سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

 لا اله الا اله

هرچی میخوام هیچی نگم . مثل اینکه نمیشه.

من گناوه ای ام. یعنی جایی که شاهراه اصلی خروج نفت از این مملکته.نفت مناطق گوره؛گچساران و... از زیر بالش ما رد میشه و میره خونه های اروپاییها رو گرم میکنه و چرخ اقتصادشون

 میچرخه. اما خودمون واسه گرم کردن خونمون باید یا نصفه شب بریم تو صف نفت بخوابیم . یا از نون شبمون بزنیم بخاری برقی بزنیم و قبض برقمون رو با 8 تا چشم نگاه کنیم . البته توصیه من

اینه که قبض رو در کنار یه مرکز درمانی مجهز بخونیم که اگه زبونم لال ....هیچی ولش کن. هر چی گاز دنیا تو استان ما و همسایه بغلمون از تو زمین فرتی میاد بیرون.و میره تا ترکیه و بلاروس

 و نمیدونم چی چی روس... اونوقت باید کوپن گاز دستمون باشه و از این نمایندگی به اون نمایندگی کپسول رو دوشمون باشه. خدا وکیلی درسته...

اگه ما هم بخوایم گاز داشته باشیم اونم از نوع لوله کشی , باید کی رو ببینیم. باید چکار کنیم که خونه هامون تو زمستون گرم بشه حالا با هرچی. فاصله  خونه من با بزگترین پایانه نفتی

 دنیا"جزیره خارک" نیم ساعت شنا کردنه. ولی من باید کوپن آزاد از این و اون بخرم که گرم بشم .

آی آقایی که تو خونت نشستی زیر هزار تا دستگاه گرم کننده و فکر هزینه های اون  نیستی"بیت المال رو هدرمیدی". حواست هست خیلی خونه ها از گرمای دل مردم گرم میشه .

 

 صف , اونم صف نفت . اونم اینجا......

بیدار شو آقای مسئول ....بیدار شو آقای ......نخواب ....سرتو از زیر برف بیار بیرون.....زمستون میره و ......لا اله الا اله

 


علی کریمی:برای دایی دسته گل نبردم/

دایی برای پرسپولیس دو جام آورده،تشویق او بی‌دلیل نیست

 - اگر با جریمه من مشکل فوتبال ایران حل می‌شود جریمه را قبول می‌کنم.

کاپیتان پرسپولیس پس از پایان بازی با راه آهن در مورد این بازی گفت:«بازی جالبی نبود و اشتباهات فردی در آن زیاد بود.اما فکر می کنم پرسپولیس می توانست راه آهن را شکست دهد.»
او این را گفت و در واکنش به اینکه برای دایی دسته گل برده است هم گفت:«من برای دایی دسته گل نبردم. فقط پیش از آغاز مسابقه با او سلام و علیک کردم. این اتفاق طبیعی بود.»او در مورد تشویق علی دایی توسط هواداران هم حرف زد و گفت:« دایی دو جام برای پرسپولیس آورده و زحمات زیادی برای این تیم کشیده است. او محبوبیت دارد و تشویق کردنش بی دلیل نیست.»
کریمی در مورد بیانیه هواداران در حمایت از او گفت: «هواداران همیشه به من لطف دارند اما ماجرای سازمان لیگ تمام شده است. دیگر نباید زیاد در مورد آن حرف بزنیم. من حرفی‌ زده‌ام و جریمه‌اش را هم قبول می‌کنم. محرومیت و هر جریمه‌ای که باشد آن را می‌پذیریم. اگر با این مسائل شرایط فوتبال ما عوض می‌شود حاضرم جریمه شوم اما مهم این است که فوتبال ما به شرایطی برسد که بتواند مردم را خوشحال کند. برای آنکه به جام جهانی برویم باید لیگ قوی داشته باشیم زیرا لیگ پشتوانه تیم ملی است و باید به آن توجه کنیم.»
اما حرف های پایانی کاپیتان سرخپوشان.آنجا که او درباره آینده این تیم و سرمربی جدید حرف می زند و می گوید:«گزینه زیاد است. من در مورد آنها صحبت نمی‌کنم و فقط امیدوارم هر کسی که به این تیم می‌آید بتواند به پرسپولیس کمک کند.»
 


