده است. در سال آینده هم ما تقریبا همین اندازه امکان جذب بودجه عمرانی داریم. پس مابقی 34 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده جذب نمی‌شود. به همین دلیل است که ما از برنامه عمرانی کشور عقب هستیم.

من حتی در نخستین جلسه کمیسیون تلفیق از وزیر اقتصاد پرسیدم که چرا براساس قانون برنامه چهارم عمل نشده و به جای برداشت 81 هزار میلیاردی از فروش نفت، معادل 8 درصد رشد ناخالص ملی نداشته‌ایم؟ چرا 243 هزار میلیارد از درآمدهای نفتی را در بودجه‌های سنواتی آورده‌ایم و تا سال 87 فقط 3 درصد رشد ناخالص ملی داشته‌ایم؟ ایشان هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به این سوالات ندادند.

 

*با همه این اوصاف به نظر می‌رسد که لایحه بودجه 89 علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور تاکید دارند بدون کم و کاست در مجلس به تصویب برسد، مصوب نخواهد شد. عمده موارد اصلاحی در این لایحه، حول چه موضوعاتی است؟
درآمد دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها که به احتمال قوی اصلاح خواهد شد و از 40 هزار به 20 هزار میلیارد تومان مصوب مجلس کاهش می‌یابد. از دیگر درآمدهای دولت هم به نظر می‌رسد که 10 هزار میلیارد تومان دیگر کسر شود.

بخشی از درآمدهای صندوق توسعه ملی را هم مجلس حذف خواهد کرد. چون دولت برخلاف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، 12 هزار و 8 میلیارد تومان از درآمدهای این صندوق را به کارهای عمرانی اختصاص داده است که اگرچه دولت آن را به نوعی توجیه می‌کند اما از دید مجلس این تخلف غیرقانونی دولت، قابل قبول نیست.

 *به این ترتیب باید انتظار این را داشت که بازهم آقای احمدی‌نژاد از اصلاحات بنیادین لایحه بودجه گلایه‌مند شوند و طی نامه‌ای به رئیس مجلس و یا حضور در یک مصاحبه تلویزیونی از نمایندگان مجلس انتقاد کنند. اینطور نیست؟
همه اصلاحاتی که گفتم در مجموع، 2 تا 3 درصد در بودجه 89 تغییر ایجاد می‌کند. سال گذشته هم مجلس تنها 5/3 درصد لایحه بودجه را اصلاح کرد، اما دولت خیلی سروصدا و اعتراض کرد. حجم تغییرات در لایحه بودجه همیشه و در همه دولت‌ها و مجلس‌ها تقریبا همین‌قدر بوده است. البته باید یادآور شوم که بندهایی از لایحه بودجه 89 نیز به طور کل از سوی نمایندگان حذف خواهد شد. چون دولت در این بندها قانونگذاری کرده است. در حالی که قانون‌نویسی ضمن بودجه براساس قوانین موجود ممنوع است و دولت چنین حقی ندارد. به همین دلیل اینگونه مواد قطعا از لایحه بودجه حذف خواهند شد.