سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاعرانه

باآغاز روز شانزدهم آذر، خیابان‌های پیرامون دانشگاه‌ها برای جلوگیری از ایجاد ناآرامی‌های احتمالی چهره امنیتی به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، نیروهای انتظامی در دسته‌های سه تا چهار نفره با فاصله کمی از هم در اطراف دانشگاه‌های تهران، خواجه نصیر و امیرکبیر ایستاده‌اند و همزمان نیروهای موتورسوار نیز در منطقه مستقرند.

هم‌اکنون خیابان ابوریحان توسط پلیس بسته شده و خیابان وصال و 16 آذر نیز تحت کنترل نیروهای پلیس است.

این گزارش می‌افزاید، مغازه‌های حدفاصل میدان انقلاب تا چهارراه ولی عصر تقریبا تعطیل بوده و در اطراف دانشگاه برخی تجمعات محدود لباس شخصی نیز دیده می‌شود.

ترافیک در خیابان انقلاب از چهارراه ولی عصر تا میدان انقلاب سنگین گزارش شده، به گونه‌ای که پلیس در مواردی با هدایت اتومبیل‌ها به خط ویژه اتوبوس تلاش در تسهیل بار ترافیک دارد.

همچنین در بلوار کشاورز به فاصله‌های ده و بیست متری از تقاطع خیابان کارگر تا میدان ولی عصر کادری‌های نیروی انتظامی حضور دارند که این حضور پیرامون میدان ولی عصر پررنگتر است. در خیابان کریم‌خان زند از تقاطع ویلا تا خیابان سمیه نیز نیروهای پلیس حضور دارند و خودروهای انتظامی در حال رفت‌وآمد هستند.

در جلوی ورودی دانشگاه‌ها، دو یا سه مأمور حراست هستند تا از ورود غیر دانشجویان جلوگیری شود.

گفتنی است، این تدابیر امنیتی و ترافیکی، در حالی است که در هیچ یک از خیابان‌ها تجمعی دیده نشده و نیروهای پلیس تنها در محل‌های یادشده مستقر شده‌اند؛ اما تحرک خاصی ندارند و خوشبختانه در دانشگاه‌ها نیز تا این لحظه آرامش حکم‌فرماست. (ساعت 13:27)

گزارش‌های جدید حاکی است که در دانشگاه آزاد، واقع در چهارراه ولی عصر و دانشکده فنی دانشگاه آزاد پونک نیز تنش‌هایی میان گروه‌های دانشجویی با یکدیگر رخ داده است.

همچنین در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز دو گروه از دانشجویان به شعار علیه یکدیگر مبادرت کرده و در چند مورد نیز برخوردهایی میان دانشجویان با یکدیگر رخ داده است. در همین درگیری‌های پراکنده، برخی شیشه‌های دانشکده فنی نیز شکسته شده است.(ساعت 14:32)

از دانشگاه شیراز نیز خبر می‌رسد، حدود صد نفر بیرون از دانشگاه، مقابل دانشگاه شیراز تجمع داشته‌اند که با شدت گرفتن بارندگی متفرق شده‌اند. (14:38)

به این ترتیب، به دلیل شعارهای تند دو طرف، درگیری جلو دانشکده فنی تشدید شده و به زد و خورد دانشجویان انجامیده است. گفته می‌شود، عناصر لباس شخصی با شوکر برقی با دانشجویان درگیر شده و گاز اشک آور نیز شلیک کرده‌اند. (14:45)

در گیریهایی در خیابان دانشگاه به وجود آمده است.خیابان انقلاب حدفاصل 16 آذر تا خیابان دانشگاه عبور عابرین ممنوع است. در اطراف دانشگاه امیرکبیر نیز درگیری هایی میان عابرین با نیروهای مستقر گزارش شده است.(14:55)

گروهی از دانشجویان با استقرار سیستم صوتی در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران اقدام به سخنرانی تند علیه یکی از نامزدهای دور دهم انتخابات نموده و سبب تحریک دیگر دانشجویان شده است. همچنین دانشجویان معترض نیز در مقابل ساختمان دانشکده علوم تجمع کرده اند و شعارهایی در مقابل سر می دهند. (15:05)

گزارش ها از دانشگاه امیرکبیر حاکی است که درب سمت ولی عصر شکسته شده و گروهی لباس شخصی از بیرون دانشگاه به سمت دانشجویان معترض سنگ پرانی می کنند، این گروه یکبار نیز وارد دانشگاه شده و شیشه های دانشکده نفت را با سنگ شکانده اند. (15:15)

ایرنا گزارش داد: عده ای از اغتشاشگران که قصد سوء استفاده از آیین ویژه بزرگداشت روز دانشجو را داشتند با تجمع در خیابان های اطراف دانشگاه تهران با نیروهای انتظامی درگیر شدند.
  