اولین شماره مجله سیدمحمد خاتمی منتشر شد

وبسایت سیدمحمدخاتمی نوشت:

نخستین شماره دوماهنامه فرهنگی اجتماعی «آیین گفت‌و‌گو» به صاحب امتیازی سیدمحمد خاتمی و سردبیری هادی خانیکی منتشر شد.

این نشریه به موضوعاتی چون مسئله گفت‌و‌گو، زمینه‌ها، ضرورت‌ها، الزامات و سازوکارهای فرهنگی سیاسی اجتماعی آن در ایران و جهان امروز می‌پردازد.

در اولین شماره این نشریه گفت‌و گوهایی با سیدمحمد خاتمی، سیدمحمد صدر، کاظم معتمد‌نژاد، نعمت‌الله فاضلی و همچنین مقاله‌هایی از سیدعلی محمودی، علی

 پایا، محسن رنانی، احمد مسجدجامعی، پرویز پیران، محمد‌امین قانعی‌راد، محمد فاضلی و ... منتشر شده است.


دیروز ظهر؛از محل کارم که خارج شدم . پشت چراغ قرمز یه چهار راه توقف کرده بودم که یکدفعه صحنه درد ناکی وجودم را بهم ریخت.

پسر جوان حدودا 20 ساله ای که بنظرم دچار یک معلولیت خفیف ذهنی هم بود به همراه مادرش سطل آشغال یک رستوران را  واکاوی کرده و به تفکیک پسمانده های غذای آن رستوران

مشغول بودند. وگاهی هم لقمه ای میخوردند. روح انسانی ام اجازه نداد از آن صحنه دردناک عکسی بگیرم و شرافت انسانی آنها را با انتشار آن تصاویر به صخره بگیرم . ولی ناخودآگاه یاد

 حرفهای دو سه روز پیش آقای به اصطلاح دکتر رحیمی افتادم که میگفت کسی در ایران گرسنه نمی خوابد.

راست هم میگوید . مردم ایران سیر میشوند حالا چه ازطریق آشغالهای یک رستوران ،چه ازطریق نان و نفتی که سر سفره های خودشان است.

آقای رحیمی .چه خوب بود قبل از حرف زدن خوب فکر میکردید. کما اینکه از دستورات بزرگ دینی ما نیز هست که اول تعقل کنید بعد تکلم.یا واقعا آنقدر کیفتان کوک است که از مردم تحت امر

خود بی اطلاعید.که آنوقت میشوید مثل پادشاهان و شاهان که ما نخواستیم باشندو بیرونشان کردیم .یا نه اطلاع دارید و خود را به خواب زده و سر در برف فرو کرده اید. که آنهم میشود

حکایت همان آمران مرفه بی درد.که ما نمیخواهیم که باشند.

آسوده نخواب دکتر... و آسوده نخوابید دکترها و....که بسیارند ایرانیانی که روزی یک وعده غذایی بیش ندارند.اینکه پشت تریبون برویم و جار بزنیم که ما چنان کردیم و چنان میکنیم نه برای ما نان میشود نه آرامش.

قرار بود نفت سر سفره های ما بیاید ولی فقط بوی آن آمد. چون با اجرای طرح هدفمندی یارانه قرار بود کیفیت نانهای ما تغییر کند ولی چنان بوی مشتقات نفت از این نانها استشمام میشود

 که مصداق کامل آمدن نفت سر سفره های مردم است .

خدا را گواه میگیرم اگر شرافت انسانی ام حکم نمیکرد. از آن تصاویر دردناک ،که مطمئنم خیلی از شماها با این تصاویر روبرو شده اید. عکس میگرفتم و برای استحضار مسئولین بی دردی که

 مردم ایران را مردمانی سیر میپندارند. ارسال میکردم.