جمعی از اغتشاشگران غیر دانشجو با هدف برهم زدن این آیین، قصد ورود به دانشگاه تهران را داشتند.این عده وقتی با ممانعت ماموران نیروی انتظامی و حراست دانشگاه و همچنین برخورد سرد دانشجویان مواجه شدند، با سردادن شعارهایی راهی خیابان های اطراف شدند.چندی نپایید که دیگر خبری از جمع بهم پیوسته اغتشاشگران نبود و آنها به تنهایی یا در گروه های از هم گسسته و کم تعداد در خیابان های اطراف دانشگاه پراکنده شدند. (15:20)

گزارش ها از محوطه داخلی دانشگاه تهران حاکی است که گروهی از دانشجویان با قرار دادن سیستم صوتی در یک دستگاه وانت و پخش شعارهایی بر علیه برخی از اشخاص در محوطه دانشگاه در حال دور زدن است (15:22)

فارس گزارش داد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران امروز عصر در مقابل دانشکده داروسازی توسط طرفداران موسوی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. پس از متواری شدن طرفداران موسوی از مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران، آنها به سمت دانشکده داروسازی حرکت کرده و روی پله‌های این دانشکده نشستند و با سر دادن شعارهای تحریک‌آمیز قصد برهم زدن نظم و ایجاد اغتشاش در فضای دانشگاه را داشتند. (15:25)

گزارش ها از اطراف دانشگاه امیرکبیر حاکی از آن است که گروه های لباس شخصی موتورسوار در دسته های سه تا شش تایی به سمت این دانشگاه در حال حرکتند، همچنین پل کالج مسدود شده و اجازه عبور از روی پل به اتومبیل ها داده نمی شود. (15:30)

یک سایت حامی دولت نوشت: اقدام طرفداران موسوی برای ایجاد تنش در دانشگاه های شریف امیر کبیر و شهید بهشتی نیز به دلیل بی توجهی دانشجویان این دانشگاه ها توفیق چندانی نداشته است چنانکه طرفداران موسوی به دلیل عدم همراهی دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی، با شعار "دانشجوی باغیرت حمایت حمایت" از دانشجویان دیگر در خواست کردند تا به آنها بپیوندد.

این سایت افزود : از خیابان های اطراف این دانشگاه ها خبر می رسد که عده ای از افراد سبزپوش که به گونه ای کاملا سازماندهی شده در خیابان های اطراف دانشگاه ها خصوصا دانشگاه تهران، امیرکبیر و شریف حضور یافته اند قصد دارند تا با دخالت در این برنامه های دانشجویی، بهانه ای برای ایجاد نا آرامی در خیابان ها ایجاد کنند به نحوی که تعداد دویست نفر از اراذل و اوباش با حضور در خیابان دانشگاه( خیابان مقابل سردر دانشگاه تهران) پس از حمله به نیروی انتظامی اقدام به ایجاد آتش سوزی، سوزاندن دو موتور سیکلت پلیس و شکستن شیشه های فروشگاه های کتاب فروشی این خیابان کرده اند.

همچنین گروهی از اراذل و اوباش نیز با تجمع مقابل درب دانشگاه امیرکبیر، سعی در ورود غیر قانونی به این دانشگاه را داشتند که با مقاوت نیروهای حراست این دانشگاه موجه شده اند.این تعداد سپس با حضور در خیابان ولیعصر با شکستن درب دانشگاه هنر تلاش کردند تا از این طریق وارد دانشگاه امیرکبیر شوند.(15:40)

گزارش های رسیده حاکی است که دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، علم و صنعت و دانشگاه شریف نیز شاهد تجمع دانشجویان معترض بوده است و در محدوده اطراف علوم و تحقیقات نیز تجمع های دانشجویی مشاهده شده است.(