آسوده نخواب دکتر ....آسوده نخواب که ایران و ایرانی با شاهان و آمران بی درد و مرفه رفتار خوبی نخواهد کرد و تاریخ را جلوی چشمان شما خواهد آورد .

خدا کند در آن دنیا شرمنده خدای خود نباشید . در این دنیا که شرمنده خلق خدا باید باشید.

قدری پتو را از جلوی چشمان خود کنار بزن . هیچ اشکالی ندارد پرتوی از نور حقیقت به رختخواب شما هم بتابد.

آسوده .......


برخی از نمایندگان امروز در صحن مجلس موضوع استیضاح مصطفی محمدنجار وزیر کشور را پیگیری می کردند.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس برخی از نمایندگان نسبت به عملکرد استانداران اعتراض داشته و خواستار استیضاح وزیر کشور بودند.

در همین راستا متن استیضاح این وزیر را تهیه کرده و در حال جمع آوری امضا بودند.

براساس شنیده ها این طرح به امضای حدود 12 نماینده مجلس رسیده است.

یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار ما گفت: از آنجا که حدود سه ماه به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانده مطرح کردن استیضاح وزیر کشور به صلاح نیست و این استیضاح در مجلس مطرح نخواهد شد.


نماینده مردم تهران و مجلس شورای اسلامی درباره کمیته حقیقت یاب مسئله کوی دانشگاه و مجتمع سبحان گفت: بررسی این مسئله خیلی خوب از سوی مجلس آغاز شد و خیلی بد به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی مطهری در همایش "فریادگر بیداد"که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در زمان بروز مسئله برخی از نمایندگان و رئیس مجلس به محل حادثه رفتند و ابعاد حادثه را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند و در جلسه بعدی مجلس قرار بر این شد که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود تا گزارش حادثه در صحن علنی مجلس قرائت شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از تصویب این مسئله فشار‌ها بر نمایندگان شروع شد، گفت: در زمان قرائت اولین گزارش که از سوی ابوترابی فرد عضو هیات رئیسه مجلس انجام می‌گرفت برخی از نمایندگان که اقلیت کمی را در مجلس شامل می‌شوند اما سیاست خاصی را دنبال می‌کنند و خود را وابسته به نهادهای امنیتی جلوه می‌دهند مانع قرائت گزارش شدند.

مطهری تاکید کرد: در عدم قرائت گزارش هیات رئیسه مجلس را مقصر می‌دانم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اما شاهد این بودیم که گزارش حادثه 25 بهمن چند هفته بعد از اتفاق افتادن موضوع در صحن علنی قرائت شد که بنده نسبت به این مسئله اعتراض کردم که چرا بعد از گذشت ماه‌ها از حادثه کوی دانشگاه هیچ گزارشی در این رابطه قرائت نشده است اما در این فاصله کوتاه گزارش مربوط به حادثه 25 بهمن تهیه و قرائت شده است.

وی افزود: به اعتقاد من ملاحظات سیاسی هیات رئیسه لزومی ندارد.برخی با مشاهده این گونه ملاحظات از سوی هیات رئیسه خیال می‌کنند که شاید نباید مسایل را مطرح کنند و فکر می‌کنند این مسئله سیاست کلی نظام است یا ندایی به هیات رئیسه رسیده است و باید بگویم اگر هیات رئیسه مجلس کمی مانند احمدی‌نژاد جسارت داشت این مشکلات پیش نمی‌آمد.

علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره زندانی شدن برخی دانشجویان در حوادث پس از انتخابات گفت: از جزییات این مسئله اطلاعی ندارم اما نسبت به برخورد با مردم در حوادث سال 88 و برخورد با دانشجویان معترض هستم.

وی افزود: برخی حمایت از نظام را وظیفه خود می‌دانند این‌ها تصور می‌کنند نظام مانند نهالی لرزان است که در باد می‌لرزد باید عنوان کنم نظام ما ریشه‌های مستحکم و عمیقی دارد و آنهایی که اعتراض دارند اگر اصل نظام را در خطر ببینند به مقابله برخواسته و از نظام حمایت می‌کنند.

علی مطهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سکوت مجلس در مقابل تخلفات دولت گفت: این سکوت کامل نیست و مجلس بی‌خاصیت نیست و کارهایی را انجام داده است.این گونه نیست که عده‌ای مانند دار المجانی دور خودشان بچرخند. اختلافات به وجود آمده مورد اعتراض برخی از نمایندگان قرار گرفته اما فشار‌ها اجازه بررسی را نداده است.

وی با اشاره به استیضاح کردان گفت: مجلس در این باره کار بزرگی انجام داد. کسی که در جلسه رای اعتماد دروغ می‌گوید و رای می‌آورد آبرویش نیز می‌رود و ما قبلا به رییس‌جمهور پیشنهاد دادیم که وی در سمت‌های دیگر مشغول به کار شود که رییس‌جمهور نپذیرفت.

وی افزود: گزارشات متعددی درباره تخلف از قانون، به دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 رسیده است و همچنین مجلس درباره استیضاح وزیر راه و ترابری اقدامات خوبی انجام داد اما درباره تخلفات رئیس جمهور هنوز نتوانسته است کاری انجام دهد.

مطهری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌ها در پاسخ به دستاورد مجلس در احقاق حقوق ملت گفت: بخشی از وظایف مجلس قانون گذاری است و بخشی دیگر نظارت بر اجرای قانون. اما اقدامات مجلس در این دو زمینه کافی نبوده است زیرا رئیس جمهور به صورت علنی بیان می‌کند که من قانون تسهیلات ارزی مترو را اجرا نخواهم کرد و حتی عنوان می‌کند که مجلس در راس امور نیست.

وی افزود: اگر مردم کشورمان در مورد جایگاه و شان مجلس دچار شبهه شوند باید نقطه آغاز آن را در مجلس هشتم دانست که همه نمایندگان نشستند و به سخنان رئیس جمهور احسنت گفتند. حقوق مردم در همین مسایل است که اگردر جایی ظلمی واقع شد و فردی به ظلم بازداشت شد باید حق وی گرفته شود.وقتی نماینده‌ای در نطق خود این مطالب را بیان می‌کند در رسانه‌ها منتشر شده و مردم از آن اطلاع خواهند یافت که این بسیار مهم است.

مطهری همچنین تصریح کرد: درباره مرگ هاله سحابی از وزیر اطلاعات سوال کردیم که به کمیسیون آمده و توضیحاتی را ارائه بدهد و قرار بر این شد که سی دی را به ما داده و ما آن را مشاهده کنیم و بعد اظهار نظر کنیم حال اگر ما قانع نشدیم باید به صحن علنی بیایند توضیح دهند.

وی افزود: حرف این بود که نمی‌خواستند وی از دنیا برود و آنچه اتفاق افتاده بی‌توجهی مامور بوده است و اگر مامور خطایی انجام داده باید برای مردم توضیح داده شود و از مردم عذرخواهی شود. آنقدر نترسید و قداست بی‌جا برای نظام ایجاد نکنید اگر بگوییم که اشتباه کرده‌ایم نظام آسیب نمی‌بیند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از صحبت‌های امام سوء استفاده می‌کنند و صحبت‌های ایشان را که حفظ نظام از واجبات است مدنظر قرار می‌دهند گفت: اگر نظام نباشد چیزی وجود نخواهد داشت اما اگر نکته انحرافی در نظام باشد باید با آن برخورد شود.

وی همچنین درباره ماجرای استعفای خود و پس گرفتن آن از مجلس گفت: پس گرفتن استعفا در کار نبوده و نطق استعفا نامه در مجلس قرائت شده است اعلام رای استعفا در مجلس آثار خوبی داشت و نشان داد که سوال از رئیس جمهور تابو نیست و رئیس جمهور باید به مجلس بیاید تا به سوال نمایندگان پاسخ دهد.

مطهری افزود: ما نباید از افراد بت بسازیم اینگونه مسایل باعث می‌شود که جرات نکنیم به آن‌ها نزدیک شویم یا مشکلات آن‌ها را گوشزد کنیم.

وی با اشاره به بخشی از صحبت‌های استاد مطهری مبنی بر اینکه هر مقامی غیر معصومی اگر در جایگاه غیر انتقاد قرار گرفت هم خودش فاسد می‌شود و هم جامعه را فاسد می‌کند گفت: این مسایل مهم است و باید به آن توجه شود اگر روش‌های استاد مطهری پیش گرفته می‌شد ما مشکلات کمتری داشتیم.رئیس قوه قضاییه،وزیر اطلاعات و دادستان کل کشور اگر به سوال‌های شما و مردم پاسخ بدهند مشکلی پیش نمی‌آید.

در این مراسم پیام تصویری سیدمحمد خاتمی به مناسبت 16 آذر خطاب به دانشجویان و هچنین اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران پخش شد.


وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور:سخنان داوود احمدی نژاد درباره مشایی "کذب" است/ در اسرع وقت شکایت می کنیم

دولت - فارس نوشت:

اظهارات احمدی‌نژاد  وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور، اظهارات برادر رئیس جمهور درباره رحیم‌مشایی را کذب و مصداق بارز عناوین مجرمانه و قابل پیگرد قضایی دانست.
 

 

 

 

سیدعلی‌اصغر حسینی وکیل اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور، با انتشار متنی به اظهارات داود احمدی‌نژاد درباره سوابق و دیدگاه‌های موکلش واکنش نشان داد.

در این متن با اشاره به سخنان داود احمدی‌نژاد که در تاریخ 19 آذر ماه جاری توسط این خبرگزاری منتشر شده، اظهارات برادر رئیس جمهوری و بازرس ویژه اسبق وی مصداق بارز "افترا و نشر اکاذیب" دانسته شده است.

وکیل مشایی اعلام کرد: اظهارات آقای داود احمدی‌نژاد علیه موکل اینجانب، من جمله "برخورداری از سابقه نفاق و اباحی گری و لیبرال بودن، عضویت در انجمن حجتیه، تعظیم در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی، عدم اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، ادعای ارتباط با امام زمان (عج) و ...، اکاذیب و اباطیلی ساخته و پرداخته ذهن وی و همفکران اوست.

حسینی افزود: این اظهارات مصداق بارز عناوین مجرمانه افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی موضوع مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی محسوب می‌شود و مسلما در اسرع وقت نسبت به طرح شکایت کیفری علیه ایشان اقدام خواهد شد. 

وی با ذکر این نکته که "آقای داود احمدی‌نژاد در خلال سخنان خود بحث حمایت از ولایت را مطرح و آقای مشایی را بدون دلیل و مدرک متهم به عدم اعتقاد و  التزام به ولایت فقیه کرده، در حالی که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات‌شان به پرهیز از ارتکاب تهمت، افترا و غیبت در جامعه ولو به بهانه اصلاح امور تاکید کرده‌اند"؛ سخنان برادر رئیس جمهور را از این حیث، نقض غرض و مصداق عدم التزام به فرامین و تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست.

وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان با تقدیر از تلاش‌ رسانه‌ها در عرصه خطیر اطلاع‌رسانی از آنها خواست که "در انتشار اخبار و مطالب خود، بیش از پیش به قانون مطبوعات به ویژه فصول مربوط به رسالت و حدود مطبوعات توجه کرده" و "در راستای فرامین مقام معظم رهبری از ترویج فضای تهمت و افترا در سطح جامعه، از نشر مطالب کذب و اثبات‌نشده پرهیز کنند".
 
داود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی‌نژاد که مدتی در دولت وی مسئولیت بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری را بر عهده داشت، اخیرا در سخنانی با تشبیه "مشایی" با "مهاجرانی" به ذکر مطالبی درباره سوابق و دیدگاه‌های رئیس دفتر رئیس جمهور پرداخت. 
/


عضو هیئت رئیسه مجلس ارسال طرح سوال از رئیس جمهور با 77 امضاء را به هیئت رئیسه مجلس تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جهانبخش محبی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه صحن علنی جلسه امروز سه شنبه مجلس در خصوص جمع آوری 77 امضاء از سوی مسعود پزشکیان برای طرح سوال از رئیس جمهور، گفت: هیچ گونه طرحی برای سوال از رئیس جمهور به هیئت رئیسه ارسال نشده است.

وی همچنین در خصوص لایحه افزایش 20 نماینده در مجلس نهم و اینکه آیا به مجلس بعدی خواهد رسید، گفت: اگر قرار باشد این لایحه به ثمر برسد باید ظرف این دو هفته نهایی شود و اگر تا قبل از نام نویسی نامزدهای انتخابات این طرح به سرانجام نرسد در مجلس آینده اجرایی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر پیش از این مسعود پزشکیان از جمع آوری 77 امضاء برای سوال از رئیس جمهور و تحویل آن به هیئت رئیسه خبر داده بود.


معاون اول رییس‌جمهور گفت: امروز در جمهوری اسلامی هیچ فردی سر بر بالین گرسنگی نمی‌گذارد.

به گزارش ایسنا محمدرضا رحیمی صبح امروز سه‌شنبه با حضور در افتتاحیه هجدهمین نشست شورای حکام سیرداپ (مرکز توسعه یکپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه) اظهار کرد: امروز بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان با فقر مطلق گرسنگی و سو‌ء تغذیه مزمن زندگی می‌کنند و افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود آن در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته موجب ایجاد ناامنی سیاسی و اجتماعی در این کشورها شده است.

وی افزود: هم‌اکنون جهان ثروت‌مند‌تر از قبل است و فضای بیشتری برای تغذیه گرسنگان وجود دارد، ولی مهمترین عامل برای تحقق اهداف کاهش فقر و توسعه هزاره فقدان اراده لازم در کشورهای ثروتمند و توسعه یافته در جهت تامین منابع برای از میان بردن فقر است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که «سیاست‌های استعماری و جنگ‌افروزانه قدرت‌های سلطه‌طلب باعث ایجاد فشار بر معیشت کشاورزان و افراد فقیر و در نهایت ظهور وضعیت اسفباری شده است که برون رفت از آن بسیار دشوار است» خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از 13 سال از تدوین اهداف توسعه هزاره در جهت کاهش فقر و گرسنگی پیشرفت عمده‌ای حاصل نشده است و در این راستا براساس برآورد‌های فائو در سال 2009 حدود یک میلیارد و 2 دهم میلیارد نفر در جهان با سوء تغذیه مواجه هستند و در سال 2001 و 2002 تعداد افرادی که به سوء تغذیه دچار بوده‌اند 854 میلیون نفر بوده است.

وی در ادامه با بیان این‌که «همکاری کشورهای عضو سیرداپ از تشکیل آن تاکنون دستاورد‌های مهمی در رابطه با انتقال تجارب کشورهای برای توسعه روستایی و کاهش فقر داشته است» افزود: ضرورت دارد این همکاری هرچه بیشتر افزایش یابد و کشورهای عضو برای رفع چالش‌های موجود در این راستا قدم بردارند.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: طی سه دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران با اجرای برنامه‌های میان مدت در جهت توسعه روستایی و کاهش فقر در جوامع روستایی گام‌های بلندی برداشته است.

وی در این راستا ایجاد شورا‌های روستایی، دهیاری‌ها‌،‌ تعاونی‌های روستایی، صندوق‌های اعتباری روستایی و سازمان‌های مردم نهاد را از جمله اقدامات کشورمان برشمرد و اظهار کرد‌: همچنین تمرکززدایی و کاهش تصدی‌گری دولت از جمله‌ این اقدامات به شمار می‌رود و اقدامات دولت در روستا‌ها و خدمات رسانی به ویژه در مناطق محروم باعث ایجاد تحولات چشمگیر در روستا‌ها شده است.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه گفت: هم‌اکنون تعداد خانه‌های بهداشت روستایی در کشورمان با ظرفیت 18 هزار نفر، مراکز بهداشت و درمان با ظرفیت 4 هزار نفر، ‌تعداد بهورز 30 هزار نفر و پزشک 6 هزار نفر است و 22 میلیون نفر از روستاییان تحت پوشش هستند و همین تعداد روستاییان تحت پوشش بیمه روستایی نیز هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که «وضیعت موجود در آسیا به خاطر حضور قدرت‌های متجاوز غربی در عراق، پاکستان و افغانستان وضعیت اسفباری است» اظهار کرد: کشتار مردم در این کشورها هزینه‌های سنگینی داشته است. اگر کشورهای قدرتمند به ویژه غربی‌ها و آن‌هایی که در منطقه ما از متجاوزین به نام و آشکار هستند تمام هزینه‌هایی که در کشتار مردم در مراسم عروسی‌ها و عزاداری‌ها صرف می‌کنند، صرف عمران و آبادانی روستا‌ها کنند تمام روستا‌های جهان آباد خواهد شد.

وی افزود: با این هزینه‌های قدرت‌های ظالم و متجاوز می‌توان وضعیت بهداشت، درمان، تغذیه و تمامی مسائل مربوط روستا‌ها را تامین کرد.

رحیمی با بیان این‌که «حق گرسنگان و روستاییان محروم در کشورهای غربی ضایع شده است» خاطرنشان کرد: ‌استعمار بیش از 500 سال با غارت منابع و منافع مردم و اندوختن آن در کشورهای غربی موجب گرسنگی حدود یک میلیارد و 2 دهم میلیارد انسان در جهان شده است.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مهمانان حاضر در این نشست گفت: من می‌خواهم تجربه‌ای که امروز در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد را به شما هدیه کنم و آن این است که امروز در جمهوری اسلامی هیچ فردی سر بر بالین گرسنگی نمی‌گذارد با توجه به خسارت‌هایی که در جنگ تحمیلی و از تحریم‌های ظالمانه برای ما ایجاد شده است، امروز در جمهوری اسلامی یک گرسنه وجود ندارد.

وی با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: هر روستایی با اجرای این قانون حدود 50 هزار تومان پول می‌گیرد. یک خانواده‌ای که 5 میلیون تومان از دولت وام گرفته امروز توانسته یک گله گوسفند راه بیاندازد.

رحیمی گفت: ما الان فقیر نداریم و با امکاناتی که در اختیار روستاییان می‌گذاریم می‌خواهیم کمک کنیم این روستایی با کمکی که از دولت دریاف می‌کند زندگی خود را تامین کند و خودکفا شود.

رحیمی اظهار کرد: ما از خدا می‌خواهیم که کشورهایی آسیایی در مقابل زیاده‌خواهی غارت‌گرانه کشورهای غربی بایستند و آن‌ها به کشورهای خود بروند، ما را رها کنند تا ما از مواهب خود استفاده کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: کسانی که می‌خواستند ریشه تروریسم را از افغانستان بکنند امروز در افغانستان به علاوه انجام ترور این کشور را به تلی از خاک تبدیل کرده‌اند، ما باید هشیار باشیم و ان‌شا‌ءالله با اتحاد و انسجام ما قدرت‌های متجاوز به سمت سرزمین‌های خود بازگردند.

مرکز توسعه یکپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه که به اختصار سیرداپ نامیده می‌شود یک سازمان منطقه‌ای بین‌الدولتی و مستقل است و مأموریت آن تسهیل و ارائه خدمات در زمینه توسعه یکپارچه روستایی است.



صبح روز دوشنبه، محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور حین سخنرانی خود در ساری، با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شد؛ یکی از افراد حاضر در این همایش که توانسته بود خود را به صندلی‌های جلو برساند، با پرتاب کفش‌های خود به سوی رییس جمهور، شروع به انتقاد از وضعیت بیکاری در کشور کرد.

به گزارش «تابناک»، هرچند ‌این کفش‌ها به احمدی نژاد برخورد نکرد و به بنر پشت سر او خورد، حاضران در این مراسم، با سر دادن شعارهایی در حمایت از رییس جمهور، فرد توهین کننده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سرانجام با دخالت نیروهای انتظامی کار فیصله یافت.

البته در این باره باید گفت، آقای احمدی نژاد نخستین کسی نیست که با چنین مسأله‌ای روبه‌رو می‌شود و احتمالا آخرین نفر نیز نخواهد بود. چه ‌این که گفته می‌شود، همین فرد به سوی رئیس‌جمهور قبلی نیز گوجه یا تخم‌مرغ پرتاب کرده است و حتی شاهد فریادهای او در نماز جمعه‌ها نیز بوده‌‌ایم.

این‌ دست اعتراضات نه تنها به نزد بزرگان نظام برده می‌شود، بلکه گاه در شکل خشن‌تر و عجیب‌تری نیز ظهور و بروز پیدا می‌کند. همین هفته در خبرها آمد که کارگران یکی از کارخانه‌های نساجی در شمال کشور، برای گرفتن حقوق عقب افتاده خود، مدیرعامل کارخانه را در دستشویی حبس و اعلام کردند که جز با دریافت مطالبات معوقه خود، این فرد را آزاد نخواهند کرد و یا شدیدتر از این، در آغاز انقلاب، اتفاق افتاده است که کارگران، رئیس خود را به انداختن در کوره تهدید کرده باشند و یا برای تحقیرش، سوار بر فرغون به ‌این سو و آن سوی محل کار بدوانند.

فارغ از بی‌احترامی موجود در برخی از این رفتارها، نباید به چرایی بروز آن بی‌توجهی شود. در بیشتر این موارد، فرد معترض مقامات عالی نظام را آخرین پناهگاه خود دانسته است؛ حتی  اگر این پناه بردن در ورای شکل بروز آن پنهان شده باشد و مرد قصه دیروز هم به رئیس‌جمهور پناه آورده بود.

مسائل بسیاری هستند که مردم وقتی از رسیدن سالم به حق و حقوق خود از راه‌های مدون قانونی ناامید می‌شوند، چاره را در این می‌بینند که نزد بالاترین مقام مسئولی بروند که دستشان به او می‌رسد؛ چه ‌این مقام مسئول، امام جمعه شهرشان باشد، نمایندگان مجلس یا مقامات استانی، وزرا و رئیس قضا و یا بالاتر از آن و این بیش از هر چیز ضعف در سازمان‌ها، روندها و یا قوانین موجود را نشان می‌دهد.

این از ضعف قانون کار ماست که کارگران برای گرفتن حقشان به چنین رفتارهایی سر می‌زنند و یا جلوی مجلس تحصن می‌کنند. همین قانون به کارفرما نیز گاه ظلم می‌کند؛ کارفرمایی که نمی‌تواند حتی کارگر بی‌مسئولیت و متخلف را بیرون کند، پس لازم می‌بیند قرارداد کار صوری و غیرواقعی با کارگرش ببندد.

شش سال پیش در زمان فعالیت دولت نهم، اصلاح موادی از قانون کار برای به روزرسانی قانون و رفع نواقص آن مطرح شد. از آن زمان تاکنون، روند اصلاح قانون کار 21 سال پیش با کندی فراوان هر از چندگاهی مطرح و دنبال شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

متأسفانه خوب نوشتن قانون و نوشتن قانون خوب در ایران جدید، هنوز اهمیت خود را پیدا نکرده است. نمایندگان مجلس خیلی مجبور نیستند که به مردم توضیح دهند، شأن قانون‌گذاری وظایف نمایندگی خویش را چگونه انجام داده‌اند و دولت‌ها برایشان مهم است که ساختمان و بنا از خود به یادگار بگذارند؛ اما کمتر کسی است که به ساخته‌های قانونی خود افتخار کند.